Forum: Tesla Motors Inc. » Tesla blow-off » Pagina: 128 | Belegger.nl

Tesla blow-off

2.974 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 145 146 147 148 149 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
plof®
0
quote:

tomansky schreef op 4 jun 2019 om 22:10:


[...]
Totaal geen groeiverhaal nee hahaha
Tesla sold 13,950 Model 3 cars in the US during May.

That's 132% growth over their 6,000 sold last May.



Dit is geen goede vergelijking. In Q2 zat de model 3 in de 'production hell'

Ondanks opleving in mei verkoopt de model 3 in de US al 5 maanden slechter dan de 5 maanden daarvoor, ruwweg een magere helft daarvan.

www.latimes.com/business/autos/la-fi-...

"Still, demand this year remains far below the level in late 2018. In the last five months of 2018, according to InsideEVs figures, Tesla sold 101,700 Model 3s in the U.S.; in the first five months of 2019, it sold 46,425."
Topperke
1
quote:

plof® schreef op 5 jun 2019 om 10:32:


[...]
Dit is geen goede vergelijking. In Q2 zat de model 3 in de 'production hell'

Ondanks opleving in mei verkoopt de model 3 in de US al 5 maanden slechter dan de 5 maanden daarvoor, ruwweg een magere helft daarvan.

www.latimes.com/business/autos/la-fi-...

"Still, demand this year remains far below the level in late 2018. In the last five months of 2018, according to InsideEVs figures, Tesla sold 101,700 Model 3s in the U.S.; in the first five months of 2019, it sold 46,425."

Juist, omdat eerst alle pre-orders van USA werden vervuld en er nog geen deliveries waren naar de rest van de wereld.
Allemaal logisch toch?

tomansky
0
quote:

plof® schreef op 5 jun 2019 om 10:32:


[...]
Dit is geen goede vergelijking. In Q2 zat de model 3 in de 'production hell'

Ondanks opleving in mei verkoopt de model 3 in de US al 5 maanden slechter dan de 5 maanden daarvoor, ruwweg een magere helft daarvan.

www.latimes.com/business/autos/la-fi-...

"Still, demand this year remains far below the level in late 2018. In the last five months of 2018, according to InsideEVs figures, Tesla sold 101,700 Model 3s in the U.S.; in the first five months of 2019, it sold 46,425."


Onjuist, Q1 2019 vergelijken met Q3 en Q4 2018 gaat niet op omdat er toen gemaximaliseerd werd om zoveel mogelijk USA klanten te laten profiteren van het belasting voordeel. In Q1 zijn ze tevens gestart met internationaal leveren, logisch dat je dan minder in de USA kunt leveren. YoY is een eerlijkere vergelijking.
plof®
0
Inderdaad, daarom is veronderstelde groei vanaf dat punt niet logisch. Die hogere targets worden wel consequent afgegeven door Tesla zelf. Wall street houdt er niet van als targets niet worden gehaald.
Ondertussen is de omzet per verkochte auto steeds lager, steeds meer goedkope model 3's ipv dure en S / X.
Van expenses mag verwacht worden dat deze wel toenemen met meer garantie aanspraken obv eerder verkochte auto's.
plof®
0
Target 2019: In total, we are expecting to deliver 360,000 to 400,000 vehicles in 2019

Stand na 5 maanden obv voorlopige cijfers:

Model 3: ca. 100.000
Model S / X: ca 22.000

Totaal 122.000 = 24.400 p/m

To go resterende 7 maanden voor 360.000 = 238.000 / 7 = 34.000 p/m

Laatste 2 maanden (april was ca. 21.000, mei ca 24.000)
plof®
0
Zinvolle bijdrage van een ander:

This is very easy to understand

Q3-2018 Deliveries = 83,500
Q3-2019 Automotive Revenues = 6.1 billion
Revenue per unit = $73.000
$300 million profit

Q4-2018 Deliveries = 90,700
Q4-2018 Automotive revenues = 6.3 Billion
Revenue per unit = $69.500
$140 million profit

Q1-2019 Deliveries = 63,000
Q1-2019 Automotive revenue = 3.7 Billion
Revenues per unit = $58,700
$700 Million loss

Tesla has a cost problem. It was was somewhat hidden because they sold very expensive cars in 2018.
When the product mix deteriorated in Q1 2019 they posted a massive loss.

Even if they can sell 90,000 units in Q2. They will not be profitable unless they cut costs or increase prices relative to Q1.
Skater
0
Alleen kunnen bestaan van folly loaded wagens voor de 1%ers, maar dan beweren groot te worden met wagens for Everyman. Geen 1-tje al denken fans van wel.
Ze werken aan veranderingen voor S+X maar wt mij betreft moeten die amper meer kosten om te maken dan een Long Range Model 3. Dezelfde motoren bijna, 1 schermpje extra, 30cm meer staal en glas. Wat kost dan ongeveer extra als je er 100.000+ van maakt elk jaar? De aanschafprijs is fors meer. De marge niet.
S en X hebben een nieuw ontwerp en lijn nodig. Nieuwe prijs die 2-3x de vraag losmaakt.
Mr sponge
0
quote:

plof® schreef op 5 jun 2019 om 13:50:


Zinvolle bijdrage van een ander:

This is very easy to understand

Q3-2018 Deliveries = 83,500
Q3-2019 Automotive Revenues = 6.1 billion
Revenue per unit = $73.000
$300 million profit

Q4-2018 Deliveries = 90,700
Q4-2018 Automotive revenues = 6.3 Billion
Revenue per unit = $69.500
$140 million profit

Q1-2019 Deliveries = 63,000
Q1-2019 Automotive revenue = 3.7 Billion
Revenues per unit = $58,700
$700 Million loss

Tesla has a cost problem. It was was somewhat hidden because they sold very expensive cars in 2018.
When the product mix deteriorated in Q1 2019 they posted a massive loss.

Even if they can sell 90,000 units in Q2. They will not be profitable unless they cut costs or increase prices relative to Q1.



Dit is nu precies wat ik al maanden heb gepost.
Vorig jaar hebben ze de krenten uit de pap gehaald(de dure Model 3 auto's met hoge marge). De orders die nu overblijven kunnen ze niets aan verdienen. Mogelijk gaan ze de Model 3 nu in China maken en de nieuwe Y op de huidige lijn. Dan liggen de productiekosten van de Model 3 een stukje lager. En dan kunnen ze met de Model Y weer hetzelfde kunstje uithalen als met de Model 3 (eerst de krenten uit de pap vissen en "winst maken").
Topperke
0
Tuurlijk, blijf maar haten op Tesla omdat ze inderdaad voorkeur geven aan het verkopen van duurdere modellen om groei te kunnen blijven financieren...
Wacht nog een jaartje of 2, wanneer de economies of scale pas echt zijn vruchten gaan afwerpen...
SG&A costs blijven stabiel, R&D kosten zijn ook op hun piek, maar de gross profit blijft mooi doorstijgen met een hoog target van 25% voor ALLE model 3's.
Weten de shorts wel wat dit betekent?
Dat Tesla enorme winsten gaat maken over enkele jaren!
Een kwestie van resultatenrekeningen te kunnen lezen & zich niet blind te staren op de huidige verliezen, maar verder te kijken dan je neus lang is.
tomansky
0
Voorbeurs ziet het er weer goed uit.

196.59+2.99 (+1.54%) At close: June 5 4:00PM EDT
204.10 +7.51 (3.82%) Pre-Market: 9:09AM EDT

roloff
0
quote:

Topperke schreef op 6 jun 2019 om 14:49:


Tuurlijk, blijf maar haten op Tesla omdat ze inderdaad voorkeur geven aan het verkopen van duurdere modellen om groei te kunnen blijven financieren...
Wacht nog een jaartje of 2, wanneer de economies of scale pas echt zijn vruchten gaan afwerpen...
SG&A costs blijven stabiel, R&D kosten zijn ook op hun piek, maar de gross profit blijft mooi doorstijgen met een hoog target van 25% voor ALLE model 3's.
Weten de shorts wel wat dit betekent?
Dat Tesla enorme winsten gaat maken over enkele jaren!
Een kwestie van resultatenrekeningen te kunnen lezen & zich niet blind te staren op de huidige verliezen, maar verder te kijken dan je neus lang is.

www.belegger.nl/Beursnieuws/ANP-06061...
plof®
0
Ja ziet er mooi uit (voor de longs, niet voor mij..), voor mij als short vingers aan de knoppen.
Denk wel dat ik nog later weer keer short instap trouwens.
Maar je moet een SL (remain profit) aanhouden) bij zo'n aandeel.
voda
0
'Verkooprecord Tesla in tweede kwartaal'

Gepubliceerd op 6 jun 2019 om 14:45 | Views: 923

PALO ALTO (AFN) - Tesla stevent af op een verkooprecord in het lopende kwartaal in Noord-Amerika. Dat schrijft het doorgaans goed geïnformeerde blog over elektrisch rijden Electrek op basis van ingewijden.

In de eerste twee maanden van het tweede kwartaal zouden in Noord-Amerika al 33.000 auto's zijn afgeleverd. Electrek wijst erop dat dat aantal al zeer hoog is, maar Tesla zou proberen in de laatste maand van het kwartaal nog eens 33.000 auto's bij de klant te krijgen.

Tesla stond de laatste tijd flink onder druk op de beurs wegens toenemende twijfels over de haalbaarheid van de hoge productiedoelen en het geld dat er bij het bedrijf in hoog tempo doorheen wordt gejaagd. De afgelopen twee dagen zat Tesla ook al weer wat in de lift.
Mr sponge
0
Tesla haters?
Gewoon kijken naar de resultaten. Ik haat Tesla helemaal niet. Prachtige wagens.
Het is gewoon jammer dat men er ondanks een uniek product toch niet in slaagt om er geld aan te verdienen.
Ik ben echt benieuwd hoeveel auto's ze kunnen uitleveren/produceren in Q2. Maar kijkend naar de gelekte mailtjes van Musk is het financieel nog een puinhoop. Hoe kan je nu de auto's in prijs verlagen terwijl je aan de andere kant iedere uitgave scant of deze echt noodzakelijk is? Er is toch enorm veel vraag naar de auto's? Waarom verlaag je dan de prijzen? Het geld dat ze weggeven als kortingen moeten ze later weer lenen/ophalen door het plaatsen van nieuwe aandelen.
Topperke
0
quote:

Mr sponge schreef op 6 jun 2019 om 16:22:


Tesla haters?
Gewoon kijken naar de resultaten. Ik haat Tesla helemaal niet. Prachtige wagens.
Het is gewoon jammer dat men er ondanks een uniek product toch niet in slaagt om er geld aan te verdienen.
Ik ben echt benieuwd hoeveel auto's ze kunnen uitleveren/produceren in Q2. Maar kijkend naar de gelekte mailtjes van Musk is het financieel nog een puinhoop. Hoe kan je nu de auto's in prijs verlagen terwijl je aan de andere kant iedere uitgave scant of deze echt noodzakelijk is? Er is toch enorm veel vraag naar de auto's? Waarom verlaag je dan de prijzen? Het geld dat ze weggeven als kortingen moeten ze later weer lenen/ophalen door het plaatsen van nieuwe aandelen.

Tesla is het enige autobedrijf dat op deze schaal elektrische auto's kan produceren? Waarom? Omdat batterijen nog enorm veel geld kosten en geen 1 autobedrijf zich eraan wilt wagen omdat ze toch weten dat ze op korte termijn verlies zullen draaien op deze verkoop.
Is het dan niet fantastisch dat Tesla die korte termijn perspectieven even aan de kant zet en probeert een wereldwijd netwerk op te bouwen?
Waarom verlaagt Tesla de prijzen? Omdat Musk een veel groter lange termijn doel voor ogen heeft en dat is de Robotaxi. Elke extra wagen van Tesla op de weg zal ervoor zorgen dat ze sneller toestemming van de overheid krijgen.
Verder ook gewoon omdat Tesla serieus in zijn kosten kan beginnen snijden en Musk gewoon echt een goede persoon is die een betaalbare elektrische wagen voor iedereen wilt. Dat is zijn belofte en die gaat hij ook nakomen.

En nogmaals: kijk over 2 jaar nog eens naar de winsten. De SG&A kosten en R&D kosten blijven stabiel terwijl dat de gross profit hard doorstijgt. Over enkele kwartalen zal dit ervoor zorgen dat Tesla break-even draait. Op iets langere termijn zal dit ervoor zorgen dat Tesla enorme winsten zal kunnen boeken.
thejaguar
0
tja, waarom verlaagt tesla de prijzen? omdat er anders geen vraag is! tesla zal de prijzen nog veel verder moeten verlagen, omdat de concurrentie inmiddels ook niet meer stil zit. en ach ja, die robottaxi.... dat is net zoiets als de tesla vrachtwagen en de tesla sportwagen: die komen er niet! een taxi moet bedrijfszeker zijn en die Tesla's, daar is voortdurend gelazer mee, lees de gebruikersreviews! winst is nog steeds ver weg, ook al omdat steeds meer rente moet betalen op een hoge en oplopende schuld. en hoge kosten moet maken voor de duizenden rechtszaken en class actions tegen tesla, wegens bedrog, oplichting, misleiding enzovoorts. de koers stijgt nu even, omdat beleggers denken: veel auto's verkocht, maar dat is tijdelijk en die verkopen leveren geen winst op, zoals al op dit forum is gesteld, tesla is binnen 1,5-2 jaar failliet, musk kan het met financiële trucjes nog even uitstellen, maar het einde is nabij!
tomansky
1
quote:

thejaguar schreef op 6 jun 2019 om 18:28:


tja, waarom verlaagt tesla de prijzen? omdat er anders geen vraag is! tesla zal de prijzen nog veel verder moeten verlagen, omdat de concurrentie inmiddels ook niet meer stil zit. en ach ja, die robottaxi.... dat is net zoiets als de tesla vrachtwagen en de tesla sportwagen: die komen er niet! een taxi moet bedrijfszeker zijn en die Tesla's, daar is voortdurend gelazer mee, lees de gebruikersreviews! winst is nog steeds ver weg, ook al omdat steeds meer rente moet betalen op een hoge en oplopende schuld. en hoge kosten moet maken voor de duizenden rechtszaken en class actions tegen tesla, wegens bedrog, oplichting, misleiding enzovoorts. de koers stijgt nu even, omdat beleggers denken: veel auto's verkocht, maar dat is tijdelijk en die verkopen leveren geen winst op, zoals al op dit forum is gesteld, tesla is binnen 1,5-2 jaar failliet, musk kan het met financiële trucjes nog even uitstellen, maar het einde is nabij!


"Nontheless, Tesla increased total U.S. sales in the month of May by 73% compared to last year, according to data from Motor Intelligence. Meanwhile, sales climbed 39% for competing electric vehicles from Audi, BMW, Jaguar, Chevrolet and Nissan. Morgan Stanley also noted that Tesla’s estimated total U.S. sales of 11,300 vehicles in May was 2.6 times the combined total of its competitors’ EV offerings -- up from 2.1 times last year."

Tesla loopt dus nog verder uit op de concurrentie t.o.v. vorig jaar.

Skater
0
Dat het zo leuk gaat tov een jaar geleden is louter omdat ze de Model 3 productie niet op gang kregen. Ze liggen 100.000en auto's achter op eigen ramingen. En ja, ze hebben het allemaal in eigen beheer en weten nog voor elkaar te krijgen dat ze bij teleurstellende assemblage snelheid parts als cellen tekort komen. En de Energy tak draait daardoor gruwelijk verliesgevend. Heel die GF2 is onfacturabel bijna.
Ik weet niet of een uit China geïmporteerde Model 3 goedkoper is. Tesla zelf zei steeds dat hun productie technieken de kosten van de grondstoffen zullen doen naderen.

Terwijl de ene het steeds heeft o er haters blijken die haters steeds meer verstand van fundamentals te hebben.

Robotaxi is leuk al het lukt en het toegestaan wordt op de weg en je monopolie hebt. Alledrie zijnodig voor Tesla want de auto's zijn duur. Als VW de ID.3 uitrust met Waymo ofzo en de fees voor operators zijn niet 2x zo hoog dan Tesla, wordt Tesla van de zelf gecreëerde markt gevraagd. Niemand betaalt dubbel voor een houten kont achterin een Model 3. En gezien de respons op Autopilot crashes, benieuwd wie in een Tesla zonder bestuurder stapt als er een Volvo en Hyundai naast staan... Zo'n ritje kun je je onmogelijk op kleden. Helm is overigens ook geen hoofdruimte voor :-D
2.974 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 145 146 147 148 149 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-jul-19 22:00
Koers 255,680
Verschil +2,140 (+0,84%)
Hoog 262,155
Laag 254,191
Volume 6.846.273
Volume gemiddeld 8.122.056
Volume gisteren 4.764.483