TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
[verwijderd]
1


Autonomous Vehicle Test & Development Symposium

Dear XXXXXXX,

I am delighted to announce that the full details of this year’s Autonomous Vehicle Test & Development Symposium, taking place in Stuttgart, Germany on 20-22 June, are now available online. Following on from the highly successful 2016 event, we have a brand-new line-up of over 50 expert speakers from around the world, who will discuss the very latest testing and validation methods for accelerating the development of autonomous vehicles and automated vehicle technology.

New for 2017 is our dedicated autonomous vehicle technology exhibition area. Autonomous Vehicle Technology World Expo will feature over 50 companies showcasing the very latest software, hardware and testing tools for autonomous vehicle design and development.

Speaker highlights at this year’s conference include:

• Dr Houssem Abdellatif, global head autonomous driving & ADAS, TÜV SÜD Auto Service Germany
• Mike Tzamaloukas, vice president autonomous drive and ADAS, and vice president, CoC navigation, Harman International Industries
• Eric-Mark Huitema, global GM ground transport, IBM
• Andrea Leitner, project manager and research engineer, AVL
• Christophe Sapet, CEO, Navya
• Dr Byoung-Kwang Kin, senior research engineer, Hyundai Motor Company
• Jürgen Ogrzewalla, vice president, FEV Europe
• Nicholas Keel, group manager - real-time test and monitoring, National Instruments
• Dirk-Jan de Bruijn, director, Traffic Innovation Centre
• Harri Santamala, project director - Smarter Mobility, Metropolia UAS

See the full preliminary programme online here, featuring over 40 speakers already!

Registration for the conference is now open. Until 31 March we are offering a 10% early registration discount on two- and three-day passes to attend this year’s event. If you would like to attend this year’s event with the 10% discount, please click here to book your conference pass.

I very much hope you can join us again this year in Stuttgart.

If you have any questions, please contact me directly.

Kindest regards

Andrew Boakes
Conference director
DeZwarteRidder
0
Samsung investeert in laserscanners voor zelfrijdende auto's
Gepubliceerd: 17 februari 2017 14:40 Laatste update: 17 februari 2017 14:40

Technologiebedrijven Samsung en Foxconn hebben samen met enkele investeringsmaatschappijen 10 miljoen dollar geïnvesteerd in TetraVue. Dat Amerikaanse bedrijf maakt laserscanners waarmee zelfrijdende auto's als het ware kunnen 'zien'.

Dat meldt Samsung op zijn website.

Het is de eerste grote investeringsronde voor TetraVue, dat in 2008 werd opgericht. TetraVue maakt naar eigen zeggen een geavanceerdere zogeheten lidarscanner. Lidar staat voor 'laser imaging detection and ranging', het gebruik van laserpulsen om de afstand tot objecten te kunnen berekenen.

Onder meer Google maakt al gebruik van soortgelijke lidar-technologie. De techniek van TetraVue zou echter veel beter in staat moeten zijn om snel en van veraf objecten te zien en herkennen, dankzij een hogere resolutie van de gemaakte beelden.

Het is niet bekend hoeveel van de geïnvesteerde tien miljoen dollar door Samsung en Foxconn zijn ingelegd. Samsung maakte in november van vorig jaar al bekend de fabrikant van auto-onderdelen Harman over te nemen. Daarmee wil het bedrijf in de auto-industrie stappen en inspelen op de opkomst van zelfrijdende auto's.
Door: NU.nl
datanode
0
General Motors Co plans to deploy thousands of self-driving electric cars in test fleets in partnership with ride-sharing affiliate Lyft Inc, beginning in 2018, two sources familiar with the automaker’s plans said this week.
www.reuters.com/article/us-gm-autonom...
[verwijderd]
0
Mobileye komt inmiddels ook voor als participant van het OpenAutodrive Forum:
www.openautodrive.org/#participants

Background
In November 2015, the NDS e.V., the ADASIS forum and SENSORIS representatives decided to coordinate on important questions for autonomous driving in an ‘Open AutoDrive Forum (OADF)’. The OADF is intended to give all stakeholders the opportunity to present their issues and to jointly work on standardized solutions across different standardization organisations and companies.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Hik schreef op 18 februari 2017 16:22:

Mobileye komt inmiddels ook voor als participant van het OpenAutodrive Forum:
www.openautodrive.org/#participants

Background
In November 2015, the NDS e.V., the ADASIS forum and SENSORIS representatives decided to coordinate on important questions for autonomous driving in an ‘Open AutoDrive Forum (OADF)’. The OADF is intended to give all stakeholders the opportunity to present their issues and to jointly work on standardized solutions across different standardization organisations and companies.
TT doet ook mee, hoera. Natuurlijk wil iedereen 'erbij' zijn.

In een vrije wereld staat het allen vrij om een 'forum' te organiseren. Het kost een bedrijf niet meer dan de reiskosten van hun vertegenwoordiger, een paar keer per jaar. Compleet vrijblijvend gedoe.
Het is een kruiwagen vol kikkers, af en toe springt er een kikker bij, maar veel vaker springen er kikkers uit, als ze al niet in slaap vallen.

Waar je op moet letten is kikkerdril.
DeZwarteRidder
0
Eerste circuitrace zelfrijdende auto's eindigt in crash

Gepubliceerd: 19 februari 2017 12:08 Laatste update: 19 februari 2017 12:39

Bezoekers van de Formule E voor elektrische auto’s in Argentinië kregen zaterdag de eerste race tussen twee zelfrijdende auto’s op een professioneel circuit te zien.

De auto’s, gemaakt door het bedrijf Roborace en bekenstaand als DevBots, bereikten snelheden tot 185 kilometer per uur op het circuit. Eén van de wagens sneed een bocht te scherp aan en crashte. De DevBots hadden geen chauffeurs aan boord, hoewel daar nog wel ruimte voor is in de huidige iteratie van de auto’s.

Roborace wil op termijn een competitie beginnen waar alleen zelfrijdende auto's aan meedoen. De auto's moeten allemaal hetzelfde zijn, maar deelnemende teams moeten zelf de software schrijven die het voertuig bedient.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 19 februari 2017 14:28:

Eerste circuitrace zelfrijdende auto's eindigt in crash

Gepubliceerd: 19 februari 2017 12:08 Laatste update: 19 februari 2017 12:39

Bezoekers van de Formule E voor elektrische auto’s in Argentinië kregen zaterdag de eerste race tussen twee zelfrijdende auto’s op een professioneel circuit te zien.

De auto’s, gemaakt door het bedrijf Roborace en bekenstaand als DevBots, bereikten snelheden tot 185 kilometer per uur op het circuit. Eén van de wagens sneed een bocht te scherp aan en crashte. De DevBots hadden geen chauffeurs aan boord, hoewel daar nog wel ruimte voor is in de huidige iteratie van de auto’s.

Roborace wil op termijn een competitie beginnen waar alleen zelfrijdende auto's aan meedoen. De auto's moeten allemaal hetzelfde zijn, maar deelnemende teams moeten zelf de software schrijven die het voertuig bedient.
Mooie opmerking op BNR vanmorgen: dit soort races worden pas leuk als de ontwikkelaars zelf in de wagen zitten. Van mij zouden airbags en veiligheidsgordels dan nog wel mogen ;-).

Tijdens de rit stijf van de adrenaline nog wat gaan zitten klooien met de parameters van het programma. Nerd-fun!
relpinda
0
[verwijderd]
0
Peugeot, Citroën to test autonomous cars with 'non-expert' drivers
Groupe PSA is the first automaker to gain the right to test in this way on French public roads.
www.cnet.com/roadshow/news/peugeot-ci...

Tegenhanger of evenknie van het Volvo Drive-Me project in Gothenborg en London? (wel/niet TomTom is hier al langer de discussie!)

