TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom in onderhandelingen met Tesla

346 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Bert van M
0
quote:

holenbeer schreef op 4 februari 2017 19:27:

[...]

En als ze dat wel doen, hoe groot is de kans dat het lukt? hoe groot is de kans dat ze die kosten ooit terugverdienen (in concurrentie met TT, here en anderen?
Die terugverdienkans is gering, de stekker zal er eerder uit gaan dan dat Tesla dikke winst maakt. Tesla is nu nog een vat vol beloften, eens loopt dit vat beloften over en wordt het dweilen met de kraan open.
Tesla maakt een kans als men echt open staat voor door anderen ontwikkelde techniek. Je kan veel zelf willen uitvinden, maar als het wiel al draait waarom dan zelf proberen er één rond te krijgen?
tatje
0
Nu op het goede draadje !

Stel je kunt als Tesla 1 miljoen nieuwe autos op de markt brengen.

zerauto.nl/tesla-autonoom-rijden/

tweakers.net/nieuws/116959/alle-tesla...

Dus Tesla zet op alle autos de nieuwe hardware.

betaal je bij aankoop auto de hardware dan betaal je 5600 en 3400 euro.
Tesla bepaalt wanneer het mag werken.

Ga je later van die hardware gebruik maken en betalen dan kost dat, 6800 en 4500 euro.

Ik koop een tesla en zeg ik ga het later eventueel gebruiken, dus betaal ik het ook niet bij aankoop !!

bv.

Op 1 miljoen autos zit hardware, die tesla al wel KAN gebruiken.

200.000 personen betalen deze hardware bij aankoop auto.

800.000 mensen betalen ( nog ) niet.

800.000 maal 9000 is 7,2 miljard euro.

Wie financiert dat, Tesla of Bosch als leverancier van de hardware.

1 ding weet ik niet zeker, ik koop nu een nieuwe Tesla met die hardware erop, ik betaal niet en ik wil het straks als tesla de boel vrij geeft ook niet betalen.

Met de data uit de hardware zal tesla heel veel verzamelen.

Maar wie financiert die hardware, die nu niet wordt betaalt en in de toekomst misschien ook niet.

Mij lijkt dat de leverancier van de hardware diepe zakken heeft, soort uitgestelde winst of misschien zelfs afschrijven !
NewKidInTown
0
Over onderhandelen of verkopen gesproken, kwam pas iets tegen over iemand:

"XYZ is zo’n fenomeen die je een drol in een doosje weet te verkopen, een man waar je niet boos op kan worden en waar je daarna op zijn blauwe ogen vertrouwende en verdoofd door zijn marketingboekentaalgebruik je door hem met hebberig plezier weer een drol in een doos laat aansmeren."

Zo iemand zou TT er wel weer bovenop kunnen helpen. (hij is niet goedkoop)

Men zegt ook wel eens: "een goede verkoper durft om een order te vragen" echter "een uitstekende verkoper HOEFT niet om een order te vragen", maar heeft omstandigheden gecreeerd die een klant heel graag laat kopen.
[verwijderd]
1
quote:

NewKidInTown schreef op 5 februari 2017 07:44:

Over onderhandelen of verkopen gesproken, kwam pas iets tegen over iemand:

"XYZ is zo’n fenomeen die je een drol in een doosje weet te verkopen, een man waar je niet boos op kan worden en waar je daarna op zijn blauwe ogen vertrouwende en verdoofd door zijn marketingboekentaalgebruik je door hem met hebberig plezier weer een drol in een doos laat aansmeren."

