TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Beleggersdag 10 februari

189 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Regenboog33
8
Ik ben nu op weg naar huis maar zal dit weekend nog wel wat indrukken geven van deze dag. Mochten anderen nog iets willen delen over deze middag dan kan dit op dit draadje.
Regenboog33
3
Wat ik wel alvast kan melden is dat het programma bestond uit:
- Welkom Taco
- Presentatie George de Boer (TT Telematics)
- Presentatie Jan Peter dr Vries (Automotive)
- Q&A! (Stond niet in de uitnodiging)
- Rondleiding Traffic, Producten e.a.

Met name de Q&A verbaasde mij. Na afloop nog een poosje met Bisera gesproken en ook aan haar doorgegeven waarom dit niet in de uitnodiging stond. Dan had ik (en mogelijk ook anderen) me beter voorbereid.
Regenboog33
4
Taco vertelde in zijn inleiding:
- We (TomTom) lezen mee op het forum
- TomTom leent de aandelen niet uit, nu niet en in het verleden niet
- TomTom wordt niet van de beurs gehaald.
Regenboog33
1
Ik heb nog wat audio opnames van sommige onderdelen maar moet thuis even kijken of dat gelukt is. Helaas geen echt breaking news. Wel enthousiaste mensen (de Boer en de Vries) die met hun core business bezig zijn en hier over vertellen.
Regenboog33
2
Nee Harold was er niet bij. IR met Bisera en Jacolien, CFO Taco en de Boer (TTT) en de Vries (Automotive) waren de prominent aanwezigen. Ca. 50 aandeelhouders waren aanwezig
[verwijderd]
19
De ontvangst was hartelijk, niet overdreven. Aan het aantal badges te zien waren er zo'n 60 beleggers uitgenodigd. Het is een komen en gaan van vrolijke, Duits, Engels en Nederlands pratende overwegend jonge (en vaak mooie) mensen op het TomTom HQ. Er waren lekkere koeken bij de prima koffie en heel sterk: J. M. de Vries gaf ALLE aanwezigen een hand.
Hulde voor deze man die ik zeer respecteer. Hij herkende zelfs mensen die hij op de Open Dag heeft gesproken.
Taco Titulaer, die de intro deed, valt in het Nederlands heel erg mee! Niets mis mee. Hij leek de indruk te hebben dat er alleen maar (of anders toch voornamelijk) bezoekers van het IEX-forum aanwezig waren. Hij zou zo maar gelijk kunnen hebben :-). Aanvullend op wat er al elders is geschreven nog over de maps: "Als je niet de kwaliteit levert die fabrikanten willen, kun je het zo maar voor 6 jaar verknallen". Daar mag je dus geen fouten maken. Maar twee RFQ's hebben ze verloren. De rest dus niet.
Volgens de industrie is Autonomous driving nog steeds wel "early days". Het staat dus nog min of meer in de kinderschoenen, maar HD-maps zijn nodig, dat is de consensus.
De overname van Autonomos levert TomTom veel kennis om er achter te komen waar partijen als Nvidia behoefte aan hebben. Ze willen Nvidia ook weer niet in de wielen rijden. Dit is nuttig om een betere en snellere integratie mogelijk te maken met de Tier 1's. (Wat ik dus niet vind passen bij de uitspraak van Goddijn dat "het zebrapad dus voortaan ook herkend kan worden").

Telematics verhaal van George de Boer was zeer accuraat en onderhoudend, maar het duurde lang en de meeste mensen leken toch te komen voor Jan Maarten de Vries.

Jan Maarten was wat gehaast en dat gevoel had ik de rest van de presentatie en Q&A.
De zaken die mij zijn bijgebleven: HERE loopt achter (ook volgens fabrikanten) met het content platform en de kwaliteit van de HD-Maps. Nu noemde hij zelfs weer 3-4 jaar, maar: zo zei hij ook: "dit is ook een kwestie van geld".
Verder laten ze de term Real-Time Maps een beetje los. Ze hebben het nu over 'Map Database Transactions" dat bestaat uit de onderdelen "Always Releaseable Map Data Store" en "Real-time Quality Checks".
"Kaarten bestaan overwegend uit Big-Data"
Er zijn 4 partijen in de markt: Here, TomTom, Google, Open Street Map.
Here en TomTom zijn dé partijen voor de HD-Maps want Google zien de OEM's niet zitten qua probe-data en OSM, dat is te onzuiver en er lijkt binnenkort geld bij te moeten, plús het is geen wereldwijde coverage.
Citaat: "De Automotive industrie kan niet om de mapmakers heen". Op de vraag of dit dan ook voor Tesla geldt en dat Tesla dus voor TomTom óf HERE moet kiezen gaf JMdV natuurlijk een ontwijkend antwoord.

TomTom ziet de disrupties wel, maar "TT blijft de disrupties voor". Ze zijn dus zelf constant aan het innoveren en verbeteren.

De waarde van HERE vond ik zoals Dokus meldt ook ene verrassende: 80/20 HERE/TomTom in klant waarde = 2,5 à 2,7 / ? voor assetwaarde TomTom Maps komt daarmee uit op 1,3 Miljard

Verder vond ik erg weinig ruimte voor de Q&A. Na iedere zin van JMdV had ik wel 3 of 4 vragen willen stellen.
Helaas.

Qua techneut en privépersoon vond ik het wel weer leuk, als belegger ben ik er toch maar weinig mee geholpen.
Ik wacht echt tot het eerste HD-Maps/RoadDNA contract bekend wordt.
Levy
18
Dank Hik voor je samenvatting. Ik plaats enkele van mijn bevindingen ook maar, sorry voor de overlap.

@Hik, JM de Vries stelde zelfs dat TT zélf een disruptieve speler is. Wat betreft het maken van maps werd gesteld dat hiervoor 4 elementen nodig zijn, en cruciaal is het combineren van deze 4 elementen. In dit combineren is TT het beste begreep ik. Weet jij wat die 4 elementen ook alweer zijn?

Hierbij dus enkele opmerkingen van mij:

-Taco opende de bijeenkomst en gaf aan op de hoogte te zijn dat veel retail beleggers geinteresseerd zijn in TT en erin beleggen en dat (mede) daarom deze beleggersdag georganiseerd is. Hij wist dat vele beleggers actief zijn op het iex forum en hij was op de hoogte van wat er zoal hier geschreven wordt. Zoals de conspiracy theorieën die de ronde gaan. Daarom gaf Taco aan graag een conspiracy theorie de wereld uit te willen helpen: de oprichters / grootaandeelhouders lenen hun aandelen NIET uit om te shorten, en hebben dit in het verleden ook nimmer gedaan.

-Wat betreft SDC's is het moeilijk te zeggen wie er uiteindelijk gaat profiteren van die markt. Nog veel onzekerheid. Hij trok de vergelijking met de overgang rond 2000 van 3G naar 4G, aanvankelijk werd gedacht dat de Nokia's en Ericsson's daarvan zouden profiteren. Uiteindelijk is echter gebleken dat de FB's, Google's en Apple's hiervan hebben geprofiteerd. (Volgens mij bedoelde hij met deze vergelijking aan te geven, maar dat weet ik niet zeker, dat thans gedacht wordt dat de mobileye's gaan profiteren van SDC's, maar dat dat het uiteinelijk weleens de maps leveranciers kunnen zijn die gaan profiteren). In elk geval zijn maps cruciaal voor de SDC's.

-Wat Sports betreft, de groei blijft de komende jaren, dat is zeker, maar of die groei net zo sterk zal zijn als afgelopen jaar kan niet gegarandeerd worden, Fitbit is met een winstwaarschuwing gekomen.

-Prima presentatie van George de Boer, hoofd Telematics. Kundige man, enthousiast, gedreven, prima. Nog voor de val van de muur opgericht door twee Oost-Duitsers, die na de overname van TT enkele jaren geleden nog steeds bij Telematics werken, is Telematics nu marktleider in Europa en de nr. 3 in de wereld. Ik begreep dat Telematics harder groeit dan de markt en dat de groei zich zal voortzetten de komende jaren.

-Presentatie Jan Maarten de Vries. Eveneens zeer gedreven kundige man en enthousiast, prima. Anders dan bijvoorbeeld wearables, waar een onderneming een zeer groot marktaandeel kan hebben en dit ook in zeer korte termijn zomaar kan verliezen, gaat dat bij Automotive veel geleidelijker. Voortdurend in contact staan met toekomstige klanten en hen op de hoogte stellen van jouw kwaliteiten is belangrijk. Er zijn 4 spelers op het gebied van maps:
Here, TomTom, Openstreet en Google. Korte samenvatting van het krachtenveld: autoproducenten doen van nature niet graag zaken met Google, Openstreet heeft problemen met haar dekking en verkeerd in financiele problemen en TomTom ligt kwalitatief voor op Here. Of dat laatste nou exact drie jaar is, kan niet op de minuut worden aangegeven, hangt ook af van hoeveel geld er tegenaan gesmeten wordt door Here, voorsprong kan ook 4 jaar zijn of iets korter dan 3 jaar, maar de voorsprong is er. Voor het maken van maps zijn volgens TomTom 4 elementen noodzakelijk (weet iemand nog welke?) en -en dat is zeer cruciaal- die 4 elementen moeten worden 'gecombineerd'. TomTom is niet per sé in al deze 4 elementen de beste speler op de markt, echter in het combineren van deze elementen wel! En juist dat combineren is het belangrijkste.

Op de vraag of TomTom zijn investeringen terug kan verdienen in maps kwam een antwoord wat ik niet geheel kon volgen, dit zou een "kip-of-ei-discussie" zijn.

Op de vraag wat de endgame inhield, kwam mijns inziens geen duidelijk antwoord. Er werd gesproken over termijnen / jaren, 'het' zou zich niet afspelen in 2017, meer richting 2018/2019 meen ik. Maar wat 'het' precies inhoudt? Werd mij in elk geval niet duidelijk. Wel werd gezegd dat de overname van Here door de Duitsers ermee te maken had. Dit heeft ervoor gezorgd dat TomTom nu als alternatief wordt gezien bij OEM's. Overigens de recente deelnemingen in Here raakt de business van TT volstrekt niet.

Op de vraag wat de $500 miljoen door Uber in maps betekent werd aangegeven dat dit een extra informatie toevoeging door Uber betreft.

Waarom TT onder de 2 miljard noteert, terwijl bekend is waar Here en Fleetmatics voor zijn overgenomen, werd er opgemerkt dat wel moet worden beseft dat Here een veel groter marktaandeel heeft dan TT.

Over de magere wpa forecast werd gemeld dat dit komt doordat potentiele Automotive klanten specifieke wensen hebben waarvoor op voorhand kosten moeten worden gemaakt om hieraan te voldoen (in die zin kan je dat dus ook juist positief uitleggen).

Tot zover enkele onderwerpen die de revue zijn gepasseerd en mij zijn bijgebleven. Mogelijk heb ik sommige dingen niet goed begrepen, corrigeer me maar! (Ben geen techneut)

Mijn conclusie. Telematics en Automotive hebben prima leidinggevenden en zijn goed bezig. De belabberde waardering van TT is daar niet aan te wijten.
Erik9400
1
Super verhaal , Dank, krijg er alleen wel naar gevoel van

Zij werken voor zichzelf om iets moois te maken... leuk maar wij verdienen er niets mee (sterker nog, wij betalen zijn hobby)

Wel bijzonder dat ze zelf zeggen op de beurs te blijven...Zij hebben op beurs alleen nadelen (klein beetje info verstrekken)
JanssenB
1
AB bedankt voor de samenvatting.
Maar ook mij bekruipt het gevoel dat aandelerswaarde creeeren nog niet zo speelt op korte termijn.
Wel goed te lezen dat ze op de goede weg zijn.
De voorsprong op Here, dat HD maps nodig zijn etc.
Op de plank keggen en stevig vasthouden maar de komende jaren.
DerksVisie
0
Dank voor de samenvatting beide, klinkt erg interessant. Nu heb ik nog een vraag voor Hik, ga jij weer TomTom aandelen kopen bij het zien van deze presentatie of blijf je er voorlopig nog uit?
[verwijderd]
2
quote:

DerksVisie schreef op 10 februari 2017 20:26:

Dank voor de samenvatting beide, klinkt erg interessant. Nu heb ik nog een vraag voor Hik, ga jij weer TomTom aandelen kopen bij het zien van deze presentatie of blijf je er voorlopig nog uit?
Ik ben even aan het bijkomen van het beleggen en zit hoofdzakelijk liquide. Een beetje aan het wachten op het instorten van de Trump bubble zullen we maar zeggen. Ik denk niet dat we de koers van TomTom helemaal moeten toeschrijven aan TomTom zelf, alhoewel de CC's in het algemeen natuurlijk niet veel goeds doen. Zwakke longs (Wiesje term), waar ik er ook een van ben, hebben het wel een beetje gehad en willen niet voor het tweede achtereenvolgende jaar achter het net vissen. Ik ben nog steeds een beetje verliefd op TomTom, maar niet op het aandeel. Zoals boven gezegd wacht ik nu echt op een sterk signaal waarmee TomTom aangeeft definitief echt mee te doen met HD-Maps en RoadDNA in de Autonomous driving endgame. Dit, hoewel ze zelf overtuigd zijn van het feit dat de OEM's meerdere aanbieders willen van HD-Maps. Jelle kreeg met zijn Volvo vraag ook geen bevestiging van TomTom. Dit staat haaks op de bewering van TomTom dat de leverancier TomTom toestemming moet geven voor publicatie, want nu kwam Volvo er immers zélf als eerste mee. (Volvo communiceert in een Frans interview, met TomTom HD-Maps bezig te zijn voor het Drive-ME programma, waarbij TomTom dit zelf niet toegeeft).
Dus ik wacht nog ff en kijk per kwartaal of de kansen keren.
Koos99
2
In aanvulling hierop.

Taco Titulaer gaf (oprecht) te kennen geen idee te hebben wat het begrip 'endgame' zou kunnen betekenen. Hij vroeg het publiek waar deze term vandaan kwam, en nadat hem was verteld dat Wakkie deze term meerdere keren op de afgelopen AVA had ge-uit, gaf hij aan ook op dezelfde AVA aanwezig geweest te zijn. En ondanks dat hij geen idee had wat de 'endgame' was, hoefde we de komende jaren ook niet te verwachten dat er iets dergelijks aan kwam.

Verder vond ik de parallel die Taco Titulaer trok nog wel interessant. Hij vergeleek autonomous driving met de overgang van 3G naar 4G in Telefonica. Deze overgang was super interessant, maar niet duidelijk was indertijd wie er aan deze overgang geld zou kunnen verdienen. De KPN's en Vodafone's dachten in pole position te zitten, maar zij waren niet de winnaars die ze dachten te zullen zijn. Nu zijn het Nvidia & Mobileye die lijken te profiteren, maar volgens Taco is het niet gezegd dat Nvidia en/of Mobileye de winnaars zullen zijn.

Afdronk is dat Jan Maarten de Vries overkomt als een gedreven en gekwalificeerd persoon.
Taco blijft plichtmatig en onvoldoende charismatisch overkomen, maar wel goed dat hij het georganiseerd heeft.

Koos99
0
quote:

Hik schreef op 10 februari 2017 21:00:

[...]

Jelle kreeg met zijn Volvo vraag ook geen bevestiging van TomTom. Dit staat haaks op de bewering van TomTom dat de leverancier TomTom toestemming moet geven voor publicatie, want nu kwam Volvo er immers zélf als eerste mee. (Volvo communiceert in een Frans interview, met TomTom HD-Maps bezig te zijn voor het Drive-ME programma, waarbij TomTom dit zelf niet toegeeft).
Dus ik wacht nog ff en kijk per kwartaal of de kansen keren.
Jan Maarten de Vries wekte de indruk een stuk pres training gehad te hebben. Ondanks een duidelijk stamen dat Volvo zelf heeft aangegeven met TomTom HD te testen, bleef hij zijn standaard ingestudeerde riedel herhalen zonder op de inhoud in te willen gaan.

Ik vond dat in de presentatie van die Franse HD maps marketing jongeman ook opvallend. Er werd gevraagd of GM in een filmpje recentelijk TomTom HD materiaal had gebruikt (ik ken het filmpje overigens niet), en de marketing jongeman bleef maar herhalen 'we have nothing announced about GM'. Ik wil niet impliceren dat er een GM contract is, maar ik vond het wel opvallend dat direct werd gesteld dat er niets met GM was aangekondigd.

[verwijderd]
16
quote:

Levy schreef op 10 februari 2017 19:57:

Voor het maken van maps zijn volgens TomTom 4 elementen noodzakelijk (weet iemand nog welke?) en -en dat is zeer cruciaal- die 4 elementen moeten worden 'gecombineerd'. TomTom is niet per sé in al deze 4 elementen de beste speler op de markt, echter in het combineren van deze elementen wel! En juist dat combineren is het belangrijkste.

Vier assen:

* het businessmodel. Daarop zijn here, tomtom en osm voor autofabrikanten passend. Maar Google niet. Het verdienmodel van Google sluit niet aan bij hoe autofabrikanten zakendoen.

* de kwaliteit. Daarop zijn here, tomtom en google voor autofabrikanten passend. Maar OSM niet. Open street maps is enkel en alleen op basis van crowdsourcing en kan niet voldoen aan de zeer hoge eisen die autofabrikanten stellen, ze kunnen ook geen kwaliteitswaarborgen geven, want er is geen (centrale) controle autoriteit, geen checks.

* de dekking. Een autofabrikant sluit steeds vaker wereld deals en niet alleen los Europa, los VS. (contracten worden dus ook steeds lucratiever) Andere continenten als Azie, LatAm en Afrika ook niet te vergeten. HERE en TomTom kunnen het hoge automotive niveau maps leveren op global scale.

* de innovatie. Vooral op gebied van versheid (realtime updates) en crowdsourcing, automation. Hierop ligt tomtom jaren voor op HERE, dat jarenlang heeft geleund op alleen maar kaarten maken op de oude manier, met mapping vans, terwijl tomtom sinds 2008 aan crowdsourcing werkt en sterk gelooft dat de mix van crowdsouring en professioneel onderhoud (met eigen vans) en andere inputs tot het beste resultaat leidt. OSM heeft uiteraard wel die lage kosten, maar zij verkeren juist weer in financiele nood, omdat er ook geld nodig is om van die crowdsourced data goede maps te maken en daar ook controle mechanismen in te hebben.

Je zou samenvattend kunnen zeggen dat HERE zich met TomTom kan meten op businessmodel, dekking, kwaliteit maar niet op innovatie. Er werd ook nog even gezegd dat ook klanten (autofabrikanten) aangeven dat tomtom voor ligt op HERE qua HD maps en andere autonoom rijden gerelateerde zaken. Offline werd nog gezegd dat TomTom absoluut marktleider wol worden in HD maps en dat de kaarten dan precies andersom moeten liggen als vroeger de kaarten tussen here en tomtom lagen toen HERE nog een Nokia product was met veruit hoogste marktaandeel.

Google kan zich dan (mogelijk) weer beter meten met de mapmakers op innovatie - ik zeg mogelijk omdat zij recent vreemde uitspraken deden over een offline map volledig in de auto zonder cloud en dat hun map data te zwaar zijn. Maar zij hebben dan weer een businessmodel dat niet pas bij autofabrikanten. Voor wie denkt dat dat wel een overkomelijke barriere is, is het goed om te beseffen dat de overname van HERE door BMW, Audi en Daimler puur een defensieve move was uit angst voor Google. Verder offline nog gehoord dat er nog steeds veel zakelijke lijntjes lopen tussen die drie consortium leden en TomTom en dat er meerdere signalen zijn waaruit blijkt dat dat Duitse trio ook lang niet altijd op 1 lijn zit. Op papier is HERE een krachtige club met al die partijen aan boord: drie vooraanstaande innovatieve autofabrikanten, Intel, een Chinees en Mobileye (laatstgenoemde niet financieel participerend). Maar het is ook lastiger om al die belangen op 1 lijn te krijgen en technologisch lopen ze achter.

Mijn gevoel zegt (niet na vanmiddag maar na uitspraken van Goddijn tijdens de earnings conference call) is dat het 'alles onder 1 dak' dat tomtom heeft - in combinatie met een aantal strategische partnerships als Nvidia en Bosch voor meer snelheid in innovatie zorgt. En dat HERE mogelijk kapitaalkrachtiger is, maar ook een hoop kapiteins op 1 schip heeft. Ik quote hieronder een uitspraak van Goddijn van de conference call deze week die dat duidelijk weergeeft. [nb: Het is me goed bevallen om niet meer op IEX te posten dus goede kans dat je me hier weer een maand of wat niet terugleest...]

Martijn den Drijver

And then a final question for Harold, at the TomTom tech event you guys have been very open about the competitive plan that you have relative to a year. Alain was saying that you’ve tried a couple of times and you have it right now, you have a competitive lead, if you will, of around three years. Recently there have been a number of announcement HERE with partners like Mobileye. I know that these are just announcements of partnerships, but do you feel that your competitive advantage has slipped or do you feel as confident as in November?

