BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM Juni 2016

2.584 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 » | Laatste
Pokerface
0
Iedere keer zien de analisten bij de cijfers toch nog wat minpunten uit het verleden die voor een flinke daling zorgen. Als die op een gegeven moment verdwenen zijn, dan kan het wel eens hard omhoog gaan. Vandaag is in ieder geval een lekkere dag.
Fred107
0
Als dat zuigen maar eens een keer over is dan gaat het tenminste wat gestager.
Hopelijk is dat richting de halfjaarscijfers enigszins uitgebannen.
Als de lol eraf is blijven ze wel weg.
manuss
0
Wat een onzin; nu hebben de Britten het gedaan volgens de media:

"Brexit-vrees zet Damrak in rood"

Hebben ze dan helemaal geen normaal nieuws dan alleen die kreten-filosofie??!!??
[verwijderd]
0
bam staat half juni weer op 5 euro waar het hoort, gaat goed zo rustig en gestaag naar boven.
morgen als Wall street niet fors daalt kan er nog wel 3% bijkomen en dat de rest van de week vasthouden
brokkenpiloot
0
Bam heeft vanaf half maart voor ruim 1600 miljoen euro aan orders binnengehaald. De koers is nagenoeg hetzelfde als half maart. Dit moet zich de komende tijd gaan uitbetalen richting de koers van ca. 5 euro. Hoewel de kwartaalcijfers op onderdelen iets tegenvielen, hield BAM vast aan zijn jaarprognose. Mijn mening is dat gezien het orderboek de daling sterk overdreven is geweest.
torro
0
quote:

brokkenpiloot schreef op 31 mei 2016 21:21:

Bam heeft vanaf half maart voor ruim 1600 miljoen euro aan orders binnengehaald. De koers is nagenoeg hetzelfde als half maart. Dit moet zich de komende tijd gaan uitbetalen richting de koers van ca. 5 euro. Hoewel de kwartaalcijfers op onderdelen iets tegenvielen, hield BAM vast aan zijn jaarprognose. Mijn mening is dat gezien het orderboek de daling sterk overdreven is geweest.
Laatste order tunnel is alleen al 810 miljoen
€d_Modus Vivendi
0
quote:

torro schreef op 31 mei 2016 21:28:

[...]

Laatste order tunnel is alleen al 810 miljoen
correctie: 850 miljoen
pff
0
€d_Modus Vivendi
0
7,6 cent ingeleverd van hoog, het duurt soms weken om zo veel te mogen stijgen tegenwoordig. Lidl/aldi varen er wel bij.
Rotjeknor
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 1 juni 2016 09:18:

7,6 cent ingeleverd van hoog, het duurt soms weken om zo veel te mogen stijgen tegenwoordig. Lidl/aldi varen er wel bij.
triest.....lidl/aldi aandeel idd
[verwijderd]
0
De Spaanse industrie is in mei in een lager tempo gegroeid dan een maand eerder. Dit bleek woensdag uit de inkoopmanagersindex van Markit Economics.

De inkoopmanagersindex daalde van 53,5 in april naar 51,8 in mei, het laagste niveau sinds oktober 2015.

Hier gaat het prima..
4,267 hoog en weer terug naar de 4,19...
dat zijn geen aldi mannen..

moet albert hein zijn..
kan die nu naar de 4,35 en sluiten rond de 4,29 vandaag zou al weer geweldig zijn...
op en neer omhoog nog steeds...
dan moet het wel goed gaan in de bouw...
even de la open trekken ogen dicht en pak er maar weer een order uit ED..
manuss
0
Rotjeknor
0
quote:

manuss schreef op 1 juni 2016 10:11:

Zoals gebruikelijk en vanouds weer een waardeloze dag met BAM. Na 1 dag hosanna.
klopt handelaars aandeel geworden
€d_Modus Vivendi
0
dit dan nog maar eens:

BAM pakt klus Deense tunnel

'Dit is een visitekaartje voor Nederland'

Nederlandse bouw- en baggerbedrijven zijn de grote winnaars bij de aanleg van de langste spoor- en autotunnel ter wereld, zo schrijft het AD.

Auteur:
Peet Vogels
Publicatiedatum:
01 jun 2016, 09.23 uur

Met zijn lengte van 18 kilometer wordt de Fehmarnbelttunnel tussen Duitsland en Denemarken een prachtig voorbeeld van wat de Nederlandse weg- en waterbouwsector vermag. "Dit is echt een visitekaartje voor Nederland,'' zegt Martijn Smitt, directeur van BAM Infra.

De adrenaline giert een dag na de ondertekening van het megacontract nog door Smitts lijf. "We zijn met honderd man 3 jaar bezig geweest deze opdracht binnen te slepen. Als je dan uiteindelijk je handtekening zet onder het contract gaat er wel wat door je heen.'' Behalve adrenaline zal dat ook de feestelijke champagne zijn geweest, maar gisteren was de Hollandse nuchterheid alweer terug. "Op het hoofdkantoor hebben we vandaag een gebakje gegeten.''

Harde strijd
De opwinding is niet verwonderlijk. Ook een groot bedrijf tekent niet elke dag een contract ter waarde van 3,4 miljard euro. Het aandeel van BAM daarin is 850 miljoen euro. De rest wordt verdeeld tussen Deense, Duitse, Franse en Belgische partners. Het gaat om een enorm project. In de tunnel komen vier rijbanen en twee spoorlijnen te liggen.

De reis tussen Duitsland en Kopenhagen, nu nog een uur varen, duurt straks nog 10 minuten met de auto en 7 minuten met de trein. Wie niet met de boot wil, moet de komende jaren nog 160 kilometer omrijden om vanuit Duitsland in Kopenhagen te komen. Voor de aanleg van de tunnel is 8 jaar uitgetrokken.

De strijd om de opdracht was hard en langdurig. "Er deden vijf internationale consortia mee aan de biedingen. De eisen die de Deense overheid stelde waren megahoog.'' Na de eerste bieding zaten alle vijf de consortia boven het budget. Na aanpassingen van een aantal eisen bleven de kandidaten in de tweede ronde wel binnen het budget. Uiteindelijk werd het consortium met BAM in de derde ronde de winnaar. "Het project werd voor de helft op basis van prijs gegund en de helft op basis van het technisch plan. En daar scoorden we 93 van de 100 punten. Dat heeft ons de opdracht bezorgd.''

Techniek
Smitt is apetrots dat juist de technische aspecten, te zien in de illustratie, de doorslag hebben gegeven. "Daar hebben wij als BAM een groot aandeel in gehad. De tunnel wordt gebouwd met de afzinktechniek. Die is in Nederland is ontwikkeld. De Maastunnel in Rotterdam was de eerste tunnel in de wereld die met die techniek is aangelegd. Dat was in 1942. Nederlandse bedrijven, waaronder BAM, zijn daar nog steeds met afstand de beste in de wereld in.''

Enthousiast gaat de directeur van BAM Infra verder: "Ik ben zelf al 20 jaar met afzinken van tunnels bezig, over de hele wereld. Dat we deze opdracht nu hebben binnengehaald is echt een dikke kers op de taart.''

Bij megaprojecten horen ook megarisico's. Recent nog ging bouwer Ballast Nedam bijna onderuit door problemen bij de aanleg van de verbrede A15 bij Rotterdam. Martijn Smitt is er hier niet bang voor. "We hebben alle begrotingsregels nauwgezet beoordeeld. Waar nodig hebben we wereldwijd experts en zelfs hoogleraren ingeschakeld om de berekeningen te controleren. Op het einde hebben we PwC nog een finale check op de aanbieding laten doen.''

Baggeraars
De vlag ging niet alleen uit op het Bunnikse hoofdkantoor van BAM. Ook in Papendrecht en Rotterdam was het feest. De baggerbedrijven Van Oord en Boskalis sleepten ieder voor 300 miljoen euro aan orders binnen voor het uitbaggeren van de geul waar de tunnel in komt te liggen. Dat is ook een precisiewerk waarvoor specialistische kennis nodig is, vanwege de diepte en de sterke stroming. Bovendien is het een drukke scheepvaartroute.

"En we leggen een haven aan, waar de bouwers de fabriek neerzetten om de tunneldelen te produceren,'' laat een woordvoerder van Boskalis weten. Beide Nederlandse baggeraars zullen het opgebaggerde slib gebruiken voor de aanleg van een natuur- en recreatiegebied bij Denemarken.

2.584 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 126 127 128 129 130 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:17
Koers 3,786
Verschil -0,044 (-1,15%)
Hoog 3,800
Laag 3,758
Volume 94.163
Volume gemiddeld 1.427.326
Volume gisteren 705.352

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront