Forum: Tesla Motors Inc. » Tesla blow-off » Pagina: 137 | Belegger.nl

Tesla blow-off

2.902 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
löngterm
0
quote:

Mr sponge schreef op 25 jun 2019 om 12:48:


De grootste valkuil voor de hele EV markt zijn de grondstoffen. Je kan zoveel GF’s bouwen als je wil. Maar als er niet voldoende grondstoffen zijn houd het op. Het vinden van nieuwe grondstoffen kost jaren en het bouwen van een mijn kost ook nog jaren. Dus op een gegeven moment gaat het aanbod wel stijgen, maar dat is niet van vandaag op morgen.
Een van die grondstoffen is Lithium (maar er zijn nog enkele andere zeldzame grondstoffen die gebruikt worden)
Lees bijvoorbeeld dit artikel over het verwachte Lithium tekort.
seekingalpha.com/article/4271863-base...

En voor wat betreft de gross margin waar jullie het over hebben. Die is niet te vergelijken met de marge die andere fabrikanten rapporteren. Tesla laat gewoon verschillende kostenposten buiten de berekening die andere producenten wel meenemen in de berekeningen.

Ik ben wel erg benieuwd naar de resultaten in Q2. Nog een paar dagen wachten op de aantallen en dan nog een tijdje op de cijfers. Je kan er nog niets zinnigs over zeggen.
Ik zag deze ochtend nog wel een flinke voorraad Model 3 auto’s staan rond de vestiging in Tilburg. Maar ze hebben nog een paar dagen om die uit te leveren…. We gaan het meemaken.

Ik heb geen positie in Tesla en ben ook zeker niet van plan om er geld in te steken (long of short).
Als ik een positie in zou moeten nemen dan ging ik short. Ik zie geen reden waarom de koers omhoog zou moeten gaan. Kijkend naar de prijsverlagingen zal het verlies niet veel gekrompen zijn. Mogelijk hebben ze wel meer verkocht in de USA omdat na dit kwartaal weer een deel van de subsidie vervalt. Maar ook dat is tijdelijk. Q3 zal de verkoop daar weer terugvallen.
Musk zal de vooruitgang van de GF in China wel groots gaan brengen. Daar staat het pand nu zo’n beetje. Nu begint het echte werk. Het bouwen van een productielijn, dat is echt een enorme klus. Dat is een stuk complexer dan het bouwen van een prefab pand. Ik heb echt mijn twijfels of ze dit jaar al echt kunnen gaan produceren (meer dan 2K per week). En dan bedoel ik dus meer dan 200 auto’s per week voor de show.
Blijft wel een leuke soap om te volgen met alle fans en shorts op de diverse fora!



Het tekort van grondstoffen gaat inderdaad een lastig probleem worden en daar zie ik dan ook een van de grote voordelen van Tesla omdat ze ruimschoots voorlopen op de supply chain voor de cellen. Daarnaast wordt er serieus overwogen om zelf mijnen te gaan openen/overnemen om zo de toevoer van raw materials te garanderen. Hoe gek dit voor de meesten ook zal klinken past dit echt prima binnen de strategie van Tesla en verwacht ik dat deze aanvoer zeker op langere termijn goedkoper zou zijn dan het aankopen van de grondstoffen.

Voor het verschil in meting van gross-margins ben ik erg beniewd naar de bron en voorbeelden van deze kosten ;)

Om terug te komen op de subsidies zou die drop off in vraag lang niet zo groot zijn als in het afgelopen kwartaal. De subsidie loopt terug van 3750 naar 1875 wanneer we dit afwegen tegen de kosten van de gemiddelde Tesla die zo rond de 50k liggen is dit effect al lang niet meer wat het is geweest. Dit terwijl de stap van 7500 naar 3750 wel ff wat anders is.

Tot slot over gigafactory 3 in shanghai ben ik benieuwd hoe het zal lopen. Wanneer ze in 2020 in staat zijn gemiddeld zo'n 3k auto's per week te produceren zal het een enorm grote impact hebben. Hoe realistisch dit is vind ik erg moeilijk inschatten. Aan de ene kant heeft Tesla vaak problemen gehad met schaling maar aan de andere kant hebben ze dit keer een voorbeeld lijn die op dit moment al in staat is 7k per week te produceren met het zelfde product. Op dit front wacht ik het rustig af en kijk ik uit naar de uitkomsten.
Mr sponge
1
quote:

löngterm schreef op 25 jun 2019 om 14:11:


[...]

Het tekort van grondstoffen gaat inderdaad een lastig probleem worden en daar zie ik dan ook een van de grote voordelen van Tesla omdat ze ruimschoots voorlopen op de supply chain voor de cellen. Daarnaast wordt er serieus overwogen om zelf mijnen te gaan openen/overnemen om zo de toevoer van raw materials te garanderen. Hoe gek dit voor de meesten ook zal klinken past dit echt prima binnen de strategie van Tesla en verwacht ik dat deze aanvoer zeker op langere termijn goedkoper zou zijn dan het aankopen van de grondstoffen.



Loopt Tesla inderdaad zo ver vooruit op de supply chain voor cellen? In Amerika wel misschien. Maar voor zover ik weet gaat Panasonic geen cellen leveren voor China. Wie dan wel? En waar komen die grondstoffen vandaan?

En het zou echt typisch iets voor Tesla zijn om een mijn over te nemen om zo "verzekerd te zijn van grondstoffen". Maar of dat ook werkelijk zo is? Ik heb al diverse keren belegd in mijnen (goud/zilver/koper, enz, enz.). Soms gaat het zoals gepland, vaak niet.
Dat is een heel specialistische tak van sport. Waarbij je ook sterk afhankelijk bent van overheden, regelgeving, vergunningen, heffingen, enz.
Ik denk dat Tesla zich meer moet focussen op waar ze goed in zijn. Mijnbouw is ook een (te) riskante business. Het kost weer een hoop geld en het is niet bepaald een milieuvriendelijke bedrijfstak...
boem!
0
Eens Mr Sponge vwb de risico's verbonden aan de mijnindustrie.

Daarnaast moet je ook het belang van de grondstoffen niet overschatten.
Lithium is het afgelopen jaar alleen maar in prijs gedaald en wat is het aandeel in de totale COS van een auto.
Daarnaast staat de ontwikkeling van de accu nog in haar kinderschoenen en Tesla heeft daar zeker een voorsprong in en ik mag hopen dat de inbreng van Maxwell die voorsprong verder uitbreidt.
Ik denk dat je Musk onderschat door aan te nemen dat Tesla in mining gaat.
Voor mij was het meer een practical joke dan een serieuze gedachte.

Topperke
0
boem!
0
Zonder het belang van grondstoffen voor accu's af te doen als een no-item ben ik van mening, dat het de bears wel goed uitkomt dat dit item toegevoegd kan worden aan hun lijst met FUD-berichten.

Of we het nu hebben over Lithium, Cobalt of Graphite als grondstof de ontwikkeling om tot een betere efficiency te komen zet zich in rap tempo door.
Dat er momenteel voor de accu van een model S 65 kg lithium nodig is wil zeker niet zeggen dat we een dergelijk verbruik ook in de toekomst tegen gaan komen.
In dat opzicht is de acquisitie van Maxwell een heel goede beloftevolle stap.
Bij een extrapolatie van geproduceerde EV's en hybrids van ca 1 mio naar 20 mio op jaarbasis zal dat zeker effect hebben op de prijs van al die nieuw te leveren wagens op de middellange termijn.

Ik verwacht niet dat de daaraan verbonden extra kosten de transitie van ICE naar EV zal verhinderen.
Alle OEM's zullen hierdoor worden geraakt en gezien de huidige stand van zaken qua efficiency Tesla het minst.

@Mr Spong.
Evenals Topperke ben ik ook erg benieuwd naar jouw onderbouwing, dat de gross-margin van Tesla niet te vergelijken valt met die van overige OEM's omdat Tesla een aantal substantiele kostenposten daarin niet meeneemt.
Dat er kosten in het geheel niet worden verantwoordt is mi onmogelijk.
Ik heb daarom gezocht naar eventuele andere rubricering doordat kosten bij Tesla als Opex worden geboekt terwijl die kosten bij de overige OEM's onder COS vallen. Tot op heden zonder succes.
Mr sponge
0
quote:

Topperke schreef op 25 jun 2019 om 20:11:


Hoor wel graag een onderbouwing over de uitspraak van gross margins bij Tesla


Terechte vraag.
Ik heb daar laatst nog een uitgebreid artikel over gelezen. Maar kan het zo snel even niet vinden. Dat ga ik nog even voor je opzoeken.
Maar waar het op neer komt zijn de SG&A kosten. Deze kosten worden bij andere automakers ook deels betaald door de dealers en gaan dus niet ten kosten van de marge van de producent maar van de dealer. Tesla maakt die kosten natuurlijk wel maar zet die als algemene post in de boeken. Die kosten per auto zijn aanzienlijk, maar worden niet inzichtelijk gemaakt door Tesla.
Tesla pronkt wel met de "hogere marge" maar heeft het niet over de hogere kosten die daarmee samenhangen.
En wat te denken van het netwerk met Fast chargers waar "gratis" geladen kan worden? Dat Fast charge netwerk blijft geld kosten de stroom ook. Moet je dat ook niet doorberekenen in de kostprijs van de auto?
En volgens mij waren er nog meer zaken. Maar dit is wat ik me zo nog kan herinneren...

Dit is een wat ouder artikel waar het ook al wordt besproken/toegelicht:
seekingalpha.com/article/4153659-just...
boem!
0
Mr sponge , bedankt voor het verwijzen naar artikel van seekingalpha ter illustratie van de verschillen in gross margin.

Zoals door mij al verondersteld moest het gevonden worden in rubricering tussen COS en Opex.
Duidelijk dat dat het geval is met de R&D uitgaven.
De door de schrijver aangebrachte correcties zijn te negatief blijkend uit de gerealiseerde profits in 2018.

Waar het wel om draait is of Tesla op termijn in staat is EV's te produceren waarbij de bijdrage vanuit de gross-margin voldoende ruimte biedt om de noodzakelijke Opex te voldoen en een redelijke winstmarge over te houden.
Ik gebruik bewust de noodzakelijk te maken Opex omdat in opschalings- en implementatietrajecten deze Opex tijdelijk veel hoger mag en zal zijn.


voda
0
'Hoofd productie weg bij Tesla'

Gepubliceerd op 26 jun 2019 om 12:17 | Views: 325

PALO ALTO (AFN) - De man die verantwoordelijk was voor de productie van alle auto's in Tesla's fabriek in Fremont, werkt niet meer voor de maker van elektrische auto's. Dat meldt de Amerikaanse website Electrek. Peter Hochholdinger werkte sinds 2016 voor Tesla en was daarvoor in dienst bij Audi.

Tesla heeft al langere tijd te maken met veel verloop bij het hogere management. Eind vorig jaar gingen ook al vijf hoge managers weg bij het bedrijf.

Bovendien probeert Tesla de productie van zijn voertuigen op te voeren. Hochholdinger was binnen Tesla de persoon met de meeste ervaring op het gebied van massaproductie van auto's.
Mr sponge
0
quote:

boem! schreef op 26 jun 2019 om 12:25:


Mr sponge , bedankt voor het verwijzen naar artikel van seekingalpha ter illustratie van de verschillen in gross margin.

Zoals door mij al verondersteld moest het gevonden worden in rubricering tussen COS en Opex.
Duidelijk dat dat het geval is met de R&D uitgaven.
De door de schrijver aangebrachte correcties zijn te negatief blijkend uit de gerealiseerde profits in 2018.

Waar het wel om draait is of Tesla op termijn in staat is EV's te produceren waarbij de bijdrage vanuit de gross-margin voldoende ruimte biedt om de noodzakelijke Opex te voldoen en een redelijke winstmarge over te houden.
Ik gebruik bewust de noodzakelijk te maken Opex omdat in opschalings- en implementatietrajecten deze Opex tijdelijk veel hoger mag en zal zijn.




Er is ergens een meer recente analyse. Maar ik kan hem zo snel helaas niet terug vinden.
Maar het gaat er inderdaad om dat ze de service centers, fast chargers, rente op de leningen enz gewoon kunnen betalen vanuit de gross-margin.
Volgens het sprookje/de droom van Musk kan hij zelfs de bouw van de nieuwe fabrieken betalen met de opbrengsten van de huidige Modellen.
Maar helaas lukt dat tot op heden niet.
Nee na de introductie van de Model X gaat dat lukken, nee naar de Model 3, o nee na de Model Y..... We gaan het meemaken.

Een duidelijke visie heeft Musk zeker. Zijn ideeën zijn ook realistisch. Alleen de tijdsplanning en het kostenplaatje blijken keer op keer niet te kloppen.
Musk moet gewoon de rol aannemen van denktank. En dan iemand anders laten beoordelen of het financieel en tijd technisch haalbaar/realistisch is.
boem!
0
Dat een direct vergelijk tussen gross margin behaald door Tesla en andere OEM's niet opgaat is duidelijk.

Waar het in principe om draait is of de verkopen alle kosten(cos en opex) dekken en er een redelijk winstpercentage resteert.
Die droom werd al waargemaakt in 3de en 4de kwartaal 2018.
Of dat in het 2de kwartaal van 2019 dan wel in de volgende kwartalen van 2019 weer plaatsvindt moet worden afgewacht.
Ik maak me nog geen zorgen indien de winsten in 2019 niet behaald worden indien daarvoor een afdoende reden voor wordt gegeven zoals in 1st kwartaal de opstart van verkoop buiten USA.

löngterm
0
quote:

Mr sponge schreef op 25 jun 2019 om 16:46:


[...]

Loopt Tesla inderdaad zo ver vooruit op de supply chain voor cellen? In Amerika wel misschien. Maar voor zover ik weet gaat Panasonic geen cellen leveren voor China. Wie dan wel? En waar komen die grondstoffen vandaan?

En het zou echt typisch iets voor Tesla zijn om een mijn over te nemen om zo "verzekerd te zijn van grondstoffen". Maar of dat ook werkelijk zo is? Ik heb al diverse keren belegd in mijnen (goud/zilver/koper, enz, enz.). Soms gaat het zoals gepland, vaak niet.
Dat is een heel specialistische tak van sport. Waarbij je ook sterk afhankelijk bent van overheden, regelgeving, vergunningen, heffingen, enz.
Ik denk dat Tesla zich meer moet focussen op waar ze goed in zijn. Mijnbouw is ook een (te) riskante business. Het kost weer een hoop geld en het is niet bepaald een milieuvriendelijke bedrijfstak...


Tesla heeft inmiddels de productie om in elk geval de productie van 400k auto's te garanderen met relatief grote capaciteiten per auto. Voor zover ik weet is er geen enkele andere fabrikant die dat volume aan kan. Daarnaast is Tesla ook nog steeds de enige fabrikant die cylindrische cellen gebruikt wat verruit de beste vorm van opslag is door de voordelen in massa productie en engergie dichtheid van de cel. Dit betekend dat op het hoogste level andere fabrikanten letterlijk nog 0 opperationele supply chain hebben op dit moment.

Over de cellen die in China gebruikt gaan worden ben ik inderdaad ook benieuwd wat het gaat worden. In het begin werd panasonic uitgesloten maar ik heb recent weer geruchten gehoord dat dit miscchien toch een mogelijkheid Wordt. De andere opties zijn een combinatie van locale producenten of wat dan ook hoewel ik dan wel mijn twijfels zou hebben bij stabiele qualiteit van de cellen. Tot slot is er ook nog de mogelijkheid dat Tesla een eigen cel fabrikagelijn neer zou zetten met de dry electrode technology van Maxwell. Zeker tijdens annual shareholder meeting lieten ze doorschemeren dat dit er aan zit te komen maar voor details zullen we moeten wachten op de Battery day wat later dit jaar gehouden zal worden. Op dit front blijft het voor mij ook volledig gissen.

Om te reageren op de mining industry kan ik heel kort zijn. Ik heb daar vrijwel 0 verstand van en kan dus niet oordelen over de risico's die hier aanwezig zijn. Het enige wat ik zou willen zeggen is dat er een verschil zit in het investeren in potentiele mijnen (die nog geen huidige productie hebben) en het overnemen van operationele mijnen waarvan de yiels en operating costs al bekend zijn.
roloff
0
quote:

Mr sponge schreef op 26 jun 2019 om 10:51:


[...] .... Tesla pronkt wel met de "hogere marge" maar heeft het niet over de hogere kosten die daarmee samenhangen.
En wat te denken van het netwerk met Fast chargers waar "gratis" geladen kan worden? Dat Fast charge netwerk blijft geld kosten de stroom ook. Moet je dat ook niet doorberekenen in de kostprijs van de auto?
En volgens mij waren er nog meer zaken. Maar dit is wat ik me zo nog kan herinneren...

Dit is een wat ouder artikel waar het ook al wordt besproken/toegelicht:
seekingalpha.com/article/4153659-just...
Tesla heeft hier bij ons (wij wonen permanent op Amendoeira Golf Resort) maar liefst 8 Superchargers staan, volgens mij enige plek in de Algarve, dat wel.

www.google.com/maps/contrib/109609863...,-8.1182812,7z/data=!3m1!4b1!4m3!8m2!3m1!1e1?hl=nl-PT

Moet een kapitaal kosten (alleen de aanleg al, zijn ze een hele tijd mee bezig geweest) ergens zijn die kosten weggewerkt.
löngterm
0
quote:

boem! schreef op 25 jun 2019 om 17:43:


Eens Mr Sponge vwb de risico's verbonden aan de mijnindustrie.

Daarnaast moet je ook het belang van de grondstoffen niet overschatten.
Lithium is het afgelopen jaar alleen maar in prijs gedaald en wat is het aandeel in de totale COS van een auto.
Daarnaast staat de ontwikkeling van de accu nog in haar kinderschoenen en Tesla heeft daar zeker een voorsprong in en ik mag hopen dat de inbreng van Maxwell die voorsprong verder uitbreidt.
Ik denk dat je Musk onderschat door aan te nemen dat Tesla in mining gaat.
Voor mij was het meer een practical joke dan een serieuze gedachte.




Dat zou ik niet zo hard zeggen. Veel van de "grappen" die musk maakt worden uiteindelijk werkelijkheid. Neem de boring company omdat hij simpelweg het zat was in de file te staan of het maken van de "flame trower" en zo zijn er nog tal van voorbeelden waar hij enorme risico's heeft genomen om te doen wat hem het beste leek. SpaceX en Tesla zelf zijn daar eigenlijk de perfecte voorbeelden van. Iedereen verklaart hem voor gek maar hij laat het wel gebeuren. De Tesla insurance en self driving is eigenlijk ook niet anders.

Ik denk dat Musk bloed serieus was en dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. In welke mate en wat de kosten ect. zullen zijn heb ik geen idee van. Maar musk zegt zelden dat soort dingen zonder dat hij de intentie heeft ze na te komen. Hij is wel erg optimistisch maar zijn intenties zijn vaak helder.
löngterm
0
www.nasdaq.com/symbol/tsla/short-inte...

Het aantal aandelen short in Tesla is afgenomen met zo'n 2.2 miljoen stuks in twee weken tijd. Dit betekend dat de netto short positie met 5% is afgenomen van een totaal van 43.7 mil aandelen naar 41.5 mil.
Maak er van wat je wil maar dit is de eerste significante afbouw sinds januari 2019.(destijds stonden er zo'n 25 mil aandelen short uit)
voda
1
Musk voorziet in uitgelekte memo recordproductie aantal Tesla's

Tesla-baas Elon Musk mag dan van de Amerikaanse beurswaakhond SEC geen koersgevoelige informatie meer twitteren, vanuit zijn onderneming worden wel interne memo's gelekt die de beurs kunnen beïnvloeden. In een e-mail aan zijn medewerkers schrijft hij dat Tesla aan de vooravond staat van een record aantal leveringen, maar dan moet de maker van elektrische auto's in de laatste dagen van de maand wel 'alles geven'.

Elon Musk op een foto in New York op 29 juni 2010 bij de beursgang van zijn onderneming.Foto: Reuters

Dat meldt persbureau Bloomberg, dat de hand heeft weten te leggen op de memo. 'Er wordt dit kwartaal veel gespeculeerd over de leveringen van onze voertuigen', schrijft Musk in de e-mail. 'De realiteit is dat we op schema liggen om een record te vestigen, maar het wordt wel krap. Als we echter alles geven, kunnen we het zeker halen.'

Koers onder druk

Musk kan wel een opsteker gebruiken. De koers van het aandeel van Tesla TSLA:$219,76-- is dit jaar met 34% gedaald. Twee weken geleden probeerde Musk tijdens een aandeelhoudersvergadering de zorgen weg te nemen dat Tesla de productiedoelen niet zou halen. Hij hield zijn aandeelhouders voor dat Tesla afstevent op een recordproductie.

Volgens de prognose van Tesla zouden in het tweede kwartaal van dit jaar 90.000 tot 100.000 voertuigen van de band moeten rollen. In het eerste kwartaal bleef de teller steken op 63.000, waarvan 50.900 van de Model 3 en 12.100 van Model S en Model X. Die tegenvallende cijfers voedden bij beleggers de angst dat de vraag instort. Het laatste record van Tesla dateert van het laatste kwartaal van 2018 toen 90.700 auto's werden afgeleverd.

Logistieke problemen

'We hebben al genoeg autobestellingen om een record neer te zetten, maar de juiste auto's staan ??nog niet allemaal op de juiste locaties', aldus Musk in zijn mail. 'Logistiek en de uiteindelijke aflevering zijn uiterst belangrijk. Dat geldt ook voor het zoeken naar gewilde voertuigvarianten die weliswaar lokaal beschikbaar zijn, maar die niet op tijd terecht kunnen komen bij de mensen die dit autotype voor het einde van het kwartaal hebben besteld.'

Het is niet de eerste keer dat er bij Tesla interne e-mails de buitenwereld bereiken. Zo kwam er een maand geleden een einde aan een wekenlange koersdaling van het aandeel Tesla nadat Musk in een interne mededeling had laten weten dat er halverwege het kwartaal al 50.000 Tesla's waren besteld.

Verjaardagsfeest

In de markt heerst scepsis of Musk de gewekte verwachtingen kan waarmaken. Tesla kampt met een dalende vraag vanuit China en een voortdurende behoefte aan vers kapitaal. Maar Musk, die komende vrijdag 48 jaar wordt, houdt de druk op de ketel. Op een vraag van een volger op Twitter wat zijn verjaardagsplannen zijn, antwoordde de miljardair: 'Werken aan de wereldwijde logistiek van Tesla.'

fd.nl/ondernemen/1306200/musk-voorzie...
boem!
0
Vreemd dat een kwaliteitskrant als het FD bestellingen, productie en afleveringen ook al door elkaar haalt.
löngterm
0
quote:

boem! schreef op 26 jun 2019 om 15:44:


Vreemd dat een kwaliteitskrant als het FD bestellingen, productie en afleveringen ook al door elkaar haalt.


Ja dacht het zelfde media verliest naar mijn idee uberhaupt zijn credabiliteit door de inherente problemen van het verdien model in combinatie met het "product" dat ze leveren. Objectiviteit is zelden nog ergens te vinden en "click bait" titels vliegen je om de oren om de advertenties maar voor je ogen te krijgen. Kwaliteit wordt van steeds lagere prioriteit want je MOET eerder zijn dan de concurentie of je nieuws is al achterhaald. Onderzoek en fact checken is al helemaal te veel gevraagd en zelfs het "proof reading" voordat iets online wordt gegooid is ondermaats.
Mr sponge
0
"Tesla-baas Elon Musk mag dan van de Amerikaanse beurswaakhond SEC geen koersgevoelige informatie meer twitteren, vanuit zijn onderneming worden wel interne memo's gelekt die de beurs kunnen beïnvloeden."

Musk doet echt alles om de SEC op stang te jagen. Mag ik niet meer manipuleren via Twitter? Nou dan maak ik er toch een "interne memo" van die dan wordt gelekt. Musk moet gewoon regelmatig wat geruchten de wereld in helpen om de koers te ondersteunen. Mag het niet via twitter, dan maar via interne memo's.
Ik heb nog niet eerder een bedrijf meegemaakt waarbij zoveel koersgevoelige info lekt. En heel toevallig allemaal berichten die gunstig zijn voor Musk/Tesla.
löngterm
2
quote:

Mr sponge schreef op 26 jun 2019 om 16:29:


"Tesla-baas Elon Musk mag dan van de Amerikaanse beurswaakhond SEC geen koersgevoelige informatie meer twitteren, vanuit zijn onderneming worden wel interne memo's gelekt die de beurs kunnen beïnvloeden."

Musk doet echt alles om de SEC op stang te jagen. Mag ik niet meer manipuleren via Twitter? Nou dan maak ik er toch een "interne memo" van die dan wordt gelekt. Musk moet gewoon regelmatig wat geruchten de wereld in helpen om de koers te ondersteunen. Mag het niet via twitter, dan maar via interne memo's.
Ik heb nog niet eerder een bedrijf meegemaakt waarbij zoveel koersgevoelige info lekt. En heel toevallig allemaal berichten die gunstig zijn voor Musk/Tesla.



Ach de officiele cijfers zullen met een week ongeveer binnen zijn voor leveringen en niet kort daarna de Q2 cijfers.
Over het sturen van interne memo's is het wel erg makkelijk te zeggen dat ze enkel gestuurd worden om het internet op geslingerd te worden maar je kunt die man ook moeilijk verbieden te communiceren met zijn personeel. Of het allemaal met voorbedachte rade is weet ik niet.

Dat het nieuws allemaal positief is is simpelweg niet waar. Er is ook menig memo gelekt over de vereiste kosten besparingen en ook de uit verband gerukte claim dat Tesla nog 10 maanden had tot faillisement was uit een interne memo. Dus wat dat betreft zet die bril even af en kijk realistisch naar de situatie.
voda
0
Trump Trade War - US Waives Tariffs On Japanese Aluminium For Tesla Battery Cells

Metal News - Published on Wed, 26 Jun 2019
Image Source: Reuters

Reuters reported that US Commerce Department has agreed to Tesla Inc's request to waive 10%er cent tariffs on imported aluminium from Japan used in the manufacture of battery cells at Tesla's Nevada Gigafactory. The Palo Alto, California-based company made the request in documents posted in April and said the aluminium is produced by Nippon Light Metal Co Ltd and was seeking a tariff exclusion for 10,000 tonnes annually. The Commerce Department said in a document dated June 5 and posted on a government website in recent days that the aluminium is not produced in the United States in a sufficient and reasonably available amount or of a satisfactory quality. The waiver is good for one year.

Tesla had said in exemption request “The battery cells are assembled into packs which are the energy source for the Tesla Model 3 vehicle as well as energy storage products. Tesla is the only US manufacturer of these battery types and planned production of these batteries will increase exponentially over the next few years.”

Tesla's exclusion request specified several different width and thickness for aluminium sheets. Tesla said US manufacturers cannot meet the alloy composition or thickness requirements. Domestic producers also cannot meet the annual volume requirement.

No objections were filed to Tesla's request.

Source : Reuters
2.902 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16-jul-19 22:00
Koers 252,400
Verschil -1,100 (-0,43%)
Hoog 253,530
Laag 247,933
Volume 8.141.837
Volume gemiddeld 8.515.229
Volume gisteren 9.200.521