Forum: TomTom » TomTom februari 2017 » Pagina: 91 | Belegger.nl

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Dokus
0
quote:

tatje schreef op 11 feb 2017 om 10:54:


Ze krijgen nu bij de AVA weer personeelsopties.

Een call ( gemiddelde koers rond de AVA zeg 8 )

Deze call heeft een looptijd van 7 jaar, maar ze kunnen de call pas uitoefenen na 3 jaar, dan dus 4 jaar tijd.

Of die 3 jaar niet gelden bij een overname van Tom Tom weet ik niet, maar lijkt me logisch.

Dus bij de AVA krijg je een call 8 euro.

over 5 jaar staat de koers op 50 .

Winst 42

Staat de koers bij de komende AVA op 30 en over 5 jaar 50 winst 20.

De top en toppers daar onder krijgen al vanaf 2009 opties, zei iemand hier :-)

ja, ok. Je bedoelt voor de personen die nu de opties krijgen is het leuk dat ze de rit naar 50 kunnen meemaken. Staat hij vandaag al op 50 is de kans op hogere koersen minimaal
Tom3
0
quote:

aandeeltje! schreef op 11 feb 2017 om 10:46:


Met een WPA van 5 cent per aandeel (2015: 8 cent) noteert dit aandeel wel erg hoog. Zelfs al neem je de adjusted wpa (waarbij geld verdwijnt) dan hebben we nog te maken met een hoge waardering, zeker omdat er vooralsnog geen kenterimg is in de wpa. Een hoge k/w is alleen gerechtvaardigd als er ook echte groei is in de wpa, welnu daar blijft het achter. 2017 lijkt nog geen knaller te worden dus op naar 2018 maar weer.


Je weet toch dat de waarde van een bedrijf (en dus indirekt een aandeel daarin) bestaat uit de contante waarde van alle toekomstige winsten. Net als Mobileye moet Tom2 een soort 5 jarenplan presenteren waaruit meer inzicht in de toekomstige winstgevendheid wordt gegeven. Alleen meer inzicht in omzetgroei is niet voldoende.
ASCFTHF11
0
Ik wil allen bedanken die de meeting hebben bezocht en voor het commentaar hebben gezorgd;wel is het mijn opinie dat je op dit moment de know how en de hopelijk goede toekomst van dit bedrijf betaalt en dat schijnt nu 7.80 Euro te zijn.

K/W,s etc doen op dit moment weinig ter zake,we hebben even een schrikmoment gehad met de laatste cijfers,maar dat was juist het moment om nog wat aan te kopen.
[verwijderd]
0
quote:

Katsa schreef op 11 feb 2017 om 00:03:


Overigens vind ik het wel enorme humor om te lezen dat TomTom meeleest op dit forum.
Wel concluderen dat men niet bezig is met de aandelenkoers, maar hier wel meelezen?
Hiermee wordt dit forum echt teveel waarde toegedicht.
Ben benieuwd hoe mensen dit voor zich zien.
Dat iemand in z'n taakomschrijving heeft staan om dagelijks 1 uur hier mee te lezen?
Wij zijn totaal niet interessant en een druppel op de gloeiende plaat.
Overigens wel heel slim van TomTom om net te doen alsof ze hier meelezen.
Weer even verteld wat mensen willen horen.

Echt leuk dat de poëzie en proza gevolgd wordt vanuit het episch centrum.
Een zeer nuttige dag geweest zo lees ik. Groeibriljant ook in de nopjes dat er geen exitq123 komt met een dirtybank.
Mogelijk wel teleurstelling bij een plukje beleggers die een exit aan 10-12 best wel lekker zouden vinden maar goed. Zij moeten hopen op een overname of een deelname of whatever.. Van de groei van de wpa is voorlopig niet de sleutel om naar echt hogere niveaus te gaan zo lees ik op de rekendraad.
De hedgefunds zullen druk blijven zetten. Kumar voorop met Carla in het achterkamertje.
Wat nu? Doormodderen met een ijzerenvoorraad en een pluk voor de trading. En niet vergeten af en toe flink puts kopen.

Zouden ze in het weekend ook meelezen of is het dan nog een beetje vrij posten. Zeg maar voor de vuist weg...lol
DeZwarteRidder
0
quote:

doortje schreef op 11 feb 2017 om 11:48:


Ik wil allen bedanken die de meeting hebben bezocht en voor het commentaar hebben gezorgd;wel is het mijn opinie dat je op dit moment de know how en de hopelijk goede toekomst van dit bedrijf betaalt en dat schijnt nu 7.80 Euro te zijn.
K/W,s etc doen op dit moment weinig ter zake,we hebben even een schrikmoment gehad met de laatste cijfers,maar dat was juist het moment om nog wat aan te kopen.

Geweldige taktiek....!!

Gewoon bijkopen iedere keer als de cijfers weer eens tegenvallen.....!!

Ga maar vast sparen, want dat wordt een dure grap in de komende 5 à 10 jaar.
Katsa
0
quote:

de speurneus schreef op 11 feb 2017 om 11:51:


[...]
Echt leuk dat de poëzie en proza gevolgd wordt vanuit het episch centrum.
Een zeer nuttige dag geweest zo lees ik. Groeibriljant ook in de nopjes dat er geen exitq123 komt met een dirtybank.
Mogelijk wel teleurstelling bij een plukje beleggers die een exit aan 10-12 best wel lekker zouden vinden maar goed. Zij moeten hopen op een overname of een deelname of whatever.. Van de groei van de wpa is voorlopig niet de sleutel om naar echt hogere niveaus te gaan zo lees ik op de rekendraad.
De hedgefunds zullen druk blijven zetten. Kumar voorop met Carla in het achterkamertje.
Wat nu? Doormodderen met een ijzerenvoorraad en een pluk voor de trading. En niet vergeten af en toe flink puts kopen.

Zouden ze in het weekend ook meelezen of is het dan nog een beetje vrij posten. Zeg maar voor de vuist weg...lol


In het weekend is het voor spek en bonen, dispensatie-posters kunnen hun gang gaan.

Overigens schijnt Taco vandaag een bloemetje naar z'n secretaresse te hebben gestuurd.
Toen hij gisterochtend op kantoor arriveerde en naar z'n agenda van de dag vroeg, schijnt 'ie buitenproportioneel te zijn uitgevallen toen ie hoorde dat ie in de middag een uur moest besteden aan de private investorday.
Vanochtend schijnt ie zich te hebben gerealiseerd dat deze reactie overdreven was, het voorlezen van de agenda staat nu eenmaal in haar taakomschrijving.
Net als het meelezen op dit forum.
recital
0
Navigatie uit, file in

AMSTERDAM - Automobilisten laten massaal de kans liggen om files te omzeilen en veel eerder op de plaats van bestemming te komen. Dat komt omdat ze actuele verkeersinformatie via de radio of informatieborden langs de weg negeren of zelfs niet meekrijgen. Ook de ’slimme’ navigatie staat vaak uit.
www.telegraaf.nl/binnenland/27603816/...
[verwijderd]
0
Wat betreft personeelsopties is het beter om de data van de AFM te raadplegen dan uitgebreid te fantaseren over de AVA enzovoorts.
Stille vennoot
0
Dus voor optimaliseren van de personeelsopties....moet de koers dus laag blijven tm AVA goedkeuring
Daar valt wel net Q 1 een week voor...dus die zal dan ook een beetje tegen moeten vallen om de prijs laag te houden
Dan krijgt iedereen weer lekker opties op een 7.5-8 koers en dan mag de koers weer ontploffen....maar volgend jaar rond dezelfde tijd dan liefst weer laag voor de nieuwe uitgiftes..

Misschien is dit wel het ideale moment de komende maanden om weer bij te kopen (als je nog geld hebt dan een rit maken voor een half jaar en weer afscheid nemen..)

Moet de beurs niet net in elkaar storten...

Accuboor
1
quote:

Stichting PAT schreef op 11 feb 2017 om 12:48:


Wat betreft personeelsopties is het beter om de data van de AFM te raadplegen dan uitgebreid te fantaseren over de AVA enzovoorts.

Je kunt beter in het jaarverslag van TomTom kijken naar deze wanvertoning! Straks al 20mln aandelen (10%) erbij zonder dat de koers echt lekker gestegen is.

TomTom wijkt hiermee van de corporate governance code af, ze gaan echter nog veel verder dan de Amerikanen normaal doen. Daar alloceren ze een maximum aantal (bv. 3%) vd aandelen voor personeelopties. Alle hoge managers krijgen bij aanstelling een mooi aantal opties met een looptijd van 10 jaar, pas te verzilveren na 5 jaar en als je nog in dienst bent. De conversiekoers is de koers op de datum van start dienstverband. HG had dan bv. opties gekregen op EUR15 conversiekoers.

Bij TOmTom wordt de conversiekoers elk jaar aangepast ook als de koers daalt... Een ongekende regeling in NL en wereldwijd ten koste van de aandeelhouder die het aantal aandelen maar ziet toenemen.
Stille vennoot
0
Bij TOmTom wordt de conversiekoers elk jaar aangepast ook als de koers daalt... Een ongekende regeling in NL en wereldwijd ten koste van de aandeelhouder die het aantal aandelen maar ziet toenemen.

Is dit echt waar ? Nou dan weten we waarom de dalingen plaatsvinden

Dit kan niet waar zijn
drette
0
quote:

Kuiken schreef op 10 feb 2017 om 18:44:


Vrij vers van de pers :

Taco Titulaer CFO :" Om te beginnen wat terugkerende rumors uit de wereld helpen : Nee we zijn niet van plan het bedrijf van de beurs te halen. En Nee we lenen geen aandelen uit om short te gaan. "
Hij gaf aan dat het bedrijf steeds minder afhankelijk is van de kastjes, " we haalden in 2016 nog net niet de omslag : 51 % kwam uit hardware , maar software-solutions gaat daar volgend jaar overheen. Consumer wordt kleiner, maar sport blijft groeien, overigens niet met der 53 % van afgelopen jaar. We blijven in sport wel investeren, we willen naar een snellere remplacement-cycle toe en we zijn ervan overtuigd dat we voldoende innovaties in huis hebben om dat voor elkaar we krijgen. Uit het feit dat we blijven groeien in Automotiv blijkt dat we onze kwaliteit op orde hebben. "
Later tijdens de presentatie zou hij zeggen nog steeds een dikke voorsprong op Here te hebben, niet omdat HERE zoveel slechter zou zijn, wel omdat Here niet op vier hoofdpunten , waarop TT zegt te worden afgerekend, even sterk is als TT.
Later zou Taco nog zeggen dat waarden-vergelijkingen tussen de verkoopwaarde van Here (2,5/27 miljard) en de kaartenwaarde van TT niet eenparig te vergelijken zijn omdat ten tijde van de verkoop van Here, Here 80% van de markt had en TT 20.
" In die zin , zei hij , is TT nog steeds een Junior in de markt." Dat TT terrein wint, met Jan en alleman in gesprek is en dat de gesprekken gunstig voor TT lopen, werd omfloerst gezegd, en voortdurend uitgestraald. Iemand op het forum meende een glimlach bij een van de andere vertegenwoordigers van TT te zien, toen de naam Tesla viel, die kleine niet verbergen flikkering in de ogen zag ik ook. De man moest echt moeite doen "niets te laten blijken." ( dit laatste is een subjectieve waarneming van een overigens
goed getraind oog) Taco verwacht : " in 2020 750 miljoen met Automativ en Telematics om te zetten, dat is een mindere omzet dan nu in totaal, maar wel een met een veel hogere marge." Vervolgens werden de trends aangegeven : electrisch rijden, sharing, autonoom driving en later nog eentje die ik ben vergeten. Ruwweg" werd navigatie vroeger gebruikt door de bestuurder, straks wordt'ie gebruikt door de auto." In de ontwikkeling naar ADriving toe ziet TT partijen als Niv. en Mob. Bosch. als leveranciers van componenten, Leidt TT de dans om de software-kant en zijn er naast Bosch een reeks van fabrikanten die de technische uitvering van de software voor hun rekening nemen.Op de dikke dertig top-ingenieurs van de recente Duitse overname zat TT al een tijdje te loeren, ze zijn er blij mee. Dan over de steeds maar weer hoge investeringen die TT doet om op to date te blijven : " (zucht) het is een kip en het ei probleem. Voor hun topmodellen willen
auto fabrikanten state off the art HD kaarten. Ja hoeveel ga je er dan afnemen: Nou 10.0000.... ja daar kunnen we geen 100 miljoen op investeren.... Dus voorlopig brengen we alleen de zeg A1 en A2 in kaart. Voor de volgende auto klasse moeten we opnieuw gaan onderhandelen." Voor de rest vat ik nog even een paar dingen samen: Indruk, bezige baasjes. Software ontwikkelingen op idioot veel terreinen en nivo's. Europees leidend in Telematics, wereldwijd in maps. Op de vraag hoe het nou staat met THE ENDGAME, moest TACO het antwoord schuldig blijven. "Ik was ook op die AVA, IK heb er niks van gehoord."



Kuiken, de vier trends zijn:
- electrische rijden
- delen voertuigen / Sharing
- autonoom driving

En vierde later door Jan Maarten toegevoegd:
- connected vehicle

Met name van de 3e en de 4e zal TT profiteren!


Accuboor
1
quote:

Stille vennoot schreef op 11 feb 2017 om 13:56:


Bij TOmTom wordt de conversiekoers elk jaar aangepast ook als de koers daalt... Een ongekende regeling in NL en wereldwijd ten koste van de aandeelhouder die het aantal aandelen maar ziet toenemen.

Is dit echt waar ? Nou dan weten we waarom de dalingen plaatsvinden

Dit kan niet waar zijn

Ter verduidelijking. Elk jaar worden er opties gegeven (ipv eenmalig bij aanstelling). En elk jaar worden deze opties tegen de conversiekoers uitgegeven op de dag rond de AVA. De opties zijn 7 jaar geldig en pa na 4 jaar uitvoerbaar. De ontvangers van opties hebben dus profijt van bv. 5 jaar lang een lage koers (dan dus lage conversiekoers opties) en dan een flinke stijging van het aandeel. Ik vind dit een niet-echt lekkere constructie.
Chineesintimboektoe
1
Voorlopig zal de koers echt niet gaan stijgen, verwachtingen zijn getemperd en TomTom zal geen uitspraken doen over nieuwe klanten.

Beleggers hun zin gegeven met de beleggers dag afgelopen vrijdag en ze kunnen gewoon weer door, zij hebben totaal geen haast en de koers interesseert ze geen moer.
PGV
0
quote:

Chineesintimboektoe schreef op 11 feb 2017 om 14:57:


Voorlopig zal de koers echt niet gaan stijgen, verwachtingen zijn getemperd en TomTom zal geen uitspraken doen over nieuwe klanten.

Beleggers hun zin gegeven met de beleggers dag afgelopen vrijdag en ze kunnen gewoon weer door, zij hebben totaal geen haast en de koers interesseert ze geen moer.


Met andere woorden,je kunt er nu gewoon uitstappen en in ergens in 2018/2019 er weer in,de koers zal in de tussentijd weinig doen, dus dood geld.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 11 feb 2017 om 01:24:


[...]
Mee eens, al vind ik 'wereldspeler' een iets te groot woord. Belangrijke speler, of wereldspeler in een automotive nichemarkt (navigatiesoftware, maps) vind ik al mooi genoeg.



Dan vind jij die nieuwe website (eergister gepubliceerd) zeker ook interessant:

www.tomtommaps.com/en_us/

Zeer de moeite waard om eens heel grondig te bekijken en ook alle links aan te klikken. Veel ervan is gister op de beleggersdag voor forumleden ook besproken.
nb
1
quote:

PGV schreef op 11 feb 2017 om 15:00:


[...]

Met andere woorden,je kunt er nu gewoon uitstappen en in ergens in 2018/2019 er weer in,de koers zal in de tussentijd weinig doen, dus dood geld.


dat denk ik nou ook.
Wat denkt iedereen nou, snel rijk te worden??
Ik vind HG een topper, ook al lift ik niet mee op zoiets abstracts als een koers. Het zou fijn zijn, maar als NL zou ik supertrots zijn als een TT wereldspeler wordt.
Laat mij maar een stickie roken van Bedrocan shit, legaal gekweekt. Ook een wereldspeler, weliswaar onder Canopy.
eduardo3105
2
quote:

PGV schreef op 11 feb 2017 om 15:00:


[...]

Met andere woorden,je kunt er nu gewoon uitstappen en in ergens in 2018/2019 er weer in,de koers zal in de tussentijd weinig doen, dus dood geld.

Helemaal mee eens, ik kijk het komende week nog aan maar als de koers niet hersteld tot minimaal boven de eur 8,00 dan houd ik het ook voor gezien en kijk ik in 2019 wel weer verder. Tot die tijd zijn er betere aandelen te vinden.

TT wordt niet van de beurs gehaald, dus lagere koers is geen aankondiging van dirty exit=== sorry hoor maar was er nu echt iemand dat ze hier ja op zouden antwoorden??
Het is helaas te veel een hobbyclub met zeer capabele mensen, echter ze vergeten dat het een beursgenoteerd bedrijf is en dat schept ook verplichtingen. Ze kunnen het beter van de beurs halen en dan zijn ze van al die lastige aandeelhouders af.

Iedereen nog wel bedankt voor de uitgebreide verslaglegging.
bmwr1200gs
0
De koers zal altijd vooruit lopen op de feiten. Zal toch richting 2018 2019 gaan stijgen. Als dan de deals bekend worden ben je te laat. De koersexplosie is dan al grotendeels geweest.
Geduld is erg belangrijk bij TomTom
montafon
0
Te lezen in vol.at
Ford gaat 1 miljard investeren om in 2021 in serie volledig zelfsturende auto's te bouwen, zij doen dit samen met de startup Argo AI uit Pittsburgh, opgericht door oud managers van Google en Uber.
Zal TT ook nog een rol spelen? als dat mogelijk zo is moet tomtom dat maar even melden, waarom zullen ze dat niet doen.
3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19-nov-19 15:55
Koers 9,906
Verschil -0,035 (-0,35%)
Hoog 9,988
Laag 9,888
Volume 305.938
Volume gemiddeld 512.762
Volume gisteren 393.726