Zo iemand zou TT er wel weer bovenop kunnen helpen. (hij is niet goedkoop)

Men zegt ook wel eens: "een goede verkoper durft om een order te vragen" echter "een uitstekende verkoper HOEFT niet om een order te vragen", maar heeft omstandigheden gecreeerd die een klant heel graag laat kopen.
Waarom zou Tomtom zo iemand nodig zijn?
Misschien is Tomtom er al bovenop dat weet jij ook niet..
NewKidInTown
0
quote:

TKR schreef op 5 februari 2017 11:57:

[...]
Waarom zou Tomtom zo iemand nodig zijn?
Misschien is Tomtom er al bovenop dat weet jij ook niet..
Klopt, niemand hier weet dat. Wie weet wordt daar vrijdag a.s. meer over bekend, je weet maar nooit of er zinvolle en concrete informatie bekend wordt waar beleggers iets mee kunnen. Ik ben benieuwd.

Wel denk ik dat hoe meer ONduidelijkheid en ONzekerheid er is, des te groter is de volatiliteit en daarmee des te hoger de optieprijzen.
[verwijderd]
0
In dit artikel (ook op het februari draadje geplaatst: www.electronics-eetimes.com/news/data... )deed de chairman van de NDS-association Volker Sasse (hij is trouwens ook Vice President bij NavInfo) de uitspraak:
"
EV vendor Tesla, for instance is already using the standardized in parts and indirectly through suppliers. However, Tesla is not a member of the group. “More than other OEMs, Tesla relies on their internal sensors for autonomous driving”, Sasse said.
"

Volgens sommigen zou deze NDS link dan Bosch/TomTom zijn, en met name in het licht van de Autopilot 2.0 ontwikkelingen: de TomTom HD-Maps.
Mij leek dit niet voor de hand liggend omdat Tesla volgens mij eigen high-precision maps maakt voor Autopilot 2.0, hierboven in enkele linkjes van het Tesla-blog toegelicht.
Er wordt (en ik dacht dat ook lang) gedacht dat Tesla voor de routering gebruik maakt van Google-maps.
Het zit echter nog anders (complexer; onnodig eigenlijk wat mij betreft): Tesla gebruikt Google-maps alléén maar voor weergave op de console, de grote 'tablet' die nogal prominent in de auto zit.
Voor routering gebruikt Tesla Garmin kaartmateriaal (soms ook nog Navigon genoemd. Navigon is in 2011 door Garmin overgenomen ivm aanwezigheid en up-to-date kaartmateriaal van Europa).
Op diverse forums wordt er geklaagd over deze routeringsmaps. Klanten zouden veel liever zien dat Tesla hier Google voor gebruikt.
Wat gaat Tesla hiermee doen? Niemand die het nog weet. Voorlopig lijken ze het zo te houden.

teslatime.xyz/clearing-up-confusion-a...

Wat is dan de link naar NDS waar Volker Sasse het over heeft? Eigenlijk heel simpel: Garmin is ook een member van de NDS-association.
Ik zeg niet dát het zo is, maar het is m.i. net iets meer voor de hand liggend dan de connectie TomTom-Bosch-Tesla.
[verwijderd]
0
Is die 7.75 soms uitgangskoers voor een bod?
Stel ja wat komt daar dan aan premie overheen?
11 Euro reeel?
[verwijderd]
0
Ach laat maar we klappen alweer down dit is geen beleggen meer
shorters shorters en shorters in opdracht van ......
Goddijn had ze allang weg kunnen vagen met boute uitspraken doet hij echter niet dus
1+1=2
[verwijderd]
0
@Hik

Sasse heeft het over NDS in parts en geleverd door suppliers.

Zou kunnen dat part van Navigon komt en part van Bosch-TomTom. Garmin heeft geen eigen kaarten dus dat zou dan HERE moeten zijn maar die hebben nog weinig HD in de USA en Europa gereed.
TomTom is als een gek voor een klant bezig om dat zsm gereed te krijgen in HD. USA al dik over de helft en eind dit jaar volledig klaar. Ook in Europa is men hard bezig.
Lopen niet voor niets 3 jaar voor op Here. Goddijn versprak zich ook al 2 x toen hem gevraagd werd naar de deal met Tesla.
Verder hebben we de testen gezien van Bosch-TomTom in Tesla.
[verwijderd]
1
quote:

groeibriljant schreef op 9 februari 2017 16:08:

@Hik

Sasse heeft het over NDS in parts en geleverd door suppliers.

Zou kunnen dat part van Navigon komt en part van Bosch-TomTom. Garmin heeft geen eigen kaarten dus dat zou dan HERE moeten zijn maar die hebben nog weinig HD in de USA en Europa gereed.
TomTom is als een gek voor een klant bezig om dat zsm gereed te krijgen in HD. USA al dik over de helft en eind dit jaar volledig klaar. Ook in Europa is men hard bezig.
Lopen niet voor niets 3 jaar voor op Here. Goddijn versprak zich ook al 2 x toen hem gevraagd werd naar de deal met Tesla.
Verder hebben we de testen gezien van Bosch-TomTom in Tesla.
Je hebt gelijk dat hij zich 'versprak'. Maar waarom die geheimzinnigheid. Nu moeten we het iedere keer maar zelf uitvogelen. Zeer frustrerend.
seren
0
quote:

Hik schreef op 9 februari 2017 16:19:

[...]

Je hebt gelijk dat hij zich 'versprak'. Maar waarom die geheimzinnigheid. Nu moeten we het iedere keer maar zelf uitvogelen. Zeer frustrerend.
Hopelijk kunnen jullie hier morgen meer over te weten komen.
Zelf was ik te laat om mij op te geven, maar een discussie hierover is zeer zinvol.

Het is niet koersgevoelig dus ze kunnen er zomaar wat over zeggen ;) Zal niet gebeuren omdat het commercieel gevoelig is, maar dan een discussie over de aankondiging dat er vele partners waren die de HD-kaarten gebruikten:

welke regio's? research, test of zijn ze al verder? altijd samen met Bosch of ook veel los? etc.. probeer enkele statements te krijgen en kijk naar de lichaamstaal.
tatje
1
Tja, kan het niet laten.

Ik bekijk het filmpje dat jij aanhaalt en hoor dat Tesla 2,6 miljoen mijlen data per dag verzamelt. Wat doen ze met die data?

Heb het volgende al eens geplaatst, maar in mijn ogen de SLEUTEL !

Misschien onzin, maar post het toch.

Alle nieuwe teslas groot en klein vanaf oktober november 2016 hebben nieuwe cameras en sensors, dus alles van Bosch aan boord.

Je gaat er pas voor betalen, als je eind 2017 level 4 of 5 wilt rijden.

Dus alles van Bosch kost je nu niets bij Tesla, maar samen met Nvidia en Tom Tom is dit de sleutel in de VS.

Hebben jullie een deal met Tesla.
Harold, daar kan ik niets over zeggen, dat ligt commercieel gevoelig.

1 en 1 is 2

Ik blijf erbij, dat Tesla het niet zelf kan en Tom Tom nodig heeft.

Het platform :-)

Tesla verzamelt alle data in de VS, met hun eigen autos en met Tom Tom.

De sleutel is volgens mij.

Hoe kan tesla eind 2017 level 4 van NY naar LA rijden over de hoofdwegen.

Tesla verzamelt heel veel data met hun autos vol gehangen met hardware van Bosch, Tom Tom verzamelt zelf ook heel veel data in de VS.
Willen HD Maps en Road DNA eind 2017 klaar hebben in de VS.

Alle VS data van Tesla en Tom Tom gaan via het platform van Tom Tom en het Nvidia platform zorgen dat Tesla eind 2017 level 4 kan rijden van NY naar LA.

Mijn eigen mening.

Waarom moet Tesla Tom Tom nu al betalen, als het straks 1 pot nat wordt.

Apple Tesla Tom Tom.

Minister Kamps heeft heel goede hoop bij de nieuwe Tesla fabriek, dat deze naar Nederland komt.

Het wordt spannend :-)

In 2017 worden we VEEL wijzer :-)

Ik kan mij niet voorstellen, dat Tesla eind 2017 van NY naar LA kan rijden Level 4, zonder hoofdrol van Tom Tom.

Ik heb ook het idee, dat het de oude auto industrie tegen de nieuwe auto industrie kan worden, gezien het standpunt van Lanctot.


HERE Brings the Network Effect by Roger Lanctot | Feb 15, 2017BMW, Daimler, Audi and, most recently, Ford Motor Company have joined the 5G Automotive Association hinting at the telecom-based inter-vehicle/inter-brand communication proposition on the horizon. It will hardly be a surprise should Ford – a perennial MWC attendee – choose to announce its own plans to take a stake in HERE and join the data sharing revolution.What is more likely is that a group of car makers will join the HERE consortium ownership model. Ford partner Toyota (aligned as they are in the SD Link Consortium) may well join the party and Renault-Nissan is another strong candidate. (No comment from any of these parties on potential future investments in HERE.)Ik weet niet waarom Roger Lanctot dit denkt. Er is voor mij geen enkel teken dat Toyota deze plannen heeft. Renault/Nissan zie ik er wel toe in staat.

www.businessinsider.nl/kamp-heeft-goe...
holenbeer
0
quote:

vCalker schreef op 30 juni 2017 16:01:

Begint wellicht vorm te krijgen, gezien meerdere reacties van Tesla-rijders:

forums.tesla.com/forum/forums/172428-...
forums.tesla.com/forum/forums/tesla-u...
www.reddit.com/r/teslamotors/comments...

Met dank aan notaris007, Dokus en Oeps..!

Hee, ik zie daar ook een HenkvanCalker posten :-) Super!

Nou maar hopen dat de klachten alleen maar kinderziektes zijn. Maar in elk geval een stapje dichter bij een deal en confirmatie
JvH
0
quote:

vCalker schreef op 30 juni 2017 16:01:

Begint wellicht vorm te krijgen, gezien meerdere reacties van Tesla-rijders:

forums.tesla.com/forum/forums/172428-...
forums.tesla.com/forum/forums/tesla-u...
www.reddit.com/r/teslamotors/comments...

Met dank aan notaris007, Dokus en Oeps..!

Tomtom zal wel weer met een kort pb komen maandag voorbeurs net als ten tijde van Apple.
Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

JvH schreef op 1 juli 2017 07:40:

[...]

Tomtom zal wel weer met een kort pb komen maandag voorbeurs net als ten tijde van Apple.
Waarom, is nog een test fase.....en ze testen bij 80% van de automakers....toch???
[verwijderd]
0
Even een vraag van technische aard.
In de presentatie van F&S, waar dit hele draadje door Justin mee is gestart, worden de elementen van een HD-map besproken.
Eén van de elementen is de vector-map, die informatie levert waar de auto naartoe moet. De spreker vertelt dat dit o.b.v. lidar werkt.
Kan iemand me uitleggen hoe deze map dan werkt als je geen gebruik maakt van lidar?
[verwijderd]
0
quote:

Katsa schreef op 1 juli 2017 12:11:

Even een vraag van technische aard.
In de presentatie van F&S, waar dit hele draadje door Justin mee is gestart, worden de elementen van een HD-map besproken.
Eén van de elementen is de vector-map, die informatie levert waar de auto naartoe moet. De spreker vertelt dat dit o.b.v. lidar werkt.
Kan iemand me uitleggen hoe deze map dan werkt als je geen gebruik maakt van lidar?

Er is een verschil tussen maken vd map en gebruiken. Het maken van de HD map gebeurt met o.a. lidar maar ook camera's. Om het te gebruiken is lidar geen vereiste. Road DNA positionering kan met camera's. En Bosch/TomTom hebben een methode gelanceerd op basis van radar.

346 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront