Forum: TomTom » TOMTOM DECEMBER 2015 » Pagina: 19 | Belegger.nl

TOMTOM DECEMBER 2015

3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 165 166 167 168 169 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
quote:

Riet van Milt schreef op 3 dec 2015 om 00:03:


[...]

vond het een rare reactie, terwijl ik je erg waardeer. Dagopties als Draghi spreekt hebben me een paar keer 15.000 euro opgeleverd, dat maakt gokjes met Arcelor enzo draaglijker. Niet alles wat ik aanraak verandert in goud. Ik heb het goed door TomTom en besef dat dat te danken is aan inhoudelijke postings van Justin, Martinmartin, Harrysnel en last bur not least Hik.


Thnx Riet. Het blijft een forum en voor je het weet heb je een aanvaring met deze of gene. Als de koerst stijgt is iedereen aardig en goed gemutst, maar owee als het daalt. Sentiment is mij ook niet vreemd hoor en soms schiet ook ik door.
Maar over je strategie: met een licht rode AEX en licht groene Wallstreet futures en dan ook nog Draghi op de agenda zou ik het echt niet weten vandaag. Mijn gevoel zegt: stijgen. En anders maar weer gewoon stil zitten en bibberen lijkt me.
[verwijderd]
0
quote:

Spoetnik schreef op 3 dec 2015 om 08:47:


[...]

Nee, pure realiteitszin.
Wie ben ik om de koning van dit forum met cynisme te bejegenen?


Oke! op naar de 13 dan maar.
[verwijderd]
0
quote:

Spoetnik schreef op 3 dec 2015 om 08:47:


[...]

Nee, pure realiteitszin.
Wie ben ik om de koning van dit forum met cynisme te bejegenen?
. Ik dacht nu de koning van het Fagron forum. Wie nog in dat fonds zit gaat een Imtech scenario zien. Daar gaan velen failliet. Nee dan maar veilig in TT
ballie2
0
quote:

JanK1 schreef op 3 dec 2015 om 09:19:


[...]. Ik dacht nu de koning van het Fagron forum. Wie nog in dat fonds zit gaat een Imtech scenario zien. Daar gaan velen failliet. Nee dan maar veilig in TT

Fagron, MT. Als je verkeerd zit, krijg je ook flinke klappen!
Gesloopt door HG
0
quote:

Leeuw 007 schreef op 2 dec 2015 om 17:25:


[...]
Ach weet je wat jij moet doen,afwachten.Dan ga je het vanzelf meemaken.Dat TomTom weer naar beneden gaat.
Maar morgen dan ook een vent zijn.Om het even te melden dat ik er niet naast zat.


Kleuter.
Tevens de laatste keer dat ik reageer naar jou.
Misschien
0
quote:

ballie2 schreef op 3 dec 2015 om 09:23:


[...]
Fagron, MT. Als je verkeerd zit, krijg je ook flinke klappen!


Dat ondervond ik gisteren, jammer verkeerde gok voor een korte rit, hebber die ik ben en maar snel verlies genomen voor je het weet zit je gedwongen long!

Brr, Tini
[verwijderd]
3
quote:

Misschien schreef op 3 dec 2015 om 09:30:


[...]

Dat ondervond ik gisteren, jammer verkeerde gok voor een korte rit, hebber die ik ben en maar snel verlies genomen voor je het weet zit je gedwongen long!

Brr, Tini


Kan ik over meepraten, en Delta Lloyd, en Altice.
Alleen Bam en TT zijn goede keuzes bij mij geweest het afgelopen half jaar.

Veel succes morgen in AVL, het enge ëcht belangrijke is dat het dáár goed gaat.
[verwijderd]
0
Ik had vanmorgen bij dat TTT bericht eigenlijk wel een abo-update verwacht. Maar sinds het groeitempo wat tegenvalt het laatste jaar zijn ze daar niet meer zo scheutig mee. Op zich zie je genoeg activiteiten die de orderinstroom op gang zouden moeten kunnen houden, maar vooralsnog lijken ze er niet echt in te slagen om de marktgroei autonoom te overtreffen. Terwijl een marktleider in dit soort markten dat eigenlijk toch gemakkelijk zou moeten kunnen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik TTT maar "waardeloos" vind ;-) ! Ik had alleen op een nog indrukwekkendere performance gehoopt. Nu is weer meer zo'n "o ja, dat hadden we ook nog" onderdeel.
Juun
0
Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 3 dec 2015 om 09:48:


Ik had vanmorgen bij dat TTT bericht eigenlijk wel een abo-update verwacht. Maar sinds het groeitempo wat tegenvalt het laatste jaar zijn ze daar niet meer zo scheutig mee. Op zich zie je genoeg activiteiten die de orderinstroom op gang zouden moeten kunnen houden, maar vooralsnog lijken ze er niet echt in te slagen om de marktgroei autonoom te overtreffen. Terwijl een marktleider in dit soort markten dat eigenlijk toch gemakkelijk zou moeten kunnen.
...

Het is ook geen acquisitie, maar 'slechts' een nieuwe vestiging. Wel leuk dat het op het Amerikaanse continent is. Lijkt me een voortvloeisel uit die overname van het Spaans(talig)e Coordina, twee jaar geleden.

Om je optievraag van gisteren nog even te beantwoorden: ik doe het minder ruig dan jij, ben ook niet zo'n daghandelaar. Wel doe ik het doorrollen van opties vaak niet in 1x maar met een tijdgap ertussen. Dus de 2e poot pas later op de dag of zelfs de dag daarop. In de meeste gevallen verdien ik zo de transactiekosten al direct terug. Vereist wel dat je het aandeel goed kent, en het nieuws en sentiment daaromheen goed volgt.

[verwijderd]
0
Overigens moeten we de omvang van die 2 nieuwe markten niet onderschatten. Mexico is natuurlijk verreweg het grootste met 120 miljoen inwoners, meer dan Duitsland en Polen samen en met een stijgend welvaart niveau. Chili heeft weliswaar maar 17 miljoen inwoners maar wel grote afstanden. Bijvoorbeeld Australië is qua inwonersaantal niet zo gek veel groter: 23 miljoen.

Zijn er mensen hier die kunnen inschatten of het feit dat TomTom GEEN Amerikaans bedrijf is in Mexico wel/niet een voordeel is?
Juun
0
@Xynix:
I.p.v. op de ochtenddip wordt je vandaag getrakteerd op een vlakke handel. Wachten op de middag dus tot er weer beweging komt.
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 3 dec 2015 om 10:00:


Van dit bericht dat gaat over Uber en TomTom kan ik nu letterlijk en figuurlijk geen bami bakken:

www.cet.com.cn/itpd/hlw/1681543.shtml

Wat ik er uit kan opmaken krijgt UBER er sambal bij.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 3 dec 2015 om 10:04:


Het is ook geen acquisitie, maar 'slechts' een nieuwe vestiging. Wel leuk dat het op het Amerikaanse continent is. Lijkt me een voortvloeisel uit die overname van het Spaans(talig)e Coordina, twee jaar geleden.

Verrek! Da's waar ook! Slimme associatie! Ze zullen het weliswaar moeten opbouwen (misschien toch ook een acquisitie in dat kader?), maar je zou zeggen dat er zat potentieel ligt. Het is ook wel gunstig dat TomTom zich inmiddels als een vis in het water voelt als "wereldspeler".
Juun
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 3 dec 2015 om 10:04:


[...]
Het is ook geen acquisitie, maar 'slechts' een nieuwe vestiging. Wel leuk dat het op het Amerikaanse continent is. Lijkt me een voortvloeisel uit die overname van het Spaans(talig)e Coordina, twee jaar geleden.

Om je optievraag van gisteren nog even te beantwoorden: ik doe het minder ruig dan jij, ben ook niet zo'n daghandelaar. Wel doe ik het doorrollen van opties vaak niet in 1x maar met een tijdgap ertussen. Dus de 2e poot pas later op de dag of zelfs de dag daarop. In de meeste gevallen verdien ik zo de transactiekosten al direct terug. Vereist wel dat je het aandeel goed kent, en het nieuws en sentiment daaromheen goed volgt.



Ik heb jouw manier van opties "doorrollen" ook tot standaard verheven. Eerst maar eens kopen op een dipje. En de verkoop stel ik even uit tot een hogere koers (ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat we alleen calls kopen, putjes bestaan ook, maar daarover hoor je nooit wat op het TT forum).
Al moet ik wel zeggen dat het kopen me goed afgaat, maar ik kan slecht afscheid nemen van een call. Ik raak wat gehecht aan wat ik heb. Feitelijk slecht, want bij beleggen moet emotie niet teveel invloed krijgen, het gaat immers om het geld.
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 3 dec 2015 om 10:05:


@Xynix:
I.p.v. op de ochtenddip wordt je vandaag getrakteerd op een vlakke handel. Wachten op de middag dus tot er weer beweging komt.

Het is momenteel inderdaad een beetje gepiel in de marge.

Bij AND ondertussen ook vandaag weer een exceptioneel volume. Kun jij daar nog intraday ritjes maken? Want in procenten koersbeweging is het daar gelijk een stuk spannender.
[verwijderd]
2
quote:

xynix schreef op 3 dec 2015 om 10:06:


[...]
Wat ik er uit kan opmaken krijgt UBER er sambal bij.


Vertaling van de tekst:

SAN FRANCISCO, 2 december 's avonds nieuws, na Brian Michael Landon (Brian McClendon) Naar aanleiding van een taxi en huurde onlangs toegepast Uber tweede Google Maps business executives.

Google Maps product management director Manik Gupta (Manik Gupta) op dinsdag in de professionele sociale netwerksite LinkedIn heeft aangekondigd dat het is toegetreden tot de Uber en diende als directeur van de kaart producten.

Gupta heeft gewerkt voor zeven jaar bij Google Maps business unit op LinkedIn zei hij: "Ik heb het geluk om een ??lid van de Google Maps business unit periode, leer ik veel, vooral hoe je teams mobiliseren en lange termijn doelen te bereiken. "

Als de nieuwe eigenaar Uber, Gupta zei: "Uber Ik ben erg enthousiast over het vooruitzicht van de weinige bedrijven kan worden als Uber breng dit aan de mensen manier van leven is zo snel, duurzame verandering, ik voel voor deze nieuwe baan. opgewonden. "

Dit jaar in juni, Uber heeft nog een executive Google Maps bedrijf ontstaan ??in Mike Langdon. Deze initiatieven tonen, Uber is begonnen met de kaart bedrijf uit te oefenen. Eerder dit jaar, heeft Uber ook bod voor Nokia digitale kaart bedrijf, maar later werd meegenomen verschillende Duitse autofabrikanten.

Daarna Uber begint met Microsoft kocht enkele kaart technologie. Vorige maand, Uber Globalisering bereikte ook een samenwerkingsovereenkomst met het Nederlandse bedrijf TomTom navigatiesysteem. Onder de overeenkomst zal Uber driver versie App kaartgegevens van TomTom gebruiken.

Uber hoopt het bedrijf om zich te ontdoen van de afhankelijkheid van de kaart van Google Maps applicatie te versterken, met het oog op hun eigen vermogen beter te beheersen, want naast het taxibedrijf, Uber ook meer andere bedrijven.

Uber Global Operations Director Ryan Graf (Ryan Graves) zei vorige week, Uber heeft zich gevestigd als een "logistiek platform", omdat het bedrijf is het testen van het voedsel bezorgdienst, en bieden zelfs griepvaccin bezorgservice.

Daarnaast wordt Uber momenteel samen met de Carnegie Mellon University aan onbemande auto's te testen. Voor auto's, de kaart is essentieel onbemande technologie.

Graf zei dit: ". Autonome voertuigen zou niet snel op de weg, maar in dit opzicht, Uber samenwerking met andere technologische bedrijven om een ??open geest te houden"
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 3 dec 2015 om 10:10:


(ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat we alleen calls kopen, putjes bestaan ook, maar daarover hoor je nooit wat op het TT forum)

Calls kopen doe ik zelf allen met nagenoeg geen premie, dus deep ITM. Juist omdat ik daar dan wel snel en pijnloos afscheid van wil kunnen nemen, desnoods via exercise. Maar mij hoor je ook zeer regelmatig over SCHRIJVEN van zowel calls als puts.

In het verleden heb ik vaak deep ITM geschreven puts gebruikt als cash-genererende hefboom-verhogers die zich vrijwel als virtuele aandelen gedragen. Volgens mij hanteert BDB ook een vrij breed scala aan optiesoorten, voor zover ik weet ook meestal geschreven.

Ik denk dat mijn grootste winsten uit het verleden afkomstig zijn uit als de bliksem geschreven deep ITM puts op momenten van spectaculair nieuws (VW-deal, HERE in de etalage, UBER-deal).

Trouwens, over vlakke handel gesproken, Ik schrijf vrij veel "leeglopers" om juist in periodes van vlakke handel ook leuke rendementen te kunnen maken. In de aanloop naar expiratie gaat dat best hard.
3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 165 166 167 168 169 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-aug-19 16:00
Koers 10,776
Verschil +0,006 (+0,06%)
Hoog 10,890
Laag 10,664
Volume 225.117
Volume gemiddeld 574.362
Volume gisteren 535.941