Forum: Volkswagen » Volkswagen » Pagina: 104 | Belegger.nl

Volkswagen

2.087 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 99 100 101 102 103 104 105 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Audi gets ready for no deal Brexit

Automotive News reported that Audi is preparing itself for a no deal Brexit if the UK, its second-largest European market after Germany, leaves the EU with no trade deal in place. Chief Financial Officer Mr Alexander Seitz said the automaker was minimizing risks relating to its foreign exchange exposure, supply chain and logistics in the event that Britain leaves the EU on March 29 without a trade agreement with the EU. Mr Seitz told reporters during a test drive of Audi's new e-tron full electric SUV in Abu Dhabi said that "We are taking all precautionary measures for a hard Brexit. On the finance side, our currency hedges for 2019 are already at a very high level to safeguard our proceeds and we have secured warehousing space to store parts. I doubt however that we will be able to offset all the effects."

Among the considerable risks of a no-deal, automotive experts cite most of all a plunge in the pound and a breakdown in supply chains as commodities are held up for customs clearance at UK ports such as Dover that are not geared up for the massive increase in workload.

Mr Seitz’s comments come as the UK government has increased preparations for a cliff-edge Brexit, following an impasse in the British parliament.

Source : Automotive News
voda
0
‘Volkswagen heeft mogelijk nieuwe sjoemelsoftware ontwikkeld’

Volkswagen heeft mogelijk nieuwe, illegale softwarefuncties in dieselauto's gestopt. De Duitsers zouden dat gedaan hebben bij een recente software-update, meldt de Duitse krant Bild am Sonntag. De software zou het filteren van uitlaatgassen terugdraaien als een bepaalde hoeveelheid brandstof is verbruikt.

Economieredactie 24-12-18, 10:50

Experts van de toezichthouder KBA, het Duitse equivalent van de RDW, vermoeden dat het om een nieuwe vorm van sjoemelsoftware gaat, claimt de krant. De betreffende software-update wordt momenteel even niet meer uitgevoerd. Waarschijnlijk hebben enkele honderdduizenden auto's de update gehad. Een woordvoerster van Volkswagen bevestigt dat er ongebruikelijke software is aangetroffen.

De kwestie wordt nu intern onderzocht en de onderzoeksresultaten zullen aan de toezichthouder worden overgedragen. Begin januari is een overleg gepland tussen Volkswagen en de Duitse autoriteiten. Volkswagen moest in september 2015 toegeven dat het bedrijf met behulp van illegale software vals had gespeeld bij emissietesten. Daardoor leken miljoenen dieselauto's schoner dan ze waren. Het schandaal heeft het autoconcern al vele miljarden aan boetes en schadevergoedingen gekost.

www.ad.nl/economie/volkswagen-heeft-m...
voda
0
Audi plans to roll out 13 new models for Chinese market in 2019

Gasgoo reported that following the all-new Audi A6L, which is soon to hit Chinese market on January 15, there are another 12 new models to be rolled out in this country next year, according to a Chinese media outlet. The 12 models includes the Audi RS4 Avant, the RSS Coupe, the Q2L e-tron, the Q3, the Q8, the Audi e-tron, the A4 Avant, the A6 Avant, the A7/S7, the S6 NF as well as the A6 Allroad.

Based on Audi's MLB Evo platform, the all-new Audi A6L measures 5,038/5,050mm long, 1,886mm wide and 1,475mm high with a wheelbase length of 3,024mm. Powering the new vehicle is a 2.0-litre or a 3.0-litre turbocharged engine.

The all-new Audi A6L's exterior conveys more sense of youth than the existing model. The front face features a hexagonal grille coupled with matrix-typed LED headlights as standard and offers fenders with two styles—a dynamic one and an elegant one. Meanwhile, rims in different sizes, including 18 inches, 19 inches and 20 inches will be provided based on configuration sets.

Insides, the all-new Audi A6L displays a heavy resemblance to the Audi A8, carrying a 12.3-inch full liquid crystal dashboard as well as a 10.1-inch and an 8.6-inch touch screens at the center console.

The all-electric SUV Audi e-tron will be delivered in China's market as an imported model at the preliminary stage and its locally-produced version is said to go on sales in 2020.

Driven by two-electric motors producing 265kW of power (up to 300kW with boost), a ternary-lithium battery pack with a capacity of 95kwh and a new electric Quattro all-wheel drive, the e-tron can run at a top speed of 200km/h and sprint from 0-100km/h within 5.5 seconds, boasting a NEDC-rated range up to 500km. The Audi e-tron can use fast charging stations with direct current at up to 150kW to complete a charge in just 30 minutes.

Another all-electric SUV is the Audi Q2L e-tron, which may be powered by the same electric driven system as the Volkswagen e-Golf that shares the identical MQB platform. The new model will adopt a ternary-lithium battery traction battery pack, featuring a range closer to the e-Golf.

Source : Gasgoo
voda
0
German drivers join legal action against Volkswagen - Report

Times Of India reported that some 3,72,000 German owners of Volkswagen cars fitted with motors that cheated emissions tests have joined a collective legal action against the auto giant, official figures showed. A spokeswoman for the Federal Office of Justice told AFP that Hundreds of thousands of people signed up to the collective action between late November and January 2.

German consumers' association VZBV filed its request with a court in Brunswick, just a few kilometres (miles) from Volkswagen's Wolfsburg HQ , on November 1.

Although the register is open until the day before the first hearing, planned for later this year, VZBV encouraged car owners to register before December 31 to avoid their case stumbling on the three-year statute of limitations.

VW admitted in 2015 to manipulating 11 million diesel vehicles to appear less polluting under test conditions than in real driving.

November saw a law providing for a new form of collective legal action enter into force, voted through by MPs after the so-called "dieselgate" scandal came to light.

Source : Times Of India
voda
0
JAC-Volkswagen NEV JV starts building R&D

Xinhua reported that German carmaker Volkswagen and its Chinese partner Anhui Jianghuai Automobile started the construction work on its research and development center for their new energy vehicle joint venture. The R&D center of the passenger car facility will be dedicated to the development of electric cars, technology for the Internet of Vehicles, autonomous driving and other future technologies.

The center is located in the economic and development zone of Hefei, capital of east China’s Anhui Province, where JAC Motors is headquartered.

On November 28, JAC Motors, Volkswagen China and its Spanish brand SEAT signed a latest Memorandum of Understanding to further confirm the development direction of the joint venture.

JAC Volkswagen, founded in December 2017, is China’s first Sino-foreign joint venture that is dedicated to new energy vehicles.

Mr Li Ming, president of JAC Volkswagen, said the company will embrace the auto industry’s transformation and upgrading that points to an electric and smart future.

Source : Xinhua
Senior 1936
0
Reuters Business:

EXCLUSIVE: Volkswagen, China spearhead $300 billion global drive to electrify cars reut.rs/2CY4Jgg via @plienert @NShirouzu @EdTaylorJourno Follow our #Charged auto industry coverage: reut.rs/2FlyXvq

12
07:32 - 10 jan. 2019
Senior 1936
0
quote:

Senior 1936 schreef op 10 jan 2019 om 11:30:


Reuters Business:

EXCLUSIVE: Volkswagen, China spearhead $300 billion global drive to electrify cars reut.rs/2CY4Jgg via @plienert @NShirouzu @EdTaylorJourno Follow our #Charged auto industry coverage: reut.rs/2FlyXvq

12
07:32 - 10 jan. 2019

kan iemand dit begrijpelijk vertalen cq uitleggen ?
voda
0
VW predicts rising China sales, bucking a shrinking market

Automotive News reported that Volkswagen Group will boost sales in China this year by adding new models that will help avoid the downward pull of a market that is expected to see its first annual decline in at least two decades. The automaker is “confident” of more growth in 2019, incoming China CEO Stephan Wollenstein said Monday at a briefing in Beijing. Sales at the group, which includes the luxury Audi brand, climbed about 20,000 units last year compared with the 4.2 million units it delivered in 2017.

Trade tensions between the US and China as well as the car industry’s unprecedented transformation toward automation and electrification have contributed to damp car demand. Unit sales in China dropped for a sixth straight month in November and are headed for the first full-year decline since at least the 1990s, intensifying pressure on automakers that have been counting on the world’s biggest auto market to support growth.

VW predicted China market sales to fall in the first half of 2019 from the same period a year earlier, said China head Jochem Heizmann, who will retire at the end of this year. The automaker makes vehicles in China through three joint ventures, with FAW Group, SAIC Motor and Anhui Jianghuai Automobile Group.

Source : Auto News
voda
0
Exclusive: VW, China spearhead $300 billion global drive to electrify cars

Paul Lienert, Norihiko Shirouzu, Edward Taylor
6 Min Read

(Reuters) - Global automakers are planning a $300 billion surge in spending on electric vehicle technology over the next five to 10 years, with nearly half of the money targeted at China, accelerating the industry’s transition from fossil fuels and shifting power to Asian battery and electric vehicle technology suppliers.


