Spyker N.V. « Terug naar discussie overzicht

SWAN Donderdag 22 September

518 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Ursus arctos schreef:

[quote alias=Bullish. id=5824728 date=201109222023]
[...]

Nee Martin, allesbehalve een 'believer'!

En jij lacht nog, maar ik 'huil' graag mee met Ursus, Greenspanalan, HansG020, Kissfan, AX, Lucas... en zo nog een handjevol anderen.

Samen zijn we "The Howlin' Wolves in The Woods". Join the club - after passing auditions...
[/quote]
Ahum, een echte beer huilt niet maar bromt!
True, sorry!

En door die korte achterbeentjes is het ook lastig om de wolven bij te benen.

(Weet nog een hele goeie therapeut om dat te compenseren. Althans, mentaal dan... )

;)

[verwijderd]
0
quote:

Bullish. schreef op 22 september 2011 20:32:

[...]
(Weet nog een hele goeie therapeut om dat te compenseren. Althans, mentaal dan... )
Heeft hij ook een verstevigde sofa, ik ben een beetje zwaarlijvig namelijk, kunnen we het gelijk daar ook even over hebben... ;)
aandeeltje!
0
quote:

MartinLevinson schreef:

Kunnen we niet het SWAN gewoon kopen, marktwaarde is zeer laag. Beetje crowdfunding en beetje kiepen van succesvolle iex'ers. Voor een schijntje een complete fabriek kopen. Iedere adh'er zoekt 2 tot 3 auto's uit. Liquideren die handel en naam/inv verkopen aan Chinezen. Zeer goed rendement in 1 maand.

Wie bied? Ik zeg 1 euro/aandeel.

OT: er is een partij een grote positie aan het opbouwen.
Enne de fabriek is ook al weg voor 50% en saab moet de andere 50% snel betalen, want anders gaan de aandeeltjes van de vastgoed bv gratis over naar de andere koper....
aandeeltje!
0
quote:

Dom-dom schreef:

[quote alias=aandeeltje! id=5823832 date=201109221525]
[...]

Met Saab geen ritjes meer, elders veel aantrekkelijker!
[/quote]

Ben het ermee eens dat ING net zoveel gokken is als SAAB.
Saab gaat uiteindelijk niets opleveren voor de swan aandeelhouder, bij ing ligt dit anders. Saab verkeert nog altijd in failliet toestand hoor.
[verwijderd]
0
quote:

Ursus arctos schreef:

[quote alias=Bullish. id=5824762 date=201109222032]
[...]
(Weet nog een hele goeie therapeut om dat te compenseren. Althans, mentaal dan... )
[/quote]
Heeft hij ook een verstevigde sofa, ik ben een beetje zwaarlijvig namelijk, kunnen we het gelijk daar ook even over hebben... ;)
Don't worry... hij heeft een beren-sofa!

Zal ik vast zeggen dat je tijdens de sessies graag zalm met een lichte honingdressing gebruikt, naast een glaasje Spa Marie-Henriette?

[verwijderd]
0
@aandeeltje!, ja jammer genoeg valt er weinig meer te halen. Ken niet de ins/outs van de deals maar VM kennende heeft hij het hele gamma gebruikt om tijd te rekken.

Vastgoed kan geld opleveren in korrel (6euro/ton), de productiebanden van ijzer leveren 23ct/ton.

Vraag me alleen even af hoe het zit met GM, deze zou in juli'11 toch ook nog een storting krijgen van 75mio$? Heeft geen enkele partij dan een verpanding of verlengd eigendoms voorbehoud?

Die Chinezen zijn natuurlijk reteslim, gaan in het zicht van een faillissement natuurlijk niet kiepen tenzij er iets anders achter zit.
lucas D
0
quote:

aandeeltje! schreef op 22 september 2011 20:51:

[...]
Saab gaat uiteindelijk niets opleveren voor de swan aandeelhouder, bij ing ligt dit anders. Saab verkeert nog altijd in failliet toestand hoor.
ING ligt inderdaad anders als die failliet dreigen te gaan dan springt de Staat bij en mogen de burgers het gelag betalen. Begint een gewoonte te worden in Nederland.

lucas D
[verwijderd]
0
De nieuwe tier 1 per 1/1/2012 gaat lachen worden voor de financials. Wie stort EV..kuch...?
lucas D
0
[verwijderd]
0
@lucas D, een cijferaar, gevoelsmens en een non-believer. Moet helemaal raar voor je zijn..?
aandeeltje!
0
quote:

MartinLevinson schreef:

@aandeeltje!, ja jammer genoeg valt er weinig meer te halen. Ken niet de ins/outs van de deals maar VM kennende heeft hij het hele gamma gebruikt om tijd te rekken.

Vastgoed kan geld opleveren in korrel (6euro/ton), de productiebanden van ijzer leveren 23ct/ton.

Vraag me alleen even af hoe het zit met GM, deze zou in juli'11 toch ook nog een storting krijgen van 75mio$? Heeft geen enkele partij dan een verpanding of verlengd eigendoms voorbehoud?

Die Chinezen zijn natuurlijk reteslim, gaan in het zicht van een faillissement natuurlijk niet kiepen tenzij er iets anders achter zit.
Gm heeft onderdelen van technologie nog in eigendom. Fabriek is weg, eib heeft ook zekerheden, pang heeft wat, he volgens mij iedereen :-)
Er zal nog wel wat inventaris zijn. Daarom is 1 euro voor alle aandelen goed betaald.
En ja VM heeft het voor zichzelf ook goed vorm gegeven, hoewel zijn vriendjes nu even niet meer toehappen. Hij kent dit spel wel, maar nu zit hij zelf lastig.
Zou hij wel zijn fee uitbetalen? 45 k per maand. Zou toch niet mogen lijkt me, want is gewoon een crediteur. Neem aan geen loondienst ovk.
aandeeltje!
0
quote:

MartinLevinson schreef:

De nieuwe tier 1 per 1/1/2012 gaat lachen worden voor de financials. Wie stort EV..kuch...?
Even bij ecb stallen en daar komen de posten in de boeken die wat lastig zijn. Geeft niet, gewoon even wegpoetsen en de tijd nemen.
[verwijderd]
0
@aandeeltje!, mijn ervaring is dat als je je mngt factuur in dient, en deze niet betwist wordt omdat je werkzaamheden hebt verricht, je deze factuur gewoon kunt innen met een zogenaamde veiling incasso. Deze is niet terug te draaien door een bank (eventueel op verzoek van bewindvoerder. Wel zo fijn. (is tevens mijn gratis tip van de dag, open een incassoovereenkomst met een veiling incasso)

Denk eerlijk gezegd dat hij z'n succesfees/mngt fees buiten de boeken houd door een deal te maken met een 'financier' cq leverancier. 45k/mnd lijkt me wat aan de lage kant als je kijkt naar zijn hobbies.
[verwijderd]
0
quote:

Bullish. schreef op 22 september 2011 20:53:

[...]

Don't worry... hij heeft een beren-sofa!

Zal ik vast zeggen dat je tijdens de sessies graag zalm met een lichte honingdressing gebruikt, naast een glaasje Spa Marie-Henriette?
Berengoed :)
bakkie koffie
0
quote:

Ursus arctos schreef:

In de AVA 2010 heeft Saab juist aangegeven 350man extra aan te moeten nemen om voldoende productie te kunnen draaien. Het ziet er dus naar uit dat Saab dacht in 2010 niet met minder mensen te kunnen. Eind 2010 hebben ze het aantal mensen weer iets terug gebracht.
De kans dat er geen eerdere ontslagen waren wegens garanties lijken dus niet zo groot, ze vonden destijds gewoon dat deze arbeidskrachten nodig waren.
Dan blijft de vraag, waarom zou hier nu ineens wel veel efficiëntie verbeteringen te halen zijn?
Misschien was er te veel optimisme. Men dacht met wat meer marketing, mooie nieuwe modellen komen we er wel. Helaas is de werkelijkheid anders. Te hoge productiekosten, te hoge schuld (lees rentelast) en te lage verkoop. Kortom, als er een nieuwe investeerder, wie dan ook geld insteekt, zal deze toch echt wel eisen dat er wat verandert in het proces. Minder dure arbeiders, wellicht zelfs productie naar China (of een deel) (dan plakken ze in Zweden alleen nog het embleem erop)
bakkie koffie
0
quote:

lucas D schreef:

Lekker! Weer een cijferaar erbij, en het was hier al zo gezellig.:~)

lucas D

lol
aandeeltje!
0
quote:

MartinLevinson schreef:

@aandeeltje!, mijn ervaring is dat als je je mngt factuur in dient, en deze niet betwist wordt omdat je werkzaamheden hebt verricht, je deze factuur gewoon kunt innen met een zogenaamde veiling incasso. Deze is niet terug te draaien door een bank (eventueel op verzoek van bewindvoerder. Wel zo fijn. (is tevens mijn gratis tip van de dag, open een incassoovereenkomst met een veiling incasso)

Denk eerlijk gezegd dat hij z'n succesfees/mngt fees buiten de boeken houd door een deal te maken met een 'financier' cq leverancier. 45k/mnd lijkt me wat aan de lage kant als je kijkt naar zijn hobbies.
Dit is zijn fee bij saab, dan zal er nog een fee bij swan zijn, een fee bij spyker, een fee bij tenacy, en nog wat feeen :-)
Het gaat niet om betwisten, het gaat erom dat saab al geruime tijd geen crediteuren kon betalen, en in zweden zit daar een volgorde in. Je mag dus niet naar willekeur betalen. Logischerwijs zijn die van hem dan ook nog niet betaald zou je zeggen...maar n
Bij Vm is weinig logisch.

Naast de fees wordt er natuurlijk het nodige over en weer geschoven, niet teveel belasting betalen. Let wel vm heeft al de nodige hobbies afgebouwd en oa zijn wagenpark en nog wat zaken verkocht.
Maar goed dat gepiel komt overal voor verder, vm heeft wel meer dan gemiddelde mogelijkheden om wat creatiefs te doen...
[verwijderd]
0
quote:

bakkie koffie schreef op 22 september 2011 23:03:

[...]
Misschien was er te veel optimisme. Men dacht met wat meer marketing, mooie nieuwe modellen komen we er wel. Helaas is de werkelijkheid anders. Te hoge productiekosten, te hoge schuld (lees rentelast) en te lage verkoop. Kortom, als er een nieuwe investeerder, wie dan ook geld insteekt, zal deze toch echt wel eisen dat er wat verandert in het proces. Minder dure arbeiders, wellicht zelfs productie naar China (of een deel) (dan plakken ze in Zweden alleen nog het embleem erop)
De totale personeelslasten van Saab zijn 130mil per jaar, hierop valt zelfs met Chinezen niet voldoende te bezuinigen om de verliezen van Saab goed te maken. Een fabriek in China neerzetten om gebruik te maken van de goedkope arbeidskrachten is een miljarden investering en kost zeker 2 jaar. Voor nieuwe productie en verre toekomst valt hier wellicht wat te halen maar de eerstkomende jaren kunnen we hier geen kosten besparingen van verwachten.
Natuurlijk kan er her en der wel wat bezuinigd worden en in elk bedrijf is wel wat te doen aan betere efficiëntie en marge verbetering, echter met enkele procentjes ben je er niet. VM roept al lang dat hij de marges zal verbeteren zonder uit te leggen hoe hij dat denkt te bereiken, tot nu toe is hier weinig van gekomen en blijft het bij woorden. Nogmaals, er moet meer dan een paar procent worden gevonden, dan zou je verwachten dat hij een idee heeft waar dat vandaan moet komen. Zijn stilzwijgen in deze doet mij ernstig twijfelen aan de haalbaarheid van zijn margeverbeteringen.
518 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 860,01 -5,35 -0,62% 19 apr
AMX 921,43 -5,17 -0,56% 19 apr
ASCX 1.182,36 -7,47 -0,63% 19 apr
BEL 20 3.827,75 +1,17 +0,03% 19 apr
Germany40^ 17.714,20 -123,20 -0,69% 19 apr
US30^ 37.851,00 0,00 0,00% 19 apr
US500^ 4.960,72 0,00 0,00% 19 apr
Nasd100^ 17.004,48 0,00 0,00% 19 apr
Japan225^ 37.028,48 0,00 0,00% 19 apr
WTI 82,10 0,00 0,00% 19 apr
Brent 87,14 0,00 0,00% 19 apr
EUR/USD 1,0655 +0,0012 +0,11% 19 apr
BTC/USD 63.651,18 +63,41 +0,10% 11:35
Gold spot 2.392,50 0,00 0,00% 19 apr
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Heineken 89,640 +1,640 +1,86% 19 apr
DSM FIRMENICH AG 104,100 +1,350 +1,31% 19 apr
Ahold Delhaize 27,380 +0,240 +0,88% 19 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ASMI 523,000 -21,800 -4,00% 19 apr
BESI 133,500 -5,050 -3,64% 19 apr
ADYEN NV 1.399,200 -43,400 -3,01% 19 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront