Forum: Arcelor Mittal » Juni 2017 Arcelor Mittal » Pagina: 67 | Belegger.nl

Juni 2017 Arcelor Mittal

5.219 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 257 258 259 260 261 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
arnoldus
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 6 jun 2017 om 16:28:


Slot 18.75

weet dat klote is met AM.
maar om nu allemaal aan de drank te gaan.
BDW ben geen basher.
Toekomstbeeld
1
Hé Martijn, steek deze maar in je ....!

Het gaat niet alleen om verkoopprijzen, snap dat aub! Het is geen business waar de postzegelprijs vast staat voor een jaar en men de winst al op 1 januari voor
het gehele jaar kan uitrekenen.


Het gaat om de pricespread oftewel de marge! Verkoopprijzen 9 dagen dalen is niet alleen belangrijk, als de inkoopkosten ook met dezelfde (in de laatste maanden zelfs meer) vaart dalen!

Zie hieronder. Overigens is dit niet nieuws.........althans niet voor mij. Een paar weken geleden meldden de betere analisten dit gebeuren al mbt Chinese staalmakers. De winsten stapelen zich op.!



CHINA STEEL MARKET INSIGHT: Lower costs and shifting stocks see steelmaker margins rise

While the Chinese economy has slowed somewhat after a strong first quarter, lower iron ore and heavy scrap prices, coupled with rising prices in all finished steel markets, have led to much healthier margins for China's steel mills.

In the June edition of China Steel Market Insight, which you can view here, we look...


www.metalbulletin.com/Article/3723077...
Toekomstbeeld
1
En ook in de USA blijft men stevig door produceren! De cijfers over afgelopen week.

US domestic Raw Steel production increases to 1,749,000 net tons

UNITED STATES June 06 2017 6:36 PM

NEW YORK (Scrap Register): United States domestic raw steel production increased by 0.4 percent to 1,749,000 net tons in the week ended on June 3, 2017, while the capability utilization rate was 75.0 percent, as per the latest figures from the American Iron and Steel Institute (AISI).

US domestic raw steel production was 1,742,000 net tons in the week ended June 3, 2016 while the capability utilization then was 74.5 percent.

Production for the week ended June 3, 2017 is down 0.2 percent from the previous week ended May 27, 2017 when production was 1,753,000 net tons and the rate of capability utilization was 75.2 percent.

Adjusted year-to-date production through June 3, 2017 was 38,167,000 net tons, at a capability utilization rate of 74.4 percent. That is up 2.8 percent from the 37,117,000 net tons during the same period last year, when the capability utilization rate was 72.1 percent.

www.scrapregister.com/news/42662/us-d...
aex2009
2
Omdat niet iederen eens wil zoeken en toch graag kapitein wil zijn.
www.gruppoilva.com/en/stories/2017-02...
huidige locatie bij Brazilie.Kunnen ze weer 300,000 kg naar Italie brengen
Toekomstbeeld
0
quote:

Martijn van M schreef op 6 jun 2017 om 16:34:


[...]

Even voor de duidelijkheid... vorige week probeerde je mij nog op de mouw te spelden dat deze website niet zou kloppen:

www.finanzen.nl/grondstoffen/ijzerert...

Jij kijkt blijkbaar liever enkel naar de 'iron ore futures', beetje vreemd dat je suggereerde dat deze website over de prijs van de ijzer erts zelf niet zou kloppen.


Luister Martijn, die link boeit me gewoon niet. Er zijn andere die ik gebruik en die van Finanzen is er niet 1 die gepromoot wordt door de officiële handel.
FrankING
1
quote:

JIBA schreef op 6 jun 2017 om 16:16:


[...]

Zoek even in het forum van TomTom, daar is onlangs een scriptje gepost waarmee je het eenvoudig zelf kunt regelen.


Bedankt, Ik heb in de jongste 3 draadjes gekeken , maar kan het script niet vinden . Wel veel postings van een eikel met een alias van een bank . Tjonge jonge . wij zijn hier nog heilig :-)
Toekomstbeeld
0
quote:

aex2009 schreef op 6 jun 2017 om 16:48:


Omdat niet iederen eens wil zoeken en toch graag kapitein wil zijn.
www.gruppoilva.com/en/stories/2017-02...


Abtje voor de link.

Wat zou de prijs van zo'n schip zijn als je die moet laten bouwen?

Allemaal included in de prijs van 1,8 miljard euro.........

en straks vaart dit grootste schip de hoek om bij Gibraltar en haalt de IO bij de IO mijn van AM in Liberia. Dat snapt die Leon helemaal nog niet en zo ook Geert S. :-)


The Gemma ship is the flagship of ILVA Group’s fleet, composed by 4 pushers and 8 barges.

Built in 2012, with 330 meters of length and 57 of maximum width, it is the biggest registered in Italy and, in terms of tonnage, the biggest in Europe.

5 times a year it travels between Taranto and Brazil, where it loads the minerals necessary to produce the ILVA steel.

The crew is composed by 21 people, divided in 3 teams (Deck, Motors and Catering). On board, despite the innovative instrumentations that allow high levels of automation, activities never stop.
JIBA
1
quote:

FrankING schreef op 6 jun 2017 om 16:58:


[...]

Bedankt, Ik heb in de jongste 3 draadjes gekeken , maar kan het script niet vinden . Wel veel postings van een eikel met een alias van een bank . Tjonge jonge . wij zijn hier nog heilig :-)


Nog even snel gezocht:

meer uitleg: www.debeurs.nl/Forum/Topic/1343163/13...

een versie van het script: pastebin.com/LCtuyVGE
Martijn van M
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 6 jun 2017 om 16:39:


Hé Martijn, steek deze maar in je ....!

Het gaat niet alleen om verkoopprijzen, snap dat aub! Het is geen business waar de postzegelprijs vast staat voor een jaar en men de winst al op 1 januari voor
het gehele jaar kan uitrekenen.


Het gaat om de pricespread oftewel de marge! Verkoopprijzen 9 dagen dalen is niet alleen belangrijk, als de inkoopkosten ook met dezelfde (in de laatste maanden zelfs meer) vaart dalen!

Zie hieronder. Overigens is dit niet nieuws.........althans niet voor mij. Een paar weken geleden meldden de betere analisten dit gebeuren al mbt Chinese staalmakers. De winsten stapelen zich op.!



CHINA STEEL MARKET INSIGHT: Lower costs and shifting stocks see steelmaker margins rise

While the Chinese economy has slowed somewhat after a strong first quarter, lower iron ore and heavy scrap prices, coupled with rising prices in all finished steel markets, have led to much healthier margins for China's steel mills.

In the June edition of China Steel Market Insight, which you can view here, we look...


www.metalbulletin.com/Article/3723077...



TB,

ArcelorMittal mijnt haar eigen ijzererts grotendeels zelf (althans voor ruim de helft), dus lagere prijzen bieden vooral minder mogelijkheden om via handel marge te maken t.a.v. de kostprijs. Daar komt nog eens bovenop dat de staalprijzen zelf ook dalen... dat is dus 2x een tegenvaller.

Nogmaals, het valt nog maar te bezien in hoeverre de grotere spread tussen staal en ijzererst in China werkelijk zal worden teruggezien in de Q2 cijfers van ArcelorMittal... want dit fenomeen is in andere landen een stuk minder groot, dus die factor compenseert waarschijnlijk hooguit een deel van de lagere prijzen - hooguit een half voordeeltje t.o.v. 2 nadelen.

Bovendien heeft ArcelorMittal in China zelf geen mijnen waardoor ze, afgezien van het belang in China Oriental, vooral last hebben van de lage prijzen - mede doordat bijvoorbeeld de transportkosten natuurlijk niet mee dalen. Beetje dwaas om te denken dat investeerders dit wellicht massaal verkeert zouden inschatten... het is daarom denk ik niet helemaal realistisch om te denken dat de lagere prijzen werkelijk automatisch een netto-voordeel zouden opleveren.


PS. Beetje rare vergelijking die je maakt t.a.v. de postzegelprijs.
E.v.B
1
quote:

JackO1976 schreef op 6 jun 2017 om 13:01:


Italianen steunen Ilva-bod Arcelor. Verwacht dat het nu pas écht loos gaat, een dergelijke desinvestering van 2.000(MIL)Euro moet gewoon afgestraft worden en vet ook! AM staat zo weer onder de 10,-- met zulke acties, hedgers maken hier handig gebruik van dit versneld MEGA de downturn.
jij bent zo gek als een deur pfff...
aex2009
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 6 jun 2017 om 16:59:


[...]

Abtje voor de link.

Wat zou de prijs van zo'n schip zijn als je die moet laten bouwen?

Allemaal included in de prijs van 1,8 miljard euro.........

en straks vaart dit grootste schip de hoek om bij Gibraltar en haalt de IO bij de IO mijn van AM in Liberia. Dat snapt die Leon helemaal nog niet en zo ook Geert S. :-)


The Gemma ship is the flagship of ILVA Group’s fleet, composed by 4 pushers and 8 barges.

Built in 2012, with 330 meters of length and 57 of maximum width, it is the biggest registered in Italy and, in terms of tonnage, the biggest in Europe.

5 times a year it travels between Taranto and Brazil, where it loads the minerals necessary to produce the ILVA steel.

The crew is composed by 21 people, divided in 3 teams (Deck, Motors and Catering). On board, despite the innovative instrumentations that allow high levels of automation, activities never stop.


TKB..Wij willen alleen maar geld verdienen op de beurs,maar er zijn meer belangrijke zaken.Op de site van gruppoilva staan nog wel meer zaken....Lossen van deze boot en belang voor het millieu oa.
www.gruppoilva.com/en/projects/2017-0...
Na ons is er ook nog een toekomst voor oa onze kinderen.
Zoals reeds eerder aangegeven zijn de zakenlui in India niet knettergek.Mittal was vroeger het bedrijf wat alleen voor een appel en ei de kleintjes kocht.
Ik voorzie in de toekomst goede voordelen door aankoop van deze plant.
Liromijo
2
Beursblik: ArcelorMittal sluit goede deal met Ilva
Credit Suisse ziet potentie in niet renderende Italiaanse staalfabriek.

(ABM FN-Dow Jones) De overname van de Italiaanse staalfabriek Ilva door een consortium onder leiding van ArcelorMittal is een goede deal voor de in Nederland genoteerde staalreus. Dit schreven analisten van Credit Suisse dinsdag.

De marktvorsers wezen erop dat het management zes jaar de tijd krijgt om de fabriek te vernieuwen, voordat de balans beïnvloedt wordt. Als ArcelorMittal en partner Marcegaglia erin slagen om de productie te verhogen, terwijl de winstgevendheid per ton staal op peil blijft, dan kan het zelfs een "zeer goede" acquisitie worden.

Dit is volgens de analisten ook precies waar ArcelorMittal goed in is, namelijk het opkopen van niet renderende staalfabrieken om dan vervolgens de boel goed op de schop te nemen en zorgen dat er wel weer winst wordt gemaakt. Onderdeel van de plannen voor Ilva is volgens Credit Suisse een fikse reorganisatie die het personeelsbestand in de komende jaren moet terugbrengen van ruim 14.000 naar minder dan 8.500.

ArcelorMittal bezit 85 procent van het consortium en Marcegaglia heeft de rest. De Italiaanse overheid heeft Ilva verkocht voor in totaal 1,8 miljard euro, maar daarbovenop zal het consortium ook 2,4 miljard in de fabriek investeren, onder meer om de fabriek milieuvriendelijker te maken.

Credit Suisse heeft een Outperform advies op ArcelorMittal met een koersdoel van 31,00 euro. Op een rood Damrak noteerde het aandeel dinsdag 2,1 procent lager op 18,39 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

June 06, 2017 11:08 ET (15:08 GMT)

*Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
E.v.B
1
quote:

Kogovus schreef op 6 jun 2017 om 13:04:


[...]

Hoi E, ik deel je mening tot en bepaald punt. MT heeft een paar impact makende beslissingen genomen de afgelopen tijd. De RS en het oppikken van ILva. Alles doorrekent, met dank aan TKB, zou je mogen verwachten dat deze koersontwikkeling volslagen onzin is, helaas is de realiteit anders. Er is inde markt dus duidelijk een ander signaal gaande, een signaal van wantrouwen t.o.v de toekomst. Dit in combinatie met slecht presterende IO prijzen en diverse overschotten wordt de perfectie basis gelegd voor de shorters in de markt. Het positieve van MT wordt niet vertaald in een mooie prijs per aandeel.

Ik heb voor mijzelf m.b.t de limieten een beslissing genomen. Omdat het mijn beslissing is en niemand wil beïnvloeden houdt ik deze dan ook voor mijzelf.
ik denk dat Ilva niet het probleem is maar eerder de Iron ore prijzen. Zodra die weer aantrekken zal de koers gaan stijgen. Aangezien de IO prijzen op dit moment extreem laag staan verwacht ik eigenlijk op dat gebied niet zo'n extreem verdere daling meer. Dat is ook de reden waarom ik vorige week ben in gestapt.
aex2009
2
quote:

Liromijo schreef op 6 jun 2017 om 17:19:


Beursblik: ArcelorMittal sluit goede deal met Ilva
Credit Suisse ziet potentie in niet renderende Italiaanse staalfabriek.

(ABM FN-Dow Jones) De overname van de Italiaanse staalfabriek Ilva door een consortium onder leiding van ArcelorMittal is een goede deal voor de in Nederland genoteerde staalreus. Dit schreven analisten van Credit Suisse dinsdag.

De marktvorsers wezen erop dat het management zes jaar de tijd krijgt om de fabriek te vernieuwen, voordat de balans beïnvloedt wordt. Als ArcelorMittal en partner Marcegaglia erin slagen om de productie te verhogen, terwijl de winstgevendheid per ton staal op peil blijft, dan kan het zelfs een "zeer goede" acquisitie worden.

Dit is volgens de analisten ook precies waar ArcelorMittal goed in is, namelijk het opkopen van niet renderende staalfabrieken om dan vervolgens de boel goed op de schop te nemen en zorgen dat er wel weer winst wordt gemaakt. Onderdeel van de plannen voor Ilva is volgens Credit Suisse een fikse reorganisatie die het personeelsbestand in de komende jaren moet terugbrengen van ruim 14.000 naar minder dan 8.500.

ArcelorMittal bezit 85 procent van het consortium en Marcegaglia heeft de rest. De Italiaanse overheid heeft Ilva verkocht voor in totaal 1,8 miljard euro, maar daarbovenop zal het consortium ook 2,4 miljard in de fabriek investeren, onder meer om de fabriek milieuvriendelijker te maken.

Credit Suisse heeft een Outperform advies op ArcelorMittal met een koersdoel van 31,00 euro. Op een rood Damrak noteerde het aandeel dinsdag 2,1 procent lager op 18,39 euro.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

June 06, 2017 11:08 ET (15:08 GMT)

*Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden



Grappig dat ik net eerder schrijf wat CS aangeeft over AM en het Mittal verleden
Liromijo
1
quote:

aex2009 schreef op 6 jun 2017 om 17:23:


[...]

Grappig dat ik net eerder schrijf wat CS aangeeft over AM en het Mittal verleden


Is niet grappig..... gewoon goed!!!!!! AB.
Toekomstbeeld
2
Ik ga ook ook alvast iets gaan zeggen over Q3.

Q3 2016 gaf een totale EBITDA van 1,897 miljard USD met een Nettowinst van 680 miljoen USD. De gemiddelde IO prijs voor het kwartaal Q3 2017 lag op 59,- USD (daar zitten we nu ook!!!).
De staalprijzen in de diverse regio's lagen in Q3 2016 LAGER dan de staalprijzen per vandaag. Zo'n 10% zelfs. Importheffingen doen hun werk, weet u nog???

Met andere woorden, als de IO prijs rond de huidige koers blijft noteren tm eind september, EN als de staalprijzen zelfs nog met 10% zouden dalen tov van vandaag!!!

dan zullen we voor Q3 ongeveer hetzelfde resultaat gaan zien dan vorig jaar Q3.

En dan neem ik de volgende twee belangrijke aanjagers voor winst nog niet eens mee!!!
1.) AM had vorig jaar een aantal problemen in een aantal IO mijnen die inmiddels zijn opgelost en er zal daarom year on year +10% extra productie te noteren zijn; ik verzin het niet, het staat geschreven op een AM document!
2.) De AM staalvolume Q3 2017 tov Q3 2016 zulllen iets stijgen. Zie hun eigen uitspraken daarover mbt groeiverwachtingen 2017 tov vorig jaar.
Kogovus
0
quote:

E.v.B schreef op 6 jun 2017 om 17:22:


[...]ik denk dat Ilva niet het probleem is maar eerder de Iron ore prijzen. Zodra die weer aantrekken zal de koers gaan stijgen. Aangezien de IO prijzen op dit moment extreem laag staan verwacht ik eigenlijk op dat gebied niet zo'n extreem verdere daling meer. Dat is ook de reden waarom ik vorige week ben in gestapt.


ILVA is niet het probleem maar word wel als een probleem in de markt vertaald
5.219 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 257 258 259 260 261 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20-aug-19 17:35
Koers 11,942
Verschil -0,262 (-2,15%)
Hoog 12,174
Laag 11,870
Volume 5.687.255
Volume gemiddeld 7.875.888
Volume gisteren 7.078.607