Volkswagen logos are pictured during the media day of the Salao do Automovel International Auto Show in Sao Paulo, Brazil November 6, 2018. REUTERS/Paulo Whitaker

The unprecedented level of spending - much of it by Germany’s Volkswagen AG (VOWG_p.DE) - is driven in large measure by government policies adopted to cut carbon dioxide emissions, and will extend technological advances that have improved battery cost, range and charging time to make electric vehicles more appealing to consumers, according to an exclusive Reuters analysis of public data released by those companies.

For a graphic showing planned EV spending by country, click on tmsnrt.rs/2Azl09N

China for decades played catch-up to German, Japanese and American automakers, which dominated internal combustion vehicle technology. Now, China is positioned to lead electric vehicle development, industry executives say.
“The future of Volkswagen will be decided in the Chinese market,” said Herbert Diess, chief executive of VW, which has decades-old joint ventures with two of China’s largest automakers, SAIC Motor (600104.SS) and FAW Car (000800.SZ).
Speaking earlier this week to a small group of reporters in Beijing, Diess said China “will become one of the automotive powerhouses in the world.”

“What we find (in China) is really the right environment to develop the next generation of cars and we find the right skills, which we only partially have in Europe or other places,” he said.

Diess added, “We have very clear policies established here in China. Policymakers and regulators are requiring” a shift to electric vehicles.
As China and other countries place more restrictions on conventional gasoline and diesel engines, auto companies have accelerated the shift to electrification. A year ago global automakers said they planned to spend $90 billion on electric vehicle development.

The $300 billion that automakers have earmarked to put electric vehicles into mass production in China, Europe and North America is greater than the economies of Egypt or Chile.

Almost one-third of the industry’s EV spending total, about $91 billion, is being committed by the Volkswagen Group, which is aggressively trying to distance itself from the Dieselgate scandal, which has cost it billions in penalties and legal settlements.
VW’s sweeping electrification plan envisions capacity on three continents to build up to 15 million electric vehicles by 2025, including 50 pure electric and 30 hybrid electric models. Eventually, VW plans to offer electrified versions of all 300 models in its 12-brand global portfolio, which includes Audi and Porsche.

VW’s staggering EV budget dwarfs that of its closest competitor, Germany’s Daimler AG (DAIGn.DE), which has committed $42 billion. In comparison, General Motors Co (GM.N), the No 1 U.S. automaker, has said it plans to spend a combined $8 billion on electric and self-driving vehicles.

Roughly 45 percent of the global industry’s planned EV investment and procurement spending, more than $135 billion, will occur in China, which is heavily promoting the production and sale of electric vehicles through a system of government-mandated quotas, credits and incentives.

As a result, EV spending by major Chinese automakers from SAIC to Great Wall Motor (601633.SS) could be matched or even exceeded by multinational joint-venture partners such VW, Daimler and GM, as they dramatically expand their electric vehicle portfolios in China and ramp up battery purchases from Chinese suppliers.

Reuters analyzed investment and procurement budgets made public over the past two years by 29 of the world’s top automakers, based primarily in the United States, China, Japan, Korea, India, Germany and France. The figures do not reflect planned investments and purchases that have not yet been made public.
Actual spending by vehicle manufacturers on research and development, engineering, production tooling and procurement likely will be much higher. The analysis also does not include related spending by automotive suppliers, technology companies and large corporations in other industries, from energy and aerospace to electronics and telecommunications.

“There has been a rush” to invest in electric vehicles and batteries, said Alexandre Marian, AlixPartners managing director and co-author of a 2018 study that forecast total EV spending of $255 billion through 2023 by global automakers and suppliers.

Marian said the industry has increased spending budgets on electric vehicles and batteries, while seeking more alliances and partnerships to help spread the higher investment costs.

Job cuts hit Jaguar Land Rover, Ford in Europe

Alliances, such as those between VW and its Chinese partners, will be among the greatest spurs to innovation, especially in the global rollout of electric vehicles.

CEO Diess said VW is “evolving from the model where we have been developing and bringing European technology into this market to a new phase where we will co-develop part of the automotive technology in China for the rest of the world. I think this is a significant step change.”

Reporting by Paul Lienert in Detroit, Edward Taylor in Frankfurt and Norihiko Shirouzu in Beijing; Editing by Steve Orlofsky

www.reuters.com/article/us-autoshow-d...
voda
0
quote:

Senior 1936 schreef op 10 jan 2019 om 11:31:


[...]
kan iemand dit begrijpelijk vertalen cq uitleggen ?

Exclusief: VW, China speerpunt $ 300 miljard wereldwijde drive om auto's te elektrificeren

Paul Lienert, Norihiko Shirouzu, Edward Taylor
6 min gelezen

(Reuters) - Wereldautofabrikanten plannen een $ 300 miljard aan bestedingen aan elektrische voertuigtechnologie in de komende vijf tot tien jaar, met bijna de helft van het geld gericht op China, versnelt de overgang van de industrie van fossiele brandstoffen en verschuivende macht naar leveranciers van Aziatische batterijen en elektrische voertuigen.


Volkswagen-logo's worden afgebeeld tijdens de mediadag van de Salao do Automovel International Auto Show in Sao Paulo, Brazilië, 6 november 2018. REUTERS / Paulo Whitaker

Het ongekende bestedingsniveau - veel van het Duitse Volkswagen AG (VOWG_p.DE) - wordt in grote mate bepaald door het overheidsbeleid dat is aangenomen om de kooldioxide-uitstoot te verminderen, en zal de technologische vooruitgang uitbreiden die de batterijkosten, het bereik en de oplaadtijd heeft verbeterd. elektrische voertuigen aantrekkelijker maken voor consumenten, volgens een exclusieve Reuters-analyse van openbare gegevens die door die bedrijven zijn vrijgegeven.

Voor een grafische voorstelling van geplande EV-uitgaven per land, klik op tmsnrt.rs/2Azl09N

China heeft tientallen jaren achterstand gespeeld bij Duitse, Japanse en Amerikaanse autofabrikanten, die de technologie van interne verbrandingsvoertuigen domineerden. Nu is China gepositioneerd om de ontwikkeling van elektrische voertuigen te leiden, zeggen leidinggevenden in de industrie.
"De toekomst van Volkswagen zal worden besloten op de Chinese markt," zei Herbert Diess, CEO van VW, die tientallen jaren oude joint ventures heeft met twee van China's grootste automakers, SAIC Motor (600104.SS) en FAW Car (000800. SZ).
Eerder deze week zei Diess tegen een kleine groep verslaggevers in Beijing dat China "een van de grootste auto-krachtcentrales ter wereld zal worden."

"Wat we vinden (in China) is echt de juiste omgeving om de volgende generatie auto's te ontwikkelen en we vinden de juiste vaardigheden, die we slechts gedeeltelijk hebben in Europa of andere plaatsen, "zei hij.

Diess voegde toe: "We hebben een zeer duidelijk beleid dat hier in China is vastgesteld. Beleidsmakers en regelgevers vereisen "een verschuiving naar elektrische voertuigen.
Terwijl China en andere landen meer beperkingen opleggen aan conventionele benzine- en dieselmotoren, hebben autobedrijven de verschuiving naar elektrificatie versneld. Een jaar geleden zeiden wereldwijde autofabrikanten dat ze van plan waren 90 miljard dollar te besteden aan de ontwikkeling van elektrische voertuigen.

De $ 300 miljard die autofabrikanten hebben gereserveerd om elektrische voertuigen in massaproductie te brengen in China, Europa en Noord-Amerika is groter dan de economieën van Egypte of Chili.

Bijna een derde van het totale EV-bestedingsbedrag in de industrie, ongeveer $ 91 miljard, wordt gepleegd door de Volkswagen-groep, die zich agressief probeert te distantiëren van het Dieselgate-schandaal, wat miljarden aan boetes en juridische schikkingen heeft gekost.
Het vegende elektrificatieplan van VW voorziet in capaciteit op drie continenten om tegen 2025 15 miljoen elektrische voertuigen te bouwen, waaronder 50 puur elektrische en 30 hybride elektrische modellen. Uiteindelijk wil VW geëlektrificeerde versies van alle 300 modellen aanbieden in haar wereldwijde portfolio van 12 merken, waaronder Audi en Porsche.

Het duizelingwekkende EV-budget van VW maakt dat van zijn naaste concurrent, de Duitse Daimler AG (DAIGn.DE), die 42 miljard dollar heeft begoocheld. Ter vergelijking, General Motors Co (GM.N), de nummer 1 Amerikaanse automaker, heeft gezegd dat het van plan is om een ??gecombineerde $ 8 miljard te besteden aan elektrische en zelfrijdende voertuigen.

Ongeveer 45 procent van de geplande EV investeringen en inkoopuitgaven van de wereldwijde industrie, meer dan 135 miljard dollar, zal plaatsvinden in China, dat de productie en verkoop van elektrische voertuigen sterk promoot via een systeem van door de overheid gemandateerde quota's, kredieten en incentives.

Als gevolg hiervan kunnen EV-uitgaven door grote Chinese autofabrikanten, van SAIC tot Great Wall Motor (601633.SS), worden gematcht of zelfs overtroffen door multinationale joint-venture partners zoals VW, Daimler en GM, omdat zij hun portefeuilles voor elektrische voertuigen in China aanzienlijk uitbreiden. en het opvoeren van batterijaankopen bij Chinese leveranciers.

Reuters analyseerde de investerings- en inkoopbudgetten die in de afgelopen twee jaar openbaar werden gemaakt door 29 van 's werelds beste autofabrikanten, voornamelijk gevestigd in de Verenigde Staten, China, Japan, Korea, India, Duitsland en Frankrijk. De cijfers zijn geen afspiegeling van geplande investeringen en aankopen die nog niet openbaar zijn gemaakt.
De werkelijke uitgaven van voertuigfabrikanten voor onderzoek en ontwikkeling, engineering, productietooling en inkoop zullen waarschijnlijk veel hoger liggen. De analyse omvat ook geen gerelateerde uitgaven van leveranciers van auto's, technologiebedrijven en grote bedrijven in andere industrieën, van energie en ruimtevaart tot elektronica en telecommunicatie.

"Er is haast geboden" om te investeren in elektrische voertuigen en batterijen ", zei Alexandre Marian, AlixPartners managing director en co-auteur van een studie uit 2018, die voorspelt dat de totale autoverkoop van $ 255 miljard tot 2023 door mondiale autofabrikanten en leveranciers zal zijn.

Marian zei dat de industrie de uitgavenbudgetten voor elektrische voertuigen en batterijen heeft verhoogd en tegelijkertijd meer allianties en partnerschappen zoekt om de hogere investeringskosten te helpen spreiden.

Baanverlagingen raken Jaguar Land Rover, Ford in Europa

Allianties, zoals die tussen VW en zijn Chinese partners, zullen een van de grootste sporen zijn voor innovatie, vooral bij de wereldwijde uitrol van elektrische voertuigen.

CEO Diess zei dat VW "evolueert van het model waarin we ons hebben ontwikkeld en Europese technologie op deze markt brengt naar een nieuwe fase waarin we een deel van de autotechnologie in China voor de rest van de wereld zullen ontwikkelen. Ik denk dat dit een belangrijke stapsgewijze verandering is. "

Rapportage door Paul Lienert in Detroit, Edward Taylor in Frankfurt en Norihiko Shirouzu in Beijing; Bewerken door Steve Orlofsky
Senior 1936
0
Voda, bedankt voor al die nuttige informatie. Ik concludeer dat Volkswagen een grote rol speelt in de ontwikkeling van elektrische voertuigen.
Misschien is het juist nu verstandig om een positie in VW te gaan opbouwen.
voda
0
Volkswagen boekt recordverkoop in 2018

Gepubliceerd op 11 jan 2019 om 12:01 | Views: 1.180

WOLFSBURG (AFN) - Het Duitse auto- en truckconcern Volkswagen heeft vorig jaar een recordaantal voertuigen verkocht, ondanks een lastige decembermaand. De wereldwijde verkoop kwam in 2018 uit op ruim 10,8 miljoen voertuigen, een stijging van bijna 1 procent vergeleken met 2017.

Met uitzondering van Noord-Amerika door zwakte in Mexico zag het bedrijf in alle regio's de verkoop toenemen. Daarbij werden records behaald voor de merken Volkswagen, Skoda, Seat, Porsche en Lamborghini, terwijl ook meer trucks van de merken MAN en Scania werden verkocht. Wel ging de verkoop van luxedochter Audi omlaag.

December bleek een moeilijke maand voor het Volkswagen-concern, met een verkoopkrimp van meer dan 8 procent. Dat was het gevolg van een stevige verkoopdaling in China en minnen in West-Europa en de Verenigde Staten.

Verkoopdirecteur Christian Dahlheim van Volkswagen stelde dat de tweede helft van 2018 niet makkelijk was. De grootste autofabrikant van Europa verwacht dat er ook dit jaar tegenwind zal zijn op de automarkt.
voda
0
'Volkswagen akkoord met samenwerking Ford'

Gepubliceerd op 11 jan 2019 om 17:04 | Views: 286

WOLFSBURG (AFN/BLOOMBERG) - De raad van commissarissen van autoconcern Volkswagen heeft ingestemd met een strategische samenwerking met de Amerikaanse branchegenoot Ford Motor bij kleine bedrijfsvoertuigen. Dat meldden ingewijden bij Volkswagen aan het Duitse persbureau DPA. Naar verluidt worden spoedig details naar buiten gebracht.

Mogelijk kan volgende week op de autoshow van Detroit een bekendmaking komen over het pact. Eerder werd gemeld dat Volkswagen mogelijk auto's kan gaan bouwen in Amerikaanse fabrieken van Ford. Door een samenwerking aan te gaan, willen de bedrijven kosten besparen bij onder meer onderzoek en ontwikkeling.

Er zou ook bekeken worden om de samenwerking tussen Volkswagen en Ford nog verder uit te breiden naar elektrische auto's en technologie voor zelfrijdende auto's.
voda
0
Goed jaar maar slechte laatste maand voor Volkswagen in China

Volkswagen Groep heeft samen met zijn Chinese partners in 2018 een verkooprecord neergezet. Het bedrijf leverde vorig jaar 4,21 miljoen voertuigen af in China en Hong Kong.

Samen met SAIC Volkswagen en FAW-Volkswagen leverde de groep daarmee 0,5% meer voertuigen af dan in 2017. Het bedrijf zegt vrijdag in een persverklaring dat het na een uitdagende tweede helft van 2018 nog steeds de eerste keuze van Chinese autokopers is.

Volkswagen zal dit jaar nog eens vijf nieuwe modellen op de markt brengen, 'om de keuze voor de consument te vergroten'.

Volkswagen brengt steeds meer modellen op de Chinese markt, om zo de koppositie in het land te behouden.Foto: Reuters

Ondanks de jubelende cijfers liet de maand december vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder een flinke daling zien in de verkopen. Wereldwijd zakten deze 9%. De regio Azië-Pacific liet een afname van maar liefst 14,4% zien. Voor alleen China, inclusief Hong Kong, was dit zelfs 15,3%.

Landelijke cijfers
Niet alleen in China lijkt het Volkswagen voor de wind te gaan. Donderdag publiceerde de Duitse fabrikant al de cijfers van leveringen wereldwijd. Ook daarbij spreekt het over een nieuw leveringsrecord, waarbij er in totaal 6,24 miljoen voertuigen zijn verkocht. Een groei van 0,2%.

Die groei is in een aantal gebieden opmerkelijk. Zo compenseerden de verkopen in Zuid-Amerika (+13,1%), de VS (+4,2%) en Europa (+ 3,6%) de aanzienlijke economische onzekerheid in China, Argentinië en Mexico. Ook compenseerde die groei de negatieve gevolgen van de overgang naar de aangescherpte Europese emissietest. De 'worldwide harmonized light vehicles test'-procedure (wltp) zette een rem op de verkoop van brandstofauto's door de stijging van de aanschafbelasting. De wltp-methode is sinds 1 september verplicht voor alle nieuwe auto's, omdat die een realistischer beeld geeft van de CO2-uitstoot in de praktijk.

fd.nl/ondernemen/1285433/goed-jaar-ma...
voda
0
Volkswagen ends 2018 with record group sales

Jan. 11, 2019 5:38 AM ET|About: Volkswagen AG ADR (VWAGY)|By: Yoel Minkoff, SA News Editor
Volkswagen (OTCPK:VWAGY) posted an annual sales record by selling 10.83M cars in 2018, an increase of 0.9% Y/Y and likely solidifying the German group as the world's largest carmaker.

It comes despite a year of myriad headwinds, including trade tariffs and new emission standards to diesel bans in many German cities.

In 2017, VW contested the crown of world's biggest automaker with the Renault-Nissan-Mitsubishi alliance, which claimed the title with 10.6M and said Volkswagen should not have counted trucks.

Volkswagen sets new full-year sales record in race for No 1
By Associated Press January 11
FRANKFURT, Germany — German automaker Volkswagen has posted another annual sales record by selling 10.83 million cars in 2018 as new SUV models boosted deliveries.

The Wolfsburg-based maker of Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda and other brand name cars beat its 2017 record of 10.74 million cars. Sales rose in the U.S., China, Europe and South America.

In 2017, Volkswagen contested the title of world’s biggest carmaker with the Renault-Nissan-Mitsubishi alliance, which claimed the title with 10.6 million and said Volkswagen should not have counted trucks. The alliance announces 2018 figures later this month

Marketing head Christian Dahlheim said the company overcame troubles getting cars certified under new emission rules in Europe.

He called it “a great result” even though the company no longer sets unit sales records as a primary business goal.

Copyright 2019 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

www.washingtonpost.com/world/europe/v...
voda
0
Porsche delivered 256,255 vehicles worldwide

Gasgoo reported that Porsche AG delivered 256,255 vehicles worldwide in 2018 more than ever before. This represents a growth of four percent compared to the existing record figures of the preceding year. Of the model series, the Panamera recorded the strongest percentage growth with a 38 percent increase to 38,443 deliveries. The 911 also recorded a double-digit rise: despite the release of a new generation of 911, the number of sports cars delivered increased by ten percent to 35,573 vehicles.

Detlev von Platen, Member of the Executive Board responsible for Sales and Marketing at Porsche AG said that “The 911 capacity to fascinate is stronger than ever. We just celebrated the world premiere of the new 911 at the end of the year at the Los Angeles Autoshow, and yet our sports car icon once again inspired more customers in 2018 than in the previous year.” The Macan was still the most successful model by volume with 86,031 vehicles, just ahead of the Cayenne with 71,458 deliveries.

The Chinese market held on to pole position for deliveries again in 2018. Growth in this market hit twelve percent amounting to 80,108 units in total. In second place was the USA, with an increase of three percent to 57,202 vehicles. Deliveries in Europe came in slightly below the previous year's figures.

Detlev von Platen added that “The switch to the new WLTP test cycle and gasoline particle filters in Europe mean that we faced significant challenges in the fourth quarter of 2018, and these will continue to be felt in the first half of 2019. On top of that, we stopped offering models with diesel engines in February 2018.”

Source : Gasgoo
voda
0
VW seeks damages from ex managers for emissions scandal – Report

Auto News reported that Volkswagen Group is seeking damages from former managers who were dismissed for their roles in the diesel emissions scandal that has cost the automaker as much as USD 30 billion.

Handelsblatt business newspaper reported that VW is seeking to recover a large part of the 4 million euros (USD 4.60 million) the company paid for the defense of one of the jailed former executives, Oliver Schmidt, who was handed a seven year prison sentence in the US in 2017.

Handelsblatt said that VW has fired six managers since it admitted in 2015 to illegally installing software in U.S. vehicles for years to evade emissions standards. All six are fighting their dismissals.

VW filed the claims for damages at the end of last year, the paper reported, without giving details of which other former employees it had targeted or how high the total damages claims might be.

VW declined to comment on the report.

The automaker pleaded guilty in 2017 as part of a USD 4.3 billion US settlement.

Source : Auto News
voda
0
Audi sold 1,812,500 automobiles in 2018

Audi delivered around 1,812,500 automobiles to customers worldwide in 2018, 3.5 percent less than a year ago. In Europe, sales fell 13.6 percent in the past twelve months. On the home continent, Audi had replaced almost a third of its deliveries with important model changeovers for the A1, A6, A7 and Q3 since the start of the year. In China, the Ingolstadt-based carmaker reaffirmed its position as the most successful premium brand for the 30st year in succession. In North America, the company closed the year on a par with the level of last year (-0.9%). Around 154,550 customers worldwide chose an Audi in December, a decrease of 14.3 percent.

Mr Bram Schot CEO and interim Board Member for Sales and Marketing at AUDI AG said that “As expected, 2018 has proven extremely challenging with the largest model and technology campaign in Audi’s history – coinciding with the switch to the new WLTP test cycle. The positive feedback from our latest models demonstrates our brand’s strength, while we prepare for the new challenges ahead this year.”

In China, Audi once again closed the year with a new record-breaking figure, with 663,049 automobiles sold representing an increase of 10.9 percent. The sales volume has increased more than fivefold over the past ten years. In 2018, the Four Rings saw demand soar for the locally produced premium models A4 L (+42.6% to 163,279 cars) and A3 (+12.7% to 91,173 cars) in particular. The company sold more than 10,000 units (+4.0%) of the new edition of its full-size flagship, the A8 L, in 2018. In October, a long wheelbase version of the Q2 tailored specifically to the Chinese market joined the local portfolio; this version is aimed particularly at young customers. 2019 will see further highlights arriving at dealers in the Middle Kingdom, with the market introduction of the new A6 L shortly. With the Audi Q2 L e-tron as the first locally produced electric car and the Audi e-tron as an import model, Audi also aims to set an important milestone in the second half of the year for the electrification of the Chinese model range.

Model changeovers, numerous political and economic uncertainties as well as the changeover to the new WLTP test cycle dominated business for Audi in Europe in 2018. Across all models, sales on the home continent fell by 13.6 percent to around 743,600 units over the year as a whole. The A7 performed well, with sales up 47.4 percent to around 10,100 units since January. Attracting around 16,000 advance reservations, the Audi e-tron also caused a stir among European customers. In December around 51,500 customers (-20.9%) in Europe received their keys for an Audi. The company continues to work at full speed on the homologation of its models. Week after week further engine/transmission variants can be ordered again in the configurator.

In the United States, Audi once again achieved very strong sales in 2018, ending the year with 223,323 customers, slightly below the comparative figure for 2017 (-1.4%). The Q family in particular is providing a great deal of momentum in the United States. Demand for the sporty off-roaders grew above-average by 8.3 percent to 126,252 units. For the first time in the history of Audi of America, SUV sales account for 57 percent of deliveries. The most popular Q model is the Q5, with demand increasing over 21 percent to 69,978 cars. Audi Canada also benefited from the SUV trend, achieving a new record-breaking figure (+2.5% to 36,908 cars). As a result, Canada established itself as a firm fixture among the top ten largest markets for the third year in succession. In North America, deliveries in the year as a whole built on the high level of 2017 (-0.9% to around 275,000 cars).

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Volkswagen sets new delivery record in 2018

Volkswagen set a new delivery record in 2018, handing over a total of 6.24 million vehicles worldwide for the full year, 0.2 percent more than in 2017. Positive delivery trends in South America (+13.1 percent), the USA (+4.2 percent) and Europe (+3.6 percent) offset considerable economic uncertainty in China, Argentina and Mexico as well as at times severe repercussions as a result of the changeover to WLTP in Western Europe. The SUV offensive along with numerous other new products from the brand proved to be key growth drivers.

Volkswagen Board Member for Sales Mr Jürgen Stackmann said that “2018 was characterized by considerable uncertainty in some regions, especially in the second half of the year. Overall, though, we were able to combat this with a strong offensive of attractive new products and to offset the adverse effects. Our strategy has paid off. The new delivery record is the result of much hard work.”

Volkswagen COO Mr Ralf Brandstätter said that “2019 will be another year of enormous challenges for the brand, above all in light of growing geopolitical risks. We must do our homework. Apart from volume growth, we will in future be focusing more closely on earnings performance than we have done in the past. This is about ensuring the long-term profitability of the Volkswagen brand.”

Volkswagen’s global SUV offensive is bearing fruit. Customers are giving a very warm welcome to the numerous new models. While global passenger car deliveries by the brand in 2018 were 0.2 percent higher than in 2017, the SUV segment grew 38.0 percent over the same period. As a result, almost every fifth Volkswagen delivered to customers was an SUV (19.2 percent). This share was only 13.9 percent in 2017.

By 2025, Volkswagen will have over 30 SUV models with conventional and electric drives in its global portfolio. The SUV offensive is to make a vital contribution to strengthening core business, enabling the brand to initiate the necessary multi-billion investments in e-mobility and autonomous driving.

The popularity of Volkswagen’s electric vehicles is also increasing. In total, the brand delivered some 50,000 pure electric cars and plug-in hybrids to customers last year, a rise of 13 percent compared with the previous year. The e-Golf1 was particularly popular: there was a 45 percent increase in deliveries, making the model one of the leading electric vehicles in Germany and Europe.

Source : Strategic Research Institute
voda
0
Volkswagen en Ford willen krachten bundelen in zelfrijdend en elektrisch

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen en Ford gaan samen middelgrote pick-up trucks en bestelwagens ontwikkelen en willen ook samenwerken op het gebied van elektrische en zelfrijdende auto's, in het kader van een brede mondiale samenwerking. Dat maakten de Duitse en Amerikaanse autofabrikant dinsdag bekend.

In de samenwerking zal Ford de pick-up trucks voor beide bedrijven ontwerpen en produceren. Dat geeft Volkswagen meer toegang tot een lucratief marktsegment waar de Duitse fabrikant tot nu toe moeilijk een voet aan de grond kreeg.

Ford zal ook grotere bestelwagens of 'vans' gaan maken voor Europese klanten. Volkswagen gaat op zijn beurt een 'stadsbusje' ontwikkelen voor beide bedrijven.

De voertuigen zouden in 2022 op de markt moeten komen. De samenwerking moet vanaf 2023 de operationele winst voor belastingen van zowel Ford als Volkswagen aanjagen.

Naast de eerste formele afspraken over bestelwagens een pick-up trucks werd er ook een principe-overeenkomst gesloten over mogelijke samenwerkingen op het gebied van zelfrijdende auto's en elektrische voertuigen. De grote investeringen die daarvoor nodig zijn kunnen daarbij worden verdeeld tussen de twee concerns.

De samenwerking leidt niet tot wederzijds eigenaarschap in de partner. Een commissie onder leiding van Volkswagen CEO Herbert Diess en Ford CEO Jim Hackett zal de gezamenlijke plannen aansturen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
2.087 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 99 100 101 102 103 104 105 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21-jan-19 19:08
Koers 145,240
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 146,200
Laag 144,200
Volume 3.019
Volume gemiddeld 2.680
Volume gisteren 1.463