Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

AF - KLM januari 2015

71 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Wilbar
0

Discussiedraadje AF/KLM 2015

Na de koersval de week voor Kerstmis (van 8,30 terug naar 7,42) is er de laatste 2 dagen van 2014 een leuk koersherstel te zien geweest (7,60 > 7,96). En het herstel zet vandaag (voorlopig) door: +0,17 (nu op 8,13).
Alleen door de lage olieprijs of ook ondergewaardeerd ? Of speculantjes?
[verwijderd]
0
zeker mooi herstel...mede door de olieprijs (=50% van de totale kosten!) en te ondergewaardeerd aandeel
Boss$
0
Net short gegaan denk dat ze de afgelopen dagen te hard gestegen zijn en dat ze volgende week flink zullen dalen.
Zo goed gaat het ook niet met al die winstwaarschuwingen.

Succes allen
Chica
0
[verwijderd]
0
quote:

Chica schreef op 2 januari 2015 17:11:

Ook short gegaan, ze maken veel verlies, ik begrijp deze stijging niet...
...je had moeten shorten in im en hier ga weer veel gespaarde centjes verliezen met short...
[verwijderd]
0
ze gaan op de kerosine (grootste uitgavepost)vele honderden miljoenen uitsparen
ik denk wel 500 miljoen
een meevaller van jewelste dus
kan daarom naar de 10 euro
Chica
0
Hi Sugar1,

Concurrent profiteert meer van de dalende olie prijs dan Air France-KLM.
Wat is je bron over de kerosine?
Wilbar
0
quote:

moneymaker schreef op 2 januari 2015 19:26:

ze gaan op de kerosine (grootste uitgavepost)vele honderden miljoenen uitsparen
ik denk wel 500 miljoen
een meevaller van jewelste dus
kan daarom naar de 10 euro
Dat voordeel hebben andere maatschappijen ook. En die verlagen daarmee hun ticketprijzen. Daar trekken ze weer meer passagiers mee. AF/KL kan dat niet; die moeten er de schulden mee aflossen.
[verwijderd]
0
quote:

Chica schreef op 2 januari 2015 23:45:

Hi Sugar1,

Concurrent profiteert meer van de dalende olie prijs dan Air France-KLM.
Wat is je bron over de kerosine?
kun je hier wat mee?
www.iata.org/pressroom/pr/Pages/2014-...

www.volkskrant.nl/dossier-archief/del...
het is van mei 2012
Chica
0
Bedankt, Sugar1

Laatst link is wel oud. Ik ben van mening dat KLM in 2015 een dreun krijgt.
tmaster
0
Beetje rare daling nu ? van +2% naar -2,5 en dalende..
Toch wat positief nieuws her en der...
Vanwaar die daling?
[verwijderd]
0
KLM staat er gewoon ontzettend slecht voor. Bedrijf draait al jaren miljoenen verlies. Tweede helft van 2015 staat de koers <5 euro denk ik
[verwijderd]
0
ik denk van niet Van KLM profiteert al maanden van veel lagere brandstof
een expert had uitgerekent dat dat in de komende tijd wel tot 500 miljoen kan besparen op brandstof
lees net dat het vrachtvervoer toegenomen is in november
ik verwacht nog wel 10 te zien de komende weken
zitten ook shorters in
jrxs4all
1
quote:

moneymaker schreef op 7 januari 2015 15:58:

ik denk van niet Van KLM profiteert al maanden van veel lagere brandstof
een expert had uitgerekent dat dat in de komende tijd wel tot 500 miljoen kan besparen op brandstof
lees net dat het vrachtvervoer toegenomen is in november

KLM hedget zijn brandstof en het duurt nog maanden voor daar de dalende olieprijzen doorwerken. Wat is bovendien 500 miljoen, alleen door de laatste pilotenstaking zijn ze al meer kwijtgeraakt.

Vrachtvervoer doen ze haast niet meer, tenminste de echte full freighter toestellen, die zijn ze aan het afbouwen. Dat is ook de meest verliesgevende tak.

Aan die dalende brandstofprijzen hebben ze echt niets, de brandstof wordt immers voor de concurrentie ook goedkoper en ze kunnen niet concurreren. Dat is hun probleem.

Sterker nog, hun concurrentiepositie wordt juist slechter. Bij de concurrentie is brandstof ongeveer 40% van de totale kosten. Bij AF-KLM is dat 26%, niet omdat ze zulke zuinige toestellen hebben (integendeel, hun vloot is zwaar verouderd) maar omdat hun overige kosten (voornamelijke personeelskosten) extreem hoog zijn.

Stel dat de brandstofprijs halveert, dan dalen bij de concurrentie de totale kosten 20% (de helft van 40%) en bij AF-KLM maar 13%.

Hun concurrentiepositie wordt dus alleen maar slechter bij dalende brandstofprijzen. Extra probleem is dat bij dalende brandstofprijzen de meeropbrengst van nieuwe zuinige vliegtuigen minder wordt. De zeer noodzakelijke vlootvernieuwing is dan ook gestopt, ook al omdat ze de financiering niet rond krijgen. Dus blijven ze met die sterk verouderde 747 rammelbakken vliegen en daar krijg je de passagiers echt niet meer in tenzij tegen ticketprijzen waar verlies op wordt geleden. Concurrentie genoeg, vooral de Aziatische maatschappijen zijn en goedkoper en leveren betere service en vliegen met moderne comfortabele toestellen.

Ik zie het als een kansloze zaak die of eindigt met een emissie of met een doorstart. Tenzij er heel heel snel en keihard wordt ingegrepen op de personeelskosten, maar dat zal het vliegend personeel nooit toestaan. Dan staken ze de tent liever kapot.

Koersdoel: (hoogstens) 50 cent.

Short AF-KLM.
B_B
0
quote:

tmaster schreef op 7 januari 2015 15:43:

Beetje rare daling nu ? van +2% naar -2,5 en dalende..
Toch wat positief nieuws her en der...
Vanwaar die daling?

Aanslag in Parijs zorgt voor angst voor aanslag bij Air France-KLM en angst dat er minder toeristen naar Frankrijk zullen gaan (minder passagiers).
[verwijderd]
0
wat een onzin de 2 bovengenoemde forumbijdrages
ik ga er niet eens meer op in
de daders zijn inmiddels zo goed als zeker gepakt
3 gasten die hun ID lieten slingeren
morgen de grootste stijger
let op mijn woorden slot 8.25
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker schreef op 7 januari 2015 23:35:

wat een onzin de 2 bovengenoemde forumbijdrages
ik ga er niet eens meer op in
de daders zijn inmiddels zo goed als zeker gepakt
3 gasten die hun ID lieten slingeren
morgen de grootste stijger
let op mijn woorden slot 8.25
Daar hou ik je aan, ik ben op 7,725 ingestapt vandaag ;-)
71 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 13:18
Koers 9,862
Verschil -0,018 (-0,18%)
Hoog 9,892
Laag 9,540
Volume 537.842
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront