Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
atitlan
3
Een bedrijf dat heel veel in het nieuws is geweest.
Bijna overgenomen door Porsche, maar nu zelf overnemer van Porsche.
Met een stuk of tien merken w.o. VW en Audi op weg om de nr 1 positie van wereldmarktleider Toyota over te nemen.
Volkswagen is erg succesvol in de groemarkten BRIC en slaagde er in in het crisisjaar 2009 meer autos te verkopen dan in het vorige topjaar 2008.
Kijk je naar de koersgrafiek zie je daar helemaal niets van terug.
Van een kunstmatige top van 1000 euro een ongekende val naar 72 euro. Dat nieuwe low werd gisteren gezet.
De Stamaandelen zijn wegens hun geringe free float (minder dan 10%) vorige week uit de Dax verwijderd.
VW heeft een marktkapitalisatie (incl. de Vz aandelen) van niet eens 30 miljard euro meer. Daimler heeft 40 miljard en Toyota meer dan 100 miljard euro.
Ik vraag me af of we gisteren de low hebben gezien en vind het aandeel interessant worden.
Wie heeft er een mening.
ffff
0
Ik vraag me af of we gisteren de low hebben gezien en vind het aandeel interessant worden.
Wie heeft er een mening.

Ik ben het volledig met jou eens dat het zéér interessant begint te worden Volkswagen VORZUGSAKTIëN te gaan volgen.

Maar , beste Atitlan, waarom nu toch in godsnaam een nieuwe draad?

We hebben een magnifieke, schitterende, sublieme Volkwagendraad met massa relevante gegevens.

Daar had je je vraag toch ook kunnen stellen.

En dan heb je onmiddellijk een massa gegeven bij de hand door een stuk of wat goede postings van de laatste maanden te lezen.

Soms snap ik jullie echt niet. Maar zal wel aan mij ( weer) liggen.

Peter
haas
0
quote:

schreef:

ffff schreef:
Maar , beste Atitlan, waarom nu toch in godsnaam een nieuwe draad?
Ze leven bij de dag. Ze komen en gaan.
Men weet niet of nauwelijks wat er gisteren is gebeurd. Van wat er komen gaat heeft men geen weet.

Ze vergeten alles. W
Wat men gister wist haalt men vandaag op met Google.

De wereld is niet meer,zoals het was.
Werkt men vandaag bij Firma1 voor 100 euro
Gaat men morgen werken bij Firma2voor 102 euro.
Om vervolgens met afgrijzen om voor 102 euro te moeten presteren zich verlaat om voor 90 euro te gaan bij Firma3.

men heeft geen tijd,geen rust,geen idee van wat tijd is. En al helemaal niet wat Rust is. Zo koopt men Nordex op 10.20
Zo wil men het verkopen op 11.00

Het is niet oanders.

PS: is binck vandaag niet goed,gaat men norgen nr Boursedirect.
atitlan
1
'Maar , beste Atitlan, waarom nu toch in godsnaam een nieuwe draad?'

Hoi Peter, eigenlijk had dat niet gehoeven, neem aan dat je deze draad bedoelt
www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&t...
Dat draadje was door Hans Heijkens goed getimed om in VW St. short te gaan.

Misschien is dit daarom wel een ideaal moment om een niuwe topic over VW te beginnen, als ideaal moment om weer long te gaan.
Of Vorzuege of Staemme dan de betere keuze is, is lastig.
Voor mezelf heb ik voor Staemme gekozen, terwijl de analisten allen de Vorzuege preferen.
Ik vind beide op waardering aantrekkelijk en beide zullen lt dan ook min of meer gelijk opgaan.
Maar toen de Staemme 1000 euro deden, de VZ gewoon onder de 40 noteerden! Dat was waanzinnig.
In mijn optiek zijn veel marktpartijen vanaf oktober 2008 daarom gelijktijdig short in Staemme gegaan en long in Vorzuege.
Mijn gedachte bij de Staemme is nu dat de free float daar na de verwerving van een belang door Quatar zo gering is geworden terwijl er gelijktijdig grote posities short zitten, dat daarom zo maar nog eens een flinke squeeze bij de Staemme mogelijk is. Uiteraard lang niet zo bizar als in oktober 2008.
Dat de St. niet meer in de Dax zitten, vind ik voor een fundamentele waardering niet bijster interessant en dat 'nieuws' is sowieso al meer dan ingeprijsd.
Het is me de afgelopen weken opgevallen dat de omzet in St. erg hoog is in relatie tot de free float van maar ca 25 miljoen stukken. Een squeeze zou dus zomaar kunnen en het zou passen bij alle capriolen die dit aandeel al heeft vertoond.
haas
1
aan atitlan......

het is gevaarlijker de bodem te voorspellen,dan de bodem te zien.

ook bij VW.
atitlan
0
quote:

haas schreef:

het is gevaarlijker de bodem te voorspellen,dan de bodem te zien.
mooie quote, maar:

Veelal waren populaire aandelen tevoren langdurig impopulair...
haas
0
quote:

atitlan schreef:

[quote=haas]
het is gevaarlijker de bodem te voorspellen,dan de bodem te zien. [/quote]

mooie quote, maar:

Veelal waren zeer populaire aandelen ooit langdurig impopulair...
wees 'n belegger en koop nu VW.......
atitlan
0
quote:

haas schreef:

[quote=atitlan]
[quote=haas]
het is gevaarlijker de bodem te voorspellen,dan de bodem te zien. [/quote]

mooie quote, maar:

Veelal waren zeer populaire aandelen ooit langdurig impopulair...
[/quote]

wees 'n belegger en koop nu VW.......
VW St. is sinds gisteren mijn positie numero uno.
Burn the shorties!
ffff
0
Haas en Atitlan,

Dank voor de mooie en vooral originele antwoorden! " Ze leven bij de dag" Mijnheer....Tja: Zo kun je het ook bekijken en als je heel wat postings hier leest , moet ik Haas gelijkgeven.

En dan de motivatie van Atitlan. Die vind ik in zoverre origineel dat ik daar nog niet bij stilgestaan heb. Atitlan denkt dus, en waarschijnlijk nog meer hoopt dat de hedgefund een shortpostie hebben opgebouwd, nadat de afgelopen maanden steeds duidelijker werd dat de Stamme uit de DAX gegooid zouden worden. Nogmaal ik vind dat wel origineel, maar...... het kan natuurlijk evenzogoed dat de echte fondsbeheerders die de DAX kopiëren en dus eenvoudigweg de Staemme in portefeuille MOESTEN hebben, nu gedwongen waren ze eruit te gooien. Dus de verkoop kan wel degelijk ook gekomen zijn door aanpssing van al die fondsen die de DAX volgen.

En wie heeft er nu gelijk of wellicht zijn beide scenario's gebeurd.

Belangrijk punt is natuurlijk dat als de Staemme NIET short zitten er in principe geen mens die Staemme persé zou moeten kopen. Want al die DAX-volgers gaan alleen maar de Vorzugs kopen.

Rest nog de belangrijke mededeling vandaag (!) dat de verkoop van Volkswagen zelf in 2009 méér is geweest dan in 2008. Dat is toch wel opmerkelijk in zo'n crisisjaar. Cijfers mochten ze nog niet geven: Die mogen pas gepubliceerd worden door Volkswagenconcern/holding, maar dan praten we dus over de tien automobielbedrijven samen.

Tenslotte nog een lekkermakertje: Qatar nam een goed half jaar geleden Daimler voor 10 procent tegen 19,25 Euro . Koers nu rond de 35 Euro....

Het kan rap gaan...

Peter
atitlan
0
'Het kan rap gaan...'

Peter, ander voorbeeld, Ford deed in maart $ 1,50 en passeert vandaag $ 11.
Investeerde je medio 2006 een bedrag van 6.000 euro in 100 aandeeltjes Volkswagen, dan bezat je in oktber 2008 100.000 euro: roteerde je dat naar Ford of Geely, dan maakt je in drie jaar met twee trades van 6.000 euro 1 miljoen euro!

Maar serieus.
Ook de koers van volle Volkswagendochter Audi is sinds maart bijna verdubbeld naar 550 euro nu.
Volkswagen doet 28 miljard euro, maar alleen Audi (43 miljoen aandelen) is nu al dik 23 miljard Euro waard!
Voor mij een geweldig paradoxale toestand.
atitlan
0
Hammer!
In 2009 heeft Volkswagen 1,4 miljoen auto verkocht in China, bij dochter Skoda zelfs een verdubbeling.

07.01.10 09:10

DJ Volkswagen steigert Absatz der Marke VW in China 2009 um 32,4%

PEKING (Dow Jones)--Der VW-Konzern hat seinen Absatz in China im vergangenen Jahr um 36,7% auf das Allzeithoch von 1,4 Mio Einheiten erhöht. Die Marke Volkswagen habe dabei ein Absatzplus von 32,4% auf 1,12 Mio Fahrzeugen erreicht, teilte die Volkswagen AG, Wolfsburg, am Donnerstag mit.

Von der Premiummarke Audi wurden 158.941 Fahrzeuge verkauft, das ist ein Anstieg um 32,9%. Die Skoda-Verkäufe verdoppelten sich auf 122.556 (59.284). Von ihren Nobelmarken Bentley und Lamborghini setzte der Konzern 484 bzw 118 Fahrzeuge ab. Für das gerade begonnene Jahr zeigte sich der Autohersteller zuversichtlich. Der gesamte Automarkt Chinas werde 2010 um 10% bis 15% zulegen.

Webseite: www.volkswagenag.com/
atitlan
0
KPMG onderzoek

Volgens de verwachtingen van 200 leiddinggevenden uit de autoindustrie zullen Volkswagen en Hyundai/Kia de grote winnaars van de komende jaren worden.
www.welt.de/wirtschaft/article5763965...

Mijn gevoel bij dit aandeel wordt steeds beter, al ben ik me er van bewust dat er grote krachten aan het werk zijn om het aandeel laag te houden.
Maar ik kan me ook voorstellen dat marktpartijen zullen gaan roteren naar Volkswagen, dan zullen de shorties hun posities versneld moeten gladstrijken.
Wordt vervolgd.
atitlan
0
Ik vind het verduveld knap: in een crisisjaar met wereldwijd zo'n 8% minder autoverkopen wist Volkswagen een nieuw verkooprecord te realiseren.

Volkswagen 2009 mit Absatzrekord

Detroit - Europas grösster Autokonzern Volkswagen hat im abgelaufenen Geschäftsjahr 2009 gegen den Branchentrend einen Absatzrekord erzielt. Die Zahl der Auslieferungen stieg weltweit im Vergleich zum Vorjahr um 1,1 Prozent auf 6,29 Millionen Fahrzeuge. Der weltweite Pkw-Marktanteil erhöhte sich von 10,3 Prozent auf 11,4 Prozent.
moneycab.presscab.com/de/templates/?a...
voda
0
Verkooprecord Volkswagen
11 jan 2010, 17:51 uur

DETROIT (AFN) - Het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) heeft vorig jaar ondanks de economische neergang een recordaantal auto's afgeleverd. De fabrikant verkocht in totaal 6,29 miljoen voertuigen, 1,1 procent meer dan in 2008. Dat maakte VW maandag bekend op de autoshow in Detroit.

VW profiteerde vooral van zijn kracht in China, Duitsland en Brazilië. Het wereldwijde marktaandeel bij personenauto's steeg van 10,3 naar 11,4 procent. Het concern wil dit jaar wederom marktaandeel winnen. Ook 2010 wordt een ,,moeilijk jaar'', zo verwees bestuurder Christian Klingler naar de neergang van de auto-industrie sinds het najaar van 2008.

Het grootste autoconcern van Europa verkocht bijna 8 procent meer van zijn VW-modellen tot een totaal van 3,95 miljoen. Het duurdere Audi-segment zag de verkoop met 5,4 procent dalen tot 949.700 voertuigen. Het VW-concern telt in totaal tien merken.

De rivalen BMW en Daimler hebben de verkoop afgelopen jaar met meer dan 10 procent zien teruglopen.

[verwijderd]
0
Kan iemand mij als dax-beginner eens uitleggen hoe dat met Staemme en Vorzugs zit?
atitlan
0
In Duitsland zie je regelmatig dat AG's er zowel Staemme als Vorzuege op na houden.
Het verschil is dat Vorzuege geen stemrecht hebben. Daarvoor worden de houders in de regel gecompenseerd met een ca 10% hoger dividend.
Bij Volkswagen zijn er nu 294 miljoen Staemme en 100 miljoen Vorzuege, samen goed voor een beurswaarde van 28 miljard euro.
Toyota zit ruim boven 100 miljard euro!
De beurswaarde van Audi alleen (een volle dochter van Volkswagen) is bij eenkoers van 585€ opgelopen naar 25 miljard euro...
Ford (vorig jaar een netto verlies van 14 miljard dollar) doet bij een koers van 11,87$ 39 miljard USD (27 miljard euro)...
Ik vind de verhoudingen een tikkie onbegrijpelijk.
[verwijderd]
0
atitlan
0
quote:

Christustepaard schreef:

Wel een rare reactie van de koers op toch goed nieuws.
Het ene na het andere bericht waaruit blijkt hoe goed het Volkswagen gaat.
Vandaag weer over Skoda, dat in 2009 een rekordafzet had, en, minstens zo belangrijk in China meer dan 100% wist te groeien.
De koers kent echter maar een richting. Heel strakke koersregie, waarbij intraday elk stukje herstel meteen wordt stukgemaakt, dan krijg je zo'n grafiek, zie clip.
Bijlage:
3.074 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 21:13
Koers 123,050
Verschil -0,950 (-0,77%)
Hoog 125,400
Laag 122,950
Volume 1.776
Volume gemiddeld 3.285
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront