Forum: Sopheon » Weekdraadje 38/2 - 2009 » Pagina: 4 | Belegger.nl

Weekdraadje 38/2 - 2009

76 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
Ach Bertus,wat brengt ons hier samen.
Ze wil ons bekeren,tot het plaatsen van onzin.
Gr m.c

[verwijderd]
3
Ben het niet helemaal met je eens agent007, dit verhaal gaat niet expliciet over Sopheon maar heeft er wel degelijk zijdelings mee te maken.

Immers een crisis als de huidige maakt bedrijven kritischer op de efficiëntie van de organisatie.

Ideënmanagement en de efficientie van R&D afdelingen zijn noodzakelijk om die organisatie slagvaardiger te maken.

De SW daarvoor maakt Sopheon,de implementatie doet Sopheon of een van de resellers.

Natuurlijk zijn er meer bedrijven die in die poel vissen, maar Sopheon heeft met de intergratie van Accolade en Vision Strategist het enige volwassen product voor strategische product planning en innovatieve proces ondersteuning op de markt.

Et voila, zou Cas Spijkers zeggen.

Gijs S.


josti5
1
'Natuurlijk zijn er meer bedrijven die in die poel vissen, maar Sopheon heeft met de intergratie van Accolade en Vision Strategist het enige volwassen product voor strategische product planning en innovatieve proces ondersteuning op de markt.'

Waarom wordt dat 'volwassen produkt' dan zo beroerd (zie cijfers H1) verkocht, denk je???

[verwijderd]
0
quote:

josti5 schreef:


'Natuurlijk zijn er meer bedrijven die in die poel vissen, maar Sopheon heeft met de intergratie van Accolade en Vision Strategist het enige volwassen product voor strategische product planning en innovatieve proces ondersteuning op de markt.'

Waarom wordt dat 'volwassen produkt' dan zo beroerd (zie cijfers H1) verkocht, denk je???



Oh ging het daar over ?
Nou snap ik het.
m.c
s1138421
3
Gijs, je lijkt wel een leraar levensbeschouwing......zo naïef!

Indien het product van Sopheon echt zo top was had zich dit natuurlijk allang vertaald in een veel hogere omzet / als het produkt van Sopheon echt zo onmisbaar was idem!

Het produkt van Sopheon is niets meer dan een communicatie tool waarmee (financieel) inzicht in projecten wordt gegeven. Indien organisaties al goed zijn gestructureerd en communicatie lijnen duidelijk zijn is het in principe overbodig. Dat laatste zeg ik erbij omdat de communicatie uiteraard wat lastiger wordt indien je op meerdere continenten aanwezig bent.
Indien er binnen het bedrijf slecht en niet frequent wordt gecommuniceerd kan ik me voorstellen dat het handig is.

Persoonlijk denk ik dan ook dat Sopheon niet zo zeer iets aanbied wat als onmisbaar moet worden bestempeld maar meer als 'nice to have'

PS Ik ben aandeelhouder Sopheon, ben er 4 jaar geleden ingestapt omdat ik een wat vertekend idee had van wat het product accolade nu eigenlijk inhield.....dit begint me nu steeds duidelijker te worden
[verwijderd]
0
quote:

Gijs3281 schreef:


Ben het niet helemaal met je eens agent007, dit verhaal gaat niet expliciet over Sopheon maar heeft er wel degelijk zijdelings mee te maken.

Immers een crisis als de huidige maakt bedrijven kritischer op de efficiëntie van de organisatie.

Ideënmanagement en de efficientie van R&D afdelingen zijn noodzakelijk om die organisatie slagvaardiger te maken.

De SW daarvoor maakt Sopheon,de implementatie doet Sopheon of een van de resellers.

Natuurlijk zijn er meer bedrijven die in die poel vissen, maar Sopheon heeft met de intergratie van Accolade en Vision Strategist het enige volwassen product voor strategische product planning en innovatieve proces ondersteuning op de markt.

Et voila, zou Cas Spijkers zeggen.

Gijs S.





Voor de volledigheid ook nog maar even mijn reaktie. Dat het een aardig leesstukje is voor geïnteresseerden met tijd over heb ik nooit ontkend. Waar het mij om ging is het belang voor beleggers in Sopheon. De afgelopen jaren hebben onder andere Bertus S. (duidt die S bij jullie bij toeval een familierelatie aan?) een groot aantal artikelen geplaatst van dezelfde aard waar even blijmoedige konklusies aan te verbinden waren als jij nu doet. Voor koers of zelfs bedrijfsresultaten heeft nooit iets te betekenen gehad.
Vriendelijke groet,
MA
[verwijderd]
0
Daar gaat het allemaal niet over,zij heeft het altijd over de lappen tekst die Bertus of een andere S belegger plaats.
En dat wil ze niet, als niet S aandeelhouder.
Ieder keer begint ze daar over,gewoon plaatsen mensen wie is zij dan wel.
gr m.c
lucas D
0
Een bericht uit de koffiekamer:

Tijdens mijn middagpauze kwam ik in de FD een stukje tegen over Pennystocks. De aanleiding is dat de FSA 11 bedrijven heeft gesommeerd te stoppen met de verkoop van pennystocks aan vijftigplussers.

Vind ik wel bijzonder zo’n bericht Het is dus niet erg als ze dit bij mensen onder 50 doen. Dan ben ik altijd benieuwd wat de FSA vervolgens nog meer gaat sommeren. Bv. stoppen met verkoop van pennystock aan lager geschoolde of nog beter helemaal stoppen met verkoop van aandelen aan lager geschoolde?

Verder staat er in het bericht dat pennystocks instrumenten voor waaghalzen zijn waarbij stijgingen of dalingen van 15% tot 20% per dag de dagelijkse realiteit zijn. Verder zijn volgens het stukje in de FD pennystocks omgeven door een geur van ongebreideld gespeculeer, malversaties en louche zaken en bestaat een groot deel van de Amsterdamse pennystocks uit failliete bedrijven of ondernemingen die op zijn minst wel ergens zijn beschadigd. Als voorbeeld worden Antonov, Mangement Share, Samas, Pharming, de Vries Robbé Groep, Tie, KPNQwest en als nieuweling Van der Moolen genoemd.

Deze aandelen worden bijzonder actief gevolgd door een groep fanatieke beleggers daardoor staat 'Tips voor pennystocks' bij beleggingssite IEX bij de top 3 van meest gelezen fora (waar vind ik deze eigenlijk??).

Voor degene die het hele stuk willen lezen : FD van vrijdag 18 september pagina 17.

lucas D
Feeling
0
quote:

lucas D schreef:


Een bericht uit de koffiekamer:

Tijdens mijn middagpauze kwam ik in de FD een stukje tegen over Pennystocks. De aanleiding is dat de FSA 11 bedrijven heeft gesommeerd te stoppen met de verkoop van pennystocks aan vijftigplussers.

Vind ik wel bijzonder zo’n bericht Het is dus niet erg als ze dit bij mensen onder 50 doen. Dan ben ik altijd benieuwd wat de FSA vervolgens nog meer gaat sommeren. Bv. stoppen met verkoop van pennystock aan lager geschoolde of nog beter helemaal stoppen met verkoop van aandelen aan lager geschoolde?

Verder staat er in het bericht dat pennystocks instrumenten voor waaghalzen zijn waarbij stijgingen of dalingen van 15% tot 20% per dag de dagelijkse realiteit zijn. Verder zijn volgens het stukje in de FD pennystocks omgeven door een geur van ongebreideld gespeculeer, malversaties en louche zaken en bestaat een groot deel van de Amsterdamse pennystocks uit failliete bedrijven of ondernemingen die op zijn minst wel ergens zijn beschadigd. Als voorbeeld worden Antonov, Mangement Share, Samas, Pharming, de Vries Robbé Groep, Tie, KPNQwest en als nieuweling Van der Moolen genoemd.

Deze aandelen worden bijzonder actief gevolgd door een groep fanatieke beleggers daardoor staat 'Tips voor pennystocks' bij beleggingssite IEX bij de top 3 van meest gelezen fora (waar vind ik deze eigenlijk??).

Voor degene die het hele stuk willen lezen : FD van vrijdag 18 september pagina 17.

lucas D




Lucas,

Als Sopheon niet in het rijtje wordt genoemd dan
mag Mr Mence vooralsnog van geluk spreken. Zal hij
voldoende beseffen dat de geringste tegenslag hem
ook in dit rijtje zal doen belanden!

vr. gr.
Feeling.
Bertus S
0
How to optimize knowledge sharing in a factory network

Designing a manufacturing network entails devising and managing flows of innovation and know-how—not just determining what to produce and where—and organizing the resulting logistics flows.

SEPTEMBER 2009 • Arnoud De Meyer and Ann Vereecke


..Against the backdrop of the economic downturn, many global manufacturers are shuttering or downsizing factories to cut operating costs quickly. That focus is understandable and, for some companies, necessary. Yet when senior managers make decisions about closing, opening, or relocating plants, today’s preoccupation with costs shouldn’t obscure the longer-term importance of other strategic factors—particularly the role of individual facilities in fostering and disseminating innovation across a manufacturing network.

Indeed, the strength of a multinational manufacturing company lies precisely in its ability to exploit a network of knowledge to spread process innovations and best practices and, ultimately, to create innovative products and services. Companies that make footprint decisions without considering the way individual factories fit into a broader knowledge network therefore risk sacrificing long-term innovation for short-term gains. A better understanding of the way factories interact to create and transmit knowledge can help senior executives not only to spark innovation by balancing portfolios of plants but also to maximize efficiency by locating production resources appropriately. Moreover, our research suggests that the importance of actively participating in the creation of knowledge is increasing for individual factories. Those that actively develop and share it offer their companies greater strategic flexibility and seem to have a more stable future.


Bron: www.mckinseyquarterly.com/Operations/...

Bertus S.
Bertus S
1
It's a perfect time for new ideas

BY JACK G. HARDY
Special to the Miami-Herald
This economic recession is helping create a new marketing environment. It's happening atsupermarket chains and in our homes with the groceries we buy.

Here's the gist: Consumers on average spend 57 cents of every dollar for basic necessities. Not much money is left over for extras. Many have been forced to make lifestyle adjustments, cut excess and reduce high living costs. When grocery shopping, they're trading away from big-name national brands to store-brands. Most are pleasantly surprised to find the quality they desire. Big-name marketers beware.

It all started in the mid-1970s when Al Williams, a private label product lines manager at Albertsons in Boise Idaho, started his own business, Keynote Marketing. Using small contract manufacturers Williams created 20 generic products with plain white labels. His generics gave the consumer lower prices; retailers earned a better profit. Keynote Marketing successfully introduced generics to several grocery chains. Then major grocery chains created their own, many with packaging mimicking the market leader.

By the early 1980s, during a sharp economic downturn, consumers focused more on price than brand loyalty. The grocery chain's winning message: Our generic product is just as good as this big-name national brand, but cheaper. But consumers had doubts.

INNOVATION 2005

It was Tim Cox, director of Publix Super Markets' in-house creative-service department, that created another breakthrough in 2005. Publix would use its own name and perception to create a successful brand; a brand people relate to and consider as high quality. Products would have their own look: clean, clever -- with lots of white space and simple, crisp typography.

A powerful ongoing promotion -- buy-one-try-ours-free -- helps convince consumers. A selected national brand is matched with the Publix store-brand. They're together on the same shelf with a 20 to 30 percent difference in price. Both quality and price are critical to acceptance. This new value proposition requires a much deeper understanding of consumers, how they shop, how they use and consume the product, how they perceive brands.

Price and quality are only part of the Publix marketing story. That prize-winning perception is in all Publix communications -- clean, clever and informative, with lots of white space.

In the current issue of Consumer Reports, Todd Marks, senior project editor reports: ``Today's store brands are not the no-frills generics folks remember from the '70s. They enjoy more prominent placement on shelves, snazzier packaging, more promotion, and, in general, higher manufacturing standards than in years past.

``Our tests should erase any lingering doubts that store-brand packaged goods aren't at least worth a try. In many cases, you'll save money without compromising on quality,'' Marks added.

UPDATE 2009

A new grocery-marketing value proposition has materialized. The retailer rather than the manufacturer can provide the brand, quality endorsement and guarantee. As the perceived quality gap narrows, manufacturers will increasingly need to invest in product innovation in order to retain revenue and market share.

What's my take? This is a great time for new ideas. Al Williams recognized an opportunity to establish a new value proposition; Tim Cox gave it new meaning. Both helped create valuable industry innovations. Take time now to analyze your own value proposition. Does it really fit today's reality?

On the personal side: Condensed mushroom soup for meatloaf was on my shopping list. The soup shelf reminded me of Andy Warhol's famous 32 Campbell's Soup Cans. Even so I took two cans of Publix store brand and saved $1.36.


Bron: www.miamiherald.com/business/story/12...

Bertus S.
[verwijderd]
2
Misschien zou het aardig zijn als IEX een nieuw forum zou starten met 'wist-u-dat'jes, vol met aardige weetjes die niet direkt te maken hebben met beleggen of met de bedrijfsresultaten van beursgenoteerde ondernemingen.
[verwijderd]
1
quote:

Geheim agent 007 schreef:


Misschien zou het aardig zijn als IEX een nieuw forum zou starten met 'wist-u-dat'jes, vol met aardige weetjes die niet direkt te maken hebben met beleggen of met de bedrijfsresultaten van beursgenoteerde ondernemingen.

Ik denk dat er een nieuw forum moet komen,voor de figuren zonder positie,s.
Hebben de beleggers ook geen hinder om het nieuws van hun onderneming waarin zij beleggen rustig te lezen.
Nu moet je eerst steeds rommel er tussen verwijderen.
gr m.c
smith&jones
2
quote:

muntengirl schreef:


[quote=Geheim agent 007]
Misschien zou het aardig zijn als IEX een nieuw forum zou starten met 'wist-u-dat'jes, vol met aardige weetjes die niet direkt te maken hebben met beleggen of met de bedrijfsresultaten van beursgenoteerde ondernemingen.
[/quote]
Ik denk dat er een nieuw forum moet komen,voor de figuren zonder positie,s.
Hebben de beleggers ook geen hinder om het nieuws van hun onderneming waarin zij beleggen rustig te lezen.
Nu moet je eerst steeds rommel er tussen verwijderen.
gr m.c


het nieuws van hun onderneming.. ha... ha....

S&J.
76 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17-sep-19 17:28
Koers 766,000
Verschil -16,000 (-2,05%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 4.233
Volume gemiddeld 4.043
Volume gisteren 4.233