Forum: Tesla Motors Inc. » Tesla blow-off » Pagina: 117 | Belegger.nl

Tesla blow-off

3.139 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 153 154 155 156 157 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
thejaguar
0
in elk geval heeft musk ruimschoots bewezen notoir onbetrouwbaar te zijn. alleen zijn er ondanks alle leugens nog steeds gelovigen die hem blindelings vertrouwen. mensen die in god geloven kun je er ook niet van overtuigen dat god toch echt niet bestaat. ik denk inderdaad dat er een opdrogende vraag is naar tesla auto's en dat tesla ook geen geld meer heeft om te investeren. het is dus bijna einde verhaal!
Skater
0
20% meer cellen dan eind Q2 2018???
Is dat nu echt een Panasonic fail of heeft Tesla hier ook een rol?
Elders las ik een gerucht dat Tesla gewoon niet genoeg vloerruimte kon prepareren voor Panasonic om lijnen op neer te zetten.
Als Panasonic nu tegen productieplafonds aanloop die lager zijn dan Tesla gehoopt had, kan dat een relatie doen eindigen.

En mijn melding dat er cellen uit Nevada naar Shanghai zouden gaan is dus ook meteen verjaard. Als ze daar dit jaar auto's denken te gaan maken moeten ze íemand er de cellen voor laten maken. Andere autobouwers hebben moeite aan cellen te komen, maar misschien is het anders voor kleine cilindrische cellen waarin Tesla redelijk alleen staat. Andere merken gebruiken veelal grotere pouch cellen.
Mr sponge
0
Tesla's Nevada gigafactory
Bekijk deze foto maar eens. De bovenste hoe het eruit ziet volgens Tesla.
En dan de foto eronder hoe het er echt uit ziet.
Waar zijn al die zonnepanelen?
twitter.com/mcm_ct/status/11044426959...
tomansky
1
quote:

Mr sponge schreef op 17 apr 2019 om 14:53:


Tesla's Nevada gigafactory
Bekijk deze foto maar eens. De bovenste hoe het eruit ziet volgens Tesla.
En dan de foto eronder hoe het er echt uit ziet.
Waar zijn al die zonnepanelen?
twitter.com/mcm_ct/status/11044426959...


De bovenste 'foto' is een rendering van de fabriek zoals hij eruit kan zien als hij klaar is. De fabriek is nog niet klaar dus logisch dat het er niet zo uitzien.

En er wordt een oude foto gebruikt, neem dan op zijn minst een actuele foto.
Want er is namelijk al gestart met installeren van solar panelen.
www.teslarati.com/tesla-gigafactory-1...
Mr sponge
0
quote:

alexnr75 schreef op 17 apr 2019 om 14:57:


@Mr,

Jij hebt de tekst en bedoeling van die tweet niet begrepen :)


Ja dat wel.
Maar het gaat mij om het plaatje.
En het feit dat het hele Tesla verhaal grotendeels een sprookje is dat gecreëerd is met gratis geld, subsidies, enz.

Dit plaatje staat symbool voor Tesla. Hoe Musk het presenteert en wat het daadwerkelijk is. En dan de verhalen wat het ooit kan gaan worden...
Mr sponge
0
quote:

tomansky schreef op 17 apr 2019 om 15:55:


[...]

De bovenste 'foto' is een rendering van de fabriek zoals hij eruit kan zien als hij klaar is. De fabriek is nog niet klaar dus logisch dat het er niet zo uitzien.

En er wordt een oude foto gebruikt, neem dan op zijn minst een actuele foto.
Want er is namelijk al gestart met installeren van solar panelen.
www.teslarati.com/tesla-gigafactory-1...


Ja, het is even zoeken, maar er liggen inderdaad al wel wat zonnepanelen op het dak. Dat is best snel. Het eerste deel van de fabriek is al sinds 2016 open/in gebruik. Blijkbaar is het milieu toch niet zo belangrijk. De eerst twee jaar toch gedraaid op die vuile stroom van de kolencentrales (dit terwijl ze hun eigen zonnepanelen maken).
tomansky
0
quote:

Mr sponge schreef op 17 apr 2019 om 17:18:


[...]

Ja, het is even zoeken, maar er liggen inderdaad al wel wat zonnepanelen op het dak. Dat is best snel. Het eerste deel van de fabriek is al sinds 2016 open/in gebruik. Blijkbaar is het milieu toch niet zo belangrijk. De eerst twee jaar toch gedraaid op die vuile stroom van de kolencentrales (dit terwijl ze hun eigen zonnepanelen maken).


Ow ja roep maar weer het volgende onzin verhaal. De staat Nevada gebruikt zeer weinig kolenstroom (±5%):

"Last year, natural gas provided nearly 70 percent of electricity produced in the state, followed by solar power, which supplied 12 percent of the state’s generation. Until recently, Nevada required that 25 percent of the electricity sold by utilities in the state come from renewable sources by 2025. In November, Nevadans voted to increase that requirement to 50 percent by 2030."

www.nytimes.com/interactive/2018/12/2...
Mr sponge
0
quote:

alexnr75 schreef op 17 apr 2019 om 17:23:


@Sponge,

Geef gewoon toe dat je fout zat :)

Moeilijk .


Nee hoor niets moeilijks aan. Ik zat helemaal fout.
Ja er liggen wel een paar zonnepanelen op het dak.
Maar dit is nog lang geen zonne dak zoals steeds aangekondigd in de presentaties(niet van die afmetingen. Het is slechts een fractie van wat ze steeds presenteren. Zoals eigenlijk met alles wat Musk beweert.
Mr sponge
0
quote:

tomansky schreef op 17 apr 2019 om 18:13:


[...]

