Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'PostNL houdt omzet stabiel'

Lees over dit aandeel ook

  1. 17 apr Slotcall: AEX is het kneusje van Europa, met dank aan ASML 7
  2. 26 feb Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. down 24 februari 2017 11:44
    Zo zie je maar dat zelf de betreffende onderneming de zaak al zwart had afgeschilderd in voorgaande visies waarin de omzet zou dalen en de briefpost af zou nemen Dat de briefpost afgenomen is hebben ze aan zichzelf te danken als je ieder jaar de postzegel duurder hebt gemaakt daarnaast is de gerichte reclame toegenomen bij postnl omdat concurenten afgehaakt zijn zoals Deutsche post de stekker uit hun opgekochte dochteronderneming select mail hebben getrokken die veel gerichte reclame bezorgde....Verhogingen van consumenten prijzen is altijd fataal voor de ondernemingen als je daarbij bedenkt dat je met verhogingen de bedrijf resultaat kunt continueren
    Een voorbeeld daarvan is dat een cafehouder ieder jaar de prijs van zijn consumties verhoogt en denkt dat de vaste klant dan toch evenveel drinkt in aantal dan gewend.. Maar ook de consument heeft maar een budget om zijn aan vertier te besteden en blijft dus vaker thuis. Hierdoor verkoopt de uitbater dus minder en ziet zijn zaak ten gronde gaan.Terug draaien van zijn te duur consumptie kan niet want de klant is en blijft vaker weg of gaat naar een goedkopere zaak.
  2. Geefgas 24 februari 2017 11:59
    quote:

    kid carson schreef op 24 februari 2017 11:44:

    Zo zie je maar dat zelf de betreffende onderneming de zaak al zwart had afgeschilderd in voorgaande visies waarin de omzet zou dalen en de briefpost af zou nemen Dat de briefpost afgenomen is hebben ze aan zichzelf te danken als je ieder jaar de postzegel duurder hebt gemaakt daarnaast is de gerichte reclame toegenomen bij postnl omdat concurenten afgehaakt zijn zoals Deutsche post de stekker uit hun opgekochte dochteronderneming select mail hebben getrokken die veel gerichte reclame bezorgde....Verhogingen van consumenten prijzen is altijd fataal voor de ondernemingen als je daarbij bedenkt dat je met verhogingen de bedrijf resultaat kunt continueren
    Een voorbeeld daarvan is dat een cafehouder ieder jaar de prijs van zijn consumties verhoogt en denkt dat de vaste klant dan toch evenveel drinkt in aantal dan gewend.. Maar ook de consument heeft maar een budget om zijn aan vertier te besteden en blijft dus vaker thuis. Hierdoor verkoopt de uitbater dus minder en ziet zijn zaak ten gronde gaan.Terug draaien van zijn te duur consumptie kan niet want de klant is en blijft vaker weg of gaat naar een goedkopere zaak.

    Is de digitale revolutie aan jou voorbij gegaan? Geloof dat dat veel meer impact heeft op de afname van post dan de verhoging van postzegel prijs. Trouwens grote accounts die reclame post verzenden kopen echt geen postzegels hoor, die onderhandelen een standaard prijs, en die is afgelopen periode redelijk stabiel gebleven.

    En tav je vergelijking. In kroegen is bierprijs enorm gestegen en zitten die erg vol hoor, draaien als nooit te voren in de grote steden!

    Maw, ik geloof dat ik het niet helemaal eens ben met je verhaal hierboven. PostNL zou komende twee jaar wel eens de verrassing van de beurs kunnen worden.
  3. [verwijderd] 24 februari 2017 12:06
    Sowieso een bizarre vergelijking.

    Gaat er bij de Post om dat ze nog wel hoge personeelskosten hebben, met een veel lagere bezorgdruk. En aangezien ze niet maar 2 dagen per week mogen bezorgen, zal het geld ergens vandaan moeten komen. Overigens staan ze met deze tarieven in de middenmoot, dus ach.

3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

PostNL Koninklijke

1,225 15:44
-0,016 -1,29%
Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links