Harold Goddijn

Yes I do. I don’t think that our competitors advantage is slipping at all. I’m confident that we have that lead and we continue to build on that. Those announcements that you talk about don't make any different to that competitive position. So we feel good, and I think we feel good not because we want to feel good, but that’s also what our customers are telling. So our customers are giving us strong indications that we have good grip on HD maps or on real time map making, traffic information, all the things that matter, we do have that edge.
[verwijderd]
6
Wil ook m'n respect voor J-M de Vries uitspreken; een supertalent die loyaal is aan TomTom en liet merken dat hij particuliere aandeelhouders erkent als mensen die TT een warm hart toedragen. Hij presenteerde ook tijdens de opendag en beschikt gewoon over een superieur stel hersens.

Deze dag heeft ons concreet ook wat opgeleverd, de dirty exit en uitleenroddels kunnen definitief naar de prullenbak, dat was netjes van Taco om te vermelden.

Waar Taco makkelijk mee weg kwam was zijn analyse over de waardering van Here in het licht van de 80% marktaandeel die ze hadden, want TomTom heeft Teleatlas in 2007 voor 2,9 miljard overgenomen.

Het niet bekendmaken van deals blijft imo de belangrijkste negatieve factor voor de koers omdat de HAD-tech slechts zeer, zeer minimaal de werkelijke waarde weerspiegelt. Ook traffic sign AI dat al 93 miljoen? borden herkent is waardevol. JM zei dat ook lidarsensoren een verkeersbord kunnen herkennen, wat ik niet kan beoordelen, maar ik houd het op vision.

Hoe dan ook, alleen de Maps en HAD-tech zijn vele malen meer waard dan de 1,8 miljard van Taco en die wordt zichtbaar bij het bekendmaken van samenwerkingen met OEM'ers. J-M de Vries is niet de persoon om vragen over de AFM te beantwoorden, nogmaals, die man is geniaal om de contacten met klanten en prospects te onderhouden.

Wat betreft de onderwaardering van het aandeel kunnen we proberen de druk via andere wegen op te voeren. Vandaag deed TT een kleine toegift, maar dat staat ook weer niet in verhouding tot wat ze kunnen en m.i. zouden moeten doen.



Levy
1
quote:

Koos99 schreef op 10 februari 2017 21:03:

In aanvulling hierop.

Taco Titulaer gaf (oprecht) te kennen geen idee te hebben wat het begrip 'endgame' zou kunnen betekenen. Hij vroeg het publiek waar deze term vandaan kwam, en nadat hem was verteld dat Wakkie deze term meerdere keren op de afgelopen AVA had ge-uit, gaf hij aan ook op dezelfde AVA aanwezig geweest te zijn. En ondanks dat hij geen idee had wat de 'endgame' was, hoefde we de komende jaren ook niet te verwachten dat er iets dergelijks aan kwam.

Verder vond ik de parallel die Taco Titulaer trok nog wel interessant. Hij vergeleek autonomous driving met de overgang van 3G naar 4G in Telefonica. Deze overgang was super interessant, maar niet duidelijk was indertijd wie er aan deze overgang geld zou kunnen verdienen. De KPN's en Vodafone's dachten in pole position te zitten, maar zij waren niet de winnaars die ze dachten te zullen zijn. Nu zijn het Nvidia & Mobileye die lijken te profiteren, maar volgens Taco is het niet gezegd dat Nvidia en/of Mobileye de winnaars zullen zijn.

Afdronk is dat Jan Maarten de Vries overkomt als een gedreven en gekwalificeerd persoon.
Taco blijft plichtmatig en onvoldoende charismatisch overkomen, maar wel goed dat hij het georganiseerd heeft.

Dan heb ik het toch goed begrepen. Overigens noemde Titulaer volgens mij niet de KPN's en Vodafone's maar de Nokia's en Ericsson's als de te verwachten winnaars van de overgang van 3G naar 4G. Echter de daadwerkelijke winnaars van 4G bleken de FB's, Google's en Apple's. En zoals nu verwacht wordt dat de Nvidia's en Mobileye's gaan profiteren van autonomous driving cars, zouden dat uiteindelijk wel eens de maps makers kunnen zijn.
189 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 11:13
Koers 7,155
Verschil -0,120 (-1,65%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 52.986
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront