TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom april 2017

2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 138 139 140 141 142 143 | Laatste
Dutchy Ron
1
www.glassdoor.nl heeft iemand een account voor deze website? Kun je kijken wat de ervaringen zijn van werknemers van Tesla, HERE, etc.
Dutchy Ron
0
24 Apr 2017
HERE Technologies Logo
"Software Engineer"

Current Employee - Anonymous Employee
I have been working at HERE Technologies full-time (More than a year)

Pros
work life balance.
use latest technologies in market.

Cons
Could compete better with other mapping companies

een andere HERE medewerker schreef 27 april 2017:

Pros
Good work, excellent people and good policies for employees

Cons
Lot of churn in senior management and a very closed door approach maintained by leadership team. The senior members are constantly pulling down each other and create an environment of unrest among employees

Advice to Management
Transparency and focus on product are important

[verwijderd]
0
Wie is bekend met sdc project 5 van T2 in Californië?

BTW is het handig een nieuw inhoudelijk draadje aan te maken voor mei?
Dutchy Ron
0
quote:

Sunshine Band schreef op 30 april 2017 17:40:

Wie is bekend met sdc project 5 van T2 in Californië?

BTW is het handig een nieuw inhoudelijk draadje aan te maken voor mei?
Waaruit blijkt dat het TT is? Maak ik er niet uit op namelijk.
www.youtube.com/user/forzahaarlem023/...
[verwijderd]
1
quote:

Dutchy Ron schreef op 30 april 2017 18:11:

[...]

Waaruit blijkt dat het TT is? Maak ik er niet uit op namelijk.
www.youtube.com/user/forzahaarlem023/...
Waarom zou Martijn de boer een video van de concurrent plaatsen?
Hoop....
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 30 april 2017 16:56:

[...]

Vorige keer dat Wierda bij HM zat was géén succes!
Toen Martine er zat ook niet , het koersdoel van Abn en RABOBANK ook niet. Maar er zijn wat weerstanden gebroken. De koers hoger als het 200 daags gemiddelde.
Iederen kent het potentieel " Tomtom the brains of your car", ergens komt het eruit.Is het niet nu dan is het morgen. In ieder geval hebben we nu het TT momenten mee..
[verwijderd]
5
Zoals Elon Musk laatst heeft uitgelegd op Twitter, reflecteert de beurskoers de toekomstige cashflow. Het afsluiten van nieuwe deals in Automotive leidt tot een groter marktaandeel in een an sich al groeiende markt terwijl de vaste kosten minder hard stijgen dan de omzet met een exponentieel toenemende cashflow tot gevolg.

20 november 2016 was er een presentatie van Martijn Mortier in Eindhoven die geleid werd door Carlo van de Weijer. Tijdens een kopje koffie vooraf zei Carlo dat "TomTom momenteel enorm succesvol is in Automotive" om daar tijdens de presentatie aan toe te voegen dat er "binnenkort nieuwe deals" te verwachten zijn.

Tijdens de meest recente CC laat Harold Goddijn weten dat er "some big contracts for the grabs" zijn in 2017.

Tijdens de AVA zegt Goddijn dat ze de business in de VS kunnen uitbreiden door meer zaken te doen met OEM's die al klant zijn, hij noemt:
1. Ford
2. GM
3. Chrystler
4. Toyota

Tijdens de investersday dit jaar zegt Jan-Maarten de Vries dat TomTom Automotive niet op alle punten het beste scoort, maar wel het beste totaalpakket aanbiedt als one-stop-shop.
Er zijn toch minimaal 3 UBR's te benoemen: RoadDNA, transactioneel updaten en 2 meter nauwkeurige traffic.

Tijdens de opendag vorig jaar toont P-F Pauwels enkele grafieken van de PND-boom waarbij het aandeel naar de 65 schiet en het weer leeglopen van de bubbel. Hierbij geeft hij aan dat SDC's een grotere hype kunnen worden dan de PND.

Volvo is verder dan Tesla en zal binnenkort de show gaan stelen met het Drive-Me programma. De omzet volgt in 2019, de probes krijgt TomTom misschien nu al, want TomTom is ook big data, wat defacto de nieuwe munt wordt genoemd (en daarom moet je PND's ook niet afsplitsen, stupid).

Ford en GM zullen ongetwijfeld REM hebben vergeleken met RoadDNA binnen het totaalpakket en het lijkt mij dat TomTom met meer robuste, reeds bewezen producten en een breder totaalpakket goed kan scoren.

De samenwerking met Nvidia, Microsoft, Qualcomm, Bosch en IBM, dat zelfs een commissaris levert, wekt veel vertrouwen. Hetzelfde geldt voor het project met Amber waar TomTom laat zien dat ze SAE L5 in 2018 al commercieel in de markt zet. Dus waarom zouden OEM's met de ambitie om SAE L4 in 2021 in de markt te zetten, hun ambitie niet wat aanscherpen?

OEM's hechten er wel waarde aan in verband met hun imago als technologieleider zaken te presenteren als 'home made'. Goddijn zegt in deze: Wij presenteren de orderporto Automotive en daar zit alles in.

2016 was er 1 groot contract te vergeven (Volvo) en dat werd gepakt. De orderporto noteert met >300 miljoen gelijk aan de vorige all time high. 2017 zoals gezegd some nice big contracts for the grabs.

2017 wordt m.i. het make or break jaar waarin de waarde, het resultaat van jaren zware investeringen in R&D echt zichtbaar wordt of niet.
De Nasdaq staat op een all time high, startups worden voor een miljard overgenomen en de sector is red hot.

Nieuwe contracten en de toegenomen orderporto Automotive moeten de katalysator zijn voor hogere koersen. Volgens mij is TomTom aan de winnende hand en Harold Goddijn de juiste man om de business te leiden.
JLE2
0
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 30 april 2017 21:32:

Zoals Elon Musk laatst heeft uitgelegd op Twitter, reflecteert de beurskoers de toekomstige cashflow. Het afsluiten van nieuwe deals in Automotive leidt tot een groter marktaandeel in een an sich al groeiende markt terwijl de vaste kosten minder hard stijgen dan de omzet met een exponentieel toenemende cashflow tot gevolg.

20 november 2016 was er een presentatie van Martijn Mortier in Eindhoven die geleid werd door Carlo van de Weijer. Tijdens een kopje koffie vooraf zei Carlo dat "TomTom momenteel enorm succesvol is in Automotive" om daar tijdens de presentatie aan toe te voegen dat er "binnenkort nieuwe deals" te verwachten zijn.

Tijdens de meest recente CC laat Harold Goddijn weten dat er "some big contracts for the grabs" zijn in 2017.

Tijdens de AVA zegt Goddijn dat ze de business in de VS kunnen uitbreiden door meer zaken te doen met OEM's die al klant zijn, hij noemt:
1. Ford
2. GM
3. Chrystler
4. Toyota

Tijdens de investersday dit jaar zegt Jan-Maarten de Vries dat TomTom Automotive niet op alle punten het beste scoort, maar wel het beste totaalpakket aanbiedt als one-stop-shop.
Er zijn toch minimaal 3 UBR's te benoemen: RoadDNA, transactioneel updaten en 2 meter nauwkeurige traffic.

Tijdens de opendag vorig jaar toont P-F Pauwels enkele grafieken van de PND-boom waarbij het aandeel naar de 65 schiet en het weer leeglopen van de bubbel. Hierbij geeft hij aan dat SDC's een grotere hype kunnen worden dan de PND.

Volvo is verder dan Tesla en zal binnenkort de show gaan stelen met het Drive-Me programma. De omzet volgt in 2019, de probes krijgt TomTom misschien nu al, want TomTom is ook big data, wat defacto de nieuwe munt wordt genoemd (en daarom moet je PND's ook niet afsplitsen, stupid).

Ford en GM zullen ongetwijfeld REM hebben vergeleken met RoadDNA binnen het totaalpakket en het lijkt mij dat TomTom met meer robuste, reeds bewezen producten en een breder totaalpakket goed kan scoren.

De samenwerking met Nvidia, Microsoft, Qualcomm, Bosch en IBM, dat zelfs een commissaris levert, wekt veel vertrouwen. Hetzelfde geldt voor het project met Amber waar TomTom laat zien dat ze SAE L5 in 2018 al commercieel in de markt zet. Dus waarom zouden OEM's met de ambitie om SAE L4 in 2021 in de markt te zetten, hun ambitie niet wat aanscherpen?

OEM's hechten er wel waarde aan in verband met hun imago als technologieleider zaken te presenteren als 'home made'. Goddijn zegt in deze: Wij presenteren de orderporto Automotive en daar zit alles in.

2016 was er 1 groot contract te vergeven (Volvo) en dat werd gepakt. De orderporto noteert met >300 miljoen gelijk aan de vorige all time high. 2017 zoals gezegd some nice big contracts for the grabs.

2017 wordt m.i. het make or break jaar waarin de waarde, het resultaat van jaren zware investeringen in R&D echt zichtbaar wordt of niet.
De Nasdaq staat op een all time high, startups worden voor een miljard overgenomen en de sector is red hot.

Nieuwe contracten en de toegenomen orderporto Automotive moeten de katalysator zijn voor hogere koersen. Volgens mij is TomTom aan de winnende hand en Harold Goddijn de juiste man om de business te leiden.

Vanwaar die 180 graden draai mbt Harold Goddijn t.o.v. je commentaren/reacties in de voorgaande maanden ?

Waarom is HG de juiste man op de tent te leiden en niet een meer flamboyante ceo welke TT veeeeel beter kan presenteren/positioneren wereldwijd ?
[verwijderd]
0
Mijn kritiek richt(te) zich meer op het bonusbeleid zonder dat daar inkoop eigen aandelen tegenover staat en de positie van Corinne en Jocelyn Vigreux.

Wat betreft Automotive gaat het om het sluiten van deals en nergens anders om.

De ervaring, kennis en het respect dat Goddijn als founder afdwingt is hierbij van enorme waarde. Goddijn is een hyperintelligente vent die Taco tijdens de AVA nog op bedijfseconomisch gebied aanvulde. Ik heb hem goed in de ogen gekeken, bestudeerd en ben tot de conclusie gekomen dat hij de juiste man is, ook voor aandeelhouders.

Verder heeft een discussie aangaan met anonieme reageerders die ook nog eens telkens van alias veranderen niet zoveel zin.
loesje62
0
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 30 april 2017 21:32:

Zoals Elon Musk laatst heeft uitgelegd op Twitter, reflecteert de beurskoers de toekomstige cashflow. Het afsluiten van nieuwe deals in Automotive leidt tot een groter marktaandeel in een an sich al groeiende markt terwijl de vaste kosten minder hard stijgen dan de omzet met een exponentieel toenemende cashflow tot gevolg.

20 november 2016 was er een presentatie van Martijn Mortier in Eindhoven die geleid werd door Carlo van de Weijer. Tijdens een kopje koffie vooraf zei Carlo dat "TomTom momenteel enorm succesvol is in Automotive" om daar tijdens de presentatie aan toe te voegen dat er "binnenkort nieuwe deals" te verwachten zijn.

Tijdens de meest recente CC laat Harold Goddijn weten dat er "some big contracts for the grabs" zijn in 2017.

Tijdens de AVA zegt Goddijn dat ze de business in de VS kunnen uitbreiden door meer zaken te doen met OEM's die al klant zijn, hij noemt:
1. Ford
2. GM
3. Chrystler
4. Toyota

Tijdens de investersday dit jaar zegt Jan-Maarten de Vries dat TomTom Automotive niet op alle punten het beste scoort, maar wel het beste totaalpakket aanbiedt als one-stop-shop.
Er zijn toch minimaal 3 UBR's te benoemen: RoadDNA, transactioneel updaten en 2 meter nauwkeurige traffic.

Tijdens de opendag vorig jaar toont P-F Pauwels enkele grafieken van de PND-boom waarbij het aandeel naar de 65 schiet en het weer leeglopen van de bubbel. Hierbij geeft hij aan dat SDC's een grotere hype kunnen worden dan de PND.

Volvo is verder dan Tesla en zal binnenkort de show gaan stelen met het Drive-Me programma. De omzet volgt in 2019, de probes krijgt TomTom misschien nu al, want TomTom is ook big data, wat defacto de nieuwe munt wordt genoemd (en daarom moet je PND's ook niet afsplitsen, stupid).

Ford en GM zullen ongetwijfeld REM hebben vergeleken met RoadDNA binnen het totaalpakket en het lijkt mij dat TomTom met meer robuste, reeds bewezen producten en een breder totaalpakket goed kan scoren.

De samenwerking met Nvidia, Microsoft, Qualcomm, Bosch en IBM, dat zelfs een commissaris levert, wekt veel vertrouwen. Hetzelfde geldt voor het project met Amber waar TomTom laat zien dat ze SAE L5 in 2018 al commercieel in de markt zet. Dus waarom zouden OEM's met de ambitie om SAE L4 in 2021 in de markt te zetten, hun ambitie niet wat aanscherpen?

OEM's hechten er wel waarde aan in verband met hun imago als technologieleider zaken te presenteren als 'home made'. Goddijn zegt in deze: Wij presenteren de orderporto Automotive en daar zit alles in.

2016 was er 1 groot contract te vergeven (Volvo) en dat werd gepakt. De orderporto noteert met >300 miljoen gelijk aan de vorige all time high. 2017 zoals gezegd some nice big contracts for the grabs.

2017 wordt m.i. het make or break jaar waarin de waarde, het resultaat van jaren zware investeringen in R&D echt zichtbaar wordt of niet.
De Nasdaq staat op een all time high, startups worden voor een miljard overgenomen en de sector is red hot.

Nieuwe contracten en de toegenomen orderporto Automotive moeten de katalysator zijn voor hogere koersen. Volgens mij is TomTom aan de winnende hand en Harold Goddijn de juiste man om de business te leiden.

Je zou bijna zeggen dat Jelle door "bekendheid" van zijn stichting door de een of ander is benaderd. Iets heeft er voor gezorgd dat hij een enorme draai heeft gemaakt. Alleen is hij vergeten te vermelden wie of wat.
Hoe staat de vlag er nu voor Jelle ? Is de stichting nog actueel?

Loesje
JLE2
0
quote:

Jelle Brinkhuis (PAT) schreef op 30 april 2017 22:13:

Mijn kritiek richt(te) zich meer op het bonusbeleid zonder dat daar inkoop eigen aandelen tegenover staat en de positie van Corinne en Jocelyn Vigreux.

Wat betreft Automotive gaat het om het sluiten van deals en nergens anders om.

De ervaring, kennis en het respect dat Goddijn als founder afdwingt is hierbij van enorme waarde. Goddijn is een hyperintelligente vent die Taco tijdens de AVA nog op bedijfseconomisch gebied aanvulde. Ik heb hem goed in de ogen gekeken, bestudeerd en ben tot de conclusie gekomen dat hij de juiste man is, ook voor aandeelhouders.

Verder heeft een discussie aangaan met anonieme reageerders die ook nog eens telkens van alias veranderen niet zoveel zin.
Bedankt. Was even nieuwsgierig naar de draai...
Wat betreft wijzigen alias: dit heeft meer met het selectieve beleid van de moderator te maken. In het verleden te grof tekeer gegaan tegen bepaalde posters welke "goed" liggen bij IEX én het management van TT welke niet teveel bekritiseerd mogen worden...
Gevolg = schorsing = nieuwe account....
[verwijderd]
0
Wie het interview van Business Class nog eens wil nakijken over TT:
www.business-class.nl/nl/uitzendingen... Ongeveer vanaf minuut 20.20

TT wordt de hersenen van de zelfrijdende auto. Hij heeft geduld. Ik ook.
loesje62
1
quote:

Vici schreef op 30 april 2017 23:46:

Wie het interview van Business Class nog eens wil nakijken over TT:
www.business-class.nl/nl/uitzendingen... Ongeveer vanaf minuut 20.20

TT wordt de hersenen van de zelfrijdende auto. Hij heeft geduld. Ik ook.
Ik niet.

Ik heb de indruk dat het ongeduld van de aandeelhouders van TomTom meer oplevert.
Al is het maar het bewustzijn bij TomTom dat als ze niet meer duidelijkheid geven over de gang van zaken ,er ontevredenheid bij de aandeelhouders ontstaat.deze ontevredenheid kan er voor TomTom wel eens voor zorgen dat ze meer in beeld komen dan ze lief is.

Loesje
[verwijderd]
3
Het gaat gewoon HG uit handen worden genomen,het moet maar eens afgelopen zijn met te doen alsof TT een of ander privé speeltje is.
Wanneer is die lollie op de achterbank éindelijk eens op?
JanssenB
1
quote:

loesje62 schreef op 30 april 2017 22:16:

[...]

Je zou bijna zeggen dat Jelle door "bekendheid" van zijn stichting door de een of ander is benaderd. Iets heeft er voor gezorgd dat hij een enorme draai heeft gemaakt. Alleen is hij vergeten te vermelden wie of wat.
Hoe staat de vlag er nu voor Jelle ? Is de stichting nog actueel?

Loesje
Dat was precies mijn gedachte Loesje.
Je zou inderdaad denken dat iemand van TomTom hem benaderd heeft.
Wat geruststellende informatie toegespeeld heeft.
In dat geval heeft het geholpen :-)

shaai
1
quote:

VOORTS schreef op 1 mei 2017 00:29:

Het gaat gewoon HG uit handen worden genomen,het moet maar eens afgelopen zijn met te doen alsof TT een of ander privé speeltje is.
Wanneer is die lollie op de achterbank éindelijk eens op?
prive? nee hoor, het is gewoon van (de meerderheid van) de aandeelhouders....
Oh wacht...
Er is geen meerderheid tegen de founders te vinden, dus..
2.857 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 138 139 140 141 142 143 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront