Forum: TomTom » Tom Tom Januari 2017 » Pagina: 122 | Belegger.nl

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
Dutchy Ron
0
“Of course, we take the privacy of our riders very seriously. If you catch a ride with one of these, know that the devices do not retain any imagery at or around your initial pick-up or final drop-off locations,” said Uber Maps head of product Manik Gupta.

Gupta added that the data would help the company “improve core elements of the Uber experience” such as routing and identifying the best spots for dropping off and picking up passengers.

For its mapping project, Uber poached former Google Maps head Brian McClendon in June 2015. While Google and Uber have been co-operative in the past, with the former even investing in the latter, in recent times they have become rivals in developing autonomous vehicles
Tom3
0
Autonomos en Tom2 zijn kennelijk overeengekomen dat de merknaam Autonomos gewoon voortgezet wordt: "AutoNOMOS, a TomTom company"
www.autonomos-systems.de/

Juun
0
quote:

Tom3 schreef op 18 jan 2017 om 17:19:


Autonomos en Tom2 zijn kennelijk overeengekomen dat de merknaam Autonomos gewoon voortgezet wordt: "AutoNOMOS, a TomTom company"
www.autonomos-systems.de/



Met dit filmpje op de homepage van Autonomos:
youtu.be/HkFUZ3_jhzY
Ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben van de aankoop van TT. Waarom samen met (bijvoorbeeld Bosch) een volledig ADAS systeem aanbieden als je het ook zonder Bosch aan kunt bieden. En het lijkt er nu op dat ze die stap gaan zetten. Dan daalt het geheel van revenuen bij TT neer, i.p.v. alleen een (te klein) deel. En als aandeelhouder vind ik dat wel prettig.
Consortium TomTom
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 18 jan 2017 om 17:23:


Als je dit leest vraag ik mij af wat de relatie tussen Uber en TT momenteel nog is.

www.thehindubusinessline.com/economy/...



Pffff, je berichten zijn prima, maar laat aub de bijlage van jezelf weg....bla bla bla....we weten nl helemaal niet wat ze samen precies doen, maar dat ze wat samen doen is zeker. En dat geld ook MT Apple, nvidia, Bosch enz. Laat de rest maar achterwege, dat vullen we zelf wel in, of het moet zeker zijn, wat je zegt. ...succes!
montafon
0
Het overnemen van dit bedrijf lijkt mij niet een alleingang initiatief van TOMTOM.
Hier zijn andere grote belanghebbende bij betrokken, die willen alles onder een dak hebben, de reden laat zich raden.
tatje
0
quote:

TromDom schreef op 18 jan 2017 om 17:44:


[...]


Pffff, je berichten zijn prima, maar laat aub de bijlage van jezelf weg....bla bla bla....we weten nl helemaal niet wat ze samen precies doen, maar dat ze wat samen doen is zeker. En dat geld ook MT Apple, nvidia, Bosch enz. Laat de rest maar achterwege, dat vullen we zelf wel in, of het moet zeker zijn, wat je zegt. ...succes!


Ben het wel met je eens.

Maar, iedereen mag aan de hand van nieuws zijn eigen invulling geven.

Ik doe dat ook en blijf dat doen.

Bijna alle partijen waar Tom Tom mee samenwerkt zijn potentiele kandidaten om Tom Tom over te nemen.

Ik ga echter Bosch op grond van de nieuwe overname door Tom Tom niet passeren.

Denk eerder dat de overname iets toevoegt aan de maping giant en dat Tom Tom een klein schakeltje zelf kan invullen.

Waarom wil autonomos worden overgenomen.

Mijn mening:

Het management krijgt misschien 25 miljoen.

Ze weten dat met Tom Tom de kans op succes veel groter wordt.

Met 25 miljoen nu aandelen Tom Tom kopen en en binnen 1 of 2 jaar flink beuren, want je kent de potentie van Tom Tom.

En niemand kan je betichten van voorkennis.

Beter nu verkopen, dan over 1 a 2 jaar ondersneeuwen in de SDC wereld.

Ik zeg niet dat het zo is, maar sluit het ook niet uit.

In de SDC wereld hebben we straks misschien 20 winnaars die je niet kunt omzeilen.

Met Autonomos heeft Tom Tom straks misschien iets meer dan 5% :-)
Tom3
0
quote:

Juun schreef op 18 jan 2017 om 17:37:


[...]
Met dit filmpje op de homepage van Autonomos:
youtu.be/HkFUZ3_jhzY
Ik moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben van de aankoop van TT. Waarom samen met (bijvoorbeeld Bosch) een volledig ADAS systeem aanbieden als je het ook zonder Bosch aan kunt bieden. En het lijkt er nu op dat ze die stap gaan zetten. Dan daalt het geheel van revenuen bij TT neer, i.p.v. alleen een (te klein) deel. En als aandeelhouder vind ik dat wel prettig.


Ben er ook erg van gecharmeerd (heb nog steeds een aantal aandelen ter waarde van een klein appartement in Amsterdam). Zo wordt je inderdaad niet zo snel uitgekleed door een Bosch of een andere partner. Als je duizenden kilometers door de binnenlanden van Mexico (zonder HD kaarten?) kunt rijden zonder kleerscheuren vraag je af waarom deze parel niet eerder ontdekt is. Het komt er nu op aan alle hardwarecomponenten te comprimeren en/of goedkoper te maken. Als je het mij vraagt zitten ze nu op een zelfde niveau als Audi met zijn Jack en zijn ze verder dan...... Tesla? De trucs van een Mobileye moeten ze met zoveel know how en brains op zijn minst kunnen evenaren. Als HG nu ook nog even op de trom zou kunnen slaan, krijgen ze echt respect voor Tom2.
Tom3
0
quote:

montafon schreef op 18 jan 2017 om 17:55:


Het overnemen van dit bedrijf lijkt mij niet een alleingang initiatief van TOMTOM.
Hier zijn andere grote belanghebbende bij betrokken, die willen alles onder een dak hebben, de reden laat zich raden.


Denk je dat de overname van Tele Atlas en of de Telematics poot ook van boven af gedirigeerd is?? Tom2 hoeft voor deze bold-on overname niet eens in gesprek met zijn banken te gaan. Het is inderdaad vrij normaal dat Duitse partijen bij voorkeur binnen de landsgrenzen gaan shoppen echter Berlijn heeft een on-Duitse internationale oriëntatie. Tom2 heeft ook een afdeling in Berlijn gestationeerd. Waarom zou deze overname niet voortkomen uit eigen (informele) contacten?
mjmj
0
quote:

Tom3 schreef op 18 jan 2017 om 17:19:


Autonomos en Tom2 zijn kennelijk overeengekomen dat de merknaam Autonomos gewoon voortgezet wordt: "AutoNOMOS, a TomTom company"
www.autonomos-systems.de/




Goed opgemerkt. Wel vreemd.. kennelijk is de bijdrage van autonomos niet heel erg essentieel en kan autonomos zijn consultancy diensten gewoon doorzetten.
[verwijderd]
0
it-blogger.net/post/TomTom-GO-Mobile-...

TomTom GO Mobile für iOS auf Version 1.6 aktualisiert – Die Europa-Karte wurde in drei neue Bereiche aufgeteilt

TomTom hat ein größeres Update für die offizielle TomTom GO Mobile App für iPhone veröffentlicht und im iTunes App Store zum Download freigegeben. Das Update umfasst kleinere Karten von Europa. So wurde die große Karte von Europa in drei neue Bereiche aufgeteilt: Norden, Mitte und Süden. Diese neuen Karten benötigen weniger Speicherplatz und ermöglichen, innerhalb von Europa grenzüberschreitend zu fahren. Darüber hinaus ist es jetzt möglich, Radarkameras zu melden, den Standort zu markieren und zur Position der Fotos aus Meine Orte, die mit Geo-Tags markiert sind, zu navigieren. Zu guter Letzt ist es jetzt möglich, problemlos zur App zurückkehren, wenn man angerufen wird. Dazu kommen auch Fehlerbehebungen und Verbesserungen der Stabilität, um die App zuverlässiger zu machen. Das 300 Megabyte große Update mit der Versions-Nummer 1.6 erfordert iOS 9.0 und neuer und kann ab sofort im App Store geladen werden
Lord of the flies
0
De overname van Autonomos is prima, maar het is te kleinschalig om echt verschil te maken.

Nu het gesprek toch over mogelijke overnames door TomTom gaat, moet ik zeggen dat veel blijer zou worden als TomTom Navdy had overgenomen. De overnamesom is waarschijnlijk 100+ mln euro, maar dan heb je ook wat!

Erg cool product en het is eigenlijk een schermpje waarmee jouw smartphone wordt getransformeerd naar een superieure PND. Lijkt mij ideaal in combinatie met de TT Go mobile app. Dit lijkt me een product dat heel dicht bij de core business van TomTom ligt en waar ook wel vraag naar zal zijn.

ach, het zal wel nooit gebeuren.. (Harman heeft er net in geïnvesteerd)

www.crunchbase.com/organization/navdy...
www.navdy.com
viermeiden
3
nos.nl/artikel/2153666-tomtom-wil-zel...


"De volgende straat naar rechts."

We kennen TomTom als de maker van navigatiekastjes. Maar in het tijdperk waarin Google gratis navigatiesoftware aanbiedt op smartphones, zoekt de kaartenmaker naar andere manieren om relevant te blijven.

Het bedrijf heeft nu de Duitse start-up Autonomos overgenomen. Dit door studenten in Berlijn opgezette bedrijf heeft software en sensoren ontwikkeld om auto's zelfstandig te laten rijden.

Daar is TomTom al een paar jaar mee bezig, zonder dat daar veel over naar buiten komt. We kennen vooral de verhalen over de zelfrijdende auto van Google zonder stuur en de Tesla, waarvan een auto met autopilot aan het eerste dodelijke ongeluk met een zelfsturend voertuig veroorzaakte.
Wij zorgen ervoor dat de auto weet dat daar een zebrapad ligt.
Harold Goddijn, topman TomTom
TomTom maakt 3D-kaarten, een belangrijk onderdeel van het 'brein' van de zelfrijdende auto. "Wij zorgen ervoor dat de auto weet dat daar een zebrapad ligt", zegt topman Harold Goddijn in gesprek met de NOS.

"Dit moet de zelfrijdende auto’s een stuk veiliger maken", vervolgt hij. "Het is bedoeling dat we met de technologie van Autonomos onze kaartendienst voor zelfrijdende auto’s op de weg kunnen gaan testen."

Niet onderschatten
Volgens Maarten Steinbuch, hoogleraar Automotive aan de TU Eindhoven, is TomTom een belangrijke speler op de kaartenmarkt. "Je moet hun rol absoluut niet onderschatten. Er zijn niet veel fabrikanten die doen wat TomTom doet. Daarbij zijn kaarten enorm belangrijk voor de navigatie van de zelfrijdende auto."
Toch zal het bedrijf met name drie andere spelers goed in de gaten gaan houden:

- Google, dat met Google Maps zijn eigen goede kaartendienst heeft en al jaren werkt aan zelfrijdende technologie.

- Taxidienst Uber maakt nu nog onder meer gebruik van TomTom's kaarteninformatie, maar als we dit bericht van de Financial Times mogen geloven werkt het bedrijf aan zijn eigen kaartendienst.

- En wat dacht je van de drie Duitse autofabrikanten BMW, Audi en Baimler die Nokia’s kaartendienst Here hebben gekocht om hun eigen navigatiesysteem te ontwikkelen.

Niet bang
De topman van TomTom is niet bang dat zijn bedrijf door deze reuzen, die beschikken over een flinke 'oorlogskas', van de markt wordt gedrukt. "Die is in onze ogen nog niet vol en daarnaast zullen er niet zo heel veel partijen zijn die kaarten gaan leveren", denkt Goddijn.

De investeringen die TomTom doet zullen niet direct geld gaan opleveren, zegt de topman. "Ik verwacht dat we rond 2019 of 2020 voor het eerst geld gaan verdienen aan deze technologie. Vanaf dat moment zullen er op grotere schaal auto’s op de weg komen die bijvoorbeeld op de snelweg zelfstandig kunnen gaan rijden."

Met welke fabrikant TomTom gaat samenwerken om de technologie op de markt te brengen wil Goddijn niet zeggen. Daar is het volgens hem nog te vroeg voor.
viermeiden
Dutchy Ron
5
quote:

TromDom schreef op 18 jan 2017 om 17:44:


[...]


Pffff, je berichten zijn prima, maar laat aub de bijlage van jezelf weg....bla bla bla....we weten nl helemaal niet wat ze samen precies doen, maar dat ze wat samen doen is zeker. En dat geld ook MT Apple, nvidia, Bosch enz. Laat de rest maar achterwege, dat vullen we zelf wel in, of het moet zeker zijn, wat je zegt. ...succes!


Laat 1 ding ff duidelijk zijn, jij bepaalt niet voor mij en anderen wat ze zich afvragen of hier posten!
Vraag jij jezelf maar eens af wat jou berichten toevoegen. Jij behoort tot de categorie reactief.
Tijd voor een ignore functionaliteit, kunnen we elkaar lekker ignoren.
Mr. President
0
quote:

viermeiden schreef op 18 jan 2017 om 19:16:


nos.nl/artikel/2153666-tomtom-wil-zel...

.................

De investeringen die TomTom doet zullen niet direct geld gaan opleveren, zegt de topman. "Ik verwacht dat we rond 2019 of 2020 voor het eerst geld gaan verdienen aan deze technologie. Vanaf dat moment zullen er op grotere schaal auto’s op de weg komen die bijvoorbeeld op de snelweg zelfstandig kunnen gaan rijden."

Met welke fabrikant TomTom gaat samenwerken om de technologie op de markt te brengen wil Goddijn niet zeggen. Daar is het volgens hem nog te vroeg voor.
viermeiden
Wat ik me altijd afvraag bij zulke opmerkingen en gecombineerd met de uitdrukking "endgame" is het volgende:

Zal het management voordat er écht geld verdiend gaat worden (vanaf 2019) TT van de beurs gaan halen? Past wel bij de opmerking van april 2016 waarin Wakkie aangeeft dat de endgame binnen 2 jaar gespeeld zal worden, dan zitten we in april 2018. Een beetje uitloop/vertraging kan dan nog opgevangen worden zodat in de 2e helft van 2018 TT van de beurs gehaald gaat worden??????

De aandeelhouders worden met een fooi afgepoeierd en het écht grote geld gaat daarna richting de oprichters en mogelijk nog een andere grote partij die in 2017 nog "binnen" gelaten moet worden (reden waarom de koers nog steeds laag gehouden wordt).

Ik heb nog steeds vertrouwen in het product TT en daarom blijf ik erin totdat de "endgame" gespeeld gaat worden. Ik maak me geen illusie dat ik als aandeelhouder ooit nog koersen van TT ga zien van > € 20.- want dan is TT allang van de beurs verdwenen en is "the endgame" uitermate slim gespeeld door het management van TT.
DerksVisie
0
quote:

Lord of the flies schreef op 18 jan 2017 om 19:09:


De overname van Autonomos is prima, maar het is te kleinschalig om echt verschil te maken.

Nu het gesprek toch over mogelijke overnames door TomTom gaat, moet ik zeggen dat veel blijer zou worden als TomTom Navdy had overgenomen. De overnamesom is waarschijnlijk 100+ mln euro, maar dan heb je ook wat!

Erg cool product en het is eigenlijk een schermpje waarmee jouw smartphone wordt getransformeerd naar een superieure PND. Lijkt mij ideaal in combinatie met de TT Go mobile app. Dit lijkt me een product dat heel dicht bij de core business van TomTom ligt en waar ook wel vraag naar zal zijn.

ach, het zal wel nooit gebeuren.. (Harman heeft er net in geïnvesteerd)

www.crunchbase.com/organization/navdy...
www.navdy.com


Dit is juist een zeer slimme aankoop. TomTom is zelf een start-up geweest dus daar weet de directie nog donders goed wanneer een start-up ervandoor vliegt. Door nu het bedrijf te kopen wanneer het nog klein en (relatief) goedkoop is, heb je een mooi product binnen met enthousiaste en productieve werknemers. Vooralsnog zal je de koers hier niet echt op reageren maar het is wel een aankoop die gaat bloeien.

holenbeer
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 18 jan 2017 om 09:06:


Dankzij de overname van Autonomos zal de winst in de komende jaren flink gedrukt worden en kun je dividend rustig vergeten.
Bovendien gaat TomTom hierdoor concurreren met z'n eigen grote klanten.

Ach, misschien betalen ze wel in aandelen TT, koopje dan.
DerksVisie
0
Ook een belangrijk detail, Autotnomos was ook bezig met HD-Maps:

AUTOMOTIVE MAPS

Very exact maps are a valuable resource in the context of highly-automated vehicles. In addition to efficient access to localization data, we put particular emphasis on the customization of the maps themselves. Our Automotive Map Services already offer solutions far beyond the simple charting of streets and traffic systems. From creating and visualizing high definition 3D maps to the dynamic and precise positioning annotation of random additional data, our map services ensure that you arrive safely at your destination.

www.autonomos-systems.de/en/smart-ser...
3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19-jul-19 17:36
Koers 10,040
Verschil +0,236 (+2,41%)
Hoog 10,120
Laag 9,757
Volume 1.028.914
Volume gemiddeld 880.462
Volume gisteren 669.404