Porceleyne Fles zet in op Royal Delft


AMSTERDAM (Dow Jones)--Producent en leverancier van sieraardewerk NV Koninklijke Delftsch Aardewerkfabriek De Porceleyne Fles (Porceleyne Fles) bereidt een nieuwe huisstijl voor waarin de naam Royal Delft de boventoen voert, aldus directeur Patrick Grasso vrijdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

"We voerden de naam Royal Delft al. De naam is al zichtbaar in ons logo, maar in de nieuwe lijn wordt deze meer naar voren gehaald. Dit om meer eenduidigheid in binnen- en buitenland te bewerkstelligen.

Per 1 febuari gaat de nieuwe huisstijl in, waaronder naast een nieuw logo, ook nieuw briefpapier en een aangepaste website.

De onderneming maakt geen financiele details bekend, maar zegt wel dat in de uitgaven is voorzien. "We hebben die uitgaven gebudgetteerd", aldus Grasso.

Grasso ziet een stijgende trend in de verkoop van grote, duurdere stukken aardewerk. "We zien daar een stijging in", aldus Grasso.

Begin 2007 gaf Grasso aan wereldwijd grote stukken sieraardewerk aan te bieden, zoals de tulpenvaas die circa EUR13.000 kost. Porceleyne Fles wil al geruime tijd minder afhankelijk worden van toeristenbestedingen.



Door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; andre.sterk@dowjones.com