Forum: TomTom » TOMTOM DECEMBER 2015 » Pagina: 5 | Belegger.nl

TOMTOM DECEMBER 2015

3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 165 166 167 168 169 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Wervel Wind
0
quote:

Juun schreef op 1 december 2015 12:24:


@ Xynix:
Nog een idee, ook naar waarheid hier opgeschreven:
Dit voorjaar heb ik voor ieder van mijn kinderen een call-optie geschreven. En die luidt als volgt:

Ze krijgen ieder het recht (niet de verplichting) om in het jaar 2025 (en niet eerder), van mij uit box 3 over te nemen, 5000 aandelen TT voor de vastgestelde prijs van € 5,- per aandeel.

De waarde van die call-optie die ik ze schenk is door mij vastgesteld op € 5277,- (en daarmee dus exact gelijk aan de schenkingsvrijstelling).

Het kost mij dus nu niets en de kinderen ook niet. In 2025 hebben ze het recht om 5000 aandelen TT van mij te kopen voor € 5,- per stuk.

Stel dat de koers naar € 50,- per aandeel gaat in 10 jaar tijd, dan heb ik op dat moment € 250000 -/- € 25000 = € 225000 vermogen/per kind overgedragen van mijn box 3 naar hun box 3.

E.e.a. is afgestemd met de fiscalist en aan de schenking heeft de notaris een depotakte gehangen en daarmee is het vastgelegd. Het enige waar later discussie over kan komen met de fiscus, zou kunnen zijn dat de waarde van de optie ad € 5277,- als niet reeel wordt beschouwd, maar ik kan die waarde van € 5277,- verdedigen als het zo ver komt.

Juun AB. Als ik later kinderen krijg ga ik hier zeker aan denken.
Ontzettend leuke en creatieve manier om de schenkingsbelasting te omzeilen!
Juun
0
www.bits-chips.nl/artikel/2getthere-s...


De Utrechtse specialist in geautomatiseerde personenvervoersystemen 2getthere sluit zich aan bij I-cave (Integrated Cooperative Automated Vehicles). Dit onderzoeksprogramma onder leiding van de TU Eindhoven heeft onlangs vier miljoen euro subsidie gekregen om auto’s te ontwikkelen die zowel autonoom als coöperatief kunnen rijden. 2getthere gaat zich richten op een betaalbare en praktische oplossing voor platooning, waarbij voertuigen door onderlinge communicatie gelijk optrekken en afremmen en zo een treintje vormen. Andere I-cave-deelnemers zijn onder meer Almende, Automotivenl, Daf, Ford, IBM, NXP, Segula, Technolution, TNO, Tomtom, de TU Delft, de UT en V-tron.
Fluitgast
0
Wanneer zullen de diverse shortpartijen hun posities gaan sluiten? Ik had eigenlijk bij een koers van 11,00 tot 11,50 euro al wat verwacht. Koers loopt nu naar de Euro 12,00. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn om het nog niet te sluiten?
[verwijderd]
0
Creatief idee Juun. Ik ga eens denken of ik daar ook iets mee kan. Alleen zitten mijn kinderen nu net in de fase dat ze liever NU harde cash zien (aanschaf eerste auto, dat werk). Maar wel goed om op te broeden.
Juun
0
quote:

Fluitgast schreef op 1 december 2015 12:32:


Wanneer zullen de diverse shortpartijen hun posities gaan sluiten? Ik had eigenlijk bij een koers van 11,00 tot 11,50 euro al wat verwacht. Koers loopt nu naar de Euro 12,00. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn om het nog niet te sluiten?

In mijn optiek, want dom zijn ze natuurlijk niet:
- ze hebben maanden geleden al weer TT gekocht en op een aparte rekening geparkeerd;
- ze hebben karrevrachten met calls gekocht.
Of een combinatie van beide.
flatliner
0
Ik heb van TA geen kaas gegeten maar zie dat de koers nu wat lijntjes aan het kruisen is, sma(20), een bolliger-lijntje, ik neem aan dat een slotstand boven deze indicatoren (trendbreuk) een sterk signaal is?
Kuiken
0
Branche: Deutscher Automarkt wächst um vier Prozent (Foto-aktuell)
01-12-2015 12:52

(Foto-aktuell) =

Berlin (dpa) - Der deutsche Automarkt wird aus Branchensicht in
diesem Jahr um vier Prozent auf 3,17 Millionen Neuzulassungen
wachsen. Trotz zahlreicher Turbulenzen habe das Jahr eine stabile
Aufwärtsbewegung gezeigt, sagte Matthias Wissmann, der Präsident des
Verbands der Automobilindustrie, am Dienstag in Berlin. Für 2016
erwartet der Branchenverband ein leichtes Wachstum auf 3,2 Millionen.


"Der Gegenwind wird stärker", sagte Wissmann mit Blick auf
weltpolitische und -konjunkturelle Unsicherheiten. Dennoch werde der
Auto-Weltmarkt um etwa zwei Prozent auf 78,1 Millionen Fahrzeuge
zulegen.

In Deutschland waren bis Ende November 2,96 Millionen Autos neu
zugelassen worden (plus 5 Prozent). Voraussichtlich 4,4 Millionen
Neuwagen gingen in diesem Jahr in den Export, was einem Zuwachs von
zwei Prozent entspräche.
[verwijderd]
1

niet in de verleiding komen te verkopen, zet jezelf onder curatele - aandeel zit nog niet in de overdrive, ook al is het technisch op de indicatoren nu zwaar overbought , een paar dagen zijwaarts neutraliseert dat weer, het is echt één stap terug en drie vooruit.

de shorts zitten er nog echt nett voor nett in en dat begint serieus pijn te doen, ook al zijn de hoeveelheden afbouwend, er zitten er nog genoeg in voor een serieuze spike.


hvasd2
0
quote:

hvasd2 schreef op 1 december 2015 10:24:


[...]

Even terzijde maar die andere NL mapper gaat ook al dagen als de brandweer !


www.iex.nl/Column/169148/Hoe-AND-is-v...
boem!
0
@wies.

Hoe ben je nu zo bullish geworden, normaal gesproken volg jij de bij jou aangedragen adviezen.
Ik kan me nog herinneren dat je 12 euro heel mooi vond als uitstapmoment nu lees ik dat zelfs de 15 euro niet genoeg meer is.
[verwijderd]
1

@ Martin, ze hebben de liquiditeit na de zomer dip van 10,65 naar 9 euro uit het aandeel gehaald, de Kopers van toen zijn allemaal meer belegger dan handelaar.

de enige remmende factor hier zijn de optiehandelaren , die handelen daar komt het volume ook vandaan die traden aandelen tegen opties

voor de rest zit het aandeel volkomen in een lock-up, ik zou echt niet weten waar iemand een belang kan opbouwen, JdM moest het ook overnemen

situatie is na de zomer gigantisch voor het aandeel veranderd, niet eens zozeer voor de company, daar weten we de fundamentals wel.

[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 1 december 2015 13:00:


@wies.

Hoe ben je nu zo bullish geworden, normaal gesproken volg jij de bij jou aangedragen adviezen.
Ik kan me nog herinneren dat je 12 euro heel mooi vond als uitstapmoment nu lees ik dat zelfs de 15 euro niet genoeg meer is.


Laten we elkaar niet persoonlijk aanvallen. Nu ik mij steeds meer in TomTom verdiep lijkt het mij niet ondenkbaar, dat TomTom uiteindelijk ook RoadDNA aan Tesla gaat leveren.

We weten dat TomTom samenwerkt met Bosch. Bosch maakt de sensoren en RoadDNA is een 3D weergave van de omgeving waar de auto zich bevindt.

We weten ook dat Bosch samenwerkt met Tesla. Ik denk dat er gouden tijden voor TomTom komen. Daarnaast zie ik TomTom als een oersterk bedrijf.
boem!
0
quote:

scuderia FF schreef op 1 december 2015 13:12:



@ Martin, ze hebben de liquiditeit na de zomer dip van 10,65 naar 9 euro uit het aandeel gehaald, de Kopers van toen zijn allemaal meer belegger dan handelaar.

de enige remmende factor hier zijn de optiehandelaren , die handelen daar komt het volume ook vandaan die traden aandelen tegen opties

voor de rest zit het aandeel volkomen in een lock-up, ik zou echt niet weten waar iemand een belang kan opbouwen, JdM moest het ook overnemen

situatie is na de zomer gigantisch voor het aandeel veranderd, niet eens zozeer voor de company, daar weten we de fundamentals wel.



Okay ik begrijp je.
Op naar de 25 euro in 2016.
Wervel Wind
0
quote:

Goudhaantjes schreef op 1 december 2015 13:15:


[...]

Laten we elkaar niet persoonlijk aanvallen. Nu ik mij steeds meer in TomTom verdiep lijkt het mij niet ondenkbaar, dat TomTom uiteindelijk ook RoadDNA aan Tesla gaat leveren.

We weten dat TomTom samenwerkt met Bosch. Bosch maakt de sensoren en RoadDNA is een 3D weergave van de omgeving waar de auto zich bevindt.

We weten ook dat Bosch samenwerkt met Tesla. Ik denk dat er gouden tijden voor TomTom komen. Daarnaast zie ik TomTom als een oersterk bedrijf.

Martin valt niemand aan volgens mij.

Zou je misschien eens kunnen onderbouwen wat Road DNA is en WAAROM en HOE TomTom dit aan Tesla gaat leveren?
[verwijderd]
0
quote:

Wervel Wind schreef op 1 december 2015 13:47:


[...]
Martin valt niemand aan volgens mij.

Zou je misschien eens kunnen onderbouwen wat Road DNA is en WAAROM en HOE TomTom dit aan Tesla gaat leveren?



Waarom moet ik als ingenieur dit onderbouwen, dat heb ik toch al gedaan kerel.
[verwijderd]
0
quote:

Wervel Wind schreef op 1 december 2015 13:47:


[...]
Martin valt niemand aan volgens mij.





zo heb ik t ook helemaal niet ervaren, gewoon een terechte vraag, hij is ook al eens eerder door Gerard gesteld, zeker omdat ik dikwijls volgende ben voor koersadviezen van analisten, maar nu voor TT niet meer, daar volg ik nu liever de flow van de Trade.
MochaLatteRS6
1
En je hoopt dat TT in 2025 nog bestaat? :-)
quote:

Juun schreef op 1 december 2015 12:24:


@ Xynix:
Nog een idee, ook naar waarheid hier opgeschreven:
Dit voorjaar heb ik voor ieder van mijn kinderen een call-optie geschreven. En die luidt als volgt:

Ze krijgen ieder het recht (niet de verplichting) om in het jaar 2025 (en niet eerder), van mij uit box 3 over te nemen, 5000 aandelen TT voor de vastgestelde prijs van € 5,- per aandeel.

De waarde van die call-optie die ik ze schenk is door mij vastgesteld op € 5277,- (en daarmee dus exact gelijk aan de schenkingsvrijstelling).

Het kost mij dus nu niets en de kinderen ook niet. In 2025 hebben ze het recht om 5000 aandelen TT van mij te kopen voor € 5,- per stuk.

Stel dat de koers naar € 50,- per aandeel gaat in 10 jaar tijd, dan heb ik op dat moment € 250000 -/- € 25000 = € 225000 vermogen/per kind overgedragen van mijn box 3 naar hun box 3.

E.e.a. is afgestemd met de fiscalist en aan de schenking heeft de notaris een depotakte gehangen en daarmee is het vastgelegd. Het enige waar later discussie over kan komen met de fiscus, zou kunnen zijn dat de waarde van de optie ad € 5277,- als niet reeel wordt beschouwd, maar ik kan die waarde van € 5277,- verdedigen als het zo ver komt.
[verwijderd]
0
quote:

scuderia FF schreef op 1 december 2015 14:25:


[...]
zo heb ik t ook helemaal niet ervaren, gewoon een terechte vraag, hij is ook al eens eerder door Gerard gesteld, zeker omdat ik dikwijls volgende ben voor koersadviezen van analisten, maar nu voor TT niet meer, daar volg ik nu liever de flow van de Trade.

Soms heb ik het gevoel dat ik voor het TomTom deel van jouw portefeuille een aanzienlijk creatievere adviseur zou kunnen zijn dan jouw bankiers. ;-)

Ieder zijn vak, haha.

Zeker nu onze visies op de fundamenten van het aandeel zo dicht bij elkaar zijn gekomen. Want dan gaat het eigenlijk alleen nog maar over varianten rond het pad.
3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 165 166 167 168 169 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 jan 2020 11:41
Koers 9,990
Verschil +0,006 (+0,06%)
Hoog 10,080
Laag 9,919
Volume 81.744
Volume gemiddeld 420.876
Volume gisteren 624.369