Edit:
Het lijkt op het bordje van HERE te komen:

Today, for example, we announced that we are providing HD Live Map to PSA Group (which owns brands like Citroën and Peugeot) to aid its testing of highly automated vehicles. In particular, we are making HD Live Map available for 17 different routes within France, totalling 1,500 kilometres of coverage.

360.here.com/2016/12/13/how-here-hd-l...
Bert van M
0
[quote alias=Hik

Edit:
Het lijkt op het bordje van HERE te komen:

[/quote]

Ik denk eerder dat PSA nu ook, naast het testen/gebruiken van TomTom HbD en Road DNA, ook Here HD als op de proef stelt/gaat stellen. Er staat ook dat Here 1500 km gereed gaat maken, dus nog niet gereed heeft?
[verwijderd]
1
quote:

Bert van M schreef op 24 februari 2017 22:24:

[quote alias=Hik

Edit:
Het lijkt op het bordje van HERE te komen:

[/quote]

Ik denk eerder dat PSA nu ook, naast het testen/gebruiken van TomTom HbD en Road DNA, ook Here HD als op de proef stelt/gaat stellen. Er staat ook dat Here 1500 km gereed gaat maken, dus nog niet gereed heeft?
Lijkt mij ook: Here moet als de wiedeweerga die 1500 km HD klaar maken.
Lijkt me logisch dat PSA de twee wil vergelijken. Zonder vergelijk staan ze ook wel erg zwak in de onderhandeling met t2
[verwijderd]
0
quote:

Bert van M schreef op 24 februari 2017 22:24:

[quote alias=Hik

Edit:
Het lijkt op het bordje van HERE te komen:

[/quote]

Ik denk eerder dat PSA nu ook, naast het testen/gebruiken van TomTom HbD en Road DNA, ook Here HD als op de proef stelt/gaat stellen. Er staat ook dat Here 1500 km gereed gaat maken, dus nog niet gereed heeft?
Dat HERE bericht was van afgelopen december. In maart zullen ze er wel klaar mee zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 24 februari 2017 22:55:

[...]

Dat HERE bericht was van afgelopen december. In maart zullen ze er wel klaar mee zijn.
Veel gelezen hier de afgelopen tijd: op verwachtingen kun je niet te veel bouwen;-)
[verwijderd]
1
quote:

Sunshine Band schreef op 24 februari 2017 23:13:

[...]

Veel gelezen hier de afgelopen tijd: op verwachtingen kun je niet te veel bouwen;-)
veel BLA Bla niemand weet de toekomstige weg is het Here Tom Tom of Apple /mircosoft de de cloud bezit .

[verwijderd]
1
erticonetwork.com/wp-content/uploads/...

Mobile World Congress, Barcelona
27 February 2017
Connected and automated driving
EATA presents deployment roadmap, submits proposal for EU-wide project
[verwijderd]
0
Nissan gaat deze week met de zelfrijdende Leaf testen in Londen, maar willen ook in Nederland en Parijs gaan testen. Opmerkelijke zinsnede van Maarten Sierhuis uit onderstaand interview:

"Nissan, which has already tested the self-driving Leaf in Tokyo and Silicon Valley, hopes to carry out similar trials in other European cities soon after this week's London trials.

"We're thinking of testing in the Netherlands and Paris. It's not easy to go and test everywhere because we need to create maps, we need to get approval from the regulators and then it is expensive to set up a test," Sierhuis said.

europe.autonews.com/article/20170228/...
[verwijderd]
0
Vandaag GROTE problemen met AWS S3 in de USA: Amazon Web Services.
Dat is niet leuk, danwel ronduit gevaarlijk als je op online navigatie clouddiensten moet vertrouwen:

CARTO? @CARTO

Certain CARTO functionality is being affected by Amazon's AWS S3 outage. We're actively monitoring their progress: status.aws.amazon.com/
twitter.com/CARTO/status/836663284220...

Bijlage:
3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 14:02
Koers 5,565
Verschil -0,165 (-2,88%)
Hoog 5,725
Laag 5,555
Volume 138.778
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront