AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - Januari 2016

199 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
gerrit 69
2
Word het nieuwe jaar voor beleggers in AMG een dynamisch top jaar..
Het bedrijf heeft in ieder geval een gezonde body gekregen met nog weinig schuld op de balans.
Als ook nog de grondstoffen prijzen aantrekken is AMG een aandeel voor de toekomst.
Ik heb lang ongezouten kritiek gegeven op het management, maar het lijkt er steeds meer op dat men beleggers serieus neemt, want de eerste indicatie was de start van het eerste dividend een paar maanden geleden.
Dit gaf mij samen met vele beleggers de overtuiging dat het aandeel AMG een belegging is voor de lange termijn.
Ik wens iedereen een goed uiteinde met een prima begin voor het nieuwe jaar in goede gezondheid.

Groet van Gerrit
effegenoeg
1
AMG wat flik je me nou!
Jaren lang ben ik je trouw.
En eindelijk besef ik nu....ik hou van jou....

Goede jaarwisseling en een mooi beleggingsjaar toegewenst.
[verwijderd]
1
De prijzen voor grondstoffen zullen voor AMG voor een groot deel bepalen hoe de koers zal verlopen. We beginnen nu boven de 9 Euro en met stijging van de grondstof prijzen is een koers van > 15 Euro snel gehaald. Ik blijf voorlopig in AMG zitten en wacht het rustig af, het aandeel heeft de potentie om veel meer dan 100% te stijgen als het even mee zit.

Beste wensen voor 2016
[verwijderd]
1
viper one
0
Goedemorgen iedereen,
we beginnen het nieuwe jaar al direct met positief nieuws over de electrische autos en bij uitbreiding natuurlijk ook voor de oplaadbare batterypacks voor thuisgebruik. Het is misschien nog niet direct voor morgen of volgende week, maar het bewijst nog maar eens dat veel mensen intensief bezig zijn met deze materie. Goed voor AMG want de markt zal hiervoor lithium nodig hebben en het ziet er naar uit dat de timeline voor de productie ervan perfect de noden zal overlappen. Succes iedereen!!!

Times are a changing in race for plug in vehicles
Monday, January 04, 2016
Clean energy company Phinergy Alcoa is claiming a potential range of up to 1,000 miles with a system which creates energy through a reaction of aluminium and water with oxygen.
A team of chemists in Cambridge in the UK says it has cracked the technology of a lithium-air battery with a capacity to take a car from London to Edinburgh on a single charge.
This to mention just two innovators working on batteries there are many more. Goldman Sachs in London is betting that battery costs will fall by 60% over the next five years, driven by economies of scale as much as by technology.
The driving range will increase by 70%.
As for new products Apple, Google and Amazon have thrown their vast resources into the race for plug-in vehicles, and Tesla's Model 3s will be on the market by 2017 for around US$35,000.
Ford has recently announced that it will invest US$4.5bn in electric and hybrid cars, with 13 models for sale by 2020.
Toyota, the world’s largest car manufacturer and pioneer of the Prius hybrid has spent multi-millions of dollars and bet its future on hydrogen fuel cars, starting with the Miral its first mass market product. It has hinted that it will end all production of petrol and diesel cars by 2050.
Goldman Sachs expects ‘grid-connected vehicles’ to capture 22% of the global market within a decade and by then, it says, the car giants might think twice before investing any more money in the internal combustion engine.

Vogeltje71
0
de prijzen van lithium schieten omhoog de laatste maanden
www.asianmetal.com/LithiumPrice/Lithi...
ferrovanadium en molybdeen trekken een beetje bij
www.asianmetal.com/MolybdenumPrice/Mo...
www.asianmetal.com/FerrovanadiumPrice...
Maar ik weet niet welke precieze metalen (legeringen) en welke landprijzen juist precies voor AMG de meest belangrijke zijn.. Bij lithium lijken alleen China-prijzen te worden gegeven?

Het zou prettig zijn als lithium, grafiet/grafeen en/of molybdeen een enorme aanjager voor de winst/omzet zou worden.
viper one
1
quote:

Vogeltje71 schreef op 4 januari 2016 07:51:

de prijzen van lithium schieten omhoog de laatste maanden
www.asianmetal.com/LithiumPrice/Lithi...
ferrovanadium en molybdeen trekken een beetje bij
www.asianmetal.com/MolybdenumPrice/Mo...
www.asianmetal.com/FerrovanadiumPrice...
Maar ik weet niet welke precieze metalen (legeringen) en welke landprijzen juist precies voor AMG de meest belangrijke zijn.. Bij lithium lijken alleen China-prijzen te worden gegeven?

Het zou prettig zijn als lithium, grafiet/grafeen en/of molybdeen een enorme aanjager voor de winst/omzet zou worden.

Het ZAL prettig zijn want bij stijging van de grondstofprijzen heeft dat een exponentieel effect op de aandelenkoers van AMG. Het grote voordeel van AMG is dat ze de volledige verticale integratie benutten, waardoor ze iets minder afhankelijk zijn van de grondstofprijzen als ze dalen, en maximaal profiteren als deze stijgen. Daar de grondstofprijzen de laatste jaren consistent extreem laag gebleven zijn, mag je er van uit gaan dat deze bij heropleving van de economie eindelijk mee zullen stijgen. Vandaag kan de Chinese beurscrash misschien nog wat roet in het eten gooien, maar ik zie de rest van de week zeker positief, succes iedereen
viper one
0
dankzij de beurscrash in China hebben heel wat aandelen een klap gekregen en zijn het precies solden op dit moment. Spijtig voor degenen die een stoploss hadden ingesteld maar dit hoort er ook bij... Weerom de moeilijke klim naar de 9€ maar vooral weer eens een goede zaak voor de dagtraders voor wie dit als een nieuwjaarscadeau komt. Mijn persoonlijke handelswijze zal dit zeker niet beinvloeden. Ik stel pas een stoploss in vanaf de 18€ is doorbroken, en ja ik heb dit aandeel al 7 jaar dus geduld genoeg heb ik, dit wordt een dag vol verrassingen en paniek, maar ik blijf positief omdat het toekomstpotentieel van deze firma enorm is en er door de gestage wegwerking van de schulden geen redenen zijn om van negatieve verrassingen uit te gaan. Succes iedereen
Louis Pasciuto
0
Industrie grootste economieen Europa plussen allemaal in december vergeleken met november, Duitsland en Italie zelfs beter dan verwacht. Productie China was overigens negatief maar steeg wel licht.
Wel een geluk dat ik diverse turbo's nog niet doorgerold had naar de laatst uitgegeven (8,30).
maurice 1971
0
Morgen allemaal kan me iemand vertellen waarom we vanmorgen -10 hebben gestaan zet nu pas mijn scherm aan!!
itwm
0
Goed teken dat er direct herstel is met goed volume. Stukjes zijn dus gewild en wellicht is een van de recente kopers nog verder aan het uitbouwen, Stoplossjes zijn de lul, maar dat is het risico van het vak. Heb ik geen medelijden mee.
itwm
0
Ijzersterk liggen? Was een euro vanaf vanmorgen! Komt binnenkort een overname bod of fikse uitbreiding aan, kan bijna niet anders.
viper one
0
quote:

itwm schreef op 4 januari 2016 15:57:

Ijzersterk liggen? Was een euro vanaf vanmorgen! Komt binnenkort een overname bod of fikse uitbreiding aan, kan bijna niet anders.
Ja AMG blijft inderdaad ijzersterk liggen. De beurs van China heeft sinds een paar dagen een nieuw systeem dat als volgt werkt, als de index 5% naar beneden duikt wordt de handel een kwartier stilgelegd, en als hij 7% naar beneden duikt wordt de handel voor de rest van de dag stilgelegd. Op de eerste beursdag van het jaar zijn beide systemen reeds met succes getest (als je dat een succes kan noemen, want eigenlijk wil niemand zulke situaties meemaken). Zonder deze noodrem was de Chinese beurs waarschijnlijk nog veel verder naar beneden geduikeld en waren de Europese beurzen waarschijnlijk meegezogen in de val(wat nu ook het geval is). Hopelijk herstelt de Chinese beurs morgen want anders gaan we de rest van de week een spelletje domino spelen in de negatieve zin van het woord. Ja AMG kreeg een forse klap, maar herstelde zich heel goed, wat van heel weinig aandelen gezegd kan worden vandaag, en om dan direct te beginnen speculeren over een overnamebod of een uitbreiding, met dit relatief klein aantal verhandelde aandelen lijkt me toch een beetje een overdreven. Het bevestigt alleen maar mijn mening dat AMG heel goed bezig is en dat de verwachtingen hoog gespannen zijn bij velen wat de toekomst betreft.
[verwijderd]
0
[quote alias=maurice 1971 id=9066965 date=201601041151]
Morgen allemaal kan me iemand vertellen waarom we vanmorgen -10 hebben gestaan zet nu pas mijn scherm aan!!
[/quote

Boevenspelletje? In feite 9 procent plus intraday vanaf toen. Heeft niks met normale handel te maken. Voor wie uit wil breiden: wellicht zeer lage bieding doen voor morgenochtend opening in de hoop op herhaling na weer een Chinese tik. Ik moet helaas even overslaan, maar meestal vis je met dit soort praktijken toch achter het net.
[verwijderd]
0
quote:

itwm schreef op 4 januari 2016 15:57:

Ijzersterk liggen? Was een euro vanaf vanmorgen! Komt binnenkort een overname bod of fikse uitbreiding aan, kan bijna niet anders.
Ik denk dat iemand in de opening een fout maakte. Er warden 1000 st. ingelegd op 8.49, dat gaf wat druk. Meteen daarna kwamen er al kooporders in.

[verwijderd]
1
quote:

itwm schreef op 4 januari 2016 15:57:

Was een euro vanaf vanmorgen!

De eerste 30/60 minuten heb je niks op de beurs te zoeken.
Dat is voor de prof's. Ze hebben wwarschinlijk wat stop-loss's opgehaald.

199 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:45
Koers 23,840
Verschil -0,660 (-2,69%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 136.716
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront