Forum: TomTom » TOMTOM JUNI 2016 » Pagina: 276 | Belegger.nl

TOMTOM JUNI 2016

5.574 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 271 272 273 274 275 276 277 278 279 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Tom3
0
quote:

Tom3 schreef op 30 jun 2016 om 21:26:


[...]

@Riet van Milt. Op de ava, was je daar?,is duidelijk gemaakt dat een hoge beurskoers wel degelijk een prioriteit was. De war on talent moet immers gevoerd worden met opties en die zijn alleen wat waard als de koersen stijgen. Je doet net alsof Tom2 al een winstwaarschuwing heeft laten horen. Ik heb nog niets gehoord uit de mond van de CEO. Als je Tom2 niet vertrouwt kun je beter in Mobileye gaan beleggen zou ik denken. Kijken we over een jaar weer hoe de vlag erbij hangt. Succes.


Denk dat je te laat bent, Mobileye noteert momenteel 10% hoger dan gisteren:

www.bloomberg.com/quote/MBLY:US
[verwijderd]
3
quote:

Tom3 schreef op 30 jun 2016 om 21:26:


[...]

@Riet van Milt. Op de ava, was je daar?,is duidelijk gemaakt dat een hoge beurskoers wel degelijk een prioriteit was.



Je behoeft toch niet op de AVA geweest te zijn om te constateren dat je vooralsnog in de maling wordt genomen?
Overtake
0
quote:

Stom2 schreef op 30 jun 2016 om 21:26:


[...]
Ik geloof dat MoneyMaker bezig is met zijn lego, misschien heeft Tatje

nog


tijd


Nee, een echte vermogende activistische aandeelhouder.
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 30 jun 2016 om 19:36:


Er zullen morgen weer veel uitstappers zijn.


De koers gaat misschien omlaag, dus verkopen en aandelen kopen die stijgen.
Je bent van alle ellende af :-)

Je bent toch gek als je dat niet doet ;-) ?

Ik kan de uitstappers geen ongelijk geven, in hun visie.

Had ik de zelfde visie, zou ik ook uitstappen.

Ik blijf :-)

Misschien ben ik wel verslaafd aan Tom Tom.

Leuk is anders, maar ja :-)


Afgekickt van je Nedsense verslaving! met hun geweldige loft,dat ging hem helemaal worden toch?
Oeps..!
0
Tja, het aandeel is niet te lezen, ondanks alles theorieën en complotten, voors en tegens.
Misschien worden we als kleine aandeelhouder genaaid.
Maar ja,.... dan wordt ik tenminste ook een keer genaaid, en dan mag het wat kosten!!
[verwijderd]
1
quote:

JanK1 schreef op 30 jun 2016 om 21:42:


[...]

Je behoeft toch niet op de AVA geweest te zijn om te constateren dat je vooralsnog in de maling wordt genomen?


Voor de elite is het hier belangrijk dat je naar de Ava gaat en als je dan ook nog een vraag stelt, hoe achterlijk die ook is, hoor je bij de Curie van de TomTom-religie. Bij een kritische vraag echter word je hier afgebrand, vooral als je een beetje stottert.
Vervolgens komt alles wat er besproken wordt op dit forum dus ik zie de meerwaarde van naar de AvA gaan ook niet. Ze sturen je met een kluitje in het riet, maar hier zijn applaus en veel ab's gegarandeerd.
[verwijderd]
0
quote:

JCnr14 schreef op 30 jun 2016 om 22:05:


[...]

Afgekickt van je Nedsense verslaving! met hun geweldige loft,dat ging hem helemaal worden toch?


Welkom op dit orakelloze forum.

Ik zag al dat er nog strak wordt gemodereerd als iemand het roemruchte verleden van de messias ter sprake brengt.

Juun
0
29 juni 2016
Tomtom is een technologiesamenwerking aangegaan met het Britse Sensewhere, dat zich specialiseert in plaatsbepaling van smartphones aan de hand van wifi- en bluetooth-signalen. Tomtom wil hiermee uitbreiden naar navigatie in gebouwen. Ook wil het plaatsbepaling verbeteren op plekken waar het gps-signaal zwak is.
www.bits-chips.nl/artikel/tomtom-in-z...

Tomtom werkt al langer aan kaartmateriaal en navigatiediensten binnen gebouwen zoals warenhuizen, vliegvelden en ziekenhuizen. Het bedrijf denkt dat de interesse van gebouwbeheerders in deze diensten de komende jaren zullen groeien. Onder meer door de opkomst van het iot kunnen zij hun klanten hier beter mee bedienen.
Hik
1
quote:

Tom3 schreef op 30 jun 2016 om 21:37:


[...]

Denk dat je te laat bent, Mobileye noteert momenteel 10% hoger dan gisteren:

www.bloomberg.com/quote/MBLY:US


Wat is te laat; vorig jaar stonden ze rond deze tijd op $65.

Morgen om 16:00u komt het Mobileye/Intel/BMW nieuws, via een webcast te volgen.
Zit het Tom2 aandeel natuurlijk weer de hele dag in de penarie, geholpen door shorters. Die hebben dit feilloos door.

En dit is nog maar het begin. Nvidia heeft hun Drive PX2 computer voor pilot studies aan de OEM-ers geleverd. Er zijn er natuurlijk een hoop mee aan het testen. Ook de techies gaan er mee aan de haal. Dit platform verwerkt niet alleen sensorinformatie, er kunnen ook HD-maps mee gemaakt worden. Of je nu Lidar, Radar, Camera's gebruikt.
Dat belooft dus een hete herfst. Nét voor de CES komen al die fabrikanten met prachtige demo's, plaatjes en jubelverhalen. Daar zal uit bijken dat ze prima hun eigen kaarten kunnen maken. Of althans zullen ze het zo doen voorkomen. Dat zal op zijn minst een prijserosie te zien geven richting de gevestigde kaartleveranciers, maar belangrijker nog: Bij ieder nieuwtje dat ook maar enigszins hint aan de business van Tom2 zal het aandeel nog meer klappen krijgen. Tom2 heeft er namelijk niets tegenin te brengen. Behalve de door @Potpourri bedachte onderwatergadget zullen ze nog veel meer prullaria de wereld in slingeren. Maar bijv. inspringen op de E-bike hype met een kekke fietsnavigatie dat dan weer niet.

Wat tevens nog kan meespelen in de acceptatie/ nonacceptatie van RoadDNA is het feit dat GODdijn nog steeds zegt dat het product niet 100% betrouwbaar is. Daar zit een OEM-er niet op te wachten. Die wil een duurzame groeioplossing waar hij nu ADAS mee kan bieden aan de klant en in de toekomst naar volledige HAD level-4 kan groeien. Als Tom2 twijfelt aan het 100% betrouwbaar krijgen (als dat al mogelijk is), dan gaat zo'n OEM-er naar de concurrent. De eerste die zegt dat ze een veilige oplossing kunnen bieden is spekkoper. En daar komt dan ineens de kracht van Mobileye om de hoek kijken. Want veiligheid, daar zijn zij nou net zo goed in. En ja hoor, zij zullen vast beweren dat zij het wél veilig kunnen leveren op het moment dat deSDC aan de orde is.
Je hebt niet zoveel kansen in deze markt. Als de klant eenmaal gekozen heeft is dat een verbintenis van vele jaren.
Grote vraag is: wat wordt de belggingsstrategie naar de Q2 cijfers? Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. En toch, als ze maar één aansprekende grote klant binnenhalen voor HD-Maps/RoadDNA dan kan ik ze in ieder geval het voordeel van de twijfel gunnen.
Puts kopen net voor de cijfers lijkt me met de koersdoelverlaging van SNS (en ze zitten écht dicht bij het vuur) niet onverstandig.
Achteraf weten we wat we hadden moeten doen.
Accuboor
0
quote:

DeGoudenRidder schreef op 30 jun 2016 om 22:41:


Breaking news
news.trust.org/item/20160630202851-zm...

Eens. AB! Inderdaad 'braking' nieuws. De tesla had inderdaad moeten remmen...
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 30 jun 2016 om 22:53:


[...]
Eens. AB! Inderdaad 'braking' nieuws. De tesla had inderdaad moeten remmen...


Ook op DFT

Onderzoek naar Tesla
26 min geleden
Amerikaanse toezichthouders zijn een officieel onderzoek begonnen naar het Tesla S-model na een zwaar ongeluk.

Dat meldt CNBC donderdagavond. Het aandeel verloor ruim 2,2%, branchegenoot Mobileye NV verloor 3,2%.

