TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 28 maart 2017 00:48:

Had ik al gezegd dat HERE ook niet stil zit?

360.here.com/2017/03/21/need-know-new...

TTT laat de use-case API's vooral over aan derde partijen. Vond ik 3 jaar geleden al een gemiste kans. Die club laat zo veel liggen!

In mijn ogen hadden ze al heel lang een partner moeten opkopen voor geoptimaliseerde multi job / multi vehicle planning, of zelf een roedel wiskundigen aannemen en het zelf doen.

Waar Schaeffer stug doorbuffelt op het gebied van verkeersinformatie heb ik bij TTT al een tijd het gevoel dat het technologisch stil staat. Te veel op de lauweren rust.
Je bent goed bezig, xynix! Ook in andere draden.
Of TT op de lauweren rust (HG ws wel), weet ik niet. Maar technisch-transparant zijn ze iig niet. Altijd als ik hun technische cijfers (voor zover gepubliceerd) doorreken, kom ik op inconsistenties uit. Ook bij het aantal kB/km voor RoadDNA.

Schaeffer is altijd duidelijk, behalve als het om het direct noemen van hun aantal echte connected probes gaat. Dat mag hij ws niet. Maar ik kan scherp lezen en goed rekenen.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Hik schreef op 27 maart 2017 17:10:

[...]

...
Over redundantie: HD-Maps en Localisatie is al redundant tov de sensoren. Denk je dat de OEM-ers niet boven op de prijs zitten? Dat TomTom zonder extra kosten 2 extra lagen kan maken en dan nog steeds concurrerend is? [1]

Je schermt iedere keer met NDS. Mobileye's PROFESSOR SHASHUA heeft vorig jaar juli een keynote speech gehouden op het OpenAutodrive forum. Over mapmaking. HERE is lid van ADASIS en compiled hun kaarten naar NDS-formaat. [2]
Mobileye levert de localisatie laag voor HERE. Denk je nou echt dat deze localisatie NIET als NDS beschikbaar is? [3]
Zou 1+1 2 zijn of toch nog iets anders?
[1]: Ik snap dit niet. Licht het eens anders toe, svp.

[2]: Adasis stelt weinig voor, tenzij de EU er honderden miljoenen subsidie tegenaan gaat gooien. Let's wait and see, anders blijft het bij Adasis bij name-dropping.

[3]: Geen idee. Bewijs het maar eens, dat NDS-compatibel zijn van MBLY.

DeZwarteRidder
0
FD.NL

Waarom de twijfel over de zelfrijdende auto toeslaat

Ontwikkelaars van zelfrijdende auto's worstelen met de techniek, maar het wantrouwen van het publiek is een nog groter obstakel.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 29 maart 2017 09:54:

FD.NL

Waarom de twijfel over de zelfrijdende auto toeslaat

Ontwikkelaars van zelfrijdende auto's worstelen met de techniek, maar het wantrouwen van het publiek is een nog groter obstakel.

Het zal toch moeten al is het alleen maar uit oogpunt van milieu, en file bestrijding.
Dit is niet meer tegen te houden
[verwijderd]
2
We brengen braaf onze lege penlite-batterijtjes naar de inzamelbox in de supermarkt, het liefst nog een plastic zakje er omheen als het om 4 stuks gaat.
Het gaat om de juiste mindset, ons steentje bijdragen, een voorbeeld geven...

Die Tesla S bevat een bodemplaat van >700 KG chemisch afval die gelijk staat aan duizenden penlites die wij dus braaf weg brachten voor de juiste afhandeling.

De recycling is nog helemaal niet op orde, moeten we die bodemplaten dan maar weer dumpen in de Haarlemmermeer en de chemische troep in de grond laten lopen?

De politiek heeft jammerlijk gefaald, Tesla gaat ons binnenkort overspoelen met dat goedkopere type.

Kan iemand hier mij uitleggen wat hier de bedoeling van is? hoe de recycling ingericht gaat worden? wie dat gaat betalen?(statiegeld, recycling-bijdrage, verwijderingskosten)

Een diesel-auto van 10 jaar oud kan nu voor >95% hergebruikt worden: vloeistoffen, kunststoffen, metalen, plastics, rubbers ed.
relpinda
0
@ Paulta.

Wat een goeie vraag/opmerking zeg.

Okay stuur hem even naar de redactie van DWDD, zat gisteren een prins had het ook over robots en tesla's en die voorman. Mss wordt je wel uitgenodigd om je vraag verder toe te lichten.
ab.

LZA
Dutchy Ron
0
Grote plannen en vette investeringen van SK TELEKOM

‘T Remote Eye’
SK Telecom to Unveil Autonomous Vehicle Control Platform in Second Half of 2017

www.businesskorea.co.kr/english/news/...

Gaan de strijd aan met de gevestigde orde
[verwijderd]
1
Was deze al langs gekomen?

www.linkedin.com/pulse/autonomous-dri...

De man lijkt up-to-date geïnformeerd. Alleen TomTom, hoewel bekend bij hem, weet zich zo te presenteren dat deze man ze wel associeert met camerawagens maar niet met crowdsourcing.

Maps are critical a piece of the autonomous driving puzzle, at least for the time being. This explains why Daimler, Audi and BMW bought Here from Nokia for 2.8 bn € in 2015. Whereas Google or TomTom build their maps by driving dedicated vehicles, Tesla, Civil Maps — and soon Here — crowdsource their data. Mobileye plans on using the 15 million vehicles already fitted with its cameras to provide the data. It has also signed agreement with Volkswagen and BMW to install its data generation technology (REM) on their vehicles as from 2018, with the objective to support the creation and updating of HD maps; BMW and Mobileye will transfer the data to Here. It is interesting to note that China’s NavInfo recently became a shareholder of Here. All these players are putting their pieces into position on the chessboard.

Ze zullen het bij TomTom wel weer OK vinden dat ze zich zo onzichtbaar voor de markt maken. Als ze zelfs bij dit soort mensen niet correct op het netvlies kunnen komen dan lijkt de missie om de markt te foppen 100% geslaagd. Toch?!

Als het geen vooropgezet plan is om zichzelf zo onzichtbaar mogelijk te maken, wat ik inmiddels onmogelijk meer kan geloven, dan is dit toch weer een blamage voor de PR-wichten bij TomTom.
relpinda
0
@XYNIX,

Als je lid bent van LINKEDIN kun je bovenstaand coments aldaar achterlaten die m.i. zeker door de PR van TT gelezen worden. TT zit nl vors op dat platform!

LZA
NewKidInTown
0
quote:

relpinda schreef op 31 maart 2017 10:44:

....TT zit nl vors op dat platform!
Heel vors, eigenlijk te vors en dat begint op te vallen.
[verwijderd]
0
www.linkedin.com/jobs/view/257823346

Autonomous Driving R&D Engineer

TomTom
Amsterdam, NL

Functiebeschrijving
Our team achieves more every day. So can you.
At TomTom we have some of the largest labelled maps-related databases in the world.
This puts us in a unique position to advance highly automated driving and impact the future of driving.

Your opportunity
We are seeking a computer vision and machine learning R&D engineer for our Autonomous Driving team.
From TomTom’s headquarters in Amsterdam, you are researching world class algorithms and models to innovate our map technology for self-driving cars, and to automatically extract features relevant for autonomous driving.
Why you would love to work with us
You will work together with professionals in an open, friendly environment where creativity is key
We are close to the research community and work on cutting edge algorithms and models
We are passionate about our work, and take ownership of and pride in what we do and achieve
You will have access to huge amount of labelled maps-related databases
Your innovative solutions will be put to practice, changing people’s everyday lives

What We Expect From You
Solid academic background in computer vision and machine learning with a postgraduate degree
Proven practical experience with relevant topics in computer vision and machine learning
Experience with deep learning frameworks such as Caffe, Torch or TensorFlow
Expert knowledge of modern C++ and proficiency in Python
Top-notch programming skills and software engineering know-how, and a desire to keep learning
Ability to write clean, elegant and maintainable production-level code
Creative problem solver and team player with strong conceptual skills
Highly motivated to work in a research and prototyping environment, and to be getting your work into production
Ability to work well with others; TomTom is a collaborative environment
Active participation in our scientific reading group
Self-motivated and dedicated to excellence
Fluency in English

Being such an innovative position, preferably you also have
A strong publication record with the top-tier computer vision and machine learning conferences and journals
Prior experience in Automotive R&D
Prior experience with LIDAR and Radar data
Prior experience with programming resource-constrained platforms (e.g. embedded or mobile)
Prior experience with GPU programming (CUDA, OpenCL)

Want to join us?
We would like to meet you!
Please apply through www.tomtom.com/careers.

We kindly ask you to complete the form and attachments in English.
Pre-employment screening of all external candidates is part of the selection process.
relpinda
0


Dear.....,FCA Live has invited you to watch their next live event: Jeep Press Conference - New York International Auto Show
Jeep Press Conference - New York International Auto Show
Apr 12th
Jeep Press Conference - New York International Auto Show
Wednesday, April 12th, 2017 at 5:50 PM CEST on FCALive
View Event
Set your notifications for us to email or text you when the event begins, or add the event to your calendar:

You are receiving this notification because you follow FCA Live. To stop receiving notifications like these you can unfollow this account.

LZA
[verwijderd]
0
Uber mag van de rechter nagenoeg niet meer opereren in Italië. Volgens de rechtsprekende macht zijn Ubers verschillende apps een vorm van oneerlijke concurrentie ten opzichte van traditionele taxibedrijven, die de zaak aanspanden.

Hoewel het vonnis, gemeld door persbureau Reuters, op het eerste gezicht doet lijken alsof dit betekent dat Uber volledig stil ligt in Italië, is dat wellicht niet helemaal het geval. Gebruikers kunnen ook op de mobiele versie van de Uber-website inloggen en de nodige gegevens invoeren, waarna men alsnog gewoon een taxi kan bestellen bij het bedrijf. In hoeverre Italiaanse passagiers hiervan op de hoogte zijn en bereid zijn via deze weg een Uber te bestellen, is echter niet duidelijk. Wellicht is deze manier van Ubers bestellen ook verboden in het vonnis, maar dat wordt niet uitdrukkelijk gemeld.

Volgens The Guardian kan Uber een boete van 10.000 euro per dag verwachten als het niet binnen tien dagen voldoet aan de eisen van de rechter. In een reactie zegt het bedrijf dat het 'geschokt is van de uitspraak en van plan is in hoger beroep te gaan.'(Tweakers)
[verwijderd]
0
Na Denemarken vorige week, Italie deze week, de stekker gaat er in april echt uit!
Uber-Europa groeit niet meer, operationeel blijven ze geld verbranden, let wel! dus niet eenmalige investeringen en opstartkosten, een structurele burnrate dus!

Gaat Uber het nieuwe hoofdkantoor in de MR. Treublaan halen eind dit jaar?
Dit soort van start-ups kunnen binnen een week verdwijnen, het zijn black-holes, Pandora dozen waar maar enkele figuren binnen de onderneming echt overzicht hebben..."Fake it till you make it"

Uber-Black is niet meer te krijgen in Amsterdam, en die Toyotas(uberx) met zwart glas+onduidelijk figuur achter het stuur is het ook niet meer voor die paar euro korting...

En Uber-eats dan? Foodora end Delivero doen het schoner(fietsen) en sneller..

Eens "hip en sexy" ...vandaag de dag "poor and dirthy"
Chameleon
0
www.theverge.com/2017/4/10/15224516/c...

"Cadillac says its new sedans will be the first to use LIDAR mapping data, in addition to cameras, sensors, and GPS, to guide its hands-free technology. This doesn’t mean that the new CT6 will come with one of those spinning Kentucky Fried Chicken buckets on the roof, like a self-driving Google or Uber car. The vehicle itself is not equipped with the laser sensor, but with a database created using a fleet of LIDAR-equipped vehicles, which Cadillac claims have mapped “every limited-access highway in the US and Canada.”"

Vraag is of GM dit zelf heeft gedaan (/laten doen) of hier HD maps van Here of TT voor gebruikt.
DeZwarteRidder
0
Tesla in martkwaarde groter dan Ford
8 min geleden DFT

Tesla, de maker van batterijauto's, is maandag de autoreus Ford in marktwaarde voorbij gestreefd op de beurs.

Het condern van Elon Musk biedt voor beleggers meer waarde dan de merken van Ford. Ford geldt als een van de oudste automerken in de Verenigde Staten.

Bert van M
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 10 april 2017 15:51:

Tesla in martkwaarde groter dan Ford
8 min geleden DFT

Tesla, de maker van batterijauto's, is maandag de autoreus Ford in marktwaarde voorbij gestreefd op de beurs.

Het condern van Elon Musk biedt voor beleggers meer waarde dan de merken van Ford. Ford geldt als een van de oudste automerken in de Verenigde Staten.

Tesla is gebakken lucht, zowel in Zon PV maar vooral in auto's. Over het "duurzame" space project moeten we het maar niet hebben.
Feit is dat Ford een factor 100 meer auto's verkoopt en een miljarden winst draait. Is tesla een secte?
3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront