Forum: TomTom » TOMTOM JUNI 2016 » Laatste pagina | Belegger.nl

TOMTOM JUNI 2016

5.574 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 274 275 276 277 278 279 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
R.Slinger
0
Een goede post voor enig hou vast in deze donkere dagen..Nu ik gelezen heb dat mensen alles goed gingen bijhouden om later goed beslagen te ijs te komen zijn er nu best mensen stil..Vandaan Turquoisine hoop ik dat mensen gewoon hun post vol juiste info weer plaatsten. daar is een forum toch ook een beetje voor?...

MvG

Misschien
0
Goedmorgen Wies,

Mevrouw zit nog twee kwartjes onder het bedrag dat genoemd werd van 12.5o?
Ik zal geen domme vragen stellen want dan krijg ik er van langs en daar kan ik lastig mee omgaan.

Tini
[verwijderd]
0
quote:

Straddleman schreef op 30 jun 2016 om 22:25:


[...]

Welkom op dit orakelloze forum.

Ik zag al dat er nog strak wordt gemodereerd als iemand het roemruchte verleden van de messias ter sprake brengt.




Ik lees net op het fagron forum dat het orakel in tomtom zit,dat zou een reden kunnen zijn om short te gaan!
boem!
4
quote:

bart1805 schreef op 30 jun 2016 om 17:32:


[...]
Zucht. Ik heb nergens gezegd dat 1 miljard omzet in 2016 onmogelijk zou zijn. Ik heb gezegd dat een omzet van 1 miljard en een netto winst van 100 miljoen een uitermate knappe prestatie zou zijn. Dus geen losse uitspraak over winst of omzet, maar in combinatie. Qua omzet zat ik een fractie te laag. De winst van 100 miljoen gaan ze in de verste verte in 2016 niet halen. Maar van alle waardeloze voorspellingen op dit forum blijkt het achteraf een van de minst waardeloze te zijn.
En het klopt: af en toe lees ik nog mee. En heel af en toe zit er een briljante post tussen. Zoals laatst de bijdrages over het optieplan van TomTom. En ik heb geen enkele behoefte om onder een andere naam te posten, waarom zou ik? Ik had het naïeve idee toen ik nog veel tijd stak in dit forum dat je door samen na te denken zou kunnen komen tot een beter begrip en uiteindelijk tot een beter beleggingsresultaat. Dat is volstrekt ijdele hoop gebleken. Mijn conclusie is dat dit een fanclub is, dat geeft helemaal niets, alleen wil ik daar niet bij horen. Het levert me namelijk niets op. En dus ben ik gestopt met het energie steken in dit forum en dat bevalt eigenlijk meer dan uitstekend. Je opmerking over de koers is ook typerend, die deed er bij mij eigenlijk altijd minder toe. Heb zelden iets over mijn posities in TomTom vertelt. En er valt nou eenmaal altijd geld te verdienen en te verliezen. Als de koers hoog staat of als hij laag staat. Op de weg naar boven en op de weg naar beneden.
De manier waarop jij nu terugkijkt naar mijn poging om een voorspelling te doen over 2016 laat op uitmuntende wijze zien waarom dit een fanclub is en het in elk geval voor mij zonde is om er tijd aan te besteden. Opeens is namelijk mijn voorspelling in tweeën geknipt en is het volstrekt verklaarbaar dat de winst van 100 miljoen nog niet wordt bereikt in 2016. Dat doet slechts een fan. Niet meer terugkijken naar je eigen bizarre voorspellingen, maar opeens bij mijn idee van de winst in 2016 opeens allerlei logische verklaringen geven waarom die pas wat later gaat worden behaald. Die tactiek wordt standaard door de fans hier op dit forum toegepast en daarom gaat het nooit lukken om op basis van dit forum een beter beeld te krijgen van waar het bedrijf staat. Veel plezier en hup IJsland!


Jij zucht 1 keer terwijl ik talloze zuchten slaak bij het door jou uit verband rukken van waaruit toen gediscussieerd werd en wat de inzet was van de discussie.

Het was 2011. De omzet van Tom2 werd hevig geraakt door de terugval in PND's.
2010 was afgesloten met een omzet van 1.5 miljard en een wpa van 49 cent.
De koers was op basis van de implosie van PND's ingestort naar ca 3,50 euro en er mocht gevreesd worden voor het voortbestaan van Tom2.
Een aantal forumleden waaronder ikzelf hielden vast aan het geloof in Tom2 terwijl jij telkenmale aangaf dat Tom2 ten dode was opgeschreven.
Wij zagen een nieuwe toekomst voor Tom2 met de traditionele Automotive als stuwende kracht. Op basis van de toen gesloten automotive-contracten was het voor de believers duidelijk dat we snel weer boven die 1.5 miljard zouden geraken aan omzet met een dan snel stijgende wpa.
Vanuit dat perspectief werd oa door mij aangegeven dat een omzet van 2-2,5 miljard tot de mogelijkheden zou behoren met een netto winst van honderden miljoenen.
Jij gaf in dat beeld aan daar geen enkel geloof aan te hechten: een omzet van 1 miljard met een netto winst van 100 mio was het maximaal mogelijke indien het management een ultieme prestatie zou leveren en Tom2 van de ondergang zou redden.
We sloten het jaar 2011 af met een omzet can 1.273 mio en een netto wpa van 39 cent.

Het vervolg is bekend.
Tom2 veranderde van koers. De traditionele Automotive werd stopgezet.
Tom2 ging de transitie aan van hard-ware naar C%S leverancier.
De omzet zakte weg naar 950 mio in 2014 en de wpa volgde dat voorbeeld en schreef slechts een luttele 21 cent op voor 2015.

Er staat nu een volstrekt ander Tom2 dan in 2011.
Door de reeds geboekte orders in Automotive ligt een versnelling van de omzetstijging uit 2015 voor de hand.
De C&S omzet bedraagt nu meer dan 45%(alle jaren stijgend van 23,4% in 2010 naar 44,6% in 2015).Of in dat opzicht de bovennormale stijging naar 53,2% in het 1q-2016 in het licht moet worden gezien van de sterke toename van de deferred long gedurende die periode moet worden afgewacht.
Wel is duidelijk dat het aandeel C&S omzet een sterk bepalende factor is voor de te realiseren marge.
Ook hier zagen we dezelfde jaar op jaar stijgende lijn van 49% in 2010 naar 55,1% in 2014. Het jaar 2015 gooide roet in het eten door de perikelen met de dollar-euro koers waardoor er een stevige duik werd gemaakt naar 51,5%.
De telematics-poot groeit als kool en ook licensing laat positief van zich spreken.
Dat Tom2 voor 2016 aangeeft hogere Opex en Capex te zullen schrijvem ivm de successen die zijn geboekt bij Automotive is in mijn opvatting louter positief.
Het van tafel vegen door Tom2 van het voorstel tot opsplitising gedaan door TTI met een onderliggende waarde van 18 euro spreekt evenals de verwijzing van Wakkie naar de end-game eerder van een defintieve herrijzenis van Tom2 dan van de overlevingsstrijd waar jij op doelt.

Jij geeft aan, dat de vele tijd die jij toen spandeerde aan Tom2 bedoelt was om een beter beeld te krijgen van het bedrijf om daarmee betere beleggingsresultaten te behalen.
Ik betwijfel dat ten zeerste, je hebt nog nooit enig positief geluid voor Tom2 ten gehore gebracht.
Je komt alleen om de hoek kijken indien Tom2 als bedrijf(2010/2013) in zwaar weer verkeert of als de koers zoals in 2011 en nu in 2016 veel beleggers onzeker maakt.

Ik doe hierbij de voorspelling, dat we jou na deze tweede ronde van onrust zaaien niet meer terug zullen zien.
De door jou geleverde onderbouwing is deze keer flinterdun en bestaat enkel en alleen uit het feit dat je ons als fanclub benoemt.
Dat jijzelf aangeeft dat er logische verklaringen worden gegeven waardoor de 100 mio iets later wordt behaald geeft mij toch het idee dat de tijd die je aan Tom2 hebt gespandeerd niet nutteloos hoeft te zijn indien je in het vervolg ook oog houdt voor toekomstige mogelijkheden.



Beperktedijkbewaking
1
quote:

KOS schreef op 1 jul 2016 om 00:51:


[...]
Heldere kijk. Ben het met je eens. Wie iets zinnigs beschrijft, overleeft het om geqoute te worden.....al is het weken of maanden later.
Thanks

Ook bedankt. Mag ik het toch met je oneens zijn over de interpretatie (in de julidraad) van dat Tesla-ongeluk?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

martinmartin schreef op 3 jul 2016 om 04:22:


[...]
...
Het was 2011. De omzet van Tom2 werd hevig geraakt door de terugval in PND's.
2010 was afgesloten met een omzet van 1.5 miljard en een wpa van 49 cent.
De koers was op basis van de implosie van PND's ingestort naar ca 3,50 euro en er mocht gevreesd worden voor het voortbestaan van Tom2.
Een aantal forumleden waaronder ikzelf hielden vast aan het geloof in Tom2 terwijl jij telkenmale aangaf dat Tom2 ten dode was opgeschreven.
...

Jij gaf in dat beeld aan daar geen enkel geloof aan te hechten: een omzet van 1 miljard met een netto winst van 100 mio was het maximaal mogelijke indien het management een ultieme prestatie zou leveren en Tom2 van de ondergang zou redden.
We sloten het jaar 2011 af met een omzet can 1.273 mio en een netto wpa van 39 cent.

Het vervolg is bekend.
Tom2 veranderde van koers. De traditionele Automotive werd stopgezet.
Tom2 ging de transitie aan van hard-ware naar C%S leverancier.
De omzet zakte weg naar 950 mio in 2014 en de wpa volgde dat voorbeeld en schreef slechts een luttele 21 cent op voor 2015.

Er staat nu een volstrekt ander Tom2 dan in 2011.
Door de reeds geboekte orders in Automotive ligt een versnelling van de omzetstijging uit 2015 voor de hand.
De C&S omzet bedraagt nu meer dan 45%(alle jaren stijgend van 23,4% in 2010 naar 44,6% in 2015).Of in dat opzicht de bovennormale stijging naar 53,2% in het 1q-2016 in het licht moet worden gezien van de sterke toename van de deferred long gedurende die periode moet worden afgewacht.
Wel is duidelijk dat het aandeel C&S omzet een sterk bepalende factor is voor de te realiseren marge.
Ook hier zagen we dezelfde jaar op jaar stijgende lijn van 49% in 2010 naar 55,1% in 2014. Het jaar 2015 gooide roet in het eten door de perikelen met de dollar-euro koers waardoor er een stevige duik werd gemaakt naar 51,5%.
De telematics-poot groeit als kool en ook licensing laat positief van zich spreken.
Dat Tom2 voor 2016 aangeeft hogere Opex en Capex te zullen schrijvem ivm de successen die zijn geboekt bij Automotive is in mijn opvatting louter positief.
...

Ik doe hierbij de voorspelling, dat we jou na deze tweede ronde van onrust zaaien niet meer terug zullen zien.
De door jou geleverde onderbouwing is deze keer flinterdun en bestaat enkel en alleen uit het feit dat je ons als fanclub benoemt.
Dat jijzelf aangeeft dat er logische verklaringen worden gegeven waardoor de 100 mio iets later wordt behaald geeft mij toch het idee dat de tijd die je aan Tom2 hebt gespandeerd niet nutteloos hoeft te zijn indien je in het vervolg ook oog houdt voor toekomstige mogelijkheden.


Over je laatste alinea: rustig aan Martin. Van mij mag Bart terugkomen, hij is een redelijk op de hoogte zijnde sparringpartner. Listig en soms fel in zijn argumentatie, maar nooit persoonlijk scheldend. En op de korte termijn had hij het voor een deel bij het rechte eind.

Verder geef ik je in het bovenstaande (door mij geselecteerde uit je post) gelijk. Daarom een AB.

VanillaSky
0
Het bedrijf TomTom is inderdaad anders als in 2011 en ten goede. Maar het zou wel realistisch zijn te erkennen dat nog steeds - en naar steeds meer blijkt de komende jaren ook - de winstgevendheid zeer teleurstellend is. En dan moet men zich niet verschuilen achter allemaal smoesjes dat is nu eenmaal de realiteit. Word een beetje moe van de verhalen 'ja als TT deze extra investeringen niet deed hadden we al een wpa van 0.50'. Heel leuk maar als TT die investeringen niet deed zouden ze over een paar jaar niet meer bestaan. De investeringen zijn KEIHARD nodig om die extra omzet binnen te halen, de concurrentie voor te blijven OF bij te blijven en dus bestaansrecht te houden.

De koersontwikkeling is voor mij ook niet heel vreemd de markt begint meer en meer te zien dat de investeringen veel hoger zijn dan verwacht en dit in ieder geval de komende 2 tot 3 jaar gaat zorgen voor een magere wpa (0.30 - 0.40). Als je daar bij optelt dat TT aangeeft niet te willen kapitaliseren en het hele brexit gebeuren vind ik het geen raar koersverloop.

En ja - als TT OOK de komende jaren succesvol blijft dan komt die WPA van >0.50 er wel in 2019 of 2020. Echter is dit niet zonder risico's en zijn er ook voldoende onzekerheden en de koers weerspiegelt dat. We kunnen hier allemaal mooie verhalen neer zetten en tuurlijk kan je inschattingen maken maar het is een eind vooruit kijken 3-5 jaar:
- hoe ziet het speelveld eruit
- welke concurrenten zijn er en hoe hebben die zich ontwikkeld
- hoe zien de kosten er dan uit
- hoe houden marges zich wanneer er wat meer duidelijkheid komt in deze 'nieuwe markt' worden die hoger of juist lager
- etc etc

Ik zie een echt hoge WPA van 0.50 - 1.00 zeker als mogelijkheid in 4 of 5 jaar maar ZEKER niet als zekerheid. Heb namelijk geen glazen bol en er zijn hier genoeg mensen die menen 100% zeker te zijn dat de koers 30 of 100 of 200 gaat worden.
tatje
0
Ik kan het helemaal eens zijn met martinmartin.

Trouwens een naam genoot.

Een AB voor het duidelijke verhaal over de transformatie :-)
[verwijderd]
1

zoals MdD in zijn laatste rapport de cijfers voor mijn gevoel toch wat naar zijn verhaal manoeuvreert, zo zou TT serieus moeten overwegen op een andere manier met haar capex en opex om te gaan,want ook die manoeuvreren het voor cijfers, als je zoveel vertrouwen hebt dat je de juiste koers bent ingeslagen en zoveel vertrouwen hebt dat je winning bent op je grootste concurrent, dan mag je daar ook wel eens wat in de cijfers voor laten zien en ik heb het niet over ' cooking the books' ik heb het over het alloceren van kosten, waarom het merendeel upfront nemen, waarom niet wat van die def rev releasen, ben geen accountant, maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om daar een oplossing voor te vinden, moet je het wel willen natuurlijk.

voor de rest allen bedankt voor de het uit elkaar trekken van de cijfers in t rekendraadje op t MdD rapport, ik heb daar toch mijn eigen vraagtekens bij, wat betreft de release van deze paper van SNS.
Tom3
0
quote:

Hik schreef op 30 jun 2016 om 22:51:


[...]

Wat is te laat; vorig jaar stonden ze rond deze tijd op $65.

Morgen om 16:00u komt het Mobileye/Intel/BMW nieuws, via een webcast te volgen.
Zit het Tom2 aandeel natuurlijk weer de hele dag in de penarie, geholpen door shorters. Die hebben dit feilloos door.

En dit is nog maar het begin. Nvidia heeft hun Drive PX2 computer voor pilot studies aan de OEM-ers geleverd. Er zijn er natuurlijk een hoop mee aan het testen. Ook de techies gaan er mee aan de haal. Dit platform verwerkt niet alleen sensorinformatie, er kunnen ook HD-maps mee gemaakt worden. Of je nu Lidar, Radar, Camera's gebruikt.
Dat belooft dus een hete herfst. Nét voor de CES komen al die fabrikanten met prachtige demo's, plaatjes en jubelverhalen. Daar zal uit bijken dat ze prima hun eigen kaarten kunnen maken. Of althans zullen ze het zo doen voorkomen. Dat zal op zijn minst een prijserosie te zien geven richting de gevestigde kaartleveranciers, maar belangrijker nog: Bij ieder nieuwtje dat ook maar enigszins hint aan de business van Tom2 zal het aandeel nog meer klappen krijgen. Tom2 heeft er namelijk niets tegenin te brengen. Behalve de door @Potpourri bedachte onderwatergadget zullen ze nog veel meer prullaria de wereld in slingeren. Maar bijv. inspringen op de E-bike hype met een kekke fietsnavigatie dat dan weer niet.

Wat tevens nog kan meespelen in de acceptatie/ nonacceptatie van RoadDNA is het feit dat GODdijn nog steeds zegt dat het product niet 100% betrouwbaar is. Daar zit een OEM-er niet op te wachten. Die wil een duurzame groeioplossing waar hij nu ADAS mee kan bieden aan de klant en in de toekomst naar volledige HAD level-4 kan groeien. Als Tom2 twijfelt aan het 100% betrouwbaar krijgen (als dat al mogelijk is), dan gaat zo'n OEM-er naar de concurrent. De eerste die zegt dat ze een veilige oplossing kunnen bieden is spekkoper. En daar komt dan ineens de kracht van Mobileye om de hoek kijken. Want veiligheid, daar zijn zij nou net zo goed in. En ja hoor, zij zullen vast beweren dat zij het wél veilig kunnen leveren op het moment dat deSDC aan de orde is.
Je hebt niet zoveel kansen in deze markt. Als de klant eenmaal gekozen heeft is dat een verbintenis van vele jaren.
Grote vraag is: wat wordt de belggingsstrategie naar de Q2 cijfers? Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. En toch, als ze maar één aansprekende grote klant binnenhalen voor HD-Maps/RoadDNA dan kan ik ze in ieder geval het voordeel van de twijfel gunnen.
Puts kopen net voor de cijfers lijkt me met de koersdoelverlaging van SNS (en ze zitten écht dicht bij het vuur) niet onverstandig.
Achteraf weten we wat we hadden moeten doen.



Dat ongeluk in Florida zal toch mensen aan het denken zetten. Ook al beweren ze dat Mobileye in 2018 een oplossing voor het probleem heeft het zal en rem zetten op de euforie over SDC's en de oplossingen die nu al geboden worden. Het veiligheidsaspect zal nog zwaarder wegen. Dat wordt dus 2030 ipv 2020.
boem!
0
quote:

VanillaSky schreef op 3 jul 2016 om 08:16:


Het bedrijf TomTom is inderdaad anders als in 2011 en ten goede. Maar het zou wel realistisch zijn te erkennen dat nog steeds - en naar steeds meer blijkt de komende jaren ook - de winstgevendheid zeer teleurstellend is. En dan moet men zich niet verschuilen achter allemaal smoesjes dat is nu eenmaal de realiteit. Word een beetje moe van de verhalen 'ja als TT deze extra investeringen niet deed hadden we al een wpa van 0.50'. Heel leuk maar als TT die investeringen niet deed zouden ze over een paar jaar niet meer bestaan. De investeringen zijn KEIHARD nodig om die extra omzet binnen te halen, de concurrentie voor te blijven OF bij te blijven en dus bestaansrecht te houden.

De koersontwikkeling is voor mij ook niet heel vreemd de markt begint meer en meer te zien dat de investeringen veel hoger zijn dan verwacht en dit in ieder geval de komende 2 tot 3 jaar gaat zorgen voor een magere wpa (0.30 - 0.40). Als je daar bij optelt dat TT aangeeft niet te willen kapitaliseren en het hele brexit gebeuren vind ik het geen raar koersverloop.

En ja - als TT OOK de komende jaren succesvol blijft dan komt die WPA van >0.50 er wel in 2019 of 2020. Echter is dit niet zonder risico's en zijn er ook voldoende onzekerheden en de koers weerspiegelt dat. We kunnen hier allemaal mooie verhalen neer zetten en tuurlijk kan je inschattingen maken maar het is een eind vooruit kijken 3-5 jaar:
- hoe ziet het speelveld eruit
- welke concurrenten zijn er en hoe hebben die zich ontwikkeld
- hoe zien de kosten er dan uit
- hoe houden marges zich wanneer er wat meer duidelijkheid komt in deze 'nieuwe markt' worden die hoger of juist lager
- etc etc

Ik zie een echt hoge WPA van 0.50 - 1.00 zeker als mogelijkheid in 4 of 5 jaar maar ZEKER niet als zekerheid. Heb namelijk geen glazen bol en er zijn hier genoeg mensen die menen 100% zeker te zijn dat de koers 30 of 100 of 200 gaat worden.


Heel evenwichtig verhaal.
Tom2 staat nog steeds aan de zijlijn.
Ik heb er vertrouwen in dat ze een vooraanstaande positie in gaan nemen in ADAS/SDC.
Indien dat werkelijk gebeurt gaat de koers los en dan is 100/200/300 niet onwerkelijk daar staat tegenover dat indien zij er niet in slagen om die vooraanstaande positie te verwerven een terugval onder het huidige koersniveau onvermijdelijk is.
Sl€ut€l
0
quote:

martinmartin schreef op 3 jul 2016 om 17:13:


[...]

Heel evenwichtig verhaal.
Tom2 staat nog steeds aan de zijlijn.
Ik heb er vertrouwen in dat ze een vooraanstaande positie in gaan nemen in ADAS/SDC.
Indien dat werkelijk gebeurt gaat de koers los en dan is 100/200/300 niet onwerkelijk daar staat tegenover dat indien zij er niet in slagen om die vooraanstaande positie te verwerven een terugval onder het huidige koersniveau onvermijdelijk is.


Niet weten waar het schip strandt is minder erg dan de boot missen :-)
bart1805
1
quote:

martinmartin schreef op 3 jul 2016 om 04:22:


[...]

Jij zucht 1 keer terwijl ik talloze zuchten slaak bij het door jou uit verband rukken van waaruit toen gediscussieerd werd en wat de inzet was van de discussie.

Het was 2011. De omzet van Tom2 werd hevig geraakt door de terugval in PND's.
2010 was afgesloten met een omzet van 1.5 miljard en een wpa van 49 cent.
De koers was op basis van de implosie van PND's ingestort naar ca 3,50 euro en er mocht gevreesd worden voor het voortbestaan van Tom2.
Een aantal forumleden waaronder ikzelf hielden vast aan het geloof in Tom2 terwijl jij telkenmale aangaf dat Tom2 ten dode was opgeschreven.
Wij zagen een nieuwe toekomst voor Tom2 met de traditionele Automotive als stuwende kracht. Op basis van de toen gesloten automotive-contracten was het voor de believers duidelijk dat we snel weer boven die 1.5 miljard zouden geraken aan omzet met een dan snel stijgende wpa.
Vanuit dat perspectief werd oa door mij aangegeven dat een omzet van 2-2,5 miljard tot de mogelijkheden zou behoren met een netto winst van honderden miljoenen.
Jij gaf in dat beeld aan daar geen enkel geloof aan te hechten: een omzet van 1 miljard met een netto winst van 100 mio was het maximaal mogelijke indien het management een ultieme prestatie zou leveren en Tom2 van de ondergang zou redden.
We sloten het jaar 2011 af met een omzet can 1.273 mio en een netto wpa van 39 cent.

Het vervolg is bekend.
Tom2 veranderde van koers. De traditionele Automotive werd stopgezet.
Tom2 ging de transitie aan van hard-ware naar C%S leverancier.
De omzet zakte weg naar 950 mio in 2014 en de wpa volgde dat voorbeeld en schreef slechts een luttele 21 cent op voor 2015.

Er staat nu een volstrekt ander Tom2 dan in 2011.
Door de reeds geboekte orders in Automotive ligt een versnelling van de omzetstijging uit 2015 voor de hand.
De C&S omzet bedraagt nu meer dan 45%(alle jaren stijgend van 23,4% in 2010 naar 44,6% in 2015).Of in dat opzicht de bovennormale stijging naar 53,2% in het 1q-2016 in het licht moet worden gezien van de sterke toename van de deferred long gedurende die periode moet worden afgewacht.
Wel is duidelijk dat het aandeel C&S omzet een sterk bepalende factor is voor de te realiseren marge.
Ook hier zagen we dezelfde jaar op jaar stijgende lijn van 49% in 2010 naar 55,1% in 2014. Het jaar 2015 gooide roet in het eten door de perikelen met de dollar-euro koers waardoor er een stevige duik werd gemaakt naar 51,5%.
De telematics-poot groeit als kool en ook licensing laat positief van zich spreken.
Dat Tom2 voor 2016 aangeeft hogere Opex en Capex te zullen schrijvem ivm de successen die zijn geboekt bij Automotive is in mijn opvatting louter positief.
Het van tafel vegen door Tom2 van het voorstel tot opsplitising gedaan door TTI met een onderliggende waarde van 18 euro spreekt evenals de verwijzing van Wakkie naar de end-game eerder van een defintieve herrijzenis van Tom2 dan van de overlevingsstrijd waar jij op doelt.

Jij geeft aan, dat de vele tijd die jij toen spandeerde aan Tom2 bedoelt was om een beter beeld te krijgen van het bedrijf om daarmee betere beleggingsresultaten te behalen.
Ik betwijfel dat ten zeerste, je hebt nog nooit enig positief geluid voor Tom2 ten gehore gebracht.
Je komt alleen om de hoek kijken indien Tom2 als bedrijf(2010/2013) in zwaar weer verkeert of als de koers zoals in 2011 en nu in 2016 veel beleggers onzeker maakt.

Ik doe hierbij de voorspelling, dat we jou na deze tweede ronde van onrust zaaien niet meer terug zullen zien.
De door jou geleverde onderbouwing is deze keer flinterdun en bestaat enkel en alleen uit het feit dat je ons als fanclub benoemt.
Dat jijzelf aangeeft dat er logische verklaringen worden gegeven waardoor de 100 mio iets later wordt behaald geeft mij toch het idee dat de tijd die je aan Tom2 hebt gespandeerd niet nutteloos hoeft te zijn indien je in het vervolg ook oog houdt voor toekomstige mogelijkheden.


Hahahaha! Hilarisch. Ik quote even een post toen ik nog tijd verspilde aan discussies met je. Post van morgen 3 jaar geleden. Er is in die drie jaar helemaal niets veranderd. De explosie in omzet gaat nog steeds "soon, very soon" plaats vinden. Wordt het niet eens tijd voor de conclusie dat je er al jarenlang faliekant naast zit? En dat je al jarenlang roept tegen mensen die, zo blijkt uit de harde cijfers, een realistischer beeld hebben, dat ze doen aan misleiding? Of er in elk geval volgens jou steeds blijk van geven er de ballen verstand van te hebben?

Martin, je posts krijgen een steeds voorspelbaarder patroon. Snel in de slachtofferrol schieten door te stellen dat je opmerkingen door mij een zweem van misleiding meekrijgen.

Ik beweer niet dat je doet aan misleiding. Ik beweer dat je bevangen bent door een totaal niet realistische kijk op de ontwikkeling van TomTom en de markt waarin TomTom opereert. Iedereen die de moeite neemt om je eerdere voorspellingen eens terug te lezen ziet dat je er steevast heel, heel erg ver naast zit. Ik vond de opmerkingen van Vanilla erg treffend op je pastiche draadje.
Als je zelf eens terugleest zie je vergelijkbare reacties als hierboven in discussies over de omzet van 2013 tov 2012, de stijging van de omzet van Licenses naar meer dan 200 miljoen in 2013 etc. Je probeert je er ook voortdurend uit te draaien door te stellen dat mensen die er anders over denken steeds njet roepen. Dat is niet het geval Martin: die mensen zitten er steeds heel veel dichterbij dan jij. En de klassieke reactie is dan: "maar dat komt nog wel, het gaat niet om het moment, maar om hoeveel het uiteindelijk is".

Je doet moeite om je te verplaatsen in mijn visie, prima hoor, jammer dat je daar niet even je eigen visie tegenover zet voor 2016. Je voorspelt voor 2016 een omzet van 2 miljard, een winst van 550 miljoen en een koers van 45 euro.
5.574 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 274 275 276 277 278 279 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13-dec-19 09:15
Koers 9,499
Verschil +0,150 (+1,60%)
Hoog 9,530
Laag 9,410
Volume 29.891
Volume gemiddeld 500.719
Volume gisteren 260.119