Forum: Arcelor Mittal » Arcelor Mittal december » Pagina: 38 | Belegger.nl

Arcelor Mittal december

829 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Kaspersky
0
Het probleem met de schulden van AM is dat deze op kunnen lopen als de situatie zo doorgaat. Dit betekend hogere financieringskosten en een lagere rating.

Lopen de schulden verder op en wordt de financieringsbehoefte te groot? Dan kan het nodig zijn om een aandelenemissie te doen.

Als het shortpercentage oploopt is het mogelijk dat zij op het bovenstaande gokken. Bij AMG begon AQR en uiteindelijk liep het shortpercentage op met nieuwe partijen.
Pussy
2
quote:

Kaspersky schreef op 27 december 2019 23:05:


Het probleem met de schulden van AM is dat deze op kunnen lopen als de situatie zo doorgaat. Dit betekend hogere financieringskosten en een lagere rating.

Lopen de schulden verder op en wordt de financieringsbehoefte te groot? Dan kan het nodig zijn om een aandelenemissie te doen.

Als het shortpercentage oploopt is het mogelijk dat zij op het bovenstaande gokken. Bij AMG begon AQR en uiteindelijk liep het shortpercentage op met nieuwe partijen.

Mop stop eens met deze onzin , ik denk dat jij hoopt op een emissie!
Pussy
0
quote:

Max Felix schreef op 27 december 2019 22:29:


[...]

Dan let maar eens op hoe snel de 20 Euro bereikt wordt ,dit aandeel zit in veel groei landen .

Een goede chauffeur kijkt ver en breed mop en regelmatig in de achteruitkijkspiegel !!!
Blijf hieraan denken mop , een goede chauffeur ben je niet zomaar toch
eugenenl
0
quote:

Pussy schreef op 28 december 2019 07:22:


[...]
Een goede chauffeur kijkt ver en breed mop en regelmatig in de achteruitkijkspiegel !!!
Blijf hieraan denken mop , een goede chauffeur ben je niet zomaar toch



Als je goed in de achteruitkijkspiegel kijkt dan kun je maar 1 conclusie trekken:
Mw. Mittal is is goed in geslaagd om in 10 jaar tijd van 100 euro 27 euro te maken.
Ter vergelijking ASML werd 1477 euro waard en Apple 1428 euro. Voor mij mag hij de grootste waardevernietiger van het afgelopen decennium genoemd worden als er verkiezingen werden gehouden. Loop dus maar met een grote bocht om dit aandeel heen.
Pussy
0
quote:

eugenenl schreef op 28 december 2019 10:56:


[...]


Als je goed in de achteruitkijkspiegel kijkt dan kun je maar 1 conclusie trekken:
Mw. Mittal is is goed in geslaagd om in 10 jaar tijd van 100 euro 27 euro te maken.
Ter vergelijking ASML werd 1477 euro waard en Apple 1428 euro. Voor mij mag hij de grootste waardevernietiger van het afgelopen decennium genoemd worden als er verkiezingen werden gehouden. Loop dus maar met een grote bocht om dit aandeel heen.

Prima mop , jouw keuze en denkwijze ,
Pussy
0
Enkele forum leden proberen telkens weer te vertellen wat je moet doen, beste moppies dit is ieder zijn eigen keuze toch ,
Verhaaltjes dat het geen aandeel is of volgende week naar 20 gaat en hoger is prima als je daar zelf in gelooft !!
Onderbouw dit voor jezelf , ga voor de spiegel staan en vertel dit tegen jezelf moppies , en dan niet lachen hé
Max Felix
0
quote:

eugenenl schreef op 28 december 2019 10:56:


[...]


Als je goed in de achteruitkijkspiegel kijkt dan kun je maar 1 conclusie trekken:
Mw. Mittal is is goed in geslaagd om in 10 jaar tijd van 100 euro 27 euro te maken.
Ter vergelijking ASML werd 1477 euro waard en Apple 1428 euro. Voor mij mag hij de grootste waardevernietiger van het afgelopen decennium genoemd worden als er verkiezingen werden gehouden. Loop dus maar met een grote bocht om dit aandeel heen.


Oh dit kun je ook met ASML of Apple meemaken .
Er hoeft maar iets in de technologie te veranderen of er komt een sterke concurrent bij of er komt een stevige recessie.
U doet net alsof het specifiek iets van Arcelor Mittal is < nee vriend het kan bij ieder aandeel gebeuren.
finance2u
1
Ik ben toch wel razend benieuwd naar de nettoschuld eind vh jaar. Net nog de schriftelijke conference call gelezen en de overname essar steel gaat circa 900 miljoen dollar impact hebben (700 jv en 200 hedge). daarnaast schat ik in dat er een netto verlies uit gaat rollen q4 vergelijkbaar met Q3 ondanks dat de grondstofkosten wel flink gedaald zijn (pas in Q1 komt dat vollediger tot uitdrukking). De verkoop van het 50% belang levert in q4 400 miljoen (in Q1 nog de overige 130) en de grootste verlaging moet komen van het werkkapitaal wat geschat wordt op 1,5 miljard of een beetje meer, dus dat moet ervoor zorgen dat er alsnog een zogenaamde delevering vd nettoschuld komen. De echte verlaging gaat komen als de staalprijzen verder omhoog gaan, en dan gaat het ook direct een heel stuk sneller dan voorheen daar de kosten nu een stuk lager zijn en ook ilva en essar gaan bijdragen
finance2u
0
De schuld ratio is al behoorlijk laag en zal door de aanwas van ebitda (essar/ilva) verder verbeteren, uiteraard nog sneller bij betere toekomstige cijfers. De bank convenanten zijn inmiddels mijlenver uit zicht dus een emissie als door een forumlid geopperd is totaal uit de lucht gegrepen.
finance2u
0
De staalprijzen in de vs (belangrijkste mid west) zijn inmiddels toch al aardig opgekrabbeld, in Europa blijft het vooralsnog tamelijk vlak..autoverkopen trekken wel wat aan (Tesla 3 loopt in Nederland in december erg goed door fiscale regelgeving...en ja, daar heeft ArcelorMittal de hand in:) )
Apae
0
De cijfertjes eind 2018 waren niet zo florissant, als ik hier op het tabje 'Fundamenteel' kijk: langlopende schuld iets meer dan een kwart van het balanstotaal, en ongeveer een derde van de omzet. Kortlopende schuld (het werkkapitaal) is net zoiets, maar dat is volatiel en dus van minder structureel belang. Het is allemaal geen gevarenzone, maar ook geen teken van een geweldig gezond bedrijf. Het zou mooi zijn als over 2019 die percentages verbeterd zijn.
Robert F
0
quote:

Pokkertje schreef op 27 december 2019 16:18:


[...]als je nog centjes heb nu bijkopen moment dat er getekend wordt schieten we over de E17,-


Ben er vrijdagmiddag weer met 2000 ingestapt op 15.70. Verwacht maandag morgen weer een 30cnt omhoog.
Pussy
1
quote:

Robert F schreef op 29 december 2019 12:12:


[...]

Ben er vrijdagmiddag weer met 2000 ingestapt op 15.70. Verwacht maandag morgen weer een 30cnt omhoog.

Dat zou mooi zijn mop , maar ik verwacht nog zo’n 15 tot 35 cent naar beneden , geen volume , geen nieuws , cijfers komen eraan , deal is nog niet getekend enz , genoeg om nog iets omlaag te gaan helaas
makyjo
1
Morgan Stanley, toch één van de grote jongens, heeft allang z'n huiswerk gemaakt en volgens hen is AM een "toppick" aandeel voor 2020.Ik hoop en verwacht ook een herstellende staalmarkt in 2020 na kwakkelend 2019( terug aantrekkende automarkt, achtergebleven infrastructuurwerken die ingepland worden en last but not least de schriftelijke concretisering dmv tekenen 1° fase handelsdeal AM./CH. volgende maand (die dit jaar nog dé trigger was van een slabakkende wereldeconomie; nu wel eens dé trigger zou kunnen vormen voor een (bescheiden) relance.)
Robert F
0
We gaan het zien. Ik denk s morgens eerst omhoog. Doe dan de helft weg op ca 15.95 en als het dan omhoog gaat is het goed en als het omlaag gaat koop ik wat ik heb weggedaan weer terug.
KijKhumGaaN....
0
quote:

finance2u schreef op 28 december 2019 22:47:


De staalprijzen in de vs (belangrijkste mid west) zijn inmiddels toch al aardig opgekrabbeld, in Europa blijft het vooralsnog tamelijk vlak..autoverkopen trekken wel wat aan (Tesla 3 loopt in Nederland in december erg goed door fiscale regelgeving...en ja, daar heeft ArcelorMittal de hand in:) )

Tesla Gigafactory 3 is een fabriek in Shanghai, China door Tesla, Inc. De faciliteit zal batterijcellen produceren samen met Tesla Model 3 en Tesla Model Y-auto's, met een initiële productiesnelheid van 250.000 elektrische auto's per jaar.

Gaat veel (Chinese)ijzer in,dat is zeker...
christo1
0
quote:

KijKhumGaaN.... schreef op 29 december 2019 15:41:


[...]
Tesla Gigafactory 3 is een fabriek in Shanghai, China door Tesla, Inc. De faciliteit zal batterijcellen produceren samen met Tesla Model 3 en Tesla Model Y-auto's, met een initiële productiesnelheid van 250.000 elektrische auto's per jaar.

Gaat veel (Chinese)ijzer in,dat is zeker...


De volgende fabriek staat in Duitsland, gaat veel Europees staal in + arcelor mittal heeft een JV met VAMA in china voor de chinese markt te bedienen met speciaal staal voor automotive.
Pussy
0
829 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21 feb 2020 17:37
Koers 14,998
Verschil -0,334 (-2,18%)
Hoog 15,344
Laag 14,860
Volume 6.313.274
Volume gemiddeld 6.046.683
Volume gisteren 3.874.702