Forum: Boskalis » Boskalis 1e kwartaal 2017 » Pagina: 2 | Belegger.nl

Boskalis 1e kwartaal 2017

68 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
100%Marc
0
mbt orderboek 1e helft 2017: dat is in deze prijs verwerkt. Het gaat idd om 2e helft en verder. Outlook zal er beter uitzien.
B.Legger
0

Koninklijke Boskalis Westminster 0,00% -0,56%
Alle shortsell is ondertussen afgebouwd.
guusje
0
quote:

B.Legger schreef op 19 jan 2017 om 17:16:



Koninklijke Boskalis Westminster 0,00% -0,56%
Alle shortsell is ondertussen afgebouwd.

Zou ik ook doen het risico is te groot.
B.Legger
0
AMSTERDAM (AFN) - Boskalis en SBM Offshore zijn de AEX-bedrijven die volgens analisten van NIBC Markets de komende tijd de meeste kans op koerswinst bieden. De baggeraar en de maritiem dienstverlener kregen daarom een plek tussen de in totaal zeven 'top picks' voor de komende zes maanden.

Boskalis en SBM bij top picks NIBC
aextracker
0
Die gedachte vatte ook bij mij post , toen ik de olieprijs enkele weken geleden zag uitbodemen en upward potentieel begon te vertonen.

Toen eerste posities ingenomen rond de euro 32,-\aandeel.
Olieprijs blijft er inmiddels sterk bij liggen, de winter is net begonnen.

Inmiddels heeft BOS een kleine 780 Mln aan orders & LOI's in the pocket en dus een eerste aanzet tot serieuze omzetgroei bijdragend tot een positieve herwaardering.
BOS is t.g.v. de verkoop van haar belang in FUGRO buitengewoon "cash rich" en kan rustig op zoek naar overnames. I.c.m. een gedegen dividendpolitiek de komende jaren vond en vind ik BOS een aantrekkelijk aandeel om de aandelenpositie van uit te breiden.

Ik zie een LT koersdoel van euro 40,- . Oude weerstand wordt nieuwe steun rond de euro 0.32. Koersdoel kan rustig naar euro 40,-.
20% koerswinst bij een kansrijker hoger dividend komend jaar.

De koers gaat hier op vooruit.

En idd. de shortsell posities van professionals zijn overwegend lager en worden stapje voor stapje neerwaarts gemanaged.

Tracker
HenkdeV
0
KBC advies opgevolgd om te kopen, hun koersdoel is 45,00 euro. Gaat gestaag de goede kant op. Prachtig bedrijf, Hollands Glorie op zijn best.
voda
0
Boskalis gaat kabels aanleggen voor windmolenpark

Waarde contract circa 100 miljoen euro.

(ABM FN-Dow Jones) Boskalis heeft via dochterbedrijf VBMS een contract ter waarde van 100 miljoen euro gekregen van ScottishPower Renewables voor de aanleg van kabels voor het offshore windmolenpark East Anglia ONE. Dit maakte de maritieme dienstverlener woensdag bekend.

De werkzaamheden omvatten het leveren, installeren en begraven van kabels voor het windmolenpark dat in het zuidelijke deel van de Noordzee komt te liggen. Het park krijgt maximaal 102 windmolens die in totaal tot 714 megawatt aan energie kunnen produceren.

Het project, waar ook het niet-beursgenoteerde Van Oord aan deelneemt, gaat pas begin 2019 beginnen en zal naar verwachting halverwege 2020 zijn afgerond.

Op een groene beurs noteerde het aandeel Boskalis 1,1 procent hoger op 35,26 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires
Isildur1
1
Ook maar eens ingestapt bij Boskalis met de aandelen verkoop van DL. De groeipotentie van het aandeel is groot ondanks dat er al een grote stijging is geweest. Daarbij is het dividend prima een vrij stabiele investering lijkt mij.
pieter1
0
En weer een opdracht:

Boskalis doet omlegging N260

BAARLE-NASSAU - Aannemer Boskalis Nederland krijgt van de provincie Noord-Brabant de opdracht voor de omlegging van de N260 bij Baarle-Nassau. Boskalis gaat eerst aan de slag met een ontwerp, aan de hand van de gestelde eisen, om medio 2017 te beginnen met de aanleg van de nieuwe route.
Er wordt al lang gesproken over de omlegging noordoostelijk van Baarle-Nassau. De grensplaatsen Baarle-Nassau en Baarle-Hertog (B) ondervinden veel hinder van doorgaand verkeer. Boskalis laat in een nieuwsbrief van de provincie weten de omgeving nauw te willen betrekken bij de aanleg. ,,Daarom komt er een website over de N260, zodat iedereen op de hoogte blijft van de stand van zaken. Tijdens de uitvoering houden we elke maand een inloopuur, waar mensen terecht kunnen met vragen. We willen goed bereikbaar en toegankelijk zijn. Er komt best wat kijken bij zo'n groot project, we houden iedereen graag goed op de hoogte'', aldus Hedwig Verelst, omgevingsmanager van Boskalis.

De statenfractie van de Partij voor de Dieren heeft Gedupteerde Staten (GS) nog vragen gesteld over de aanleg. Onder meer over aantasting van de 'cultuurhistorische' Fransebaan, het coulisselandschap en buurtschap Boshoven. GS antwoorden dat het ontwerp voldoet aan de landschappelijke eisen in het bestemmingsplan. ,,Buurtschap Boshoven ondervindt hinder van het verkeer naar achterliggende woonwijken van de kom van Baarle. Na aanleg van de omlegging verwachten wij dat deze overlast vermindert.''
pim f
0
quote:

pieter1 schreef op 29 jan 2017 om 09:44:


En weer een opdracht:

Boskalis doet omlegging N260

BAARLE-NASSAU - Aannemer Boskalis Nederland krijgt van de provincie Noord-Brabant de opdracht voor de omlegging van de N260 bij Baarle-Nassau.


Misschien moeten ze voor een prikje de failliete boedel van Heijmans overnemen, de bezem door die Augiusstal en de legacy-problemen aanpakken en opruimen. Iedereen blij!
viermeiden
0
PAPENDRECHT (AFN) - Recyclingbedrijf ACCN, een gezamenlijke onderneming van Boskalis en Inashco, gaat de komende tien jaar de as verwerken die achterblijft in de verbrandingscentrales van afvalverwerker Attero in Moerdijk en Wijster. Dat maakte Boskalis donderdag bekend.

De totale waarde van het contract overstijgt de 100 miljoen euro, en is mede afhankelijk van de marktprijzen van de metalen die uit de as kunnen worden gewonnen. Voor de verwerking bouwt ACCN momenteel een geavanceerde fabriek in Nauerna, aan het Noordzeekanaal.

De energiecentrales van Attero in Moerdijk en Wijster produceren jaarlijks zo'n 450.000 ton as. Dankzij een reinigingsprocedé dat ontwikkeld is door de milieutak van Boskalis kan bijna alles verwerkt worden tot bruikbare grondstoffen, bijvoorbeeld zand en zeldzame metalen.

- See more at: www.debeurs.nl/Beursnieuws/ANP-020217...

viermeiden
pieter1
0
Mooi nieuws, misschien is er in deze sector een geschikte overname te doen. In het kader van de circulaire economie is er de komende tijd een flinke groei te verwachten in deze sector. Ook de alsmaar schaarser wordende grondstoffen bieden mooie kansen voor deze industrie.

www.circulaireeconomienederland.nl/on...

www.circulairondernemen.nl/oplossinge...
Der K.
0
quote:

pieter1 schreef op 2 feb 2017 om 11:10:


Mooi nieuws, misschien is er in deze sector een geschikte overname te doen. In het kader van de circulaire economie is er de komende tijd een flinke groei te verwachten in deze sector. Ook de alsmaar schaarser wordende grondstoffen bieden mooie kansen voor deze industrie.

www.circulaireeconomienederland.nl/on...

www.circulairondernemen.nl/oplossinge...


Pieter die groei komt er echt niet deze markt is al onwijs verzadigd in West Europa (behalve GB). Kijk eveneens naar de prijs van koper(belangrijkste component) de laatste 5 jaar...ook niet echt rooskleurig. Daarnaast staan de bodemassen van Attero niet bekend als hoogstaand. Veel onverbrand materiaal en de kwaliteit van het gewonnen aluminium is slecht (vrij fijn en vervuild waardoor het uiteindelijke smeltrendement laag is ivm met oxidatie). Het zwaarmetaal vervuild met zink (uit bouwafval), waar geen vergoeding tegenover staat bij de smelters etc.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat wanneer je je verzeker van 450.000 ton aan slakken, je direct een grote speler bent in de markt. De geschatte omvang van minimaal 100 miljoen is echt een hele conservatieve schatting geweest. Dit is in mijn ogen ca. 150 miljoen per jaar.
pieter1
0
DeZwarteRidder
0
Boskalis doet enorme afschrijving

Gepubliceerd: 17 februari 2017 18:12 Laatste update: 17 februari 2017 18:20

Baggeraar en maritiem dienstverlener Boskalis schrijft in totaal 840 miljoen euro af vanwege de sterk verslechterde marktomstandigheden in de offshore-energiesector en de zwakke vooruitzichten. Dat meldde Boskalis vrijdag na het slot van de beurshandel in Amsterdam.

Deze last houdt bijna uitsluitend verband met het service gerelateerde deel van de offshore olie- en gasactiviteiten van Boskalis en betreft voor ruim 365 miljoen euro een afwaardering op schepen, ruim 380 miljoen euro op goodwill en circa 90 miljoen euro op het onderdeel Smit Lamnalco.

Volgens Boskalis wordt de last verwerkt in de cijfers over 2016. Het bedrijf benadrukt dat de financiële positie sterk blijft en dat ruimschoots wordt voldaan aan de bankconvenanten. Ook zal de afschrijving geen invloed hebben op de hoogte van het dividend. De verwachting voor de onderliggende nettowinst blijft gehandhaafd.
Onbalans

Het bedrijf stelt dat er in de service gerelateerde offshore-energiemarkt een structurele onbalans bestaat tussen vraag en aanbod, met name bij zwaar zeetransport. Hierdoor staan de bezetting en marges onder druk, wat ertoe heeft geleid om zowel de waarde van de schepen die aan de onderkant van de markt opereren als de goodwill te corrigeren. Een belangrijk deel van de afboeking hangt samen met de in 2013 overgenomen zeetransporteur Dockwise.

Boskalis publiceert op 8 maart cijfers over 2016. Dan zal ook een strategische update voor de periode tot en met 2019 naar buiten worden gebracht. Er wordt dan onder meer stilgestaan bij de "interessante" mogelijkheden die Boskalis ziet in het hogere segment van de offshore-energiemarkt.
Door: ANP
ff_relativeren
0
de afwaardering die Boskalis doet op de vloot, heeft iets meer perspectief nodig ;

- hoe oud zijn de schepen waarop wordt afgeschreven ?
- betreft het de schepen met hoge utiliteitsgraad ?
- of gaat het om schepen die het vaakst stil hebben gelegen ?

De afschrijving op Goodwill juich ik toe. Dat doen naar mijn onbescheiden idee veel te weinig bedrijven. Toppie @ Boskalis !
bambricks
0
quote:

ff_relativeren schreef op 17 feb 2017 om 18:38:


de afwaardering die Boskalis doet op de vloot, heeft iets meer perspectief nodig ;

- hoe oud zijn de schepen waarop wordt afgeschreven ?
- betreft het de schepen met hoge utiliteitsgraad ?
- of gaat het om schepen die het vaakst stil hebben gelegen ?

De afschrijving op Goodwill juich ik toe. Dat doen naar mijn onbescheiden idee veel te weinig bedrijven. Toppie @ Boskalis !



voel je je wel helemaal lekker???

De reden dat ze afschrijven is dat de vloot met de huidige waardering niet kan concurreren. De orders blijven uit voor de vloot.

Verder is er dus gewoon 840M waarde weg.

Goodwill die je betaalt is geld die je verwacht te verdienen in de toekomst met de investering van een overname.
Dan heb je dus teveel betaalt!!!!


Toppie Toppie !!!!
Jan Peter Balkenellende
0
quote:

bambricks schreef op 17 feb 2017 om 19:45:


[...]

voel je je wel helemaal lekker???

De reden dat ze afschrijven is dat de vloot met de huidige waardering niet kan concurreren. De orders blijven uit voor de vloot.

Verder is er dus gewoon 840M waarde weg.

Goodwill die je betaalt is geld die je verwacht te verdienen in de toekomst met de investering van een overname.
Dan heb je dus teveel betaalt!!!!


Toppie Toppie !!!!


840m aan schattingswaarde is weg, geeft iemand meer voor die schepen is het weer terug.
68 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28-feb-17 15:11
Koers 34,080
Verschil +0,150 (+0,44%)
Hoog 34,160
Laag 33,950
Volume 171.319
Volume gemiddeld 476.801
Volume gisteren 324.240