Forum: Tesla Motors Inc. » Tesla blow-off » Pagina: 113 | Belegger.nl

Tesla blow-off

4.097 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... 201 202 203 204 205 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Skater
0
Houd er rekening mee dat er in Q1 waarschijnlijk een dik productierecord geboekt gaat worden. Bloomberg schat al 72.000 Model 3 met nog een week te gaan. Als dat geen totale blinde gok is, goede kans dat ze 100,000 totaal gaan breken. Dat is significant voor een merk met maar drie wagens op het menu, allemaal hetzelfde smaakje. Premium, gestroomlijnd, voor tree huggers die tot de 1% behoren.

Ik ga nog niet long, er kan wellicht nog heel veel lucht uit de multiplier, meer dan er groei te verwachten valt.
Warrem Buffet
0
Misschien "late to the party", maar hou het al jaren in de gaten. Ben nu overstag, zie teveel hiaten.
Mr sponge
0
Ik zie de afgelopen dagen iedere ochtend vrachtwagens met Model 3 auto's naar Tesla Tilburg rijden. Maar wat mij wel opvalt is dat al die Model 3 auto's zwart zijn. Zo af en toe zit er een wagen tussen met velgen die niet zwart zijn, maar dat is het dan wel.
Wel positief dat er zoveel auto's aankomen.
Maar dat het zo'n eenheidsworst zou worden, had ik niet verwacht. Als je er zo een stuk of 8 op een vrachtwagen ziet staan, zien ze er klein en saai uit. Dat is nu nog geen probleem, nu zijn ze nog exclusief, maar over een jaar wel (als er veel meer rondrijden).
Dutcheon
0
Even over de actuele cash positie....
De stemmingmakerij is dat.... stemmingmakerij, kijk eens verder dan je neus lang is!

cleantechnica.com/2019/03/23/no-wall-...

Dutcheon
0
quote:

Mr sponge schreef op 25 mrt 2019 om 09:43:


Ik zie de afgelopen dagen iedere ochtend vrachtwagens met Model 3 auto's naar Tesla Tilburg rijden. Maar wat mij wel opvalt is dat al die Model 3 auto's zwart zijn. Zo af en toe zit er een wagen tussen met velgen die niet zwart zijn, maar dat is het dan wel.
Wel positief dat er zoveel auto's aankomen.
Maar dat het zo'n eenheidsworst zou worden, had ik niet verwacht. Als je er zo een stuk of 8 op een vrachtwagen ziet staan, zien ze er klein en saai uit. Dat is nu nog geen probleem, nu zijn ze nog exclusief, maar over een jaar wel (als er veel meer rondrijden).


Je moet wat langer staan om de variatie te zien... de vrachtwagens geven geen goede afspiegeling, zo zijn er veel bundelingen in kleur, maar ook bijvoorbeeld een vertraging in levering van het lichte interieur. Waarschijnlijk dus nu een boot aangekomen van donkere auto's met een licht interieur ;)
Dutcheon
0
quote:

Warrem Buffet schreef op 24 mrt 2019 om 22:52:


Misschien "late to the party", maar hou het al jaren in de gaten. Ben nu overstag, zie teveel hiaten.


Net nu ze sinds Q3 2018 het viervoudige aantal auto's bouwen en het er op lijkt dat ze al 6000 model 3's per week bouwen, op weg naar 7000/wk.

Alle auto's die geproduceerd zijn verkocht werden.

Er in heel 2019 en begin 2020 geen concurrent is die dit soort aantallen produceert, laat staan waar reserveringen voor zijn.

Tesla ism. Panasonic 65% van de productie van batterij cellen in handen heeft... concurrenten kunnen nog geen volume maken.

Ze nog steeds build to order kunnen hanteren zonder reclame budget

Er al flink wat reserveringen voor de MY zijn die breed uitgemeten zullen worden in de Q1 presentatie

Mr sponge
0
quote:

Dutcheon schreef op 25 mrt 2019 om 10:25:


Even over de actuele cash positie....
De stemmingmakerij is dat.... stemmingmakerij, kijk eens verder dan je neus lang is!

cleantechnica.com/2019/03/23/no-wall-...




We komen er snel genoeg achter, hoe het er werkelijk voor staat (Q1 resultaten).
Maar voor wat betreft de stemming makerij, dat werkt twee kanten op.
De door jou geplaatste link is daar ook een leuk voorbeeld van.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. We gaan het meemaken.


Dutcheon
0
quote:

Warrem Buffet schreef op 24 mrt 2019 om 22:52:


Misschien "late to the party", maar hou het al jaren in de gaten. Ben nu overstag, zie teveel hiaten.


Ik bedoel dat je beter een short had kunnen openen rond 320 ;)
Mr sponge
0
quote:

Dutcheon schreef op 25 mrt 2019 om 10:58:


[...]

Je moet wat langer staan om de variatie te zien... de vrachtwagens geven geen goede afspiegeling, zo zijn er veel bundelingen in kleur, maar ook bijvoorbeeld een vertraging in levering van het lichte interieur. Waarschijnlijk dus nu een boot aangekomen van donkere auto's met een licht interieur ;)


Ik houd het in de gaten voor je.
Het viel mij gewoon op dat ik vrijdag 2 vrachtwagens voorbij reed met zwarte Model 3 auto's en vanmorgen weer 1.
Zwart is wel de standaard kleur en je betaalt flink voor een andere kleur(minimaal €1.600,-). Hetzelfde geld voor de standaard zwarte velgen (die vind ik echt lelijk). De sport velgen kosten weer €1.600,- extra.
Dan lees je in de reviews dat het zwarte interieur tegenvalt en dat het witte veel mooier is (weer +€1.000,-)
Dat zijn behoorlijke meerprijzen, vooral voor een auto die begint net onder de 60K en bedoeld is voor het grote publiek???

Mr sponge
0
De verwachtingen van de analisten knallen wel hard omlaag. Zelfs ik vind dat sterk overdreven. Waarom zou Tesla geen 300.000 Model 3 auto's produceren en verkopen dit jaar? Dat aantal zullen ze toch wel gaan halen verwacht ik.
Maar de belangrijkste vraag, of ze er iets op gaan verdienen hoor je niemand over. Dat verwacht ik niet of nauwelijks. Ze gaan zo de goedkope versie verkopen en tel daar de prijsverlagingen bij op. Ik zie ze geen dikke winst maken.
Maar we gaan het mee maken.
De koers zal straks wel omhoog knallen omdat er meer auto's zijn verkocht dan verwacht. Want dat moet niet zo moeilijk zijn na al die downgrades de laatste tijd.
Dutcheon
0
quote:

Mr sponge schreef op 25 mrt 2019 om 20:45:


De verwachtingen van de analisten knallen wel hard omlaag. Zelfs ik vind dat sterk overdreven. Waarom zou Tesla geen 300.000 Model 3 auto's produceren en verkopen dit jaar? Dat aantal zullen ze toch wel gaan halen verwacht ik.
Maar de belangrijkste vraag, of ze er iets op gaan verdienen hoor je niemand over. Dat verwacht ik niet of nauwelijks. Ze gaan zo de goedkope versie verkopen en tel daar de prijsverlagingen bij op. Ik zie ze geen dikke winst maken.
Maar we gaan het mee maken.
De koers zal straks wel omhoog knallen omdat er meer auto's zijn verkocht dan verwacht. Want dat moet niet zo moeilijk zijn na al die downgrades de laatste tijd.


Elon heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij met Tesla helemaal geen dikke windt wenst te maken, hij wil de EV markt lostrekken en de elektrificatie versnellen zodat we de planeet minder snel kapot maken.

Natuurlijk heeft hij een redelijke marge nodig op ee auto’s om de plannen met Tesla verder uit te voeren, maar hij is zeker niet van plan om winst te maximaliseren.... dat heeft hij afgelopen weken dan ook meteen bewezen ;)
Dutcheon
0
Gisteren heeft Tesla de eerste announces de deur uitgedaan voor de upgrade van laadsneheid voor de Model-3 middels een firmwareupgrade.

Een vriend van me in de states stuurde me door dat hij binnenkort software update (2019.7.11) kan installeren en vervolgens met 145kW bij de V2 superchargers kan laden.

Mijn andere auto's worden een beetje jaloers dat mijn Tesla elke keer beter word ;)
Skater
1
Die snellere laadsnelheid op bestaande Tesla Superchargers lijkt ook voor 100kWh Model S en X te gaan gelden. Model 3 is al voorbereid op 3C laden. Dus 250+kW piek met de Long Range 80kWh, reken op 180kW ongeveer voor de Standard Range.
LR krijgt dan dus 1600km/u erbij. Elke minuut 27km, in 10 minuten genoeg om 2 uur te rijden en weer 10 minuutjes te laden. Geen echt tijdverlies op lange afstanden t.o.v. brandstof en gezonde rust. En als je van huis weg rijdt kun je meteen 400km knallen. De meesten willen binnen 300km al even de benen strekken. Als je dan 5 minuten stil staat pak je er weer 100km bij, kun je weer een goede 2 uur verder. Met een totaal half uur aan stops op je ritje van Utrecht naar Zuid-Frankrijk lijkt heel haalbaar.

Bloomberg vermoedt nu dat hun schatting fors te hoog gaat zijn. Als dat het geval is, kon de productiegroei weleens een echte tegenvaller zijn. Met de koers nu maar 3% boven een 2-jaar-bodem en een verlies al voorspeld terwijl ze eerst eeuwig winstgevend zouden gaan zijn...is de vraag hoeveel daarvan nu ingeprijsd is.
S en X zouden nu in minder shifts gemaakt worden. Goed voor winstgevendheid, maar er wordt verwacht dat er fors minder van de band kwamen, rond 20.000 ipv soms wel 28.000 per kwartaal.

Ik hoop voor Tesla dat ze een goede update voor S en X in de maak hebben en die vlot lanceren. Ze moeten ze sneller kunnen maken en kopers moeten er meer de blits mee maken. Nieuwe body, fris nieuw interieur en geluid, topmodel met 400 mijl actieradius en (heel) snel laden om Model 3 weer bij te kunnen houden over een dagje doorkachelen. Het maffe is, ze hebben alle benodigde tech voor een verpletterende upgrade al sinds 2017 in productie in Model 3, kwestie van meer van de juiste parts in de iets grotere auto proppen. Als ze nu eens niet teleurstellen (Model Y is gewoon een 2017 Model 3 met vervormd beeld op de body) konden ze het Porsche Taycan feestje weleens flink verstieren.

Mijn vertrouwen in Tesla en daarmee TSLA is momenteel laag. Ik hoef niet te beleggen maar zou een short nu zeker overwegen. Als er geen geweldige verklaring komt voor al dat amateuristisch overkomende gedoe van de laatste maanden wil je niet long zitten in zo'n cult.
Dutcheon
0
Die upgrade komt er wel... ze hoeven niet zo'n haast te hebben. Porsche heeft al een boel presales maar levert voorlopig niks.... Eind dit jaar misschien 50 Taycan's?? Totaal gaan ze er maar 30.000 per jaar maken en dat is inclusief de 'CROSS' versie


Maar Tesla heeft die behoefte helemaal niet om dat segment uit te buiten. Ja voor leuke marge maken was het in het begin interessant.
Duidelijk is echter dat ze nu ingestoken hebben op het maken van auto's voor de massa.
De Model Y focus lijkt me erg belangrijk, Tesla gaat ongetwijfeld voorsorteren op een flinke concurrentie met het VW ID platform.
En dat is vrij gemakkelijk want VW loopt straks heel snel tegen een beperking in productiecapaciteit van accu's.
Om dan nog maar niet te spreken van de wachttijden bij IONITY palen, die paar paaltjes die ze nu neerzetten is niet genoeg zodra je meer als 150.000 auto's van je merk rond hebt rijden.
Kijk maar hoe druk het is bij sommige Tesla superchargers, dagelijks zomaar 8 van de 10 stalls bezet.
Dutcheon
0
Audi in productiehel met productie E-tron

Als de CEO het zelf niet twittert breng ik het maar:

Audi heeft een grote afhankelijkheid van LG ingebouwd en heeft niets geleerd van de fouten in de aanloopfase van Tesla's ramp-up.

De bedoeling was dat dagelijks zo’n 300 Audi's e-Tron van de band zouden rollen, maar dat zijn er momenteel ongeveer 150. Volgens de bronnen krijgt Audi onvoldoende accu’s van zijn leverancier LG Chem. Dat bedrijf zou momenteel onvoldoende accu’s uit de Poolse fabriek aanleveren. Audi heeft eerder al een conflict gehad met LG Chem, waarbij de Zuid-Koreaanse accufabrikant de prijzen met tien procent zou hebben verhoogd.
voda
0
Elon Musk 4 april voor de rechter

(ABM FN-Dow Jones) Oprichter Elon Musk van Tesla dient op 4 april voor de rechter te verschijnen.

De Securities and Exchange Commission is van mening dat Musk zich niet heeft gehouden aan de afspraken die de beurswaakhond maakte met de topman van de fabrikant van elektrische auto’s.

Musk meldde afgelopen zomer op Twitter dat hij Tesla van de beurs wilde halen voor 420 dollar per aandeel en dat de financiering hiervoor ook rond was. Later moest de topman melden dat de plannen niet doorgingen en dat was reden voor de SEC om een onderzoek naar de situatie te starten.

Elon Musk moest vervolgens zijn rol als voorzitter van Tesla opgeven en een bedrag van 20 miljoen dollar betalen, maar mocht wel CEO blijven.

Ook eist de beurswaakhond dat Tesla het bestuur versterkte met extra onafhankelijke bestuurders en een nieuwe commissie zou voortaan toezien op welke informatie Musk naar buiten bracht.

Aan die laatste voorwaarde heeft Musk zich volgens de SEC niet gehouden door op Twitter te melden hoeveel auto’s Tesla in 2019 volgens hem zal bouwen.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Tesla-voorzitter: Musk twittert verstandig

Gepubliceerd op 27 mrt 2019 om 07:43 | Views: 1.802

PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Tesla's nieuwe voorzitter Robyn Denholm heeft het Twittergebruik van topman Elon Musk verdedigd. ,,Twitter is tegenwoordig onderdeel van de dagelijkse bezigheden van vele zakenmensen'', liet Denholm in een interview in Sydney weten. ,,In mijn optiek gebruikt hij het verstandig.''

Denholm werd aangetrokken als voorzitter nadat Musk die functie op moest geven als gevolg van een schikking met beurstoezichthouder SEC. De waakhond pakte Musk aan nadat die op Twitter had gezegd Tesla van de beurs te willen halen en daar ook de fondsen al voor te hebben, terwijl dat niet zo was. Musk moest ook een boete betalen en mocht niet meer beursgevoelige informatie twitteren.

Dat laatste heeft Musk volgens de SEC weer gedaan toen hij een productieaantal voor Tesla twitterde. Musk ontkent en vindt dat de SEC de zaak overdrijft. De twee staan donderdag 4 april voor de rechter in New York.
Dutcheon
0
Laat Elon lekker twitteren...
Beslissingen die je daarop neemt zijn je eigen verantwoordelijkheid!

Anders wil ik ook graag de nieuwsbedrijven voor de SEC slepen voor het verspreiden van allemaal FUD.

Zoals het artikel van Amnesty van afgelopen weekend...
"de elektrische auto is vervuilend in de landen waar de grondstoffen worden gewonnen"

In de kop stond een model-3.... Laat Tesla samen met Panasonic nu juist het meest vooruitstrevend zijn in het terugdringen van Cobalt in hun NCA batterijen.

cleantechnica.com/2018/06/17/teslas-c...


Het is helaas net als in de politiek, de mensen die de ruimte en positie hebben om gehoord te worden, hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt!
Skater
0
Ionity paaltjes komen wel. En tot die tijd zijn er allerlei 50kW paaltjes waar een efficiënte heel behoorlijk mee kan reizen.
Bij Tesla gaan de meeste auto's binnenkort meer uit een paaltje kunnen trekken, backwards compatible. Die zullen korter stoppen en dus meer laadsessies per dag uit 1 paaltje halen.
Die kant gaat het met verder nog te introduceren auto's ook op. Lekker snel laden en ruimte maken voor de volgende.
Het wordt pas spannend als mensen zonder mogelijkheid tot laden in hun eigen wijk (spreek je gemeente er op aan) er speciaal voor gaan chillen bij de laadpalen. Laadbehoefte voor mensen op >300km trips is een stuk makkelijker te dekken (want wie doet dat nu op een gemiddelde dag?) dan een generatie van-huis-laders.
Skater
0
In Noorwegen was het vandaag nog razend druk met uitleveren van Model 3's. Nu komen de boten daar wel het laatste aan natuurlijk maar wellicht een teken dat Ze toch een paar boten teveel de grote plas op gestuurd hebben om een lage in-transit voorraad gereed product te realiseren. Sub-optimaal voor cashflow en winst.
In Noorwegen was de wachttijd zo laag als 8 dagen, ze hebben dus gewoon meer dure Model 3's op de boot gezet dan verkocht waren met het risico dat er een aantal een tijdje de voorraad in zouden gaan. Of in stores terecht zouden komen als showcases. In Amsterdam op de Van Baerlestraat zag ik vorig weekend een 3 staan.

Leuke wagen, maar ik zou zelf nooit de performance versie kopen als ik er geen heel specifieke circuitplannen mee had. Het is een leuke bak om een cupracer van de bouwen overigens. De bijna standaard I-Pace is helemaal niet zo rot als cupracer. Model 3 is wat krachtiger en lichter.
Zonder motorherrie kunnen circuits gewoon naast woonwijken aangelegd worden, lijkt me.
4.097 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... 201 202 203 204 205 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24-jan-20 21:59
Koers 564,960
Verschil -7,240 (-1,27%)
Hoog 573,860
Laag 554,260
Volume 14.353.600
Volume gemiddeld 12.245.078
Volume gisteren 31.199.393