Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Mobileye - Autonomous Tech

48 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
[verwijderd]
0
Mobileye: verguisd op het Tom2 forum en technisch inhoudelijk maar door weinigen begrepen. Daarom dit draadje om hopelijk meer tot de inhoud en essentie te komen die dit bedrijf op Autonomous en ADAS vlak in petto heeft en ook al deels realiseert.
En ja, je mag CTO Amnon Shashua een clown en een poseur vinden.
Feel free om je gedachten en meningen te posten. Positief of negatief, maakt niet uit, maar wel met respect naar de forumgenoten.
Enjoy.
[verwijderd]
0
De koers van Mobileye liep behoorlijk op deze week door het besluit van Amerikaanse autobouwers om m.i.v. 2022 AEB in iedere auto te plaatsen. Het is natuurlijk belachelijk ver weg, maar toch was er al direct een positief effect merkbaar. En niet alleen bij Mobileye, ook NXP en Delphi kregen een lift. Hoe vreemd is het eigenlijk niet dat westerse kaartenmakers niet in China maps mogen produceren, maar Chinese bedrijven wel in de U.S. zelfrijdende auto's mogen testen?
www.investors.com/news/technology/bai...
[verwijderd]
0
Een bemoedigend en positief artikel waarbij de (4-e generatie) MobilEye EyeQ chip een kansrijk ADAS platform wordt geacht naast Nvidia, Qualcomm en NXP.

blogs.barrons.com/techtraderdaily/201...
[verwijderd]
0
Connected Cars in the Next Decade: A $123 billion connected-car market by 2020

PWC estimates that the driver assistance and safety markets will be the largest, together accounting for over 70% of the market by 2020. A key player to watch in that market is Mobileye, which provides 90% of the world's major automakers with collision avoidance systems. These systems, which tether cameras and radars to braking systems, are expected to pave the way for the production of semi-autonomous and autonomous vehicles.

www.fool.com/investing/general/2016/0...
[verwijderd]
0
Harbrick levert middleware 'PolySync'. Dit is een poging om open source software te ontwikkelen om de verschillende computers die er nu al in auto's te vinden zijn (plus de verschillende OS-en die er op draaien) te combineren tot 1 systeem waarbij al die verschillende componenten met elkaar kunnen communiceren. Zo kun je wellicht alle componenten op dezelfde hardware combineren, los van elkaar functionerend, maar wel met elkaar communicerend.
Ik ben benieuwd of MobilEye dit toelaat met hun EyeQ chips?

-----------------------------------------------
Cars today have about 100 different computers on board and run 300 million lines of code, said Josh Hartung, CEO of Harbrick, the company that developed the middleware PolySync, which serves as a layer that allows applications to communicate with each other while giving them the tools to detect threats. If you look at the driverless cars companies like Google and Tesla are developing, these vehicles will need closer to 300 billion lines of code to achieve autonomy. That makes for very complex systems.

“The automotive industry has the tendency to close everything. It’s been effective for them in the past. If you look at the software today, it’s a mix of closed and open interfaces,” Hartung said. “The challenge of developing driverless systems is too big for closed systems. It’s too big of a problem and too important of a problem (for one company) to solve. What we’re working on is a platform that encourages innovation and encourages folks across the industry to focus on what they do really well, and bring that to the community so everyone can benefit from it.”

Automakers tend to keep everything in-house, Hartung said, to give them a competitive edge. If automakers close the ecosystem down and focus on developing their own solutions, it will cause fragmentation of the technology. It will slow down the development process, increasing the time it takes to make driverless vehicles a reality.

The idea of centralization has been buzzing around the auto industry in general for a long time, but it’s a huge cultural shift that also brings safety and security challenges, Hartung said. Autonomous vehicles will likely be what changes this, because the industry just won’t be able to solve the problems driverless cars bring on their own.
-----------------------------------------------
insideunmannedsystems.com/developing-...
[verwijderd]
0
MobilEye heeft hun termen "Road Book", "REM" en "Road Experience Management" als merk vastgelegd, maar let op: pas in februari 2016! Het is dus allemaal nogal 'vers' en eigenlijk pas een maandje na de CES en rond de bekendmaking van de recente partnerships met GM/Volkswagen/Nissan.

trademarks.justia.com/owners/mobileye...
[verwijderd]
0
Hier een overzicht waar ze nu een beetje staan. Let op het citaat van Shashua:
Noting that one third of the global car industry is already using EyeQ chips, Shashua said, “We expect pretty much everyone else in the car industry will be using REM.” Today, Toyota and Daimler are the only two automakers that do not use Mobileye’s chips.
www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1...
[verwijderd]
0
Als het over Mobileye gaat wordt er wel eens gesproken van een vendor-lockin. Je krijgt er namelijk ook altijd de SOC EyeQ bij geleverd. Nu heb ik eens gekeken op hun site, maar ook op de zeer informatieve site van autonomousstuff en gekeken bij de Mobileye Camera Development Kit. Stel dat ik die als OEM, of als after market kit wil gebruiken. Lever ik me dan over aan Mobileye?
Wat blijkt: er is gewoon comunicatie over de CAN-bus mogelijk , waarmee het mogelijk is om onafhankelijk van een proprietary gekoppeld vendor systeem, de gegevens separaat op te vragen via de CAN-bus. Valt wel mee dus met die vendor lock-in!
www.autonomoustuff.com/mobileye-devel...
[verwijderd]
0
Het lijkt erop dat HERE voor hun 'HD Live Maps' de localisatie op de 'Landmarks' manier oplossen. Ze combineren zo te zien optische- en Lidartechniek.

winfuture.de/videos/Software/Here-HD-... (even door de reclame spoelen)

[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 20 maart 2016 22:49:

Het lijkt erop dat HERE voor hun 'HD Live Maps' de localisatie op de 'Landmarks' manier oplossen. Ze combineren zo te zien optische- en Lidartechniek.

winfuture.de/videos/Software/Here-HD-... (even door de reclame spoelen)

Edit: bij nader inzien toch alleen maar Lidar voor de localisatie (ik zie nl. lijnen lopen naar m.i. Lidar landmarks/referenties).
[verwijderd]
0
quote:

Flixxx schreef op 21 maart 2016 07:50:

Haha, is dit het Hik / Here draadje ?

Ouwe basher :)
Foei! Je bent hier toch niet gekomen omdat je op "Mobileye" gezocht hebt he.... ;-)
Jammer genoeg kun je geen privé draadjes in de lucht houden. Dat zou voor puur informatieve draadjes (meer als wiki georganiseerd en niet als discussie) een uitkomst zijn!
[verwijderd]
0
HERE maakt voor hun Cloud Mapping diensten zo te zien gebruik van AWS, net als Continental. Dit is het Amazon Web Service portal, wereldwijd beschikbaar.
Ik vond ineens verdacht veel profielen van HERE medewerkers op LinkedIn met AWS ervaring. Even verder gezocht en bingo:
aws.amazon.com/marketplace/pp/B00PSP8KTA

Je kunt zelfs je eigen cloudbased mapping service bouwen met gebruikmaking van het totale HERE pakket.
developer.here.com/plans/api/enterpri...
[verwijderd]
0
quote:

B_B schreef op 22 maart 2016 09:01:

[...]

Israel’s mapping apps plot world domination
4 HOURS AGO by: Murad Ahmed

When Israel’s tech start-ups tackle transportation, they think less about the local commute and more about world domination.

In 2013, Waze, an Israeli company that offers real-time traffic information on its popular navigation app, was acquired by Google for $1.1bn. Being snapped up by the Silicon Valley company was seen as a great result, as it was then the country’s biggest high-tech deal by value.

Now, an even bigger Israeli transportation technology company has emerged. Mobileye, the world’s leading supplier of driver-assisted technology is listed in New York and has a market capitalisation of about $6.5bn. It wants to go one better than Waze — by aiming to beat Google in the race to building driverless cars.

Over January and February, the Nasdaq-listed company announced deals with carmakers Renault Nissan, Volkswagen and General Motors to build the digital maps autonomous vehicles need to navigate.

The partnerships mean that Jerusalem-based Mobileye is working with a third of the international motor industry at a time when Google is struggling to persuade suspicious manufacturers to use its technology to create driverless cars.

“It’s one thing to come and say: ‘I developed a technology,’” says Amon Shashua, Mobileye’s chairman and co-founder. “It’s another thing to say, ‘I have already partnered with one-third of the global industry’.”

The success of Waze and Mobileye has spurred on a spate of technology start ups in the country focused on transport. What stands out is their long-term and global ambition.
.....
next.ft.com/content/e7e8d87a-c903-11e...
Geplaatst op het Tom2 forum door B_B
www.iex.nl/Forum/Topic/1333615/134/To...
[verwijderd]
0
Geplaatst door @Slainte op Tom2 forum:
phys.org/news/2016-03-startup-driverl...

Driverless als commodity? Who cares about maps?
Er zijn nog heel veel van dit soort initiatieven te verwachten als spin-off van Universitaire programma's.

Ze gebruiken voor de localisatie Lidar en vaste object referentie (min of meer vergelijkbaar met RoadDNA van Tom2), met dat verschil dat in het client-voertuig dus ook Lidar gebruikt wordt in tegenstelling tot camera's bij Tom2.

All autonomous cars use LIDAR for object detection, but nuTonomy's system, he says, localizes by detecting not only objects on the road but also stationary objects all around the car. "Even though stuff at road level can change all the time—you can have a car parked here or not, for example—a building is going to stay put," Frazzoli says.

En nog een leuke:
For Jaguar Land Rover, for instance, nuTonomy is developing an autonomous parking feature that will drop off a rider at, say, a shopping center and find its own spot in the parking lot

www.zdnet.com/article/millions-in-see...
video.cnbc.com/gallery/?video=3000489156
bostinno.streetwise.co/2016/01/29/sel...
[verwijderd]
0
Why Audi’s zFAS Is Blueprint for Next-Gen Domain Architectures

Nivdia (Tegra K1), Mobileye (EyeQ3), Infineon (Aurix); hele complexe zaken en het werkt allemaal samen in één ADAS systeem van Audi.

www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1...
[verwijderd]
0
Interessant inkijkje in wat er in de nieuwe Tesla Model S aan Mobileye techniek gaat komen:

www.globes.co.il/en/article-elon-musk...

Citaat:
Automotive industry sources say the aim of the visit was to view a demonstration of several breakthrough developments by Mobileye in this field installed on a trial Tesla Model S vehicle. Two vehicles of this type have been in Israel for some time and are being used in the development of the automated system.

The system Mobileye is developing for Tesla is the first of its kind in the world, and it combines several advanced technologies that enable the vehicle to identify its environment, avoid obstacles, and move without driver intervention. Among the technologies are a system called DNN (digital neural network), which enables the vehicle to "learn" by gathering data on the move, and even to identify different kinds of road surface; free-space, which enables the automatic vehicle's systems to identify areas without defined objects such as hard shoulders of roads, sidewalks, and so on, and avoid collisions and deviations from the road; a "holistic path prediction", which enables a vehicle to select the correct path - on an open road, for example – even when there are no visual hints in the environment; and a sign identification system that can identify over 1,000 signs and road markings in use around the world.


General Motors has also recently started recruiting people in Israel in order to expand its research and development center in Herzliya. Among other things, the company intends to develop key parts of its future automated driving system in Israel.
[verwijderd]
0
Seeking Alpha zegt: Instappen op Mobileye (maar je moet wel een sterke maag hebben vanwege te verwachten schommelingen):
seekingalpha.com/article/3961783-lean...
[verwijderd]
1
Ik heb het idee dat Renault voor zelfrijdende auto's van TomTom's HD map en road dna gebruik gaat maken. De eerste reden is simpel: TomTom en Renault zijn sterke partners van het eerste uur en hebben samen veel successen geboekt in adoptie van connected services. De tweede is dat ik ook op linkedin wat relaties zag tussen mensen die betrokken zijn bij tomtom road dna en bij renault autonomous driving.

We weten ook dat road dna vorig jaar in 98% van de tijd een exacte positie kan geven van de auto. En de laatste 1-2 procent daar is sindsdien aan gewerkt. Ook kan het gebeuren dat een 3D map net niet actueel meer is, doordat er net een wegwijziging is geweest. Crowdsourcing moet de tijd van updates minimaliseren tot seconden/minuten versus weken/maanden. Maar ook bij 'near-realtime map updates' kan een auto een onverwachte situatie tegenkomen.

Uit de luchtvaart weten we dat als er een ongeluk if incident gebeurt met een autopilot het nooit 1 factor is, maar een ongelukkige samenloop van meerdere factoren die het incident veroorzaken.

Je hebt daarom 'full redundancy' nodig. In engineer termen betekent 'redundancy': het kopieren van iets bestaands, met het doel om de betrouwbaarheid van het systeem te vergroten, in de vorm van een back-up."

Uit wikipedia:

In engineering, redundancy is the duplication of critical components or functions of a system with the intention of increasing reliability of the system, usually in the form of a backup or fail-safe.

De autofabrikanten hebben dus een soortgelijke technologie als de HD map en/of road dna nodig als back-up voor de incidentele gevallen dat er net een nieuwe weg is aangelegd of in extreme weersomstandigheden en er teruggevallen moet worden op andere data.

Welnu, Mobileye noemt haar deal met Renault-Nissan het zorgen voor "full redundancy". Je moet het goed lezen, maar eigenlijk lijken ze hier dus te zeggen dat ze niet de primaire data en software leveren, maar fungeren als een achtervang cq back-up.

Dan is dus de vraag wie wel het primaire systeem levert en mijn schatting is dat dat TomTom is.

Quote Mobileye:

“Adding Nissan and Renault as part of the Renault-Nissan alliance, as a REM technology customer is another important step in the creation of a continuously updated high-definition data for drivable paths with precise-localization that will meet the requirement for full redundancy to enable safe autonomous driving including city autonomous driving,” stated Prof. Amnon Shashua, co-founder, chairman and Chief Technology Officer of Mobileye."
[verwijderd]
0
CiTi dicht Mobileye een zeer cruciale rol toe in het autonomous car ecosysteem:

Mobileye NV To Become The Core Self-Driving Car OS: Citi
www.valuewalk.com/2016/04/mobileye-be...

The Core..... jaja. Ik gok toch op multicore. Diversiteit is alleen maar goed.
48 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 870,27 -3,75 -0,43% 25 apr
AMX 916,54 -9,22 -1,00% 25 apr
ASCX 1.190,79 -16,28 -1,35% 25 apr
BEL 20 3.857,94 -25,89 -0,67% 25 apr
Germany40^ 17.931,00 +13,72 +0,08% 25 apr
US30^ 38.124,13 0,00 0,00% 25 apr
US500^ 5.044,94 0,00 0,00% 25 apr
Nasd100^ 17.428,55 0,00 0,00% 25 apr
Japan225^ 37.725,14 0,00 0,00% 25 apr
WTI 83,75 +0,85 +1,03% 25 apr
Brent 87,91 -0,17 -0,19% 25 apr
EUR/USD 1,0729 +0,0032 +0,30% 00:48
BTC/USD 63.979,87 -2.392,12 -3,60% 25 apr
Gold spot 2.332,58 +16,46 +0,71% 00:48
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
UNILEVER PLC 47,590 +2,630 +5,85% 25 apr
KPN 3,436 +0,019 +0,56% 25 apr
Ahold Delhaize 27,880 +0,120 +0,43% 25 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ADYEN NV 1.157,000 -261,400 -18,43% 25 apr
BESI 136,000 -3,000 -2,16% 25 apr
Philips Koninklijke 19,265 -0,355 -1,81% 25 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront