Forum: TomTom » TOMTOM MEI 2016 » Pagina: 95 | Belegger.nl

TOMTOM MEI 2016

3.928 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 193 194 195 196 197 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Koos99
7
quote:

Lighter_ schreef op 16 mei 2016 om 19:00:


[...]

Wat raar dat je dit zegt. Veelal onderwogen? Waar maak je dat uit op? Ik neem aan dat we niet onze exacte posities hoeven te melden elke dag. Maar ik zou het niet per se onderwogen willen noemen. En zou dat het geloofwaardiger maken als iedereen a la Wies eerst zijn posities meldt (ook niet te verifieren) voordat hij iets meldt. Lijkt mij niet..



Ik heb 15 jaar gehandeld, en zonder dat iemand ooit zijn positie heeft laten zien wist ik van conculega's altijd wel in grote lijnen hoe ze zaten. Je krijgt een soort radar om de bluffers te onderscheiden van de mensen die daadwerkelijk handelen naar wat ze zeggen. Ook al kan ik het verhaal van Wies niet verifiëren, toch weet ik dat het klopt. Wies is een handelaar in hart en nieren, en is in staat om van mening te veranderen en daar ook weer naar te handelen (petje af). Voor mij is zijn verhaal transparant.
Jij hebt aangegeven dat je vorig jaar een groot deel van de stijging aan je voorbij hebt laten gaan. Toen we dit jaar een keer eerder op de 7.xx stonden gaf je aan op dat moment geen positie te hebben. Dat is goed gedaan, maar in combinatie met het feit dat je alle informatie positiever probeert weer te geven dan ze daadwerkelijk is, maakt dat het voor mij niet duidelijk is waar je staat. Op cijferdag meld je info op het forum die enkel aan analisten is gegeven en je hebt vele bronnen die niet bekend gemaakt kunnen worden. Voor mij een duidelijk geval van niet het achterste van je tong willen laten zien.

*Natte krant*
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 16 mei 2016 om 19:45:


Zo dood als een pier.De koers dus.Oorverdovende radiostilte vanuit de top.Vandaag is weer het spelletje "endgame" niet gespeeld.



Ik krijg grote rode vlekken bij de term "endgame". Het suggereert heel veel. Het is groot. Wakkie gebruikte de term tijdens de AVA. Ik zie het nu als een schild. Vraag in godsnaam niet wat het inhoud en hoe TT er van gaat profiteren. Stop met lastige vragen stellen....The Endgame. Nou dan gaan we zien. Tot die tijd terug in je hok met een waardeloze performance van het aandeel. Wat doethetertoe?? Wij zijn met grote dingen bezig!
tiekoes6
0
quote:

JanK1 schreef op 16 mei 2016 om 19:21:


[...]

Inderdaad TKR maar per saldo komt de koers steeds lager en dat vind je normaal?

Een mooi bedrijf dat koersmatig zo slecht presteert riekt naar bedrog , maar wie welke welke rol in de afbraak.

Niemand van ons weet dat maar de waarheid zou wel eens heel onthutsend kunnen zijn.
Je schrijft dit goed Jan dat de waarheid onthutsend kan zijn.
Toch denk ik dat wat ik gezien heb aan de nieuwe wegen ( Zuid-Duitsland) die er komen in de middenberm zat om de meter kasten(zelfrijdende auto's?)
Oplaadpunten van Tasla 8 stuks bij benzine pompen.
Daarbij denk ik aan RoadDna doordat ik veel las hierover op dit forum.
We gaan het zien maar vind dat TT erg veel is gezakt.
[verwijderd]
4
quote:

Lighter_ schreef op 16 mei 2016 om 18:23:


[...]

Nee het idee was private equity + fleetmatics voor alleen telematics. De andere divisies zouden echt dan door andere bedrijven gekocht moeten worden, niet door PE. Volgens mij is het niet zo dat een integrale overname niet mogelijk was, maar eerder een gedeeltelijke, van alleen TTT. Is dat afgewezen of nooit geprobeerd? Ik heb geen idee.

Maar Justin de kans dat TT haar Telematcs divisie verkoopt, al is het slechts gedeeltelijk, is zeer onwaarschijnlijk. Hetzelfde geldt voor de maps, daar is de interesse overweldigend, maar ook die verkopen ze niet.
Dus wat zouden we moeten met een bericht dat er interesse is?
Verder kan ik hier iedereen mededelen dat Justin niet bij TT werkt en daar steek ik mijn hand voor in het vuur. Verder is hij, tenminste tegen mij, erg open geweest over zijn handelen en hij vertelde dat hij vorig jaar steeds verkeerd zat met zijn timing waardoor hij vorig jaar niet veel winst gemaakt heeft. Dit jaar zit hij veel beter en is zijn winst prima. Wat je met dit soort info moet is mij een raadsel. Who cares, in mijn ogen gaat het er om dat we elkaar van info voorzien. Al het geleuter mag van mij achterwege blijven. Maar goe dik lees dan ook bijna niets meer. Ik denk dat we voorlopig in de nieuwsluwte blijven waardoor de koers alle kanten op kan. Echter als Justin al niet best is in timen van TT dan ga ik dat maar helemaal niet proberen. Dus ik breidt uit omdat ik er van overtuigd ben dat TT de komende jaren een enorme winstexplosie gaat laten zien. Ik zal niet uitleggen waarom want dat is hier al zeer uitgebreid beschreven, wat de koers voorlopig gaat doen dat weet ik niet maar ik wil de stijging niet missen en het geld dat ik beleg dat heb ik niet nodig dus waar zou ik mij druk over maken. En dat doe ik dus ook niet. Ik blijf lekker zitten. Wat de upmarjannekes en de downmarjannekes ook roepen!
mjmj
0
Tja wanneer gaat HG beseffen dat de koers wel een strategische variabele is en dat hij beleggers niet zomaar kan negeren? Wanneer gaat hij zijn eigen vermogen aanspreken om een bodem onder de koers te leggen en een eind te maken aan het spel van de shorters?
db8r
0
quote:

Lighter_ schreef op 16 mei 2016 om 17:33:


[...]

Wat me opvalt in elk geval is dat dit forum nergens meer warm of koud van wordt. Het bericht dat de PE partijen die in Fleetmatics zitten samen met Fleetmatics interesse hadden in TT Telematics (en zelfs partners zijn gaan zoeken om TT integraal over te nemen) dat doet niemand ene zier. Nu heb ik het ook wat verkapt gebracht en ik snap, ik ben ook maar 1 iemand die dit zegt en er zijn wat figuren geweest die me zwart maken (het zou een baan zijn, of ik zou van TT zijn of weet ik veel). Maar dan nog.



Ik denk dat dit soort 'nieuwtjes' ook aan verzadiging en gewenning toe is. Niet te verifiëren dus het kan waar zijn, maarja ook net zo goed niet waar zijn.
Een beetje hetzelfde als met de Volvo, Ford, General Motors geruchten.
Het zal allemaal wel. Boeiuh. Echt nieuws komt er niet.
De gelatenheid daalt over je neer. Net zo frustrerend als je trein ergens tussen 2 stations stil staat en de machinist vertelt niet wat er aan de hand is.
Overigens: waar blijft de transcript van de laatste aandeelhoudersvergadering.
Duurt dat altijd zo lang bij TomTom?
Juun
0
quote:

Koos99 schreef op 16 mei 2016 om 19:45:


[...]

...stonden gaf je aan op dat moment geen positie te hebben. Dat is goed gedaan, maar in combinatie met het feit dat je alle informatie positiever probeert weer te geven dan ze daadwerkelijk is, maakt dat het voor mij niet duidelijk is waar je staat. Op cijferdag meld je info op het forum die enkel aan analisten is gegeven en je hebt vele bronnen die niet bekend gemaakt kunnen worden. Voor mij een duidelijk geval van niet het achterste van je tong willen laten zien.



Als Justin noodgedwongen niet het achterste van zijn tong kan laten zien is het des te meer te waarderen dat hetgeen hij net wel met ons kan delen ook met ons deelt. Dat er dan wat achterblijft van zijn kennis, wat pas in een later stadium met ons gedeeld kan worden,.. het is dan maar zo. Vooralsnog vooral waardering voor wat wij allemaal wel meekrijgen.

Feitelijk is het de omschrijving van eigenwijsheid: "de kennis die iemand op enig moment al heeft, terwijl een ander daar pas in een later stadium achter zal komen".
[verwijderd]
1
quote:

JanK1 schreef op 16 mei 2016 om 19:21:


[...]

Inderdaad TKR maar per saldo komt de koers steeds lager en dat vind je normaal?

Een mooi bedrijf dat koersmatig zo slecht presteert riekt naar bedrog , maar wie welke welke rol in de afbraak.

Niemand van ons weet dat maar de waarheid zou wel eens heel onthutsend kunnen zijn.



Zou best kunnen Jan.Deze onthutsende koers is een bespotting.En volledig uit het lood m.b.t. de kansen voor het bedrijf.Hier dagelijks te lezen.

Lekker hoor,een mol in huis.
Jammer dit!!
0
[quote alias=Turquoisine id=9351184 date=201605161649]
[...]Zal mijn vader wel niet geweest zijn, maar mogelijk wel medewerkers die ik zelf ook wel ken; ik zit ook al heel wat jaartjes bij het gele vervoerbedrijf ;-)
[/quote

Waar? Ik zit in rsd op de post. ...jij?
[verwijderd]
1
quote:

Koos99 schreef op 16 mei 2016 om 19:45:


[...]

Ik heb 15 jaar gehandeld, en zonder dat iemand ooit zijn positie heeft laten zien wist ik van conculega's altijd wel in grote lijnen hoe ze zaten. Je krijgt een soort radar om de bluffers te onderscheiden van de mensen die daadwerkelijk handelen naar wat ze zeggen. Ook al kan ik het verhaal van Wies niet verifiëren, toch weet ik dat het klopt. Wies is een handelaar in hart en nieren, en is in staat om van mening te veranderen en daar ook weer naar te handelen (petje af). Voor mij is zijn verhaal transparant.
Jij hebt aangegeven dat je vorig jaar een groot deel van de stijging aan je voorbij hebt laten gaan. Toen we dit jaar een keer eerder op de 7.xx stonden gaf je aan op dat moment geen positie te hebben. Dat is goed gedaan, maar in combinatie met het feit dat je alle informatie positiever probeert weer te geven dan ze daadwerkelijk is, maakt dat het voor mij niet duidelijk is waar je staat. Op cijferdag meld je info op het forum die enkel aan analisten is gegeven en je hebt vele bronnen die niet bekend gemaakt kunnen worden. Voor mij een duidelijk geval van niet het achterste van je tong willen laten zien.




Ik herinner me de jaarcijfers 2014, de transitie zou over zijn en Harold zou een geweldig verhaal gaan houden. Een ex-poster hier, ene *justin* zat zonder verbinding vast in het verkeer en kon zijn mening over de cijfers niet openbaren. Maar wel snel putopties kopen en dat melden toen de daling inmiddels meer dan 10 of 15% was.

Nu schrijft Lighter: misschien heb ik me in te bedekte termen uitgelaten (.......).

Net als JanK geloof ik al jaren heilig in dubbele agenda's, zo'n laatste zin is op allerlei manieren te interpreteren. Daar bovenop vind ik dat er veel tijd naast een gezin en een betaalde baan overblijft om belangenloos duizenden lange en technische berichten te plaatsen. Ook heb ik al tientallen keren gelezen 'Als mijn bijdrages niet gewaardeerd worden houd ik er mee op'.
Wie houdt hem daarin eigenlijk tegen? De koers staat al zo'n 8 jaar 10 euro of meer onder de uitgifteprijs, dus die heeft ook niets aan deze uit de hand gelopen 'hobby' gehad.
Kuiken
1
brion Automotiv:

Auto manufacturers have a bright future as guardians of the connected car’s data, Edouard de Lamarzelle of PSA Insurance told Paul Myles. [Ins.Myles.2016.04.27]

Carmakers could be among the biggest winners in the connectivity of cars where “data is money” according to Edouard de Lamarzelle CEO of PSA Insurance.

Speaking to TU-Automotive, he said any challenges with rolling out the technology to all new cars will be overcome as carmakers jockey for position in the market.

“If there is a technological issue with connected cars we know from past experience that it will be resolved,” said Lamarzelle. “My position is more about how we are going to use it?”

He said there are three main outcomes of connectivity that will change the automotive industry forever.

Lamarzelle said: “Firstly, we start from whether the clients perceive an added value with the technology, according to their standards and not what we think they should be. In the history of the internet there have been some fantastic models that we thought would happen but they did not. The end judge will be the consumer so we try to have an approach that is simple.

“For example, when a client buys a car he wants something nice, he wants mobility solutions, he wants peace-of-mind. Clearly his car that can communicate and send back information is an opportunity for a manufacturer because it will enrich the customer relationship that they have.

“The manufacturer can anticipate situations where the customer will need solutions and the manufacturer can be there for them when it happens. And no customer would say ‘no I don’t want this solution’ so we are confident that if we address this everyone will find an interest. Now whether they want to pay or not is another question it’s more about how the business model is going to be organised and there are many forms that can be applied.”

Evolution and revolution

“The second point is that connectivity will have an evolution/revolution over how things used to be done,” Lamarzelle said. “Today, for example, when you look at how insurers underwrite risk, you go and see the agent who gives you a list of questions that you reply to and that’s it, you have your policy and we’ll see you next year at the renewal.

“However, with the connected car it is possible, at just about every moment, to assess the risk and that will be a revolution for the insurance industry because the data will allow insurers to assess how their risk is spread.

“In all this it will help us to better manage an incident and perform and act to assist the client will cost less because of the access to this information.

“Thirdly, perhaps it will encourage the carmaker to consider they have a strong position in the value chain and so they can become a player. There is some talk today that, maybe, the carmaker may also become the insurer of the vehicle.”

Lamarzelle said telematics will open up a plethora of new revenue streams for all the major players involved with automotive products and services.

He explained: “Telematics has everything within itself to be considered as an important business element because while it used to be ‘time is money’, we are now in an environment that data is money as well. By having data you have access to different profit streams and, because data also allows you to save time, you have a double impact on profits. The one that has the data, and has the ability to intervene to gain time and deliver a value-added offer with a solution to the end user, will be a winner in this new market. That’s why the OEMs, for me, have a very strong position.”

However, Lamarzelle cautioned that restraint will have to be exercised in the moves to use telematics to increase customer engagement.

He said: “Telematics enables many things but we do not want to annoy our clients, however, we will need to further the brand. Everything we do is to ensure the client is happy.

“There is interactivity now with the client but we do not want to impose this on the client unless the car is going to have a breakdown and we can communicate this to the driver.

“Where telematics will be used is how to use this information to do things differently either at a cheaper cost or to do something better. For example, imagine all cars are connected and we can see which cars will have a breakdown in the next month. In this case we could know which spare parts will be used in that month and can optimise our warehouse to ensure we don’t have clients that are stuck with a breakdown and no spare parts at the dealership. And this saves us time and money too.

“In this way we could offer a value-added proposal where the client will be the ultimate beneficiary.”
Hik
1
Vanuit technische ontwikkelingen bezien vind ik het gewoon één grote kat-uit-de-boom-kijk wedstrijd.
-NXP bracht vandaag zijn automated driving platform 'Blue-Box' uit. Ook met dit deeplearning platform kun je met allerlei soorten sensoren (Lidar, Radar, Vision) kaarten maken en onderhouden. Het wordt al enkele tijd door grote OEM-ers getest.
-Nvidia is met Drive-PX-2 op dezelfde manier bezig.
-HERE onderzoekt met Pioneer ook al een dergelijk sensor-fusion platform.
-Mobileye zit niet stil.
Kortom: bijna out-of-the-blue blijkt het onderwerp maps (en vooral HD-maps) ineens op meerdere manieren benaderbaar en invulbaar te zijn. Lidar wordt steeds kleiner, goedkoper en dus benaderbaarder om in crowd-soursing/crowd-sensing achtige toepassingen ingezet te kunnen worden om maps door een grote rijdende vloot aan 'gewone' te laten genereren.
Wég lijkt ineens de noodzaak om mapping-vans te bezitten en de weg op te sturen. Dit is echter wel de manier waarop HERE en Tom2 nu te werk gaan. Om over Google nog maar te zwijgen.
Map-updates verwerken lijkt iets te worden voorAI/Deeplearning algoritmes. Tom2 doet nu toch ook al ruim 50% van deze updates automatisch?
Mogelijk brengen deze ontwikkelingen zóveel teweeg, niet alleen bij de kaartenmakers, maar ook bij de OEM's dat zaken doen (échte orders plaatsen of jezelf als partner bekend maken, danwel allianties opstarten) als riskant wordt gezien. De noodzaak om nu al A te zeggen terwijl er nog tijd genoeg lijkt om wachtende op ontwikkelingen ook nog B te kunnen zeggen is er niet.

Gewoon de kat. De boom. Kijken. Wachten. Wachten......
~Justin~
5
quote:

Koos99 schreef op 16 mei 2016 om 19:45:


[...]

Ik heb 15 jaar gehandeld, en zonder dat iemand ooit zijn positie heeft laten zien wist ik van conculega's altijd wel in grote lijnen hoe ze zaten. Je krijgt een soort radar om de bluffers te onderscheiden van de mensen die daadwerkelijk handelen naar wat ze zeggen. Ook al kan ik het verhaal van Wies niet verifiëren, toch weet ik dat het klopt. Wies is een handelaar in hart en nieren, en is in staat om van mening te veranderen en daar ook weer naar te handelen (petje af). Voor mij is zijn verhaal transparant.
Jij hebt aangegeven dat je vorig jaar een groot deel van de stijging aan je voorbij hebt laten gaan. Toen we dit jaar een keer eerder op de 7.xx stonden gaf je aan op dat moment geen positie te hebben. Dat is goed gedaan, maar in combinatie met het feit dat je alle informatie positiever probeert weer te geven dan ze daadwerkelijk is, maakt dat het voor mij niet duidelijk is waar je staat. Op cijferdag meld je info op het forum die enkel aan analisten is gegeven en je hebt vele bronnen die niet bekend gemaakt kunnen worden. Voor mij een duidelijk geval van niet het achterste van je tong willen laten zien.




Nou ja. Dat is dan jammer. Als je dit beeld al hebt kan ik dat vast niet veranderen en dat hoeft ook niet.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik mijn post gedrag niet aanpas aan mijn positie. Op het moment dat ik geen positie zou hebben post ik net so als anders. Ik denk niet dat de individuele berichten en nieuwtjes invloed hebben op koers. Voor mij telt het 'totaalbeeld' wat zich over langere tijd vormt en dat zal voor de meesten gelden.

Mijn positie is ook onder water dit jaar, daar was geen ontkomen aan. Maar niet extreem onder water. Maar wat me vooral heeft geholpen was 1 daytrade door de dag voor de Geneva motor show wat turbo's te kopen en dag daarna er weer uit. Dat heeft de boel deels gecompenseerd.

Ik heb een paar leuke contacten, maar niemand van tt zelf. Dat wil ik liever niet. Iemand van TT spreken op een ava is voor mij zo'n beetje de max. Wel probeer ik via andere wegen wat over TT te weten te komen. Ik denk dat je wel moet, want de info van TomTom is niet mistig (ik vind het helder) maar ze geven niet aan wat de lange termijn doelen en uitdagingen zijn.

Soms probeer ik gewoon wat. Zo heb ik een heel nette mail aan IR van BMW gestuurd (en beantwoord gekregen) hoe het krachtenveld nu ligt met HERE, TomTom en andere leveranciers. Antwoord was te algemeen om te posten, maar je snapt een beetje dat je soms kunt proberen. De ene keer vang je niets en de andere keer hoor je wat nuttigs. Het liefst zou ik een buurman met een reuters portal hebben, vanwege de analisten reports, maar helaas.
[verwijderd]
0
quote:

Juun schreef op 16 mei 2016 om 20:01:


[...]
Als Justin noodgedwongen niet het achterste van zijn tong kan laten zien is het des te meer te waarderen dat hetgeen hij net wel met ons kan delen ook met ons deelt. Dat er dan wat achterblijft van zijn kennis, wat pas in een later stadium met ons gedeeld kan worden,.. het is dan maar zo. Vooralsnog vooral waardering voor wat wij allemaal wel meekrijgen.

Feitelijk is het de omschrijving van eigenwijsheid: "de kennis die iemand op enig moment al heeft, terwijl een ander daar pas in een later stadium achter zal komen".
:D

Als je zo gebeld wordt door de heer B. Oilerroom, zou het met bovenstaande post te maken kunnen hebben. Zeg me aub dat je een grapje maakt.
JanssenB
2
quote:

Riet van Milt schreef op 16 mei 2016 om 20:26:


[...]

Ik herinner me de jaarcijfers 2014, de transitie zou over zijn en Harold zou een geweldig verhaal gaan houden. Een ex-poster hier, ene *justin* zat zonder verbinding vast in het verkeer en kon zijn mening over de cijfers niet openbaren. Maar wel snel putopties kopen en dat melden toen de daling inmiddels meer dan 10 of 15% was.

Nu schrijft Lighter: misschien heb ik me in te bedekte termen uitgelaten (.......).

Net als JanK geloof ik al jaren heilig in dubbele agenda's, zo'n laatste zin is op allerlei manieren te interpreteren. Daar bovenop vind ik dat er veel tijd naast een gezin en een betaalde baan overblijft om belangenloos duizenden lange en technische berichten te plaatsen. Ook heb ik al tientallen keren gelezen 'Als mijn bijdrages niet gewaardeerd worden houd ik er mee op'.
Wie houdt hem daarin eigenlijk tegen? De koers staat al zo'n 8 jaar 10 euro of meer onder de uitgifteprijs, dus die heeft ook niets aan deze uit de hand gelopen 'hobby' gehad.


Ga gewoon in een ander fonds zitten als je er niet (meer) in gelooft.

Justin kan posten wat hij wilt, en positief zijn als hij dat wilt.
Net als jullie negatief zijn.

Ik lees Justin zijn posts graag.
Zelf geloof ik ook in Tom2 iop de lange termijn.
Helaas loopt het anders op dit moment, heeft me ook veel geld gekost.
Gelukkig zit ik ook nog in andere fondsen.
~Justin~
0
quote:

Hik schreef op 16 mei 2016 om 20:39:



Wég lijkt ineens de noodzaak om mapping-vans te bezitten en de weg op te sturen. Dit is echter wel de manier waarop HERE en Tom2 nu te werk gaan. Om over Google nog maar te zwijgen. (A)

Map-updates verwerken lijkt iets te worden voorAI/Deeplearning algoritmes. Tom2 doet nu toch ook al ruim 50% van deze updates automatisch? (B)

Mogelijk brengen deze ontwikkelingen zóveel teweeg, niet alleen bij de kaartenmakers, maar ook bij de OEM's dat zaken doen (échte orders plaatsen of jezelf als partner bekend maken, danwel allianties opstarten) als riskant wordt gezien. (C)

De noodzaak om nu al A te zeggen terwijl er nog tijd genoeg lijkt om wachtende op ontwikkelingen ook nog B te kunnen zeggen is er niet.

Gewoon de kat. De boom. Kijken. Wachten. Wachten......



A) Mijn beeld erbij is dat je de vans alleen nodig hebt om de weg de eerste keer te maken. Daarna is het onderhoud ervan iets softwarematigs. Zo is het op de ava ook exact verteld.

B) Zoals ik onder A zei, dat wordt dus inderdaad steeds meer zelf lerend. Die 50% noemde TT vorig jaar op gpsbusinessnews dus zal nu mogelijk meer zijn. TT was de eerste die ons er zelf op attendeerde dat de map steeds meer zelflerend wordt. Twee dingen die je TT steeds hoort zeggen: de OEM's beseffen zich dat je kaarten maken op mega schaal en efficient moet kunnen doen en zien dat als echt iets voor TT/de kaartenmakers. Tweede wat ik merk is dat TT de kennis die ze heeft vanuit de eigen camerawagens nu ook in de auto kan brengen. Zoals lokale analyse software onboard die vervolgens alleen het relevante (de verandering) naar de cloud stuurt. Tegen SNS zei Goddijn vorige week ook: de connected car krijgt steeds meer tomtom software - die deels nog in ontwikkeling is. Er werd niet gezegd 'content', maar 'software'.

C) Die indruk heb ik nu juist niet. Ik hoor alleen maar over een hoge tender activiteit. Kan wel zijn dat die tender activiteit nu nog vooral gaat over connected car, ADAS en semi-autonomous. En in mindere mate fully autonomous. Had Goddijn zelf niet gezegd dat in de huidige licentie inkomsten van automotive maar een fractie omzet heeft uit echt autonoom rijden (test licenties van HD maps en road dna). Het is wel commercieel verkrijgbaar maar als het nog tests zijn dan zijn die bedragen natuurlijk nog niet hoog.

[verwijderd]
1
quote:

JanssenB schreef op 16 mei 2016 om 20:47:


[...]



Ik lees Justin zijn posts graag.




Ik lees ze ook graag, al is het maar omdat hij als één van de weinigen hier de Nederlandse taal redelijk zuiver hanteert. Sinds een tijd lees ik ze echter vanuit een andere invalshoek, mezelf veel meer afvragend wat de onderliggende reden is om ze op het forum te laten verschijnen.
~Justin~
0
quote:

Riet van Milt schreef op 16 mei 2016 om 20:26:


[...]

Ik herinner me de jaarcijfers 2014, de transitie zou over zijn en Harold zou een geweldig verhaal gaan houden. Een ex-poster hier, ene *justin* zat zonder verbinding vast in het verkeer en kon zijn mening over de cijfers niet openbaren. Maar wel snel putopties kopen en dat melden toen de daling inmiddels meer dan 10 of 15% was.

Nu schrijft Lighter: misschien heb ik me in te bedekte termen uitgelaten (.......).

Net als JanK geloof ik al jaren heilig in dubbele agenda's, zo'n laatste zin is op allerlei manieren te interpreteren.


Dit is echt gelul van de bovenste plank.

Ik heb 1 keer op de dag voor de jaarcijfers - aan het eind van de dag - een grote zak speeders short gekocht. Die zaten vlak onder stoploss en kostten slechts 4 cent. Aangezien de kant van de koers al direct voor negenen wordt gezet (het zou vrij uitzonderlijk zijn als de koers stijgt op een matige outlook en daarna pas zakt) heb ik die als protectie gekocht.

Elk aandeel was voor 4 cent te beschermen. Opent de koers in de plus dan is je bescherming plijte maar is die vier cent ook zo terugverdiend. Hier is niets geks aan. Omgerekend had ik op elke 98 aandelen 100 van die dingen. Dus technisch gezien zou je kunnen zeggen dat ik fractioneel netto short zat. O wat vaak heeft Marie Trottoir het moeten oprakelen. Alsof het een soort zonde is. Terwijl het gewoon een lastminute trade was vlak voor sluiting beurs die met enig geluk goed uitpakte. Ik dacht ze niet nodig te hebben, maar de bescherming was die keer heel goedkoop en toch maar gedaan.


En met te bedekte termen bedoelde ik: ik geef een hint en hoop dat iemand het oppikt. Dat was blijkbaar niet het geval. Harrysnel was er niet. Dan moest het wat explicieter. That's all. Natuurlijk heeft iedereen een soort van agenda. Jij en JanK ook. Maar hoezo een 'dubbele'? Een enkele is voldoende.
Hik
0
quote:

Lighter_ schreef op 16 mei 2016 om 20:54:


[...]

A) Mijn beeld erbij is dat je de vans alleen nodig hebt om de weg de eerste keer te maken. Daarna is het onderhoud ervan iets softwarematigs. Zo is het op de ava ook exact verteld.

B) Zoals ik onder A zei, dat wordt dus inderdaad steeds meer zelf lerend. Die 50% noemde TT vorig jaar op gpsbusinessnews dus zal nu mogelijk meer zijn. TT was de eerste die ons er zelf op attendeerde dat de map steeds meer zelflerend wordt. Twee dingen die je TT steeds hoort zeggen: de OEM's beseffen zich dat je kaarten maken op mega schaal en efficient moet kunnen doen en zien dat als echt iets voor TT/de kaartenmakers. Denk je ook niet dat de Nvidia's en NXP's (en zo je wilt Mobileye) in deze niche kunnen stappen met met hun technologie? Met name DNN/Deeplearning maakt een enorme boost door. Dit is dezelfde benadering die Toyota op de CES2016 presenteerde Tweede wat ik merk is dat TT de kennis die ze heeft vanuit de eigen camerawagens nu ook in de auto kan brengen. Zoals lokale analyse software onboard die vervolgens alleen het relevante (de verandering) naar de cloud stuurt. Tegen SNS zei Goddijn vorige week ook: de connected car krijgt steeds meer tomtom software - die deels nog in ontwikkeling is. Er werd niet gezegd 'content', maar 'software'. Ik ken inderdaad ook het citaat waarin hij zegt dat ook Tom2 met AI/Deeplearning bezig is. Ik hoop dat dit net zo veelomvattend is als waar bijv. Nvidia mee bezig is.

C) Die indruk heb ik nu juist niet. Ik hoor alleen maar over een hoge tender activiteit. Kan wel zijn dat die tender activiteit nu nog vooral gaat over connected car, ADAS en semi-autonomous. En in mindere mate fully autonomous. Had Goddijn zelf niet gezegd dat in de huidige licentie inkomsten van automotive maar een fractie omzet heeft uit echt autonoom rijden (test licenties van HD maps en road dna). Het is wel commercieel verkrijgbaar maar als het nog tests zijn dan zijn die bedragen natuurlijk nog niet hoog.
Kan zijn, maar als ik nu als Nvidia een poot tussen de deur zou krijgen bij Audi/Mercedes etc. dan zijn ze voor hun gevoel misschien bezig met ADAS, maar dan hebben ze hun hoofd in mijn strop gestoken. Er is geen dualsourcing mogeljk als je eenmaal voor het éne platform hebt gekozen. Kostetechnisch ook ondoenlijk. Nvidia beweert overigens dat iedere autofabrikant zijn eigen DNN database moet 'bezitten'

~Justin~
0
3.928 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 193 194 195 196 197 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-sep-19 17:35
Koers 10,820
Verschil +0,062 (+0,58%)
Hoog 10,990
Laag 10,720
Volume 399.083
Volume gemiddeld 494.800
Volume gisteren 766.477