Ow ja roep maar weer het volgende onzin verhaal. De staat Nevada gebruikt zeer weinig kolenstroom (±5%):

"Last year, natural gas provided nearly 70 percent of electricity produced in the state, followed by solar power, which supplied 12 percent of the state’s generation. Until recently, Nevada required that 25 percent of the electricity sold by utilities in the state come from renewable sources by 2025. In November, Nevadans voted to increase that requirement to 50 percent by 2030."

www.nytimes.com/interactive/2018/12/2...



Ook gas is geen schone brandstof als ik onze regering moet geloven.

We moeten met spoed van de fossiele brandstoffen af volgens Musk. Dus Tesla geef dan het goede voorbeeld, knal heel dat dak vol zonnepanelen en wordt energie leverancier. Vooral gezien het feit dat ze die zonnepanelen zelf maken....(die panelen dus niet veel hoeven te kosten)
fausto1
0
En stop met het subsidieren van electrische autos. Het carbon model waar Nederland zich op baseert deugt niet. Het is gemaakt door een Tesla medewerker. Een Tesla heeft meer carbon footprint dan andere vergelijkbare autos

seekingalpha.com/article/4254995-tesl...
Dutcheon
0
Ja Faust logisch een tesla heeft meer actieradius en meer luxe.... waar ligt de referentie? Een Renault Zoë of een Audi Etron?
Dutcheon
0
Verder worden er met Tesla’s gemiddeld veel meer kilometers gereden.... het enige merk waar inmiddels meer als 500.000 auto’s van rijden en waarvan veel eigenaren de auto op basis van ervaring ook geschikt achtten om er mee op vakantie te gaan!
fausto1
0
De referntie is een andere middenklasser van Toyota. Zie verder d link in mijn bericht

Summary
Magical thinking is commonplace in sustainable energy discussions, but it attains epic proportions when discussions turn to battery electric vehicles.

Tesla's Model 3 and Toyota's Camry Hybrid are both classified as mid-size cars.

Toyota's Camry Hybrid LE uses 1.9 gallons of gasoline per 100 miles, which works out to a well-to-wheels CO2 footprint of 211.1 grams per mile.

De referntie is een ToyataCamry hybrid. (zie de link in mijn bericht)

Toyota's Camry Hybrid XLE uses 2.1 gallons of gasoline per 100 miles, which works out to a well-to-wheels CO2 footprint of 244.5 grams per mile.

After accounting for battery manufacturing and electric power emissions, Tesla's long-range Model 3 has a well-to-wheels CO2 footprint of 278.1 grams per mile.
alexnr75
0
@fausto,

Heel leuk jouw bijdrages maar onze parlementleden hebben in al hun wijsheid besloten dat de toekomst elektrisch is. ook al heb jij misschien gelijk, je zal het niet krijgen

Eigenlijk is Tesla de enige BEV die goed leverbaar is in de EU. De meeste nieuwe BEV's van andere fabrikanten worden eerst geïntroduceerd in China, dus hier niet leverbaar.

Hup Tesla hup.
Dutcheon
0
Eens Alex, er zijn geen hybrides in de eu zoals de Camry.... ja wellicht de prius+ of Lexus rx450?
Maar die zitten real life toch echt tussen de 1:10 en 1:13.... zo zuinig is dat niet. En je kunt ze ook niet thuis laden met je zonnepanelen
fausto1
0
@alex Ja, het parlement in Nedrland maar ook regeringen in andere landen nemen zulksoort beslissingen. Ik denk dat ze er nog wel eens van terug kunnen komen. De electrische auto is met veel subsidie gestimuleerd en dat is niet vol te houden. Een groot probleem is de dure accu. Daardoor wordt een electrische auto al snel 2 maal duur als een benzine auto. En ik denk dat de meeste mensen dat er niet voor over hebben.
Dutcheon
2
Fausto, de meeste mensen moeten iets beter calculeren en nadenken, je kan nu tweedehands een model-s kopen voor minder als 40.000 euro. Waar geen wegenbelasting voor betaald hoeft te worden, die thuis elke dag klaar staat om 300km te rijden zonder te stoppen en welke je ook nog gratis kan superchargen bij alle superchargers van tesla in de EU.

Ik heb hem ook privé gekocht, nu ruim een jaar in bezit.
Heb dus geen gebruik gemaakt van subsidies, sterker nog ik heb bijna 7000 euro aan btw betaald! Dus ik voel me niet slecht over vrijstelling wegenbelasting, die is andersom wel betaald!

De accu maak ik me ook totaal geen zorgen om, ondanks dat de auto inmiddels meer als 2 ton heeft gelopen. Degradatie in een jaar is 2km. op 100% lading.
Ik rijd elke dag meer als 150km woon werk. mijn vrouw gebruikt hem ook veel.
qua onderhoud heeft hij nog niks gekost, alleen een set banden na 45.000km

Wij hebben in een jaar model-s en 55.000km ruim 6000 euro bespaard aan brandstof en wegenbelasting!
Dutcheon
1
Oja ik vergeet de besparing in onderhoud nog, afgezien van de banden heb ik geen onderhoud hoeven doen, Tesla geeft zelf ook aan dat het niet nodig is. pas bij 245.000km hoeft er nieuwe koelvloeistof in het koelsysteem.

Met de Lexus die ik hiervoor had was ik minimaal 500 euro kwijt geweest voor regulier onderhoud in die 55.000km
3.139 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 153 154 155 156 157 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16-aug-19 22:00
Koers 219,940
Verschil +4,300 (+1,99%)
Hoog 222,240
Laag 216,020
Volume 5.207.376
Volume gemiddeld 6.056.260
Volume gisteren 3.898.244