Forum: AND Int.Publishers » 2017 | Belegger.nl

2017

907 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
lapins
0
Allemaal de beste wensen zakelijk en privè
Ik hoop dat de positieve verwachtingen over AND uitkomen dit jaar , en dat er op dit forum ook weer wat meer info te lezen is ( het is maar saai de laatste tijd )
Spes
1
Allemaal de beste wensen voor 2017. Hopelijk wordt 2017 het jaar waarin AND haar Amerikaanse kaarten verder weet te vermarkten. Zou mooi zijn als het nieuwe kantoor in Amerika voor een aantal nieuwe orders weet te zorgen en de positieve verwachtingen van het management en forumgenoten waarheid worden.
Diegy
0
AND wil grote stap maken




Proces van langere tijd volgens topman van kaartenmaker.

(ABM FN-Dow Jones) AND International Publishers werkt momenteel aan een grote stap voorwaarts. Dit zei bestuursvoorzitter Hugo van der Linde donderdag in een interview met ABM Financial News.

Van der Linde ziet in de huidige snelle ontwikkeling die de automotive-industrie wereldwijd doormaakt voor het Rotterdamse bedrijf een doorslaggevende positie weggelegd.

"Er gebeurt ongelofelijk veel in een zeer hoog tempo, maar we zijn op tijd. Wij moeten ons nu een slimme positie zien te verwerven, waar partijen in de auto-industrie niet omheen kunnen. Nu mag het snel gaan, maar dit proces is er uiteindelijk één van de lange adem", aldus Van der Linde.

De bestuursvoorzitter noemde het wedden op te veel paarden de belangrijkste fout die AND in het proces kan maken. "We praten wel met iedereen, ook met de partijen waar in het verleden al gesprekken mee zijn aangeknoopt. Ons allergrootste voordeel is dat we kaarten hebben. Zonder die content begin je in de verwerving van een slimme positie in onze markt niet veel. Maar dan is het de kunst uit zien te vinden waarin je het verschil gaat maken met andere kaartaanbieders. En ons voordeel is volgens mij dat we een onafhankelijke partij in de mondiale kaartenmarkt zijn voor het aanbod van digitale kaarten voor locatie gebaseerde diensten voor de business-to-business markt. Locatie is hierbij key", beweerde Van der Linde.

Markt zoekt richting

Van der Linde illustreerde de richting die automotive mondiaal zoekt aan de hand van twee uitersten. "Hebben we zwaar 3-D materiaal nodig met alles er op en eraan of is er helemaal geen kaart in de auto nodig om iemand van A naar B te laten rijden? Inmiddels is de tweede optie het uitgangspunt voor de richting waar het heen kan: er is een kaart nodig, maar hoeveel en hoe geavanceerd en actueel moet deze dan zijn? Dat is de vraag voor dit moment, een antwoord heeft tijd nodig, zo is mijn inschatting", concludeerde de topman.

De actualiteit kan geleverd worden door sensoren, waar auto's nu al van zijn voorzien, maar die naar verwachting in de toekomst veelvuldig in auto's worden ingebouwd. "Dat zijn dus data-ontvangers. Los van het eigendomsvraagstuk met betrekking tot die data, zijn die waardevol voor andere weggebruikers. Het is nu al mogelijk dat sensoren verkeersborden herkennen. Vernieuwingen daarin die door een autosensor worden geregistreerd kunnen naar een centrum worden gestuurd die deze weer doorstuurt naar andere op het centrum aangesloten weggebruikers. Zo is iedere connected car snel voorzien van wijzigingen en aanvullingen. Voor dit info-uit-veld-model hebben we pilot lopen met Cyclo Media", aldus de AND-topman. Cyclo Media is een bedrijf dat al circa dertig jaar de openbare ruimte in beeld brengt.

Amerikaanse kaarten en ontwikkelingen

AND investeerde de afgelopen jaren flink in de Noord-Amerikaanse kaart, die inmiddels ook aftrek vindt. De eerste resultaten van die ontwikkeling vertaalt zich inmiddels door in de omzetontwikkeling en met een vaste kostenbasis, dus ook direct in de winstontwikkeling. Voor dit jaar wordt een omzet voorzien die belangrijk hoger ligt dan de 6,0 miljoen euro over 2015, op de Schaal van Mock 12 tot 20 procent. AND sloot eind februari 2016 een belangrijke licentieovereenkomst af met één van de grootste internetbedrijven van Europa voor het gebruik van digitale kaarten.

Donderdag toonde Van der Linde zich onverminderd tevreden met de omzetontwikkeling tot nog toe, zonder verder financieel in detail te treden. "We hebben een hoge mate van afhankelijkheid van een beperkt aantal grote klanten en nieuw te acquireren opdrachten en de timing daarvan. Daardoor kan de omzet gedurende een bepaalde periode in het boekjaar sterk fluctueren ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande boekjaar. Die schommelingen willen we elimineren en dat kan en moet ook als we in staat blijken ons een slimme positie te verschaffen", aldus Van der Linde.

De Amerikaanse kaart strekt tot extra voordeel in het proces waar AND zich momenteel in bevindt, "omdat de Amerikaanse auto-industrie meer gericht is op vernieuwing dan bijvoorbeeld de wat traditioneler ingestelde Duitse auto-industrie". Met Bennett Moe als zogeheten vice president sales wil AND interesse wekken op de Amerikaanse markt voor het product. "De klant is daarbij key. Bennett is Amerikaan, kent de navigatiemarkt van binnen en van buiten en met een kantoor bij Washington D.C. in de buurt van drie vliegvelden, waarmee hij heel Amerika kan bestrijken, scheelt dat ons een hele hoop reistijd en geld."

Naast Moe, die in november vice president sales van AND voor Noord-Amerika werd, werd de raad van commissarissen van AND uitgebreid met Barry Glick, oprichter van MapQuest, waar Moe voorheen ook zijn sporen verdiende. "Met Glick aan boord merken we dat deuren opengaan. Hij kan het verschil maken", aldus Van der Linde.

In het verleden bevond AND zich wel eens in woeliger en niet noodzakelijkerwijs interessanter vaarwater, waarbij het aandeel veelvuldig inzet was van speculaties. "Ik denk dat we dat achter ons hebben gelaten. Ik heb het idee dat beleggers AND nu in portefeuille houden voor de meerwaarde die de kant die wij op willen nu nog verborgen houdt", concludeerde de bestuursvoorzitter.

Het aandeel AND International Publishers noteerde donderdag op een groen Damrak onveranderd op 8,75 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

December 08, 2016 06:05 ET (11:05 GMT)
Diegy
0
Goed interview voor het nogal behoudende and zeer positief. And kan wel eens gaan knallen in 2017.
Spes
0
quote:

schreef:

Intel neemt een belang van 15% in Here. 3 januari 2017
EINDHOVEN (AFN) - Chipfabrikant Intel neemt een belang van 15 procent in HERE, de vroegere kaarten- en navigatiedivisie van Nokia. Dat maakte het Amerikaanse technologieconcern dinsdag bekend, zonder te vermelden hoe veel het daarvoor betaalt.

Het in Eindhoven gevestigde HERE is grotendeels in handen van de Duitse autofabrikanten Audi, BMW en Daimler. Die verkochten vorige week al 10 procent van de aandelen aan drie Aziatische investeerders. Ook werd een samenwerking aangekondigd met het Israëlische chipbedrijf Mobileye.

De kaarten en navigatiesoftware van HERE worden al gebruikt in de boordcomputers van talloze auto's. Op dat terrein concurreert het bedrijf met name met de Nederlandse navigatiedinestverlener TomTom. Audi, BMW en Daimler willen de technologie van HERE evenwel verder ontwikkelen en gebruiken om auto's beter en veiliger te maken en op termijn zelfs zelfstandig te laten rijden.

De drie autobouwers nodigden vorig jaar spelers uit de de technologiebranche uit zich bij hen aan te sluiten. Intel grijpt die mogelijkheid met beide handen aan. Het bedrijf is 's werelds grootste producent van microprocessoren, maar is nog altijd sterk afhankelijk van gewone computers. Omdat die markt krimpt, zoekt het groeimogelijkheden op andere terreinen, zoals auto's.

,,Auto's zijn in rap tempo de meest intelligente, verbonden apparaten aan het worden'', zei topman Brian Krzanich van Intel. ,,Wij kijken ernaar uit samen te werken met met HERE en zijn partners in de automobielindustrie om een belangrijke technologische basis te leggen voor de slimme auto's van de toekomst.''


Er worden duidelijk samenwerkingsverbanden gesmeden in de digitale kaarten. Intel zal hier vast meer dan €33,5 miljoen (beurswaarde AND) voor hebben betaald.
dre1960
0
quote:

Spes schreef op 3 jan 2017 om 21:02:


[...]

Er worden duidelijk samenwerkingsverbanden gesmeden in de digitale kaarten. Intel zal hier vast meer dan €33,5 miljoen (beurswaarde AND) voor hebben betaald.
De navi markt is goed in beweging ,ik verwacht binnenkort wel een positief bericht van AND
Diegy
0
Word wel weer aantrekkelijk om in te stappen in AND rond de 8,75. Verwacht binnenkort wel weer een bericht van AND en dan weten we hoe hard de koers omhoog kan gaan. Bodem is wel bereikt.
Rotel74
0
quote:

Diegy schreef op 6 jan 2017 om 10:52:


Word wel weer aantrekkelijk om in te stappen in AND rond de 8,75. Verwacht binnenkort wel weer een bericht van AND en dan weten we hoe hard de koers omhoog kan gaan. Bodem is wel bereikt.

Dat staat!
Van wie kan die omhoog gaan?
Is er sprake van "hard"omhoog?
Doet de inhoud van PB er toe, in jouw benoemde situatie?
Graag even aangeven waarom je denkt dat bodem bereikt is; dan kan ik je beter begrijpen.
De koers is nu, bij 6k. 9,02
Vind je dat we nu al mogen spreken van een Diegy-effect?
Dongen
0
niet reageren op die kletserd; hij staat vast WEER op het punt in te stappen, maar nu nog even niet.........
Diegy
0
Word aardig uit de laat gekocht. De 9,52 is al te zien aan de laat kant. Bij positief nieuws schiet de koers zo weer over de 10,00 euro.
Diegy
0
Voorkennis op dan toch eindelijk een overname? Zou zomaar kunnen. AND heeft al verschillende keren in de belangstelling gestaan.
Rotel74
0
quote:

Diegy schreef op 6 jan 2017 om 13:35:


Voorkennis op dan toch eindelijk een overname? Zou zomaar kunnen. AND heeft al verschillende keren in de belangstelling gestaan.


Wat een headlines!!
Alsof ik bij de kapper koppen van "De Privé" zie,
terwijl andere koppen bewerkt worden.
DeHardeWerker
0
quote:

Diegy schreef op 6 jan 2017 om 12:15:


Word aardig uit de laat gekocht. De 9,52 is al te zien aan de laat kant. Bij positief nieuws schiet de koers zo weer over de 10,00 euro.


Ja jij hebt er duidelijk kijk op en ik kijk altijd reikhalzend naar jou commentaar uit. Wanneer ga je weer eens instappen of heb je je zakgeld aan het vuurwerk besteed ?
lapins
0
Diegy
0
quote:

Spes schreef op 3 jan 2017 om 21:02:


[...]

Er worden duidelijk samenwerkingsverbanden gesmeden in de digitale kaarten. Intel zal hier vast meer dan €33,5 miljoen (beurswaarde AND) voor hebben betaald.

Kan zomaar een partij zijn die of een groot belang gaat nemen in AND of de hele toko gaat overnemen. Digitale kaarten branche is momenteel hot.
lapins
0
Het is alleen jammer dat als er nieuws komt het meestal vroeg in het weekend is , en dat het koersverhogend effect op maandag weer is uitgewerkt.
Spes
0
Het is een jaar stil geweest met overnamespeculaties en overnamegesprekken. Die goede oude tijd dat we niet zonder AND het weekend in durfden te gaan. Zou het er nu dan toch van komen?
Diegy
0
quote:

Spes schreef op 6 jan 2017 om 15:53:


Het is een jaar stil geweest met overnamespeculaties en overnamegesprekken. Die goede oude tijd dat we niet zonder AND het weekend in durfden te gaan. Zou het er nu dan toch van komen?

Bied neemt aardig toe en word aardig uit de laat gekocht. Voorkennis op goed nieuws??
907 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21-okt-19 16:23
Koers 2,120
Verschil +0,010 (+0,47%)
Hoog 2,120
Laag 2,040
Volume 5.000
Volume gemiddeld 5.321
Volume gisteren 9.413