Forum: TomTom » Tom Tom Januari 2017 » Pagina: 2 | Belegger.nl

Tom Tom Januari 2017

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
quote:

GLMF schreef op 30 dec 2016 om 22:39:


[...]
blijkbaar heeft Xynix meer van wiesje gehoord:

IexXynix
?@IexXynix
Strange spike in @TomTom share price, following last weeks rumors about a serious leak in @TomTom boardroom.
2:48 am - 19 Dec 2016


Ik zal je ff uit de droom helpen: Ik weet van Xynix persoonlijk dat hij op 19 december na het posten van deze, op zijn zachtst gezegd, merkwaardige tweet, nog géén contact had gehad met Wies.

Hik
0
quote:

*Justin* schreef op 30 dec 2016 om 22:39:


[...]

Zou het echt?


Ik denk dat beleggers gezelliger zijn wanneer hun financiële dromen uitkomen (of dat lijken te doen zoals in 2015) dan wanneer angstdromen de kop op steken.
Ik ben bang dat het zuur wat dat betreft nog niet uit het forum is. Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook last van. En dan ben ik nog niet eens een belegger, laat staan een goede.
raarmaarwaar
0
quote:

Hik schreef op 30 dec 2016 om 23:36:


[...]

Ik denk dat beleggers gezelliger zijn wanneer hun financiële dromen uitkomen (of dat lijken te doen zoals in 2015) dan wanneer angstdromen de kop op steken.
Ik ben bang dat het zuur wat dat betreft nog niet uit het forum is. Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook last van. En dan ben ik nog niet eens een belegger, laat staan een goede.


Ben je een psycholoog?? Wel een goede denk ik;). Of je aan het beleggen ben of niet doet er niet toe.
[verwijderd]
2
Je hersens een keer een andere aanvliegroute laten nemen, kan tot heel gezonde inzichten leiden. Geef een open mind de kans.

Niet zo lang geleden vond ik bijvoorbeeld altijd dat particuliere aandeelhouders zouden moeten bewijzen dat het aandeel 15, 17,50 of 40 euro waard was. Het was een soort tunnelvisie.

Tegenwoordig kijk ik ook naar de founders en het management board die op basis van de Dutch Corporate Governance Code zouden moeten bewijzen waarom het aandeel zo laag noteert. Heel verhelderend die omgekeerde denkwijze en je gaat Harry Snel, Xynix en Wies ook nog begrijpen.

By the way, lekken van voorkennis ontkennen vind ik na de stijging de dag voor de Volvo-deal niet te billijken.
~Justin~
1
quote:

Hik schreef op 30 dec 2016 om 23:36:


[...]

Ik denk dat beleggers gezelliger zijn wanneer hun financiële dromen uitkomen (of dat lijken te doen zoals in 2015) dan wanneer angstdromen de kop op steken.
Ik ben bang dat het zuur wat dat betreft nog niet uit het forum is. Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook last van. En dan ben ik nog niet eens een belegger, laat staan een goede.


Koersen verklaren is per definitie lastig. Als je het onverklaarbare accepteert, verval je ook niet in (vage) theorieen. Jouw zuur heb ik recent weer gemerkt ja. Op mij heeft het geen vat. Ik schat jouw inzicht ook groter dan een aantal dingen die je recent postte.

~Justin~
6
quote:

Stichting PAT schreef op 31 dec 2016 om 00:18:


Je hersens een keer een andere aanvliegroute laten nemen, kan tot heel gezonde inzichten leiden. Geef een open mind de kans.

Niet zo lang geleden vond ik bijvoorbeeld altijd dat particuliere aandeelhouders zouden moeten bewijzen dat het aandeel 15, 17,50 of 40 euro waard was. Het was een soort tunnelvisie.

Tegenwoordig kijk ik ook naar de founders en het management board die op basis van de Dutch Corporate Governance Code zouden moeten bewijzen waarom het aandeel zo laag noteert. Heel verhelderend die omgekeerde denkwijze en je gaat Harry Snel, Xynix en Wies ook nog begrijpen.

By the way, lekken van voorkennis ontkennen vind ik na de stijging de dag voor de Volvo-deal niet te billijken.


Ik denk meer aan een opstijgroute dan een aanvliegroute.

Harrysnel, Xynix en Wies hebben op mij geen vat gekregen. Vertrouwen is een keuze.

