Forum: AMG » AMG: lithium met de laagste kostprijs » Pagina: 13 | Belegger.nl

AMG: lithium met de laagste kostprijs

314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Dicall69
0
quote:

Bullish_2015 schreef op 11 okt 2018 om 19:13:


[...]

Wat betekent dit voor AMG? Ze hebben immers contracten tegen vaste prijzen. Ergens tussen de 500 en 800 per ton dacht ik.


De mijnen van AMG kunnen heel goedkoop (AMG is zelfs èèn van de allergoedkoopste) produceren, want men haalt ook de nodige andere concentraten uit deze mijnen het is hoe dan ook een echt bijproduct dat vooral eigenlijk een extra bijdrage levert aan ook de keramische en glasindustrie, medicijnen en nog heel wat andere sectoren, velen vergeten dat AMG een zeer divers heel sterk groeiend bedrijf is van drinkblikjes tot aan vliegtuigonderdelen !!!
Wat ik hier op dit draadje lees en vooral door De ZwarteRidder wordt gepromoot/ geventileerd is helemaal niet in contrast met wat AMG als bedrijf vertegenwoordigd, lithiumconcentraat is heel wat anders dan een Lithiumbedrijf, want deze zijn voornamelijk gericht op Lithiumaccu's en batterijen en dat is zeker niet het geval bij AMG, lithiumconcentraat behoort bij de bijproducten die natuurlijk bij verder uitbreiding zeker zullen bijdragen aan de resultaten, zie onderstaande alinea uit het rapport van de tweede kwartaal resultaten 2018, lees/ download dan de PDF-versie :



AMG Critical Materials revenue in the second quarter increased by $64.6 million, or
32%, to $267.2 million, driven by improved vanadium, silicon metal, aluminum, graphite,
chrome metal and tantalum prices, and higher sales volumes of vanadium, aluminum,
tantalum and titanium products.

amg-nv.com/release/?id=2208792&da...
Dicall69
0
quote:

Febo85 schreef op 11 okt 2018 om 19:40:


Dus als ik het goed begrijp staat AMG nu voor ongeveer 10 á 12x de wpa op de markt terwijl hier nog geen cent lithiumwinst in zit...
Niet dat fundamenteel er überhaupt toe doet.
Het "betrouwbare" FD vergeet gemakshalve te vertellen dat de koersen voornamelijk door hedgefunds ,welke het sein van Morgan Stanley kregen met hun Lithium afbraakrapport ,zijn gedaald.
Dit terwijl alle CEO's van wereldwijde Lithiumbedrijven het tegendeel hebben verteld tijdens hun cijferpresentaties dit jaar...




Wat betreft de winst uit het verkopen en leveren van lithiumconcentraat, want dat is echt heel wat anders dan wat een echt Lithiumbedrijven produceren is tot op heden niks van in de afgelopen resultaten meegenomen, zoals ik heb begrepen wordt de eerste levering van 24 september nu wel in de Q3-resultaten meegenomen, dus dat moet dan toch zeker ook een verhoging van het resultaat teweeg brengen !!!
De activiteiten worden door AMG zelf als niet koersgevoelige info geclassificeerd dan begrijpt iedereen toch dat het om een aanzienlijk kleiner percentage van hun totale inkomsten gaat dan sommigen denken !!!

amg-nv.com/release/?id=2217472&da...
Tom3
0
Volgens deze door Matt Bohlsen aangehaalde schrijver is de lithium prijsdaling geen uitgemaakte zaak. Het winnen van zuiver lithium is nogal een weerbarstig proces. En als je dat voor elkaar hebt wordt je besprongen door mee-eters die de boel afremmen:

www.linkedin.com/pulse/lithium-update...

Dit is ook wel leuk:
"Mid term, my expectation is that once companies have reach full steady state production, they will trade at 7-8x EV/EBITDA multiples"


Met een ebitda van $ 200 mio is AMG toch wel lichtelijk ondergewaardeerd lijkt me.
Metal
0
DeZwarteRidder
0
ACI has no track record dealing with brine or manufacturing battery parts. But it has very optimistic goals in Bolivia.

The German company’s agreement with YLB calls for an initial investment of $250 million to build lithium processing plant in Uyuni, with production starting in 2021 and reaching full capacity of up to 40,000 tons of lithium hydroxide per year by the end of 2022. That would be roughly double the capacity that FMC, the world’s fourth-largest producer, has in its operations in Argentina.

To pull off this feat, ACI is going to rely on new, untested technology from another German company, K-UTEC AG Salt Technologies, that it believes will speed up the process by producing lithium hydroxide directly from brine. Brine found in Uyuni has high levels of magnesium, which make its lithium less pure and more expensive to produce than that of neighboring salt flats in Chile and Argentina.

“There are too many loose ends and a lot of secrecy on the government’s side,” said Juan Carlos Zuleta, a Bolivian professor and lithium analyst. “ACI Systems doesn’t have the technical nor the financial capacity to undertake a challenge of this magnitude.”

In the next few weeks, YLB will also start building a $96 million industrial plant with capacity to produce up to 18,000 tons of lithium carbonate by early 2020, Montenegro said. He said the state-owned company has already seen interest from companies, mainly serving the Chinese battery market, to sign multi-year supply contracts once the plant starts operating.

But mining lithium from brine is not easy, and neither is manufacturing a product with the chemistry composition that battery makers demand at a competitive cost. With the world’s top manufacturers already ramping up production, Bolivia and ACI’s push to produce lithium might have started too late.

“Producing lithium to a certain level of purity for cathode production can take a great deal of time,” Berry said. “For this project to get to where other players are globally, it’s going to take years.”


www.bloomberg.com/news/features/2018-...
Umi1
1
Ik geloof ook niets van dat verhaal. Mg/Li verhouding is véél te hoog om tegen aanvaardbare kosten te produceren... Om dan ook nog eens zuiver LiOH te willen produceren?
Niet voor niets dat Livent (FMC) zo goedkoop LiOH kan produceren, laagste Mg/Li verhouding die ik al ben tegen gekomen... Uyuni daarentegen heeft veruit de hoogste die ik al ben tegen gekomen.

Eerst zien, dan geloven.
DeZwarteRidder
0
De Boliviaanse president Evo Morales heeft getracht het metaal, dat wordt gebruikt bij de productie van batterijen voor elektrische auto's en laptops, niet als grondstof te laten exporteren.

In april kondigde Boliviaanse lithiumbedrijf YLB aan dat het zou samenwerken met particuliere ACI-systemen om zijn enorme Uyuni-zoutvlakte te ontwikkelen. Het project, dat naar verwachting minstens 1.2 miljard Amerikaanse dollar zal kosten, omvat plannen voor de bouw van een lithiumhydroxide-installatie en een fabriek voor het produceren van batterijen voor elektrische auto's in Bolivia.

Voor Coipasa en Pastos Grandes vereist Bolivia niet dat geïnteresseerde bedrijven een batterijfabriek bouwen in Bolivia, zei YLB-manager Juan Carlos Montenegro. 'Het is niet langer beperkt tot alleen Bolivia', zei Montenegro in een afzonderlijk interview op donderdag. 'Met andere woorden, we zijn bereid partners te zijn buiten Bolivia.'

De partner van Bolivia op Coipasa en Pastos Grandes zal echter verplicht zijn het lithium om te zetten in kathodemateriaal dat nodig is voor de productie van batterijen vóór verzending, aldus Montenegro. Net als bij Uyuni moet YLB meerderheidscontrole behouden over de joint venture en van zijn partner eisen, dat deze de toekomstige verkoop van lithium garandeert, zei Montenegro. Bolivia zou niet noodzakelijkerwijs een meerderheidsbelang nemen in een batterijfabriek die zijn partner in het buitenland bouwt, voegde hij eraan toe.

Echazu en Montenegro weigerden te schatten hoeveel lithium Coipasa en Pastos Grandes bevatten, maar Echazu zei dat de investering waarschijnlijk even groot of groter zou zijn dan het project in Uyuni, dat naar schatting ten minste 10 miljoen ton lithium bevat.

Bolivia heeft twee bedrijven ingehuurd om lithiumreserves bij Uyuni te certificeren en verwacht dat er eind dit jaar een cijfer wordt aangekondigd, zei Echazu.

DeZwarteRidder
0
Grote deal rond lithium Duitsland en Bolivia

Gepubliceerd op 12 dec 2018 om 17:04 | Views: 117 | Onderwerpen: Duitsland
AMG 16:55
33,52 +0,30 (+0,90%)

BERLIJN (AFN/DPA/RTR) - Duitsland en Bolivia hebben een langjarige deal gesloten voor de levering van lithium voor gebruik in batterijen van elektrische auto's. Het Boliviaanse staatsbedrijf YLB sloot daarvoor een samenwerkingscontract met het Duitse technologiebedrijf ACI Systems.

De deal werd aangekondigd door de Duitse minister van Economische Zaken Peter Altmaier. Via een samenwerkingsverband moet vanaf 2022 jaarlijks tot 40.000 ton lithiumperoxide worden geproduceerd voor een periode van zeventig jaar uit de Uyuni-zoutvlakte in Bolivia. Ook komt er een fabriek voor batterijen voor elektrische auto's in het Zuid-Amerikaanse land.

Door de leveringsdeal wil Duitsland de toevoer van lithium voor lange tijd veiligstellen en minder afhankelijk zijn van leveranciers van accu's uit Azië. In eerste instantie is een bedrag van 400 miljoen euro met de overeenkomst gemoeid.
=========================================================================
NB: ik schat de kans op ca 80% dat deze deal grotendeels gaat mislukken, o.a. door gebrek aan geld, geschikt personeel en knowhow.
Forecast2006
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 12 dec 2018 om 17:21:


Grote deal rond lithium Duitsland en Bolivia

Gepubliceerd op 12 dec 2018 om 17:04 | Views: 117 | Onderwerpen: Duitsland
AMG 16:55
33,52 +0,30 (+0,90%)

BERLIJN (AFN/DPA/RTR) - Duitsland en Bolivia hebben een langjarige deal gesloten voor de levering van lithium voor gebruik in batterijen van elektrische auto's. Het Boliviaanse staatsbedrijf YLB sloot daarvoor een samenwerkingscontract met het Duitse technologiebedrijf ACI Systems.

De deal werd aangekondigd door de Duitse minister van Economische Zaken Peter Altmaier. Via een samenwerkingsverband moet vanaf 2022 jaarlijks tot 40.000 ton lithiumperoxide worden geproduceerd voor een periode van zeventig jaar uit de Uyuni-zoutvlakte in Bolivia. Ook komt er een fabriek voor batterijen voor elektrische auto's in het Zuid-Amerikaanse land.

Door de leveringsdeal wil Duitsland de toevoer van lithium voor lange tijd veiligstellen en minder afhankelijk zijn van leveranciers van accu's uit Azië. In eerste instantie is een bedrag van 400 miljoen euro met de overeenkomst gemoeid.
=========================================================================
NB: ik schat de kans op ca 80% dat deze deal grotendeels gaat mislukken, o.a. door gebrek aan geld, geschikt personeel en knowhow.



Geeft in ieder geval aan dat de vraag gigatisch toeneemt.

Waardoor AMG gewoon verder kan stijgen.

Kind regards,

Forecast
DeZwarteRidder
0
Economic importance

Spodumene is an important source of lithium for use in ceramics, mobile phone and automotive batteries, medicine, Pyroceram and as a fluxing agent. Lithium is extracted from spodumene by fusing in acid.

World production of lithium via spodumene is around 80,000 metric tonnes per annum, primarily from the Greenbushes pegmatite of Western Australia and from some Chinese and Chilean sources. The Talison mine in Greenbushes, Western Australia is reported to be the largest and to have the highest grade of ore at four percent Li2O.[7]

Terence Bell thinks that spodumene will become a less important source of lithium due to the emergence of alkaline brine lake sources in Chile, China and Argentina, which produce lithium chloride directly.[8] Lithium chloride is converted to lithium carbonate and lithium hydroxide by reaction with sodium carbonate and calcium hydroxide respectively. However, pegmatite-based projects benefit from being quicker to move into production than brines, which can take 18 months to 3 years, depending on evaporation rates. With pegmatites, once a mill is built, the production of lithium carbonate takes only a matter of days.

Another key advantage that spodumene has over its more popular brine rivals is the purity of the lithium carbonate it can produce. While all product used by the battery industry has to be at least 99.5% lithium carbonate, the makeup of the remaining 0.5% is important; higher amounts of iron, magnesium or other deleterious materials makes brine a less attractive product.
roloff
0
Met dank aan @DeZwarteRidder,

Vraag: heeft onderstaande gevolgen voor AMG en zo ja, welke impact kan dit hebben?

¨Spodumene is an important source of lithium for use in ceramics, mobile phone and automotive batteries, medicine, Pyroceram and as a fluxing agent. Lithium is extracted from spodumene by fusing in acid.

World production of lithium via spodumene is around 80,000 metric tonnes per annum, primarily from the Greenbushes pegmatite of Western Australia and from some Chinese and Chilean sources. The Talison mine in Greenbushes, Western Australia is reported to be the largest and to have the highest grade of ore at four percent Li2O.[7]

Terence Bell thinks that spodumene will become a less important source of lithium due to the emergence of alkaline brine lake sources in Chile, China and Argentina, which produce lithium chloride directly.[8] Lithium chloride is converted to lithium carbonate and lithium hydroxide by reaction with sodium carbonate and calcium hydroxide respectively. However, pegmatite-based projects benefit from being quicker to move into production than brines, which can take 18 months to 3 years, depending on evaporation rates. With pegmatites, once a mill is built, the production of lithium carbonate takes only a matter of days.

Another key advantage that spodumene has over its more popular brine rivals is the purity of the lithium carbonate it can produce. While all product used by the battery industry has to be at least 99.5% lithium carbonate, the makeup of the remaining 0.5% is important; higher amounts of iron, magnesium or other deleterious materials makes brine a less attractive product.¨
DeZwarteRidder
0
Tom3
0
De verwachtingen tav de lithium prijs voor 2019 zijn niet echt hoog gespannen maar voor 2020 en volgende jaren zou het plaatje er heel anders kunnen uitzien door de verwachte krapte tav de financieringsmogelijkheden van nieuwe start-ups. De majors kopen, zoals in het verleden, de juniors en controleren zo de markt. Er is een toenemende voorkeur voor spodumene en integratie met verdere opwerking (buiten China). Dit geeft op termijn toch wel weer kansen voor AMG lijkt me:

investingnews.com/daily/resource-inve...
Tom3
0
Lithium prijs zit nu al rond de kostprijs van velen:

www.mining.com/lithium-price-spodumen...

"While these lower feedstock costs leave room for more reductions in Chinese chemical prices, any further decreases are expected to be marginal with many producers already operating at close to cost.”
DeZwarteRidder
0
Albemarle's claim to unique lithium technology draws scrutiny
Stock MarketsNov 07, 2018 07:10AM ET
© Reuters. The Wider Image: Water fight raises questions over Chile lithium mining

By Ernest Scheyder and Dave Sherwood

NEWPORT BEACH, Calif./SANTIAGO (Reuters) - Albemarle Corp's (N:ALB) claim to have developed a unique process that would more than triple its lithium production from Chile's Atacama desert without using more water is drawing increased scrutiny from regulators and investors pushing for more details.

The development could help Albemarle cement its position as the world's largest lithium company, just as global demand for the light metal is spiking for use in batteries that power electric vehicles and consumer goods.

But if the extraction process proves less than advertised, the U.S.-based company risks ceding its crown as the world's biggest lithium producer to smaller rivals including Chile's own SQM (SN:SQMa).

The lack of clarity over the issue prompted Chile's nuclear commission, which oversees the sale and export of lithium in Chile, to deny Albemarle's request to increase its production quota for the white metal. The agency says the company has yet to explain how its technology will allow it to extract more lithium from the same amount of brine in the world's driest desert.

Albemarle has been reluctant to provide specific details of the new process first announced in September 2017. The Chilean Nuclear Energy Commission (CCHEN) began asking last March for specifics on the process.

Albemarle says it "is preparing a revised request addressing CCHEN's concerns, which are of a technical nature" and that it expects to ultimately receive approval to produce more lithium.

Asked by Reuters in late October for more concrete details on the new technology, Eric Norris, head of Albemarle's lithium division, said the new process was "very efficient and it's obviously very sustainable" but gave few other specific details.

"It's likely some process or technology where you don't lose lithium to the salts that evaporate out of the ponds," said Robert Baylis, a lithium analyst with Roskill.

Norris said Albemarle would spend "hundreds of millions of dollars" to build a plant in the Atacama that would further refine brine concentrate to increase the amount of lithium recovered to 80 percent, up from "about half" today. Some industry analysts say the current lithium recovery figure is lower, around 30 percent.

Norris also said the company was spending $1 billion in Chile, its largest area of operations, and hiring more than 1,700 people. But he offered no timeline for the spending and hiring.

"I don't know if they're doing anything proprietary or revolutionary," said David Deak, an independent battery industry consultant and former lithium buyer for electric carmarker Tesla Inc (O:TSLA). "It's unclear really what Albemarle has here, and what it means in terms of water usage."

That usage is closely watched by Chilean regulators, despite the $100 million in royalties the country collects annually from Albemarle, due to concerns about water and brine levels in the Atacama.

MODIFICATION

Albemarle entered Chile as part of its 2015 buyout of smaller rival Rockwood Holdings, inheriting access to massive lithium reserves.

The company's lithium process, which relies heavily on evaporation ponds, was designed to extract potash fertilizer from salts, with lithium only as a byproduct.

Tweaking that technology to boost lithium recovery has long been an obsession of Albemarle and SQM. Indeed, rivals in Argentina, including Livent Corp (N:LTHM), have developed methods that allow for nearly all lithium in brine to be recovered, a step made possible in part by the different chemical composition of Argentine brine.

Norris said that Albemarle's process is not the same as Livent's, without elaborating. Livent, for its part, believes there may be some crossover.

In Chile, Albemarle has repeatedly assured regulators that it is now capable of sharply increasing the amount of lithium it can extract from brine, according to documents obtained by Reuters via a Chilean freedom of information request.

"The modification is made possible because Albemarle has developed a sustainable technology that allows us to increase the efficiency of our processes in the Salar de Atacama without using more brine or water, and as a consequence, produce more tons of lithium carbonate," Stephen Elgueta, Albemarle's Chilean manager, wrote to nuclear agency CCHEN on March 23.

On May 3, CCHEN asked Albemarle to provide "details with respect to the technology that would enable the increase."

The following month, three executives from Albemarle met with CCHEN director Patricio Aguilera at Santiago's La Reina Center for Nuclear Studies.

According to Chile's lobbyist transparency website, Albemarle presented its production projections through 2044 during the hour-long June meeting, as well as "some process improvements it is implementing."

But officials from CCHEN remained unconvinced.

"The details provided ... during the meeting are insufficient," wrote Aguilera on June 20, adding that the efficiency improvements touted by Albemarle in the meeting only "justified a percentage of the total [increase in quota]" requested by the company.

Albemarle provided no more information to CCHEN during the nearly three months that followed, according to Chilean regulatory filings.

On Sept. 12, CCHEN formally rejected Albemarle's March request to increase its quota to sell lithium outside the country. The agency said in a resolution that the miner had failed to answer questions about how the "technology would permit the increase in efficiency."

"There's questions across industry about what exactly Albemarle has actually developed," said Chris Berry, an independent lithium analyst based in New York.

Tom3
1
Bohlsen ziet voor 2019 een herstel en sterke groei van lithium hydroxide afzet, dat (indien gewonnen uit spodumene) goedkoper is en en kwalitatief beter is dan lithiumcarbonaat:
seekingalpha.com/article/4247506-2019...
rene66
0
Australian lithium and tantalum producer, Pilbara Minerals (ASX:PLS) says commercial production at the Pilgangoora Lithium-Tantalum Project will be effective from 1st April 2019.

This is following the sustained delivery of spodumene concentrate at Pilganoora over the December and March quarters of Financial Year 2019.

They have also commenced a partnering process to interconnect Stage 3 Pilgangoora offtake with future JV chemical conversion facilities.

At the same time, the Company is considering the sale of a minority interest of between 20 per cent to 49 per cent in the Pilgangoora Project.

Shares in Pilbara Minerals (ASX:PLS) are trading 2.86 per cent higher at 72 cent

www.finnewsnetwork.com.au/archives/fi...
314 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-aug-19 17:35
Koers 19,670
Verschil -0,165 (-0,83%)
Hoog 19,935
Laag 19,535
Volume 198.375
Volume gemiddeld 310.283
Volume gisteren 214.723