Forum: TomTom » TomTom Juuni 2017 » Pagina: 76 | Belegger.nl

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
notaris007
0
+2% op basis van?
Is er nieuws geweest, analistenrapport misschien?
Of gewoon de normale stuiptrekkingen van T2 (omhoog, omlaag, whatever...)
ItsMe
1
Ik ben het met Wies eens...het begint erop te lijken dat de enige redding voor TomTom een overname of een splitsing is.

Uit het laatste Ovum rapport komt duidelijk naar voren dat TomTom stil lijkt te staan vergeleken met de andere 3 top bedrijven in dit segment. TomTom moet meer partnerships aangaan willen ze mee kunnen komen met deze grote jongens.

Als TomTom inderdaad via tenders straks moet gaan aanbieden aan de automobiel industrie kunnen ze naar mijn mening niet echt concurrerend zijn. Er is veel geïnvesteerd in R&D en ontwikkeling, maar omdat ze er vroeg bij waren hebben de overige spelers zich de technologie veel sneller en goedkoper eigen kunnen maken. Ik heb al vaker gesproken over de wet van de vertraagde voorsprong voor TomTom. De samenwerking met Bosch lijkt vooralsnog geen exclusiviteit op te leveren en ook over het mogelijke gezamenlijke verdienmodel blijven de partijen vaag, als dat er al is voor TomTom.

Afgelopen week verscheen nog een artikel op Forbes dat aangaf dat het nu zaak is zo snel mogelijk kilometers te gaan maken met de huidige beschikbare technologie (incl. Maps) om rond 2020 een certificering te kunnen halen die aantoont dat de veiligheid gewaarborgd is. Hierover schreef men:

Waymo is now many years ahead of Tesla, General Motors, Ford, the Daimler AG-owned Mercedes, BMW as well as the privately held components maker Robert Bosch GmbH.

In 2016, Alphabet had 635,000 miles driven under autonomy on California roads versus 20,200 for all of the others, combined.

Given past public policy, the National Highway Traffic Safety Administration will likely require companies to reach a mileage-under-autonomy threshold before their technology is certified for official use on public roads.

The Lyft deal will strengthen Waymo’s lead. In fact, it may force the others to forge technology partnerships to keep pace. It’s a big deal.

Zonder verdere partnerships ga je het niet redden...en dat geldt naar mijn mening ook voor TomTom.
[verwijderd]
2
quote:

vCalker schreef op 14 jun 2017 om 11:21:


Met wat ik net heb beschreven in het achterhoofd, wil ik mijn complimenten maken aan Xynix en Jelle. Sommige mensen noemen het verspeelde energie en zinloos, maar een tegengeluid is zo belangrijk wanneer zulke incompetente analisten alle aandacht in de media krijgen. Het imago dat TomTom heeft (PND's) moet echt structureel worden aangepast aan 'potentieel SDC-leverancier', alvorens significante koerswinst een realiteit wordt.

Dat kan overigens in 1 klap gebeuren wanneer TomTom een deal bekendmaakt met haar HDmaps, maar die markt lijkt vooralsnog erg gesloten. En dat is mijn grootste inschattingsfout van het afgelopen jaar.

De (Bosch) ADAS-contracten voor de 2018/2019 modellen kunnen daar verandering in gaan brengen. Het is en blijft erg ongeloofwaardig dat MdD dat niet zou snappen. En dat Bisera hem dat dan niet zou willen influisteren.

En ADAS red je niet met CarPlay of Android-auto. Dat zullen de autoproducenten NOOIT toestaan. Nee, dat snapt MdD niet, toch?!

En dan kun je 2 kanten op denken: de Wies kant (druk zetten op TomTom richting realisatie assetwaarde) of de Harrysnel kant (vuile rat die meespeelt met dubieuze spelletjes van TomTom zelf). Het zal jullie niet verbazen dat ik gevoelsmatig meer de Harrysnel kant op denk. Daarvoor is TomTom gewoon veeeeeeeeeel te weinig actief om zich als waardevol te profileren. In dat spel lijkt MdD volop mee te spelen. Fugazzi-handel, waar MdD kruimels van mag meepikken (in mijn ogen dan, hè Henk)!
Navigatix
0
Mag ik jullie nog even in herinnering brengen dat o.a. ook Justin enthousiast was over de adviezen van MdD toen hij nog bij zijn "oude" baas werkte. Er was veel verbazing toen hij plotseling draaide toen NIBC zijn werkgever werdt. Heeft zijn veranderde houding misschien te maken met de opdrachten die hij van zijn werkgever krijgt? Als hij bij NIBC aan de ketting ligt, kan het zijn dat er een voor ons onbekende relatie is tussen NIBC en Tomtom. Of ben ik nu te wantrouwig?
[verwijderd]
0

Harry, jij moet over den Drijver heen kijken zoals Xynix over IR moet heen kijken, ook al hebben jullie wellicht gelijk

dit gaat om wat het beste is voor de aandeelhouders/beleggers in TT
en uit de laatste rapporten is één ding duidelijk

" TomTom is for now not prepared to release strategic value "

als dat de conclusie is dan moet je terug naar de cijfers
kijken we dan naar de estimates voor 2017 en voor 2018

sales 947 - 936
ebitda 156 - 181
ebitda margin 16,5% - 19,4%
ebit 13 - 39
ebit margin 1,4% - 4,2%
net profit adj 56 - 72
net debt ( cash) (156) - (222)
EPS adj 0,24 - 0,31

dan is een 9 euro aandeel rijk gewaardeerd en is de fair-value waarschijnlijk 8
Nou dit zegt het allemaal toch ?
dus als TT blijkbaar niet bij machte is het cijferplaatje te beteren, dan moet of het huidige Bestuur opstappen of moeten ze asset-waarde ontsluiten en als zij het niet kunnen dan doet een ander het wel

Kapers liggen op de kust, kwestie van tijd en hoe langer TT hier zwabbert aan 9, hoe eerder iemand vijandig komt binnen stappen, maar misschien zit de vijand wel in ons midden

major holders HG, Madame en de overige 2 founders met ieder 11%
free-float 56%, waarvan 40% vrij handelbaar is.

succes, goede tijden voor de reguliere aandeelhouder komen eraan. imho
Sweaty Bollocks
1
Michelin is ook kralen aan het rijgen bij fleet management:

Cercle Finance - 10:55

(CercleFinance.com) - Michelin announces this morning the acquisition of NexTraq, the US company specialised in automotive fleet management and geolocation software, from its parent company Fleetcor Technologies. No financial details have been specified.

Founded in 2000, “NexTraq has become a leading provider of GPS fleet management solutions for fleets of small commercial vehicles (classes 3-5) ranging from two to 50 vehicles”, explains the tyre manufacturer. The target firm has 117 employees as well as 7,000 fleet managers among its clients and 116,000 individual subscribers.

“NexTraq represents a strategic acquisition that accelerates our growth in telematics with synergies that increase our scale, expand our geographic footprint and strengthen overall competitiveness in fleet management technology and services in the United States”, commented Ralph Dimenna, Chief Operating Officer for the heavy truck unit of Michelin North America.

Copyright (c) 2017 CercleFinance.com. All rights reserved.
trend follower
0
quote:

xynix schreef op 14 jun 2017 om 11:50:


[...]

En ADAS red je niet met CarPlay of Android-auto. Dat zullen de autoproducenten NOOIT toestaan. Nee, dat snapt MdD niet, toch?!


Dat is precies mijn gedachte. Ik snap niet waarom MdD dit ineens ziet als bedreiging voor de Automotive BU. Deze trend speelde toch al veel langer en is niet ineens van gisteren. Als Wies zijn redenering klopt, dat MdD meer druk wil zetten, mag hij wel betere argumenten komen.
[verwijderd]
0
quote:

Navigatix schreef op 14 jun 2017 om 11:56:


Mag ik jullie nog even in herinnering brengen dat o.a. ook Justin enthousiast was over de adviezen van MdD toen hij nog bij zijn "oude" baas werkte. Er was veel verbazing toen hij plotseling draaide toen NIBC zijn werkgever werdt. Heeft zijn veranderde houding misschien te maken met de opdrachten die hij van zijn werkgever krijgt? Als hij bij NIBC aan de ketting ligt, kan het zijn dat er een voor ons onbekende relatie is tussen NIBC en Tomtom. Of ben ik nu te wantrouwig?


Je kan nooit te wantrouwig zijn als het TT betreft.
[verwijderd]
2
quote:

W schreef op 14 jun 2017 om 11:58:


Harry, jij moet over den Drijver heen kijken zoals Xynix over IR moet heen kijken, ook al hebben jullie wellicht gelijk

dit gaat om wat het beste is voor de aandeelhouders/beleggers in TT
en uit de laatste rapporten is één ding duidelijk

" TomTom is for now not prepared to release strategic value "

als dat de conclusie is dan moet je terug naar de cijfers
kijken we dan naar de estimates voor 2017 en voor 2018

sales 947 - 936
ebitda 156 - 181
ebitda margin 16,5% - 19,4%
ebit 13 - 39
ebit margin 1,4% - 4,2%
net profit adj 56 - 72
net debt ( cash) (156) - (222)
EPS adj 0,24 - 0,31

dan is een 9 euro aandeel rijk gewaardeerd en is de fair-value waarschijnlijk 8
Nou dit zegt het allemaal toch ?
dus als TT blijkbaar niet bij machte is het cijferplaatje te beteren, dan moet of het huidige Bestuur opstappen of moeten ze asset-waarde ontsluiten en als zij het niet kunnen dan doet een ander het wel

Kapers liggen op de kust, kwestie van tijd en hoe langer TT hier zwabbert aan 9, hoe eerder iemand vijandig komt binnen stappen, maar misschien zit de vijand wel in ons midden

major holders HG, Madame en de overige 2 founders met ieder 11%
free-float 56%, waarvan 40% vrij handelbaar is.

succes, goede tijden voor de reguliere aandeelhouder komen eraan. imho

Wies, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat NIBC de geroepen partij is om een partijtje armpje-drukken te doen met TomTom. Dat soort spel zou je toch eerder uit de hoek van MS/GS verwachten.

Ik denk dat de inner circle verrekte goed in het snotje heeft hoe het vanaf hier gaat lopen en dat veel daarvan vastligt. Gerard_ECB zei ooit tegen mij dat zijn belangrijkste reden om in TomTom te zitten is dat de founders er in zitten. Daar heeft hij denk ik gelijk in. TomTom gaat ooit geld opleveren. Als je -net als Gerard- niet geboeid kunt raken door "Fugazzi-handel" dan is het een kwestie van niet te veel tijd aan spenderen, genieten van het leven, en ooit komt de zilvervloot wel binnen varen.

Zit je korter op de bal dan wordt je wel voortdurend geconfronteerd met die gekmakende Fugazzi-manipulatie, waar naar mijn vaste overtuiging niemand anders achter zit dan de boardroom zelf, die precies weet wanneer er werkelijk zaken gedaan zullen gaan worden.

Zolang ze de company zo low profile mogelijk weten te houden hebben ze een ideale "speeltuin" voor vieze spelletjes zolang de bel nog niet wordt geluid. Zodra het ADAS/SDC-potentieel duidelijker zou worden in bredere kring lopen ze het risico dat het fugazzi-spel gefrustreerd zal worden professionele handel die tegenwicht gaat bieden.

Afgelopen 2 maanden had ik het gevoel dat dat eindelijk aan het optreden was. Maar gezien het gemak waarmee we toch weer ruim onder de 9 konden worden gezet was ook DAT onderdeel van het fugazzi-spel.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 14 jun 2017 om 08:49:


...
En de AFM kan niet ontkennen dat ze van deze vraagstelling op de hoogte zijn en het feit dat deze vragen nadrukkelijk zijn gesteld in het licht van de wettelijke verplichting van TomTom om ALLE aandeelhouders gelijkelijk te informeren over strategisch belangrijk nieuws. Het gaat dus niet om een privaat Xynix-dossiertje.


Nee, en het gaat de AFM ook niet om angstige zorgen van belegger xynix.
Dit land geeft Überhaupt niet bezorgden.

Hoe lang moet ik nog het LIJDEN van mijn moeder (97) aanzien? Zij verlangt naar haar paradijs en zij verdient het. Een liever mens bestaat er niet. ZIJ zei: "Jochie, jij gaat studeren, beurs of geen beurs."

Maar nu ligt de CU dwars. Ik HAAT jullie. Ik ben ook gelovig, maar jullie overdrijven. Jullie in jullie Biblebelt zijn zo ongelooflijk wreed!

[verwijderd]
2
quote:

trend follower schreef op 14 jun 2017 om 12:13:


[...]
Dat is precies mijn gedachte. Ik snap niet waarom MdD dit ineens ziet als bedreiging voor de Automotive BU. Deze trend speelde toch al veel langer en is niet ineens van gisteren. Als Wies zijn redenering klopt, dat MdD meer druk wil zetten, mag hij wel betere argumenten komen.



dat is ook niet het gevaar, dit draait allemaal om mood-changing/sentiment veranderen hoe de aandeelhouder/markt naar TT moet kijken en hoe kunnen wij hier druk op uitoefenen om die perceptie te veranderen als HG niet wil.

2 kampen om aandeelhouderswaarde te creëren : verdienmodel versus asset-waarde

de eerste is een stuk onzekerder en afhangende met wie TT het bed allemaal deelt en tot welke verdiensleutel je kan komen
de tweede is eenvoudig een goede map-maker kost 3 miljard plus en dan ben je er nog niet, dus wat ? zeg 5 miljard om een nieuwe TT neer te zetten
Intel en de chinezen zijn niet helemaal van de pot gerukt door op 3,5 miljard basis HERE in te stappen, die hebben heus wel wat rekenwerk gedaan.

Intel betaalde 14 miljard om zich een entree te kopen in de sector via MBLY, dat laat zien wat voor krankzinnige premie men neerlegt om binnen te dringen
en dan nogmaals héél TT aan de beurs voor 2 miljard, dat vraagt om gekaapt te worden, of anders is TT geen reet waard, nu niet, morgen niet, nooit niet ... nou dat gelooft toch niemand...

kijken waar ABN meekomt


mjmj
1
Nog even een vraag waar eerder antwoord op gegeven is... maar ik ben het vergeten. Wanneer heeft apple haar contract met TT verlengd en kan met dit gegeven een voorspelling worden gemaakt van het tijdstip waarop dit contract afloopt?
jadijako
0
Tostrams 12-6 verkopen, en nu mijden, morgen zeker kopen, dat gaat snel, hier wordt je ook niet wijzer van, lijkt de weerman wel
Beperktedijkbewaking
0
quote:

desmi schreef op 14 jun 2017 om 11:28:


[...]
Die laatste had ik gepost voor dat ik m zelf had gekeken. Was geen doorkomen aan, totaal emotieloos en zonder enig stukje overtuiging.

Precies. Geloof me, ik kende dat standaardisatie-wereldje. Maar met overtuiging. Ik reisde heen en weer, van Götheburg tot het Rambouillet van Renault, van het Broadhouse in Londen tot en met Daimler in München.
Het huidige zootje zijn gefrustreerde werknemers. Zij kunnen geen lezing aan.

Erg, dat Sensoris. Huur mij als 65-plusser in, en ik doe een betere job!

tatje
0
Ik kan alle meningen lezen en begrijpen.

Ga ook meer genieten van het weer.

Als Apple het zelf kan, hebben ze Tom Tom niet nodig.

Kan Apple het niet zelf, dan lijkt Tom Tom hun prooi.

Wie weet hoeveel centen Bosch heeft uitgegeven aan RRS.

RRS zal het beste met Road DNA te matchen zijn, zijn tenslotte vrienden.

Bosch heeft dit in opdracht van Tom Tom gedaan en wil straks wel opbrengsten.

Gelooft Bosch onvoorwaardelijk in de kansen van Tom Tom, dan zou ik voor een 10% en/of strategische alliantie gaan.

Tom Tom wordt de distributeur van RRS, of denkt iemand dat Bosch met 1 layer de kaarten markt opgaat.

Tja. Wat wordt het !

Ik ga voor Mallorca :-)

Highway to Mallorca

OF

Highway to hell

www.youtube.com/watch?v=gEPmA3USJdI
mjmj
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 14 jun 2017 om 12:50:


[...]
Precies. Geloof me, ik kende dat standaardisatie-wereldje. Maar met overtuiging. Ik reisde heen en weer, van Götheburg tot het Rambouillet van Renault, van het Broadhouse in Londen tot Daimler in München.
Het huidige zootje zijn gefrustreerde werknemers. Zij kunnen geen lezing aan.

Erg, dat Sensoris. Huur mij als 65-plusser in, en ik doe een betere job!





BdB je wordt node gemist als ik het goed begrijp! Ik zou zeggen stuur een mailtje naar Sensoris. Je weet maar nooit.
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 14 jun 2017 om 12:50:


Nog even een vraag waar eerder antwoord op gegeven is... maar ik ben het vergeten. Wanneer heeft apple haar contract met TT verlengd en kan met dit gegeven een voorspelling worden gemaakt van het tijdstip waarop dit contract afloopt?

In het kader van de hongerige een hengel geven in plaats van een vis:

Jouw bron hiervoor is de pagina met de persberichten van TomTom.
groeibriljant
1
quote:

W schreef op 14 jun 2017 om 12:36:


[...]

dat is ook niet het gevaar, dit draait allemaal om mood-changing/sentiment veranderen hoe de aandeelhouder/markt naar TT moet kijken en hoe kunnen wij hier druk op uitoefenen om die perceptie te veranderen als HG niet wil.

2 kampen om aandeelhouderswaarde te creëren : verdienmodel versus asset-waarde

de eerste is een stuk onzekerder en afhangende met wie TT het bed allemaal deelt en tot welke verdiensleutel je kan komen
de tweede is eenvoudig een goede map-maker kost 3 miljard plus en dan ben je er nog niet, dus wat ? zeg 5 miljard om een nieuwe TT neer te zetten
Intel en de chinezen zijn niet helemaal van de pot gerukt door op 3,5 miljard basis HERE in te stappen, die hebben heus wel wat rekenwerk gedaan.

Intel betaalde 14 miljard om zich een entree te kopen in de sector via MBLY, dat laat zien wat voor krankzinnige premie men neerlegt om binnen te dringen
en dan nogmaals héél TT aan de beurs voor 2 miljard, dat vraagt om gekaapt te worden, of anders is TT geen reet waard, nu niet, morgen niet, nooit niet ... nou dat gelooft toch niemand...

kijken waar ABN meekomt





Die MdD is al langere tijd zeer ongeloofwaardig als je naar de vaak gebrekkige en rammelende inhoud van zijn rapporttjes kijkt. Zijn pet staat iedere keer weer anders en strategisch inzicht is in de regel ver te zoeken.
Zou het niet kunnen zijn dat hij de koers probeert te beinvloeden om zo met maximaal rendement een eigen optiepositie van NIBC te kunnen sluiten as vrijdag? Of voeren ze daar beheer uit voor derden (grootaandeelhouder(s) met een bepaalde prestatiebonus?
shaai
2
quote:

xynix schreef op 14 jun 2017 om 12:28:


[...]
Fugazzi-manipulatie, waar naar mijn vaste overtuiging niemand anders achter zit dan de boardroom zelf, die precies weet wanneer er werkelijk zaken gedaan zullen gaan worden.

Zolang ze de company zo low profile mogelijk weten te houden hebben ze een ideale "speeltuin" voor vieze spelletjes


Denk je niet dat dat veel te veel moeite is, voor too little gain?
koersspelletjes, wellicht: maar dan imo door ' de handel' , shorters, hedge funds, die grotendeels ook tegen elkaar spelen. Voor de founders blijft dat klein bier. Bovendien hebben ze een bedrijf te runnen.

Het lijkt mij veel logischer dat ze een endgame in mind hebben, heel aardig weten wat dat zou moeten zijn (met misschien wel een right of first offer voor bijv Apple), dat dat best een tijd (hopelijk geen meerdere jaren, maar ik sluit het niet uit), en dat ze in de tussentijd gewoon geen belang hebben bij een stijgende koers, dat geeft maar aandacht en gedoe, en wellicht vinden ze juist een stabiele lage koers wel interessant of handig: meer en lagere opties, ook voor (trouw) personeel loopt zo de optiepositie op, misschien hebben ze f&F waar tegen ze zeggen: koop maar gestaag bij, het komt wel goed, en kunnen zo in de ogen van de RvB ECHT trouw steunendende beleggers goedkoop bijkopen, en hebben ze helemaal geen boodschap aan kortetermijnbeleggers (of wellicht stiekem nog een afkeer van 'kortetermijn' 'beleggers' uit de tijd van de flash&crash naar 50 en weer terug. Of wellicht eerlijker: hebben ze voor zichzelf een verkoopprijs in gedachten, zeg 30, en willen ze geen nieuwe hype naar 40 of hoger, omdat ze denken dat ze dan de tent niet kunnen verkopen en/of zijn ze bang dat ze na een hype weer crashen.

Anyway, hun achterliggende gedachten ken ik niet, maar het lijkt mij logischer dat ze zelf een endgame in gedachten hebben, en om meerdere (mogelijke) redenen gewoon geen behoefte hebben aan een hype, en liever in de luwte blijven.

Ik vind dat niet leuk, en niet comme-il-faut, maar zou het wel snappen, en het lijkt mij niet dat ipv een miljard(en)bedrijf te leiden, ze bezig zijn met voor hen klein-bierspeculatie/fugazzi-manipulatie. War voor hen persoonlijk in de huidige tijd ook een enorm persoonlijk juridisch risico zou zijn. En dus imo niet logisch is.
Ondertussen irriteert het wachten mij ook gewoon.
3.395 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-okt-19 17:36
Koers 10,660
Verschil +0,782 (+7,92%)
Hoog 10,696
Laag 9,922
Volume 1.357.919
Volume gemiddeld 1.043.887
Volume gisteren 526.515