bpost « Terug naar discussie overzicht

Forum bpost geopend

6.670 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 329 330 331 332 333 334 | Laatste
Okeanos
0
Traditioneel wordt er in een carrousel een kwast (in Vlaanderen floche genoemd) opgehangen aan een bal. Deze wordt om beurten omhoog en omlaag bewogen boven de hoofden van de kinderen die op de carrousel zitten.
Net gemist.
Vavli
0
quote:

absolutebeginner schreef op 21 oktober 2021 11:16:


waarom nu weer opeens naar beneden ?


Winstnemingen na de recente stijging.
absolutebeginner
0
quote:

Vavli schreef op 21 oktober 2021 12:27:


[...]

Winstnemingen na de recente stijging.


veel winstneming valt er niet te halen !! haha
Jestbread
0
quote:

maskerade schreef op 20 oktober 2021 17:04:


[...]

Hoezo ze doen niets om het tij te keren? Ze investeren miljoenen in Ecommerce (Active Ants en Radial).

Wat is jouw strategie dan? Wat als jij in de raad van bestuur zou zitten, wat is jouw advies dan aan de CEO?
In mijn ogen is er bijzonder weinig gedaan om beleggers gerust te stellen dat de hoge 10 naar de lage 7 overdreven en onterecht is. Nee, Dirk Tirez moest in de conference call Q2 nog even aangeven dat de brieven nog harder gaan dalen dan in de presentatie zelf stond. Een misser.

Verder blinkt Bpost uit in het bijzondere gemakzuchtige volgen van zijn grootste aandeelhouder, de Belgische overheid. Bang als ze zijn om de gunning en de miljoenen ooit te verliezen (aan wie dan in hemelsnaam?). Oudjes die niet kunnen internetten? Bpost moet helpen. Niet rendabele kantoren en geldautomaten verplicht in elke gemeente? Bpost moet er maar voor zorgen. Vaccinatie post vanuit de overheid aan kostprijs versturen? Bpost, regel het maar want de overheid betaalt geen cent meer.

Ik zou graag een meer autonome koers zien waarin de groeiaspecten worden benadrukt en in verlieslatende business wordt gesneden. Zet de overheid maar eens voor het blok. Tegen beter weten in trouwens.
Echter, gezien de afname van de groei in pakketten in Q2 ligt het ergens ook aan de markt waarin ze opereren. Ze komen al van een laag volume, dus hoge volumegroei zou niet zo heel lastig moeten zijn. Blijkbaar is e-commerce in België toch nog niet helemaal aan de definitieve doorbraak toe. Ik hoop op een Q3 boven verwachting waardoor we weer eens richting de 10 zouden kunnen en dan is het exit voor mij.
Unimog
0
quote:

effegenoeg schreef op 20 oktober 2021 16:37:


Zonder geroeptoeter van bank en beurshuizen kon de markt wel sluiten.


zo heeft ieder zn nut
met vix 15 gebeurt er nu al weinig
maskerade
0
Stijgende covid cijfers, 3de boosterprik voor iedereen. Veel post en boomend ecommerce.

De enigste vraag is dus in welke mate bpost de volumes aankan. Q4 zal weer vele records breken. Hopelijk zijn ze er klaar voor.
belegger1981
0
quote:

maskerade schreef op 22 oktober 2021 22:19:


Stijgende covid cijfers, 3de boosterprik voor iedereen. Veel post en boomend ecommerce.

De enigste vraag is dus in welke mate bpost de volumes aankan. Q4 zal weer vele records breken. Hopelijk zijn ze er klaar voor.



Als ze kunnen bewijzen dat ze het beter aankunnen dan vorig jaar dan zie ik de koers weer wat aansterken.
Black friday,cyber monday komt er ook nog aan…
Wait and see;-)
JdeFL
2
www.tijd.be/ondernemen/logistiek/ik-b...
‘Ik ben niet de CEO van Bpost, ik ben CEO van Bpost aan het worden’

Lang artikel in de Tijd, nogal veel om te copiëren... Klein stukje daaruit:

Dirk Tirez: ‘Ik bedoel dat we van onze uitmuntendheid in brievenpost willen gebruikmaken om ook de ‘best in class’ in de levering van pakjes te worden. Bpost verwerkt nog altijd 5,78 miljoen brieven per dag, uniek in Europa. Die mailbusiness is heel veerkrachtig. Dat bleek ook tijdens de coronacrisis. Er werden meer vaccinatiebrieven via de post verstuurd in Vlaanderen dan in het Brussels Gewest, en dat zie je ook in het verschil in vaccinatiegraad. Ik zeg niet dat dit de enige oorzaak is, maar het bewijst dat brieven nog altijd hun waarde hebben. We willen dan ook brievenpost en pakjes in een nieuw operationeel model gieten om nog beter met andere pakjesbedrijven te kunnen concurreren in de Belgische en Nederlandse markt.’

Hoe moet dat operationele model er dan in de praktijk uitzien?
Tirez: ‘Postbodes krijgen op hun gewone brievenronde ook enkele pakjes mee, waardoor Bpost geen beroep hoeft te doen op interim-krachten of onderaannemers. Het volstaat elke postbode drie tot vijf pakjes meer mee te geven om een significant verschil te maken. Op 10.000 rondes kunnen we zo tot 50.000 pakjes extra verdelen. Dat maakt een groot verschil als we per dag in totaal 500.000 pakjes bezorgen. Hoe groter de synergie tussen brieven en pakjes, hoe hoger de rendabiliteit.’

U wilt ook het logistieke model van uw Amerikaanse dochter Radial in Europa uitrollen. Zijn de operationele problemen daar achter de rug?
Tirez: ‘De aanpak van Radial bestaat erin dat we de volledige onlineverkoop van klanten overnemen, van het inpakken over het betalen tot het transporteren van de pakjes. Die markt blijft heel hard groeien in de VS, in die mate dat we dit jaar eindelijk de verwachtingen zullen halen die we bij de overname van Radial in 2017 voor ogen hadden. Onze ambitie is in de VS in vijf jaar tijd een verdubbeling van de omzet te realiseren. Ook in Europa willen we zo’n logistieke poot voor e-commerce uitbouwen, en ook daar zijn de ambities enorm: in vijf jaar tijd willen we er ruim vijf keer groter worden.’ (Tijd.be)
Leefloon
0
quote:

JdeFL schreef op 24 oktober 2021 09:32:

We willen dan ook brievenpost en pakjes in een nieuw operationeel model gieten om nog beter met andere pakjesbedrijven te kunnen concurreren in de Belgische en Nederlandse markt.’

Hoe moet dat operationele model er dan in de praktijk uitzien?
Tirez: ‘Postbodes krijgen op hun gewone brievenronde ook enkele pakjes mee, waardoor Bpost geen beroep hoeft te doen op interim-krachten of onderaannemers. Het volstaat elke postbode drie tot vijf pakjes meer mee te geven om een significant verschil te maken.

Ter illustratie van dat verschil. Met postzegels kosten brievenbuspakjes tot en met 350 gram €1,60, €3,20 of €4,80. Met een pakketzegel, de verzender bepaalt, kost dat €6,90.

Nieuw is het bovenstaande in meerder andere landen al 10+ jaar niet meer, maar wanneer post en pakjes na een operationele fusie bij bpost elk geen eigen koninkrijk met eigen resultaatverantwoordelijkheid meer is, dan levert een interne overdracht van zo'n pakje aan post in het gunstigste geval zowel die meerwinst als een capaciteitswinst bij pakjes op, plus dat een per uur betaalde postbode met legere posttassen het werk per pakje goedkoper doet dan een pakjesbezorger.

In een minder gunstig geval kun je als bpost marktaandeel behouden door voor zulke pakjes een lager tarief te vragen. Een bijkomende interne optimalisatie kan nog zijn dat post het brievenbuspakje alleen ontvangt wanneer hetzelfde adres op dezelfde dag niet ook een groter pakje ontvangt.

De postbode met een hersteld werkaanbod kan er een slachtoffer van worden, want die mag eventuele problemen gratis gaan oplossen. Een ouderwetse universiteitsbibliotheek met een te kleine brievenbus en beperkte openingsuren op je route, en je hebt pech.
6.670 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 329 330 331 332 333 334 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 okt 2021 17:36
Koers 7,710
Verschil +0,045 (+0,59%)
Hoog 7,785
Laag 7,675
Volume 286.856
Volume gemiddeld 399.451
Volume gisteren 407.785