Dit betekent niet dat ik alles wat TT doet goed vind of nergens kritisch over ben. Maar ik kies er wel voor om hen als bron te vertrouwen en ook op hun intenties. Natuurlijk kan ik daarin mis zitten. Ik denk het niet, maar het kan. In dat geval ben ik bedonderd. In algemene zin vind ik: liever het risico dat iets of iemand je belazert (wat me nog nooit is gebeurd) dan dat ik zonder bewijzen wantrouwend in het leven sta.

Als je een bedrijf niet op een soort basaal niveau vertrouwt, dan snap ik niet waarom je er nog in zou beleggen.
raarmaarwaar
0
quote:

Stichting PAT schreef op 31 dec 2016 om 00:18:


Je hersens een keer een andere aanvliegroute laten nemen, kan tot heel gezonde inzichten leiden. Geef een open mind de kans.

Niet zo lang geleden vond ik bijvoorbeeld altijd dat particuliere aandeelhouders zouden moeten bewijzen dat het aandeel 15, 17,50 of 40 euro waard was. Het was een soort tunnelvisie.

Tegenwoordig kijk ik ook naar de founders en het management board die op basis van de Dutch Corporate Governance Code zouden moeten bewijzen waarom het aandeel zo laag noteert. Heel verhelderend die omgekeerde denkwijze en je gaat Harry Snel, Xynix en Wies ook nog begrijpen.

By the way, lekken van voorkennis ontkennen vind ik na de stijging de dag voor de Volvo-deal niet te billijken.


Dom/slim vraagje: je heb ook aandelen van TT? Vraag stel ik i.v.m. iemand(hik?)die blijkbaar/schijnbaar niet heeft en dan "commentaar" erop heeft.
Hoop dat jij wel aandelen TT heb.
Hik
0
quote:

raarmaarwaar schreef op 31 dec 2016 om 00:57:


[...]

Dom/slim vraagje: je heb ook aandelen van TT? Vraag stel ik i.v.m. iemand(hik?)die blijkbaar/schijnbaar niet heeft en dan "commentaar" erop heeft.
Hoop dat jij wel aandelen TT heb.


Even nuanceren: ik ben een particulier met aandelen en opties, maar ik ben geen belegger in de zin dat ik een goed overzicht heb over alle mogelijkheden om mijn geld te beschermen tegen verlies of zoals xynix dit hier meermalen aangeeft met complexe optieconstructies, laat staan dat ik een professioneel handelsaccount (met bijbehorende informatie en mogelijkheden) zou hebben. Ik ben gewoon een 'rommelaar' en hanteer het principe 'go with the flow' (en die flow gaat dus ook heel vaak naar beneden ja).
raarmaarwaar
1
quote:

Hik schreef op 31 dec 2016 om 01:03:


[...]

Even nuanceren: ik ben een particulier met aandelen en opties, maar ik ben geen belegger in de zin dat ik een goed overzicht heb over alle mogelijkheden om mijn geld te beschermen tegen verlies of zoals xynix dit hier meermalen aangeeft met complexe optieconstructies, laat staan dat ik een professioneel handelsaccount (met bijbehorende informatie en mogelijkheden) zou hebben. Ik ben gewoon een 'rommelaar' en hanteer het principe 'go with the flow' (en die flow gaat dus ook heel vaak naar beneden ja).


Ok,ok. Zoals je het nu duidelijk zegt. Ik ben ook maar 1 ervan. Het komt wel soms voor dat interpretatie ander is bij lezers hoe goed bedoeld ook het is. Wat mij betreft mag je zeggen wat je wilt. Doe ik ook. Maar tegen "feed back" mag je ook tegen kunnen. Dat is het hele spel:-).

Dank je voor je feed back en fijn 2017 gewenst. Vooral met beleggen!
~Justin~
2
Lees nu het bericht van here-mobileye terug.

Lees dit eens twee keer. Wat een zwakte van mobileye.

Ze hebben dus niet eens zelf een plaats (de cloud als fysieke locatie en de maps als contextuele locatie) om hun 'roadbook van landmarks' te kunnen opslaan en onderhouden. Dat mbly geen cloud capaciteiten heeft wisten we al van eerdere opmerkingen van Amnon Shashua. Naar nu een jaar later (definitief?) niet?

With the tie-up, Here will use MobilEye's so-called "roadbook," a cloud-based map of the world's roads derived from crowd-sourced vehicle sensor data. That''ll give Here's HD Live mapping system access to "landmarks and roadway information to assist in making a vehicle more aware of -- and better able to react to -- its surroundings," the companies say. MobilEye, in turn, be able to store its raw sensor data in Here's open mapping platform, making it easier to update and maintain the roadbook.

