TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
seren
1
quote:

Bram Amsterdam schreef op 26 februari 2017 19:13:

flipboard.com/@flipboard/flip.it%2F69...
met een verwijzing naar
www.slideshare.net/Altimeter/the-race...

een pp van 123 pagina's over alle spelers in het automonous field,
slide 110 kort over TT
verder een aanrader indien geen zin in schaatsen, bzv of het debat
[verwijderd]
0
quote:

seren schreef op 26 februari 2017 20:23:

[...]
met een verwijzing naar
www.slideshare.net/Altimeter/the-race...

een pp van 123 pagina's over alle spelers in het automonous field,
slide 110 kort over TT
verder een aanrader indien geen zin in schaatsen, bzv of het debat
Dank, zodra ik tijd heb zal ik het zeker lezen.
DerksVisie
0
quote:

sterkstaaltje schreef op 26 februari 2017 18:07:

De koers van TT moet haar weg nog vinden. Harold Goddijn weet heel goed waar die mee bezig is. Je aandacht richten op het bedrijf en niet op die zogenaamde shareholdersvalue. Hier gaat het hele bedrijfsleven in Nederland aan kapot. Ten koste van die shareholdersvalue worden alle normen en waarden opzij gezet en de politiek doet hier driftig aan mee. Men doet alles om de ondernemer maar te faciliteren, ten koste van het milieu, de arbeider en ik durf zelfs te stellen de economie. Op deze manier ebt het vertrouwen van de burger in politiek en ondernemerschap weg en is het kapitalisme haar einde nabij. Ja, een positieve koersontwikkeling van TT zou ik prettig vinden, maar de belangen van haar werknemers vind ik eerlijk gezegd belangrijker, ook al gaat dit ten koste van de koers. Bovenstaand verhaal is slechts mijn constatering en ik hoop dat de politiek hier eens een keer iets aan doet.
Ik ben het volledig met bovenstaande eens, echter moet een bedrijf ook niet te goedkoop worden op de beurs anders krijg je een vijandige overname door een buitenlands bedrijf. Hierdoor gaat onnodig of te goedkoop, expertise en werkgelegenheid weg uit Nederland.

Wat mij betreft is de koers van TomTom veel te laag ondanks de potentie en de huidige data-stroom. Gelukkig is een vijandige overname bij TomTom bijna niet mogelijk, dankzij het meerderheidsbelang van de founders.
[verwijderd]
1
quote:

sterkstaaltje schreef op 26 februari 2017 18:07:

De koers van TT moet haar weg nog vinden. Harold Goddijn weet heel goed waar die mee bezig is. Je aandacht richten op het bedrijf en niet op die zogenaamde shareholdersvalue. Hier gaat het hele bedrijfsleven in Nederland aan kapot. Ten koste van die shareholdersvalue worden alle normen en waarden opzij gezet en de politiek doet hier driftig aan mee. Men doet alles om de ondernemer maar te faciliteren, ten koste van het milieu, de arbeider en ik durf zelfs te stellen de economie. Op deze manier ebt het vertrouwen van de burger in politiek en ondernemerschap weg en is het kapitalisme haar einde nabij. Ja, een positieve koersontwikkeling van TT zou ik prettig vinden, maar de belangen van haar werknemers vind ik eerlijk gezegd belangrijker, ook al gaat dit ten koste van de koers. Bovenstaand verhaal is slechts mijn constatering en ik hoop dat de politiek hier eens een keer iets aan doet.
Dat is lekker simpel gedacht, hadden ze geen beursnotering moeten nemen.
Daar horen nu eenmaal verplichtingen bij.
Juun
0
Vandaag is TT op deze 2 evenementen aanwezig:
Feb 27–Mar 2, 2017
Mobile World Congress (Barcelona, Spain)

Feb 27–Mar 2, 2017
NSGIC Mid-Year (Annapolis, MD)