Toezichthouders zouden het geautomatiseerde systeem van de Tesla S willen controleren nadat dit leidde tot een dodelijk ongeluk. ,,Het is het eerste ongeluk in 130 miljoen gereden kilometers", aldus Tesla in een reactie. Ook met een automatische piloot moeten bestuurders zelf alert blijven, voegde het concern toe.

Brandwonden
Eerder werd bekend dat enkele werknemers tweedegraads brandwonden opliepen toen vloeibaar metaal uit een aluminiumpers spoot bij de productielijn spoot. In diezelfde periode vlogen drie auto's van het model S in brand.
[verwijderd]
0
Allemaal mooi die zelf rijdende auto's maar wellicht ook een schijnveiligheid. De vraag is wat voor juridische procedures er in gang gezet worden na een ongeval. Dat zijn dan processen die jaren kunnen duren en zeker in de VS schadeclaims in de miljoenen.
Chameleon
0
"Tesla explained that a tractor trailer drove perpendicular to the vehicle involved. The autopilot and the driver did not hit the brakes because the bright white side of the trailer made it hard to see."

www.thestreet.com/story/13626717/1/te...

Dit klinkt niet best, ben benieuwd welk nieuws morgen gaat overheersen bij mobileye
[verwijderd]
1
quote:

Cain Velasquez schreef op 31 mei 2016 om 03:43:


Met dank aan Shakermaker en overige iex leden die bij de TOMTOM open dag zijn geweest!!!

QUOTE SHAKERMAKER:
Het positivisme en de zelfverzekerdheid die Peter Frans Pauwels, Jan-Maarten de Vries en Carlo ‘don’t laugh’ van de Weijer uitstraalden maakte op mij als rasoptimist een enorme indruk en ik ben voor dergelijke events bij ASML geweest, bij GEA, bij Schneider Electric, bij Campina, bij Ametek in de US, bij heel wat Nederlandse machinebouwers die tot de wereldtop behoren, maar TomTom stak daar vandaag werkelijk met kop en schouders bovenuit. HAD/SDC nam een opvallend dominante plek in tijdens de opendag, dat had ik van tevoren echt niet gedacht.

Pauwels deed zijn verhaal aan de hand van de geschiedenis; van softwarebedrijf naar producent van PND’s en nu weer terug naar softwareproducent. TomTom dacht een jaar of 5 geleden al als een start-up en zagen de kansen in de markt van HAD/SDC, ze gaan opnieuw historie schrijven.

Jan-Maarten deed niet voor Alain de Taeye’s ‘TomTom is already There’ onder (hij deed het eigenlijk veel beter) en gaf tussendoor nog een sneer naar bedrijven die meenden dat ze ook wel HD Maps voor SDC’s konden produceren, dat moesten we echt vergeten.

Carlo zei letterlijk dat een SDC momenteel niet kan rijden zonder de techniek van TomTom. Volkswagen is klant van TomTom voor hun app, merkte hij nog even op.

Er werd gesteld dat Lidar-sensoren plus Maps plus AI eigenlijk de enige betrouwbare techniek is waarmee je een hoge positienauwkeurigheid behaalt met de SDC, men wedt op het goede paard.

In de presentaties kwamen telkens afbeeldingen van Volvo en Tesla voorbij, die kwamen echt dominant in beeld. Er werden geen namen genoemd en medewerkers waren duidelijk geïnstrueerd om dat ook niet te doen.

Zowel Apple als Bosch en Uber werden heel positief belicht en ik kreeg gedurende de presentaties echt de indruk dat de klantrelatie met deze 3 bedrijven dik in orde is. Van Bosch en Uber wist ik dat wel, maar Apple had ik wat twijfel over, die is weg.

Vooraf en na afloop van de ochtendpresentatie heb ik uitvoerig met engineers kunnen spreken en ik kreeg sterk het idee dat Volvo voor zowel inbouwnavigatie als SDC’s binnen is. Daarnaast werden BMW, Audi, PSA en Renault (in)direct genoemd als klanten voor de SDC door de engineers waarmee ik sprak. Dus TomTom en Audi in 1 adem noemen in een context als bijvoorbeeld ‘wij werken met sensor fusion en bij Audi kwamen ze daar al heel snel mee’.

Buiten stonden twee Renault’s, een Citroen en een Alfa die TT momenteel aan het testen is voor hun klant, tijdens de rondleiding werd ook Fiat/FCA gedemonstreerd in het kader van inbouwnavigatie/multi-media systemen.

Ik geloof niet meer dat TT nog naast significante prijzen in Level 4/5 kan grijpen, die gaan all out de EndGame in SDC’s spelen, die keuze is gemaakt.

UNQUOTE

PRESS/UPCOMING EVENTS:

1–2 June 2016 Location Based Services Event (London, UK)
07 June 2016:New York - PAN European Days
08 June 2016:New York - PAN European Days
8–9 June 2016 TU Automotive Update Detroit (Detroit, USA)
12–15 June 2016 ITS America Annual Meeting 2016 (San Jose, USA)
20–21 June 2016 Car HMI Conference (Berlin, DE)
22–23 June 2016 Industrie Forum Wolfsburg (London, UK)
28 June–1 July 2016 Connected Cars 2016 (London, UK)
28–30 June 2016 Frost & Sullivan Intelligent Mobility 2016 (London, UK)







Het lijkt me een goed idee het juni-draadje af te sluiten met de superpositieve opening ervan. Het is niet moeilijk te raden van wie de 8 ab's kwamen.

Wat dus opvalt is de positieve toon en alle zekerheid dat de buit bij TomTom feitenlijk binnen was.

Wat mij óók opvalt is dat we in de 5 maanden van januari tot 1 juni ruim dertig procent gezakt waren en er in deze maand gewoon weer 15 (VIJFTIEN!!) procent vanaf is gegaan.

Er zijn deze maand weer tientallen berichten voorbijgekomen die over bodems en koersen van 12, 15, 18, 20, 30 en 100 gingen.

Eigenlijk allemaal te zot voor woorden, the winner this month is.............RABO!!!!!

Mojo
0
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 30 jun 2016 om 17:25:


[...]
Gaat het wel om TTT-hardware bij die deal? Men biedt Webfleet (software+services) aan. Zie het persbericht:
... the WEBFLEET platform will use the data sent by the manufacturer-fitted telematics units of Peugeot, Citroën and DS cars.

En als er wel TTT-hardware geleverd wordt? Ik denk dat het qua accounting wél kan om die (gratis of onder-de-kostprijs geleverde) hardware voor PSA direct al af te boeken. Maar dat verklaart de draai van SNS voor 2016 nog niet.

Om een indruk te krijgen neem ik nu even de duurste TTT 'unit' voor de 'light' sector. In hun eigen cijfers kan je zien dat SNS verwacht dat TTT in 2016 ca 112.000 van die units zal verkopen, met een opbrengst van €24,3 mio, bij een ('blended') hardware-marge van 65%. Kostprijs dus 35% = €8,5 mio.
Hier zit de PSA deal nog niet in. Via die deal, en áls er idd hardware geleverd wordt, zullen in 2016/Q3+Q4 dan nog een extra 70.000 units (mijn schatting) geleverd worden. Een evenredige kostprijs zou zijn: (70000/112000)x8,5 = €5,3 mio.

Dit is dus het ebit-verlies in 2016 als TTT die units voor niks zou weggeven aan PSA (wat me onwaarschijnlijk lijkt).
Hoe dan ook, dit 'verlies' is veel lager dan de 'plotselinge' ebitverlaging van maar liefst 30,5 mio in de SNS-prognoses voor 2016.

W


waarom stuurt niet iemand martijn den drijver even een email met daarin de feiten hoe het wel is, en waarom hij verkeerde dingen publiceert?
Tom3
0
quote:

Chameleon schreef op 30 jun 2016 om 23:04:


"Tesla explained that a tractor trailer drove perpendicular to the vehicle involved. The autopilot and the driver did not hit the brakes because the bright white side of the trailer made it hard to see."

www.thestreet.com/story/13626717/1/te...

Dit klinkt niet best, ben benieuwd welk nieuws morgen gaat overheersen bij mobileye


De koers van Mobileye heeft niet gereageerd vandaag, weten we heel zeker dat Tesla Mobileye spulletjes gebruikt?
5.574 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 271 272 273 274 275 276 277 278 279 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19-sep-19 14:12
Koers 10,766
Verschil -0,054 (-0,50%)
Hoog 10,914
Laag 10,698
Volume 157.391
Volume gemiddeld 484.504
Volume gisteren 399.083