Wat "krijgt" mobileye nou eigenlijk echt? Een locatie bij een ander om je data op te slaan? Dan is mbly nu toch compleet afhankelijk van een derde? Roadbook moet op HERE's stalletje draaien anders kunnen ze roadbook niet onderhouden. En roadbook bestond dus niet in de vorm die het woord 'book' suggereerde.
Oeps..!
4
Wat heb ik dit jaar (zo'n beetje) geleerd

- Er kunnen start-ups zijn die het "ei" van columbus hebben wat betreft het autonoom rijden.
Goed opgezette maps ontwikkelen/hebben/onderhouden wereldwijd is een andere zaak. Maps maken is een "ambacht" een "Art" die T2 een heel eind (lees; het meeste van allemaal) onder de knie heeft
- Goede deals, samenwerkingsverbanden, prijzen ontvangen et. zijn geen reden voor een koerssprong
- Borstklopperij (zoals eitje) loont zich in de aandelen business!
- Kleinaandeelhouders (particulieren) worden ondergewaardeerd en blijkbaar gebruikt (lees uitgemolken)
- Om te constateren of iets road DNA is en wie het gebruikt (aan de hand van video's) is moeilijk
- Bij Here rommelt het (niet in positieve zin) en ze hebben hun zaakjes (nog) niet op orde.
- Auto's ontwikkelen/maken valt niet erg mee, zowel Apple als Google is het (tot nu toe) niet gelukt
- TomTom, allemaal positief en nog eens positief. Wat ze verdienen aan het zootje is onduidelijk
- Waarom wordt de "winst" vooruit geschoven en de kosten in zijn geheel genomen. Zelfs BdB heeft daar geen antwoord op?
- Goede Maps zijn een noodzaak voor autonoom rijden, dat is nu algemeen aanvaard (en erg belangrijk)
- Veel geheimzinnigheid en onbegrip rondom het aandeel TomTom
- Den mensch heeft weinig geduld!
- Het gaat niet alleen om TomTom, dat is maar een gedeelte uit de autonome koek. De samenwerkingsverbanden zullen belangrijk zijn. Het geheel van het autonome rijden moet kloppen; de maps, A.I., datafabriek, sensoren, connected, data, real time, kostenbeperking etc. Ik denk dat Tom2, ondanks de koers, goed werk geleverd heeft in deze. Ze werken (samen) met de besten en grootste ter wereld.
- T2 is beter voorbereid op het komende autonome geweld dan zijn concurrenten
- TomtTom richt zich momenteel erg op Amerika en dat heeft een reden

Wat ze er aan zullen verdienen en hoe het echt allemaal (onderling) in elkaar zit, weet ik nog steeds niet.
Feit blijft; het kan nog alle kanten op!

Het wordt een spannend 2017!

Mr. President
3
Mooie opsomming Oeps.

Het wordt zeker een spannend 2017 maar ik hoop dat we in 2017 zullen gaan zien:

- Betere communicatie over ontstane deals en/of samenwerkingen (geen versprekingen zoals Nissan wegmoffelen en/of webcast niet uitwerken)
- Betere communicatie over meerdere jaren heen (het meerdere jaren doorkijkje niet alleen geven voor een select gezelschap)
- Betere communicatie naar de "kleine" aandeelhouder en emails duidelijk beantwoorden (niet steeds afdoen met verwijzingen naar de site en/of stille periode > het lijkt wel op het ontwijken van antwoorden).
- Betere communicatie over "press events" en deze op eigen initiatief bijwerken (en niet n.a.v. een email van een IEX-lid)
- Betere communicatie over ..... (vult u zelf maar in)

Zoek de overeenkomsten ;-)

En uiteraard hoop ik dat áls bovenstaande zal verbeteren de koers hier ook een positieve impuls van zal gaan krijgen. Nu alleen die winstgevendheid nog verbeteren en het is kat in het bakje. Eind van het jaar koers TT op € 17,50? (ik denk dat Justin zich een jaar vergist heeft ;-) )


CES Januari 2017, wordt dit een TOM? (Teleurstelling Of Meevaller?)


Een goede jaarwisseling gewenst voor een ieder en op naar een gezond en gelukkig 2017!!
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 31 dec 2016 om 00:39:


[...]

Ik denk meer aan een opstijgroute dan een aanvliegroute.

Harrysnel, Xynix en Wies hebben op mij geen vat gekregen. Vertrouwen is een keuze.

Dit betekent niet dat ik alles wat TT doet goed vind of nergens kritisch over ben. Maar ik kies er wel voor om hen als bron te vertrouwen en ook op hun intenties. Natuurlijk kan ik daarin mis zitten. Ik denk het niet, maar het kan. In dat geval ben ik bedonderd. In algemene zin vind ik: liever het risico dat iets of iemand je belazert (wat me nog nooit is gebeurd) dan dat ik zonder bewijzen wantrouwend in het leven sta.

Als je een bedrijf niet op een soort basaal niveau vertrouwt, dan snap ik niet waarom je er nog in zou beleggen.


Jij schrijft wel graag dat ik geen bewijzen heb om TomTom te wantrouwen, maar er zijn feiten, een academische basis, om dit juist wel te doen.
Die staan deels ook in de Dutch Corporate Governance Code, maar daar ga jij weer niet op in.

De hooggeleerde heren academici die mij aanmoedigen om door te gaan, krijgen mijn vertrouwen derhalve eerder dan jij die kritiekloos tegenover de founders staat(en dat kan ik uitvoerig onderbouwen, maar dat doe ik hier niet).

Verder klinkt dat 'waarom zou je er nog in beleggen?' voor sommige posters (van jou had ik beter verwacht) wel leuk, maar die hebben Taleb niet gelezen, want dan zouden ze begrijpen dat een goed bedrijf dat slecht is voor de aandeelhouders, juist een kans is.

Omdat van een slecht bedrijf een goed bedrijf (TomTom heeft al de beste HAD-tech na jaren ontwikkeling) maken veel moeilijker is dan TomTom iets voor de particuliere aandeelhouders te laten doen.
Consortium TomTom
0
quote:

Mr. President schreef op 31 dec 2016 om 09:30:


Mooie opsomming Oeps.

Het wordt zeker een spannend 2017 maar ik hoop dat we in 2017 zullen gaan zien:

- Betere communicatie over ontstane deals en/of samenwerkingen (geen versprekingen zoals Nissan wegmoffelen en/of webcast niet uitwerken)
- Betere communicatie over meerdere jaren heen (het meerdere jaren doorkijkje niet alleen geven voor een select gezelschap)
- Betere communicatie naar de "kleine" aandeelhouder en emails duidelijk beantwoorden (niet steeds afdoen met verwijzingen naar de site en/of stille periode > het lijkt wel op het ontwijken van antwoorden).
- Betere communicatie over "press events" en deze op eigen initiatief bijwerken (en niet n.a.v. een email van een IEX-lid)
- Betere communicatie over ..... (vult u zelf maar in)

Zoek de overeenkomsten ;-)

En uiteraard hoop ik dat áls bovenstaande zal verbeteren de koers hier ook een positieve impuls van zal gaan krijgen. Nu alleen die winstgevendheid nog verbeteren en het is kat in het bakje. Eind van het jaar koers TT op € 17,50? (ik denk dat Justin zich een jaar vergist heeft ;-) )


CES Januari 2017, wordt dit een TOM? (Teleurstelling Of Meevaller?)


Een goede jaarwisseling gewenst voor een ieder en op naar een gezond en gelukkig 2017!!




CES Januari 2017, wordt dit een TOM? (Teleurstelling Of Meevaller?

Het is te hopen, dat ze nu wel iets moois uit de hoge hoed toveren. Dat zou iig een beter begin zijn van het jaar 2017 dan dit jaar. Laten we hopen dat er " iets" komt. Succes eenieder!!!
Ellyot
0
quote:

*Justin* schreef op 30 dec 2016 om 21:54:


[...]

HarrySnel was een van mijn meest gewaardeerde posters. Zo niet de beste. En ergens ging het helemaal mis. Ik zeg dit niet om HarrySnel onderuit te halen. Ik zou hem graag terugzien zoals hij was. Exact hetzelfde is met Xynix gebeurd.
[verwijderd]
0
tatje
0
Ik zie dat bijna iedereen een samenvatting 2016 voor wat betreft Tom Tom heeft gemaakt.

Ik zou het zo willen samenvatten.

De groten der aarde werken en gaan met Tom Tom werken.

Omdat Harold Goddijn cs, steeds werden aan gevallen over geheimzinnigheid wat betreft nieuwe contracten, heeft hebben ze besloten iets meer te openbaren, zonder het bij naam te noemen.

15% CARG per jaar samengesteld voor 2016 2017 2018 2019 voor 3 divisies excl consumer.

Dat houdt dus in eind 2019 is de groei voor die 3 divisies tov eind 2015 75% groei.

Ik dacht de ABN kwam zelf op 14% ipv 15%

Echter op LinkedIn zag Apieslapie een bericht staan van Matthieu Campion.

Matthieu Campion | LinkedIn

nl.linkedin.com/in/campionmatthieu

Amsterdam en omgeving, Nederland - ?Senior Marketing Manager at TomTom Automotive - MBA at Rotterdam School of Management - ?TomTom Automotive

Matthieu CampionMarcel Van Den Hoek We have announced a number of partnerships in the recent months: with NVIDIA (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=991184), with Bosch (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=992618), with PSA (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=965201) and with VW (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=874192). There are of course many others, which unfortunately cannot be publicly disclosed.


Nog eens, vooral die laatste zin !

There are of course many others, which unfortunately cannot be publicly disclosed.


Simpel vertaald : We hebben nog veel MEER deals in Automotive gesloten, die helaas niet openbaar kunnen worden gemaakt.


Mijn conclusie, sommige partijen waar Tom Tom deals mee heeft afgesloten, willen niet in de openbaarheid.

Ik weet het, het is knippen en plakken van oud nieuws, nou ja oud is een groot woord.

Conclusie is geweest, maar nu zit ik nog met een vraag.


Die deals in Automotive die niet in de openbaarheid mogen worden gebracht, zitten dus ook niet in die 15% CARG per jaar samengesteld voor 2016 2017 2018 2019 voor 3 divisies excl consumer ?

Zitten die deals niet in die 15%, dan is 15% misschien wel 20% en dan praat je eind 2019 over een groei van 112%.

Die uitspraak van Matthieu Campion, dat zijn nu de krenten waar ik naar opzoek ben, dus in de klapper.

Iedereen een gezond begin van 2017 en wat centjes KAN het gemakkelijker maken.

Om 24 uur vannacht komen 40 mensen van 2 tot 70 jaar samen op ongeveer 300 meter hoogte om van o.a het vuurwerk te genieten.
Iedereen heeft een opdracht om iets van alle lekkers mee te nemen.
Soort amerikaanse party.
Ik en de mijnen mogen er bij zijn, dass het voordeel in Limburg zuid, nee niet Vaals.
Hebben 8 BOBS, daar is dus ook aan gedacht.

Leuker kunnen we het niet maken :-)
Hik
3
quote:

*Justin* schreef op 31 dec 2016 om 01:56:


Lees nu het bericht van here-mobileye terug.

Lees dit eens twee keer. Wat een zwakte van mobileye.

Ze hebben dus niet eens zelf een plaats (de cloud als fysieke locatie en de maps als contextuele locatie) om hun 'roadbook van landmarks' te kunnen opslaan en onderhouden. Dat mbly geen cloud capaciteiten heeft wisten we al van eerdere opmerkingen van Amnon Shashua. Naar nu een jaar later (definitief?) niet?

With the tie-up, Here will use MobilEye's so-called "roadbook," a cloud-based map of the world's roads derived from crowd-sourced vehicle sensor data. That''ll give Here's HD Live mapping system access to "landmarks and roadway information to assist in making a vehicle more aware of -- and better able to react to -- its surroundings," the companies say. MobilEye, in turn, be able to store its raw sensor data in Here's open mapping platform, making it easier to update and maintain the roadbook.

Wat "krijgt" mobileye nou eigenlijk echt? Een locatie bij een ander om je data op te slaan? Dan is mbly nu toch compleet afhankelijk van een derde? Roadbook moet op HERE's stalletje draaien anders kunnen ze roadbook niet onderhouden. En roadbook bestond dus niet in de vorm die het woord 'book' suggereerde.


Weer een erg protecionistische houding Justin.

Heb je het nieuws over Mobileye en Lucid gisteren ook niet gezien wat ik gisteren op het decemberdraadje plaatste?
ir.mobileye.com/investor-relations/pr...

En mijn opmerking op het hypecycledraadje over Mobileye's samenwerkingspartners Nissan, GM (en natuurlijk al BMW) die nu misschien wel 'in handen vallen' van HERE?
www.iex.nl/Forum/Topic/1328793/131/De...

Verder denk ik dat het hier niet bij blijft: Er komt nog wat reuring als de samenwerking met VW bekrachtigd wordt, zou ook een leuk nieuwtje voor de CES zijn. Mogelijk leidt de samenwerking met Mobileye bij HERE ook wel tot een kennistoename die aangewend kan worden en Realtime Maps in een stroomversnelling gaat brengen. Op een gegeven moment zullen ze toch echt moeten leveren. Dat kan niet alleen met mooie woorden maar met daden. Het kan in mijn ogen echt niet zo zijn dat ze daar nog niets voor gereed hebben en dat het alleen maar zwakte en bluf zou zijn. Kom op nou.

Wat zet TomTom daar nu concreet tegenover? Hoeveel keiharde HD-Maps afspraken of contracten heeft TomTom in the pocket? Beetje spierballen tonen kan geen kwaad en wekt mogelijk wel vertrouwen in deze 'mannensector'. Al hinten ze alleen maar zoals bij Tesla en Nissan, maar ook die zijn voor mij nog geen gelopen race. Boter bij de vis!
Koos99
1
quote:

*Justin* schreef op 31 dec 2016 om 00:39:


[...]

Ik denk meer aan een opstijgroute dan een aanvliegroute.

Harrysnel, Xynix en Wies hebben op mij geen vat gekregen. Vertrouwen is een keuze.

Dit betekent niet dat ik alles wat TT doet goed vind of nergens kritisch over ben. Maar ik kies er wel voor om hen als bron te vertrouwen en ook op hun intenties. Natuurlijk kan ik daarin mis zitten. Ik denk het niet, maar het kan. In dat geval ben ik bedonderd. In algemene zin vind ik: liever het risico dat iets of iemand je belazert (wat me nog nooit is gebeurd) dan dat ik zonder bewijzen wantrouwend in het leven sta.

Als je een bedrijf niet op een soort basaal niveau vertrouwt, dan snap ik niet waarom je er nog in zou beleggen.


Gaat de vergelijking tussen iemand wel of niet wantrouwen en je houding tov een fonds waarin je belegt wel op? Ik vind van niet.

Bij een vriend zal ik niet uitgaan van bv een verborgen agenda, de vriendschap is gebaseerd op een ongeconditioneerd genieten van een samen zijn.

Mijn houding tov een belegging in een fonds is een andere. Ik maak een keuze voor een product (en bijbehorend bedrijf) waarin ik voor de toekomst vertrouwen heb. Als die keuze eenmaal gemaakt is en ik heb geld in het fonds gestoken dan komt de volgende fase. Verifiëren of mijn aannames nog wel correct zijn, de focus verandert dan dus naar het onderzoeken van de risico's en bedreigingen voor het betreffende bedrijf/product, kloppen mijn aannames nog wel. Daar kan tegenin worden gebracht dat dat onderdeel zou moeten zijn van de initiële analyse, en dat is uiteraard ook zo. Echter met het verstrijken van de tijd verandert het gehele productlandschap en ook het bedrijf waarin belegd wordt veranderd mee. Continue aanvullende analyse is daarom nodig.

Gezien het feit dat ik geld heb gestoken in een bepaald bedrijf en dus vertrouwen heb in de toekomst van dat product/bedrijf, wil ik juist daarom meer energie steken in het onderzoeken van de risico's en bedreigingen van dat bedrijf ipv enkel bevestiging zoeken dat het betreffende bedrijf zo geweldig is. Als je alleen maar blijft genieten van het feit dat het schip waarop je vaart zo goed is, wat ook zeker het geval kan zijn, en niet let op eventuele donderwolken aan de horizon dan kun je onaangenaam verrast worden.

De vergelijking tussen vertrouwen richting je medemens en de houding tov beleggingen vind ik daarom niet kloppen. De waarde van een forum als dit is juist dat vanuit verschillende hoeken alle mogelijke positieve en negatieve aspecten van een bedrijf worden geanalyseerd. Dat daarbij eventuele negatieve aspecten uiteindelijk niet blijken te kloppen, het zij zo. Ik heb het liever wel benoemd, ook al komt het niet uit, dan het risico te lopen ergens door te worden overvallen dat ik totaal niet heb zien aankomen.

Ikzelf heb vertrouwen in TomTom, maar heb gelijk een zeer (in mijn ogen gezond) wantrouwen tov alle wat met TomTom heeft te maken. Moet ik door dit wantrouwen niet meer beleggen in TomTom, dat is veel te kort door de bocht.

3.615 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 177 178 179 180 181 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23-sep-19 11:31
Koers 10,938
Verschil +0,086 (+0,79%)
Hoog 10,944
Laag 10,728
Volume 116.190
Volume gemiddeld 460.639
Volume gisteren 358.333