En dit is de "volledige" lijst met Press Events:
corporate.tomtom.com/pressevents.cfm
[verwijderd]
0
Gister op RTL Autowereld de nieuwe KIA picanto met standaard TomTom navigatie en services.
Zag er toch wel leuk uit.
[verwijderd]
0
kijken wat Barcelona deze week gaat brengen
Nokia staat wel in de spotlights met hun super goedkope classic remake phone, kan best eens een succesje worden, denk ik ( beetje zoals de Beetle van VW of Fiat 500 remake, of de Mini, schijnt toch aan te slaan dat retro-gevoel)
Nokia aandeel is trouwens ook aan een herstel bezig, na jaren van afstraffing heeft het aandeel goede steun gevonden aan 4,25/4,50 en staat nu aan 4,80 euro

aandeel staat op meerdere watchlist en begint zowaar koopaanbevelingen te krijgen, goede dividend betaler @ 3% - geeft wachtgeld tot koersdoelen van 5,50/6,00 euro bereikt worden.

aandeel gedraagt zich een beetje als TT, heeft ook een dieptepunt bereikt op haar zwartste moment van 1,50 euro toen lang bewogen tussen de 2 en 4 euro, zelfs een klein piekje naar 5 en nu wederom op weg naar 5.
dividend 15 @ 17 ct de laatste jaren
beurswaarde 28 miljard euro , serieus bedrijf.
Tom3
0
www.reuters.com/article/us-usa-trump-...

Trump vraagt zich af of SDC revolutie niet te veel banen gaat kosten (er werken 3,5 miljoen mensen als truckdriver in de VS). Dit wordt een nog een serieus blok aan het been van de voorlopers die alles in 1 klap willen invoeren. Ik denk dat de tactiek van geleidelijke invoering ter vermindering van verkeersdoden de enige levensvatbare optie is.
Energy
0
Nokia is een heel goed geleid bedrijf.Ze gaan flinke synergie voordelen behalen door de overname van Alcatel.Wellicht moet Apple aan Nokia nog een flinke som betalen voor het gebruik van gepatenteerde technologie van Nokia.
Zijn sterk in IoT.En over 2jaar begint de uitrol naar 5G.

quote:

W schreef op 27 februari 2017 07:51:

kijken wat Barcelona deze week gaat brengen
Nokia staat wel in de spotlights met hun super goedkope classic remake phone, kan best eens een succesje worden, denk ik ( beetje zoals de Beetle van VW of Fiat 500 remake, of de Mini, schijnt toch aan te slaan dat retro-gevoel)
Nokia aandeel is trouwens ook aan een herstel bezig, na jaren van afstraffing heeft het aandeel goede steun gevonden aan 4,25/4,50 en staat nu aan 4,80 euro

aandeel staat op meerdere watchlist en begint zowaar koopaanbevelingen te krijgen, goede dividend betaler @ 3% - geeft wachtgeld tot koersdoelen van 5,50/6,00 euro bereikt worden.

aandeel gedraagt zich een beetje als TT, heeft ook een dieptepunt bereikt op haar zwartste moment van 1,50 euro toen lang bewogen tussen de 2 en 4 euro, zelfs een klein piekje naar 5 en nu wederom op weg naar 5.
dividend 15 @ 17 ct de laatste jaren
beurswaarde 28 miljard euro , serieus bedrijf.

VanillaSky
0
quote:

W schreef op 26 februari 2017 12:23:

niemand gaat 5 miljard voor TT maps betalen daar waar HERE gesteund door 3 Duitsers en nieuwe aandeelhouders met bakken geld zich recent melden voor een beperkte investering en men bij HERE op basis van 3 miljard nog steeds kan inkopen.

verder staat heel TT aan de beurs voor onder de 2 miljard euro, zelfs al zou iemand bereid zijn 15 euro te betalen voor de Toko, zowat 100% premie op de huidige koers dan heb je het over 3,5/4,0 miljard euro, verkoop je per direct Telematics voor 1 miljard en sluit je consumer of geeft het weg.

dus 5 miljard voor TT's maps neertellen dat gaat echt niemand doen zolang TT aan 8 euro noteert

Neen, TT moet eerst op eigen kracht naar 12/15 euro, dan kan je 20/25 euro vangen bij een verkoop en om naar 12/15 te gaan zal TT ongeveer 65 cent wpa moeten laten zien en dat bij een toenemende omzet die zeker richting de 1,5 miljard gaat, dus da's voor 2019/2020 en dan maar hopen dat ondertussen de hype in de sector niet afkoelt, of HERE TT heeft ingehaald qua technologische achterstand.
65 cent adjusted wpa zie ik nog wel als mogelijkheid voor 2020 (niet waarschijnlijk, ik kom rond de 50cent maar wel mogelijk). Een omzet van 1.5 miljard is uitgesloten tenzij ze met consumer gaan knallen, de kans daarop lijkt me toch wel nihil eerlijk gezegd. Indien ze consumer nog een beetje uitmelken dan kom je niet ver boven de miljard in 2020 aan omzet, uitgaande van de 750mio die HG genoemd heeft voor de overige 3 BUs.
Nasdaq_NL
0
tatje
0
Qualcomm.

Zijn toch de overnemende partij van NXP.

Het bedrijf is sterk innovatief en jaarlijks wordt meer dan US$ 5 miljard uitgegeven aan Onderzoek & Ontwikkeling.

In september 2016 werd bekend dat Qualcomm interesse heeft om de Nederlandse chipfabrikant NXP Semiconductors over te nemen.[3] Ongeveer twee weken later werden beide bedrijven het eens, Qualcomm biedt 43 miljard euro voor NXP.[4] In tegenstelling tot NXP heeft Qualcomm geen eigen fabrieken voor de productie van chips. De twee houden op termijn een kostenbesparing van 460 miljoen euro per jaar mogelijk.[4] De transactie moet nog worden goedgekeurd door aandeelhouders en toezichthouders en het kan tot eind 2017 duren voordat de overname is afgerond.[4]

Het spel echt toch echt naar de eindfase.
[verwijderd]
0
quote:

de speurneus schreef op 26 februari 2017 17:51:

[...]
Gebroeders Grimm of HC Anderson?

Punt is wel de factor tijd. Voor een kleine midcap speler uit Amsterdam die ook nog eens met een blok aan het been aan een wedstrijd mee wil doen....je begrijpt ik bedoel Consumer. Omdat dat ZO belangrijk is voor het functioneren van de rest van de Kumpanie zo wordt beweerd. Etc. Etc.
Tegenover de diepe zakkenbroeders uit de Duitsland, VS, China.
En dan het ook nog allemaal zelf willen doen. Onafhankelijk blijven.
Here moet natuurlijk vanwege de achterstand op TT wel partneren. Is een zwakke broeder, heb je de komende drie jaar geen last van (?).
Ik heb geen inhoudelijk technische kennis, probeer te begrijpen wat hier zo aan kennis wordt geetaleerd en aan stellingen geponeerd.
Gevoelsmatig zeg ik TT zit in een zwaar concurrerende markt. Haaien zwemmen om de boot. Ontwikkelde techniek kan overnight obsolete zijn...
Dus tijd??? Dat is een zeer beperkende factor. TT moet dit jaar een slag slaan.
Ja zoiets bedoelde ik. Qualcomm.
[verwijderd]
1
quote:

VanillaSky schreef op 27 februari 2017 08:49:

[...]

65 cent adjusted wpa zie ik nog wel als mogelijkheid voor 2020 (niet waarschijnlijk, ik kom rond de 50cent maar wel mogelijk). Een omzet van 1.5 miljard is uitgesloten tenzij ze met consumer gaan knallen, de kans daarop lijkt me toch wel nihil eerlijk gezegd. Indien ze consumer nog een beetje uitmelken dan kom je niet ver boven de miljard in 2020 aan omzet, uitgaande van de 750mio die HG genoemd heeft voor de overige 3 BUs.

indien de trend niet is voor dik 1 miljard plus op weg naar 1,5 miljard bij 2020 zal het heel moeilijk voor TT worden een multiple van X30 of X35 te verantwoorden, ik zie dan eerder X15 tot X20, natuurlijk ook zeker afhangende van de algehele stemming aan de beurzen en de sector.
ik denk dat de 3 BU's zelf goed moeten zijn voor richting 1 miljard omzet 2020 onwards

indien TT consumer gewoon laat gaan, dan krijgt het per direct een andere weging, en haast nog belangrijker TT geeft dan een signaal naar de markt dat ze bereid zijn te switchen naar quality earnings, niet enkel in woord maar in daad en daar gaan ze voor beloond worden.

hoe dan ook, voor nu krijgt in dit jaar van de waarheid HG noch het voordeel van de twijfel, dus laat het maar zien.

maar einde 2017 met een omzet van 950 mio en een wpa van 27 cent afkomen, dan maken ze gehakt van hem, long overdue.
viermeiden
0
BARCELONA (AFN) - TomTom gaat gebruikmaken van nieuwe chips van chipgigant Qualcomm in zijn systeem voor kaarten voor zelfrijdende auto's. De bedrijven maakten de samenwerking maandag bekend op technologiebeurs MWC in Barcelona, zonder op financiële details in te gaan.
De nieuwe chip van Qualcomm komt in sensoren die beelden van camera's op de auto verwerken. Op basis daarvan worden hoogwaardige digitale kaarten gebruikt. Zulke kaarten zijn essentieel voor auto's die deels of geheel zelfstandig rijden.
De kaarten helpen slimme auto's onder meer bij het kiezen van de juiste rijbaan, aanpassen van de snelheid in bochten en bij het invoegen. De kaarten worden daarbij gecombineerd met gegevens van allerlei sensoren, camera's en radars.

viermeiden
[verwijderd]
0
Lijkt me de eerste uitkomst van Autonomos samenwerking.
Voordeel:
-Grote namen die gaan samenwerken (NXP natuurlijk ook Nederlandse roots). -Eindelijk wordt RoadDNA dus ook corwdsourced. (Het gaat in het bericht wel degelijk over de localisatie).
Nadeel:
-Gaat TomTom pas nu dus serieus als tegenhanger van Mobileye ipv RoadDNA op basis van Lidar visuele RoadDNA maken?
-Als dat zo is, moet dan alle localisatie data opnieuw gegenereerd gaan worden?

Er wordt niet gesproken over de NXP-bluebox, de tegenhanger van de Drive-PX2.
Moeten we anneemen dat Qualcomm het, als het over autonoom rijden gaat, de NXP productljin al geïncorporeerd heeft?
tatje
0
Qualcomm met NXP toch echt grote jongens en het zoveelste topbedrijf, dat gaat samenwerken met Tom Tom.

En toch zijn er nog partijen, die het doen voorkomen, alsof Tom Tom daar met een "" poetsploeg "" aanwezig gaat, stelt dus weer niets voor, zie geen centen, dus bagger.

Maar ja, verschil van mening moet, maar wel gefundeerd ;-)

Voor mij het zoveelste bewijs van samenwerking vanaf sept 2016 van Tom Tom met een Topper.

Alleen al vanaf sept 2016 ( Antoine Saucier : vanaf sept parijs gaat alles op zijn plaats vallen )

Nvidia
SAP
Microsoft
Qualcomm NXP
Mappy
Autonomos
Pitney Bowes
Elgin
Map Quest van AOL grootste internet aanbieder in Amerika.

In 2015 werd AOL opgekocht door het Amerikaanse telecommunicatiebedrijf Verizon.
Verizon is toch die club die webfleet heeft overgenomen.
Trouwens ook Yahoe.
3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 15:23
Koers 6,115
Verschil -0,070 (-1,13%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 302.146
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront