TomTom « Terug naar discussie overzicht

Wie is er na dit te lezen..

78 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
1

Volkswagen geeft aan mij aan dat Mobileye kan helpen met data levering/verwerking. Maar geen kaarten oid levert. Toch een stapje minder dan hoe Mobileye het deed voorkomen op de CES.

Mijn vraag was wat Mobileye toevoegt aan HERE:

----

We also work with Mobileye who focus on different aspects of the data management necessary for successfully processing digital information.

I am sure you can understand that we cannot go into detail about the different technologies we are developing but rest assured that we seek to avoid any overlapping work and focus on the best, as well as most cost-efficient, solutions for our customers.


[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 20 september 2016 21:09:

Mobileye CEO deed het voorkomen alsof over een paar jaar de hele industrie met hen samenwerkt. Terwijl ze nog nul deals hebben. Zelfs General Motors dat ze in januari noemden is geen deal.

Een vooraanstaande analist reageerde als volgt aan mij:

It seems like everyone in this business is trying to claim victory well in advance of any actual battles. A lot relates to establishing standards for real time map data sharing. Everyone wants their standard to be dominant.

I usually figure in a high bullshit factor for most Israeli tech companies. As a group, they lay out a lot of hints of things that may or may not happen. See Waze, Telmap, etc


---

Ik kreeg er ook een Nederlandse reactie op van iemand die de markt een beetje kent

Ik ben het helemaal eens met deze persoon. Mobileye management and founders doen alles om de hype maar in stand te houden (103+x K/W) en te kunnen cashen. De founders verkopen aan de lopende band aandelen hetgeen toch wel wat zegt.
Zelf rijdende auto's KUNNEN alleen zelf rijden als alle zintuigen ook de virtuele op een honing graad net werk gepost worden onderling .
Iedereen heeft een smart phone behalve ik ik kom toch nooit buiten dus als je dat kan linken ben je Al voor 80% op weg nu de kids nog een gps-je in de fiets de jas of armband komt vroeg of later toch .
Klapt een autoband dan zijn alle zintuigen virtueel of optisch niet in staat om erger te verkomen.
Dus de standaard moet eerst uitgevochten worden en dan komt de persoons- droon :-)

www.google.be/search?q=persoons-+droo...
[verwijderd]
3
Een paar snippers uit een uitgebreide discussie die ik had

I think the default position, until the REM system shows it's capabilities, is for initial maps (based on Lidar, or other sources) to come from a "traditional" map supplier, with REM providing change detection. 

---

I think, especially for GM, which has long worked on this stuff, they want to understand this space before they commit, and that may not be possible. I think the Germans are a bit more in the mood for giving it away if it looks like it lets them move faster, but are still cautious.

---

I am a little surprised the VW deal is taking so long. When Shashua was here in xxxxxx xxx he said they were a week or two from the mapping deal, and that the sticking points are around data sharing. Still sounds like a week or two. This must still be a big deal- under what terms will VW share data with GM, etc. I am almost positive that this is still unknown with VW, let alone the other OEMs which are farther behind. OEMs may want to be independent, have a small consortium.

They know they are sharing, just not sure they want to. Mostly they know the data might be worth a lot of money and they don't know if they are getting a good deal or being taken for a ride. Nobody does at this point. They also don't want to help the competition without compensation- either appropriate amount of data back or money, but the data-money conversion rate is not clear.

----

I think the default position, until the REM system shows it's capabilities, is for initial maps (based on Lidar, or other sources) to come from a "traditional" map supplier, with REM providing change detection. At least for the HERE owners, but I expect also for GM and others which are sourcing maps from other sources, but don't have the update capabilities.

The issue being debated is do they get the raw data or a processed Roadbook (and what exactly is in a Roadbook), or some other data set based on MI cameras? I think this will depend very much on the business relationships, and probably some elbow twisting by the OEMs (certainly the HERE owners will push for cooperation between MI and HERE), depending on how they want things to go.

In general, I think many of them are skeptical of HERE's ability to deliver, but Mobileye is unknown in this space. I guess the leaders want cooperation for faster results, followers probably want independent work to have options.

----

GM has put a bunch of money into GeoDigital and they are building maps for GM, at least of the freeway network (and I'm hearing way over budget). Ford is developing Civil Maps, but I have not heard that they are building maps yet.

Geodigital uses traditional collection techniques- I doubt they can maintain the maps (realtime), but that is where all of Onstar's work on probe data will help them out. I don't know about their map engine. The map is becoming important and all car companies would like to control the component. I doubt they can, but it is to early to tell (and they don't have the option to buy right now- doesn't exist).

I think GM really wants to make use of the data and capitalize on all the effort that has gone into Onstar- but I don't think they will be able to. They do underestimate the complexity of the complete map, but , even if they can have a unique layer, or do change detection and avoid certian problems, it will be worth it.

I think, especially for GM, which has long worked on this stuff, they want to understand this space before they commit, and that may not be possible. I think the Germans are a bit more in the mood for giving it away if it looks like it lets them move faster, but are still cautious.
[verwijderd]
1
Mobileye als update service voor kaartenmakers in plaats van kaartenmaker

Daar zal de deal tussen tomtom en mobileye over gaan

Voor tomtom is dit gewoon 'inkoop'.

Volgens het jaarverslag heeft tomtom vorig jaar 3 miljoen kilometer gereden met camera-wagens. De data die van sensoren komt kan dit aantal kilometers omlaag brengen. En daarmee de kosten...

De data zijn wel van de autofabrikant dus de rol van mobileye zal hooguit zijn het zorgen dat de camera's de beelden opvangen en interpreteren. En dan doorzenden. Een soort 'broker' ertussen zorgt er ook voor dat er geen privacygevoelige data worden verstuurd. Alleen datgene wat er uit geabstraheerd is.

Iemand zei me het onderstaande:

Snelheidsborden, borden met afstanden, borden met andere info. Dat geloof ik. Maar echte verandering detectie? Ik zie het niet. In dit soort fases wil iedereen met iedereen werken. Vaak, als je jaren later terug kijkt, zie je dat in het overgrote deel van dat soort gevallen er helemaal geen tastbaar resultaat is van dat soort met veel poeha aangekondigde partnerships, alliances en andere samenwerkingsverbanden.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 20 september 2016 21:44:

Mobileye als update service voor kaartenmakers in plaats van kaartenmaker

Daar zal de deal tussen tomtom en mobileye over gaan

Voor tomtom is dit gewoon 'inkoop'.

Volgens het jaarverslag heeft tomtom vorig jaar 3 miljoen kilometer gereden met camera-wagens. De data die van sensoren komt kan dit aantal kilometers omlaag brengen. En daarmee de kosten...

De data zijn wel van de autofabrikant dus de rol van mobileye zal hooguit zijn het zorgen dat de camera's de beelden opvangen en interpreteren. En dan doorzenden. Een soort 'broker' ertussen zorgt er ook voor dat er geen privacygevoelige data worden verstuurd. Alleen datgene wat er uit geabstraheerd is.

Iemand zei me het onderstaande:

Snelheidsborden, borden met afstanden, borden met andere info. Dat geloof ik. Maar echte verandering detectie? Ik zie het niet. In dit soort fases wil iedereen met iedereen werken. Vaak, als je jaren later terug kijkt, zie je dat in het overgrote deel van dat soort gevallen er helemaal geen tastbaar resultaat is van dat soort met veel poeha aangekondigde partnerships, alliances en andere samenwerkingsverbanden.

Justin Tom Tom weet de PUNTJES maar is blind mobileye is het oog maar dat kan Tom Tom zelf OOK, moet niet zo moeilijk zijn voor Tom Tom om een KIT te verzinnen met camera's die je zelf kan aanbrengen in op je voertuig en die draadloos met de boord Tommie data uit wisselt en de boord Tommie met de overige Tom Tommers .
Ik geef nu de MILJARDEN TIP VOOR TOM TOM zo ben ik nu eenmaal de man met een visie die over 5 jaar pas uitkomt .....................
Een Tom Tom eye kit 3D wire les verkoopt zeker including parking assistents en overige hulp middelen die de auto bouwers kunnen besparen als ze voor tom tom kiezen.nu en voor de toekomst.
Beperktedijkbewaking
1
quote:

*Justin* schreef op 20 september 2016 21:44:

Mobileye als update service voor kaartenmakers in plaats van kaartenmaker

Daar zal de deal tussen tomtom en mobileye over gaan

Voor tomtom is dit gewoon 'inkoop'.
...
Juustem!
[verwijderd]
0
Een dag voor de FY2016 cijfers knalt Mobileye er nog maar een nieuwtje uit:
Zó doe je dat als IR van een beursgenoteerd bedrijf!!

Press Release Details

Crowd sourcing for automated driving: BMW Group and Mobileye agree to generate new kind of sensor data

ir.mobileye.com/investor-relations/pr...

seekingalpha.com/news/3244782-mobiley...
PGV
0
quote:

Hik schreef op 21 februari 2017 15:59:

Een dag voor de FY2016 cijfers knalt Mobileye er nog maar een nieuwtje uit:
Zó doe je dat als IR van een beursgenoteerd bedrijf!!

Press Release Details

Crowd sourcing for automated driving: BMW Group and Mobileye agree to generate new kind of sensor data

ir.mobileye.com/investor-relations/pr...

seekingalpha.com/news/3244782-mobiley...
Ja,dat is een topman die het vd daken schreeuwt,mag misschien ook wel wat bluf bij zitten, maar ik heb liever zo een iemand ,dan iemand die zijn kaken op elkaar houd en zich superdruk maakt over zijn consumer, waar niemand op zit te wachten.
[verwijderd]
0
quote:

PGV schreef op 21 februari 2017 16:09:

[...]

Ja,dat is een topman die het vd daken schreeuwt,mag misschien ook wel wat bluf bij zitten, maar ik heb liever zo een iemand ,dan iemand die zijn kaken op elkaar houd en zich superdruk maakt over zijn consumer, waar niemand op zit te wachten.
Nouja, je moet je langzamerhand ook eens afvragen wie er nou bluft. Dit zijn wel allemaal contracten die vergelijkbaar zijn met HD-Maps/RoadDNA. Hoeveel hiervan kan TomTom er laten zien?
Zou géén van de partners die er tot nu toe bekend gemaakt zijn de producten van Mobileye hebben getest?
Wat denken we zelf?
Zou het dus wel of niet voldoen?
Wat denken we zelf?
Is het wel of wel crowdsourced data die mapupdates verzamelen?
Wat denken we zelf?
Is Road-DNA crowdsourced data?
Wat denken we zelf?
trend follower
0
quote:

Hik schreef op 21 februari 2017 15:59:

Een dag voor de FY2016 cijfers knalt Mobileye er nog maar een nieuwtje uit:
Zó doe je dat als IR van een beursgenoteerd bedrijf!!

Press Release Details

Crowd sourcing for automated driving: BMW Group and Mobileye agree to generate new kind of sensor data

ir.mobileye.com/investor-relations/pr...

seekingalpha.com/news/3244782-mobiley...
Jij vind het gek dat MBLY iets te melden heeft met VW en BMW als je in ogenschouw neemt dat Here een samenwerking heeft met MBLY.

Ik zou het juist gek vinden als deze samenwerking niet had plaatsgevonden.
[verwijderd]
0
quote:

trend follower schreef op 21 februari 2017 16:55:

[...]

Jij vind het gek dat MBLY iets te melden heeft met VW en BMW als je in ogenschouw neemt dat Here een samenwerking heeft met MBLY.

Ik zou het juist gek vinden als deze samenwerking niet had plaatsgevonden.
Mobileye en HERE hebben geen exclusieve relatie. Er moet dus ook bij het BAD-consortium gewoon een deal tot stand worden gebracht tussen Mobileye en BMW/Audi/Daimler.
Ruim een week geleden sloten ze eenzelfde deal met VW. Dat is nu wel heel erg veel REM-data waar Mobileye hun gigantische localisatie-database mee gaat vullen. Lucid en NIO zijn ook al in de pocket. GM was één van de eerste partijen waar ze een moa mee sloten. Nissan hetzelfde verhaal. Verder zijn ze partner met Delphi in CSLP.
HERE betreft dus maar één van de contracten voor het gebruik van REM als localisatielaag. We hebben het hier natuurlijk over een schat aan informatie waarmee ook verkeersstromen en fleetmanagementachtige oplossingen gebouwd kunnen worden. This is really Big data.
[verwijderd]
0
Mobileye Announces Fourth Quarter and Fiscal Year 2016 Financial Results

02/22/2017

Fourth Quarter 2016 Highlights:
Total revenue of $104.6 million, up 45.6% year-over-year
GAAP Net Income of $32.6 million; Non-GAAP Net Income of $51.4 million
GAAP fully diluted EPS of $0.14; Non-GAAP fully diluted EPS of $0.22
Generated GAAP net cash from operating activities of $52.8 million; Non-GAAP free cash flow of $50.3 million
Fiscal Year 2016 Highlights:
Total revenue of $358.2 million, up 48.7% year-over-year
GAAP Net Income of $108.4 million; Non-GAAP Net Income of $173. 3 million
GAAP fully diluted EPS of $0.46; Non-GAAP fully diluted EPS of $0.73
Generated GAAP net cash from operating activities of $161.6 million; Non-GAAP free cash flow of $150.5 million

ir.mobileye.com/investor-relations/pr...
[verwijderd]
0
Outlook is zeer teleurstellend helaas.
Ook interessant is dit bericht:
twitter.com/BPGAG/status/834391925151...

Anacott Steel?@BPGAG
Recall this big put purchase yesterday prior to Mobileye earnings $MBLY Mar 43.0 Puts: 2093 @ ASK $1.00: 2688 traded vs 4214 OI: $46.05 Ref
Beperktedijkbewaking
4
quote:

Hik schreef op 21 februari 2017 18:53:

[...]
Mobileye en HERE hebben geen exclusieve relatie. Er moet dus ook bij het BAD-consortium gewoon een deal tot stand worden gebracht tussen Mobileye en BMW/Audi/Daimler.
Ruim een week geleden sloten ze eenzelfde deal met VW. Dat is nu wel heel erg veel REM-data waar Mobileye hun gigantische localisatie-database mee gaat vullen. Lucid en NIO zijn ook al in de pocket. GM was één van de eerste partijen waar ze een moa mee sloten. Nissan hetzelfde verhaal. Verder zijn ze partner met Delphi in CSLP.
HERE betreft dus maar één van de contracten voor het gebruik van REM als localisatielaag. We hebben het hier natuurlijk over een schat aan informatie waarmee ook verkeersstromen en fleetmanagementachtige oplossingen gebouwd kunnen worden. This is really Big data.
Big data, jawel. Maar hoever is MBLY nu met een 'fabriek' die dat echt aan kan?
Hoever zijn ze eigenlijk met hun Roadbook, nu gepromoveerd tot Global Roadbook? Wat is een roadbook eigenlijk?

Intrigerend zijn ook deze zinnen in hun persbericht over de samenwerking met BMW:

To support the rapid creation and updating of HD mapping, the BMW Group and Mobileye will transfer anonymized data to HERE, the leading mapping and location service. HERE will use this data and information to conduct real-time updates of HERE HD Live Map, HERE's real-time cloud service for partially, highly and fully automated vehicles, and enhance its Open Location Platform, ensuring an accurate depiction of the real world as it changes.
...

Today's announcement underlines the systematic and inclusive approach of the BMW Group concerning cooperations for automated driving. This approach comprises, amongst others, the cooperation with HERE as well as the cooperation with Intel and Mobileye on bringing highly automated driving to the streets by 2021 with the BMW iNEXT...

"This announcement demonstrates that our partnership is rapidly bringing innovation to market to allow customers to benefit from the latest technology," said Klaus Fröhlich, Member of the Board of Management of BMW AG, Development. "At a strategic level, this announcement makes it clear how our cooperation with Mobileye leverages our investment stake in HERE. The data of future BMW vehicles will enrich the quality of maps and services for everyone...


ir.mobileye.com/investor-relations/pr...

Probeert BMW hier hun investering in HERE te redden door HERE via hun bemiddeling te voeden met wat MBLY's camera's 'zien'? Dat lijkt hier voorlopig een belangrijker motief voor BMW dan eigen toepassing in 'the BMW iNEXT'.


Verder over MBLY: sommige analisten beginnen te twijfelen aan de houdbaarheid van de zeer hoge k/w van MBLY. Omdat hun omzetgroei vooral afkomstig is van aftermarket sales (vooral dash-mounted), die een lagere bruto marge kennen dan 'pre-installed' door oem's.
investorplace.com/2017/02/mobileye-nv...

[verwijderd]
1
Over je laatste opmerking: Ik heb zo langzamerhand een zeer lage dunk van zichzelf 'analist' noemende copy-pasters. Notabene in de eerste paragraaf staat dat Mobileye concurreert met Delphi. In tegendeel: ze vormen een partnership (CSLP), op de CES2017 gaven ze nog sámen een Autonomous Driving-demo.

Het is natuurlijk evident dat het voor iedereen allemaal in pas de toekomst gaat plaatsvinden. Dat is voor Mobileye en BMW niet anders dan voor TomTom. BMW gaat pas op de 2018 modellen camera based ADAS van Mobileye plaatsen om daarmee REM-data te vergaren. Dan moet in 2021 de iNEXT op de markt komen. Deze maakt natuurlijk gebruik van deze data via HERE Live-Maps.
Ik snap niet dat deze win-win situatie door jou negatief uitgelegd wordt. Is het niet logisch dat BMW als mede eigenaar van HERE dan ook zoveel mogelijk dit platform wil uitnutten? Is dat dan een zwakte? Serieus, die zie ik echt niet.
Door deel te nemen aan Rem harvesting tbv HERE Live-maps vergroot BMW tegelijkertijd toch ook de waarde van deze maps voor overige gebruikers? Ook diegenen die niet deel uitmaken van het BAD-consortium?

Het Mobileye GlobalRoadbook bestaat niet uit alleen BMW-data, maar zoals ik het begrijp, álle harvested data (geanonimiseerd) van partijen die REM-contracten hebben met Mobileye. Het is niet alléén maar localisatiedata, er vindt locale (Mobileye/Intel) processing plaats dmv AI en Machinelearning. Hiermee worden zowel de HERE Live-Maps als het GlobalRoadbook van updates voorzien. Dus niet alleen dát er een paal staat als stationair object (landmark) is van belang, maar de informatie wordt ook beoordeeld en opgeslagen. Het Roadbook en geharveste data is dus veel uitgebreider dan alleen localisatie gericht.

(De gemakkelijke AB-klikkers adviseer ik trouwens om ook eens zelf na te denken over dit gedrag en een eigen analyse te doen).
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Hik schreef op 24 februari 2017 11:54:

Over je laatste opmerking: Ik heb zo langzamerhand een zeer lage dunk van zichzelf 'analist' noemende copy-pasters. Notabene in de eerste paragraaf staat dat Mobileye concurreert met Delphi. In tegendeel: ze vormen een partnership (CSLP), op de CES2017 gaven ze nog sámen een Autonomous Driving-demo.

Het is natuurlijk evident dat het voor iedereen allemaal in pas de toekomst gaat plaatsvinden. Dat is voor Mobileye en BMW niet anders dan voor TomTom. BMW gaat pas op de 2018 modellen camera based ADAS van Mobileye plaatsen om daarmee REM-data te vergaren. Dan moet in 2021 de iNEXT op de markt komen. Deze maakt natuurlijk gebruik van deze data via HERE Live-Maps.
Ik snap niet dat deze win-win situatie door jou negatief uitgelegd wordt. Is het niet logisch dat BMW als mede eigenaar van HERE dan ook zoveel mogelijk dit platform wil uitnutten? Is dat dan een zwakte? Serieus, die zie ik echt niet.
Door deel te nemen aan Rem harvesting tbv HERE Live-maps vergroot BMW tegelijkertijd toch ook de waarde van deze maps voor overige gebruikers? Ook diegenen die niet deel uitmaken van het BAD-consortium?

Het Mobileye GlobalRoadbook bestaat niet uit alleen BMW-data, maar zoals ik het begrijp, álle harvested data (geanonimiseerd) van partijen die REM-contracten hebben met Mobileye. Het is niet alléén maar localisatiedata, er vindt locale (Mobileye/Intel) processing plaats dmv AI en Machinelearning. Hiermee worden zowel de HERE Live-Maps als het GlobalRoadbook van updates voorzien. Dus niet alleen dát er een paal staat als stationair object (landmark) is van belang, maar de informatie wordt ook beoordeeld en opgeslagen. Het Roadbook en geharveste data is dus veel uitgebreider dan alleen localisatie gericht.

(De gemakkelijke AB-klikkers adviseer ik trouwens om ook eens zelf na te denken over dit gedrag en een eigen analyse te doen).
Nu even kort, ik heb geen tijd voor gedegen huiswerk, maar weet veel uit mijn hoofd. Neem financiële analisten niet altijd serieus, Zij werken voor de beurzen, met of zonder een TT-achtergrond.

Ik werk voor mijn eigen. Niet eens zozeer voor markten maar wel voor mijn eigen dingen, laat ik hun contracten maar voor zijn. Zie mijn vorige bijlage,

Of mijn eigen (huur)huis. Behoorlijk mijn cultus, zonder dat en zijn inhoud ben ik dood. En ik hoop van harte daar later zelf over te kunnen beslissen. Leve D'66.
Met teveel immigranten ga ik liever vroeg dood.

Het kwijl druipt bij elk zg, contract van de muren. Kom maar op. Als TT-belegger ken ik elk contract van te voren.
Nee, geen voorkennis, maar kennis.

[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 februari 2017 16:24:

[...]

Nu even kort, ik heb geen tijd voor gedegen huiswerk, maar weet veel uit mijn hoofd. Neem financiële analisten niet altijd serieus, Zij werken voor de beurzen, met of zonder een migratie-achtergrond.

Ik werk voor mijn eigen. Niet eens zozeer voor markten maar wel voor mijn eigen dingen, laat ik hun contracten maar voor zijn. Zie mijn vorige bijlage,

Of mijn eigen (huur)huis. Behoorlijk mijn cultus, zonder dat en zijn inhoud ben ik dood. En ik hoop van harte daar later zelf over te kunnen beslissen. Leve D'66.
Met teveel immigranten ga ik liever vroeg dood.

Het kwijl druipt bij elk zg, contract van de muren. Kom maar op. Als TT-belegger ken ik elk contract van te voren.
Nee, geen voorkennis, maar kennis.

Ik verwacht nog wel een stemadvies BDB!
78 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 11:05
Koers 5,695
Verschil -0,035 (-0,61%)
Hoog 5,725
Laag 5,640
Volume 60.728
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront