Forum: TomTom » TomTom juli 2017. Scharrelmaand? » Pagina: 3 | Belegger.nl

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
quote:

oudgediende schreef op 1 jul 2017 om 13:36:


Tomtom is met iets heel groots bezig. Ze staan op pole position, daarom is er een complete stilte om het aandeel. Duidelijk is dat ze geen ruis willen en informatie aan derden willen verschaffen. Wat wel naar boven komt drijven is dat 90% ontwikkeling achter de rug is en dat tomtom nu de testfase zit bij diverse fabrikanten. Er zijn voldoende signalen dat tomtom de goede weg heeft en dat kan niet worden gezegd over concurrenten als Here en Mobileye. Over Here gesproken..... lees het persberich van oktober 2016 over hun platform... MS gaat er nog steeds vanuit dat er maar 1 platform zal komen die real time dient te zijn....enige voorwaarde..

Ook van mij een welcome back.

Je suggereerde in een vervolgpost dat je uit bronnen wat had vernomen. Ik meen mij te herinneren dat we dat in de GS-hoek moesten zoeken.

Wat ik mij nu afvraag. Jij suggereert dat die bronen op de hoogte zouden zijn van "iets groots" bij TomTom. Hoe kijk jij dan aan tegen het gegeven dat we totaal geen koopimpulsen zien tijdens de flauwe handel van de afgelopen weken? Of zou GS juist een van de betrokken dealmakers die wel actief zijn aan de ondersteunende manipulatiekant en er voor de rest in slagen om de kaken zodanig goed op elkaar te houden dat de informatie waar zij over beschikken de rest van de markt totaal ontgaat?
[verwijderd]
4
quote:

Turquoisine schreef op 1 jul 2017 om 17:55:


Op het juni draadje:
[...]
Ik begrijp dat de schrijver, gezien wat DAF overkwam, voorzichtig is, maar hier kan ik geen chocolade van maken :-(

De vergelijking met Daf66 klopt niet. Dat was een TomTom medewerker die ons soms cryptisch inside informatie toespeelde waar hij zicht op had. Ik heb het altijd bijzonder laaghartig en moreel verwerpelijk gevonden op welke wijze hij op de AVA is "genaaid" door een forumlid met ernstige persoonlijkheidsstoornissen. Daar heb ik een flinke tijd stevig buikpijn van gehad. Ik mocht Daf66 bijzonder graag. Gewoon hoe hij als mens was.

Ik hoop en verwacht dat Daf66 inmiddels een mooie nieuwe uitdaging bij een ander bedrijf in de regio heeft gevonden en wens hem echt alle goeds, voor hem en zijn familie!

De voorzichtigheid van Oudgediende is van een andere orde. Hij heeft zich in het verleden het meest geprofileerd toen hij (en nu ga ik af op mijn geheugen) voor zijn buitendienst medewerkers nieuwe wagens aanschafte. Ik meen VW Passat's waarbij het erom ging welke kaarten daarin werden gebruikt. In mijn herinnering min of meer gelijktijdig werd hij ingefluisterd door beleggingsadviseurs uit het Londense en deed op grond daarvan voorzichtig "Wies2"-achtige uitspraken hier op forum, waarbij wij zelf daarvan de reikwijdte moesten inschatten. Kan iemand zich nog herinneren hoe "spot-on" die uitspraken destijds waren?

De voorzichtigheid van Oudgediende hangt m.i. samen met zijn terechte wens om geen contacten van hem te compromitteren. Ik denk er anderen zijn die dat herkennen.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 2 jul 2017 om 08:15:


[...]
Inderdaad. Hoe je ook rekent, het potentieel is immens. Over enkele jaren zullen er 1,4 miljard of meer auto's op de wereld zijn. Leuk is anders, maar daar heb ik het nu niet over.

Heel veel daarvan zal 'connected' zijn. Wie koopt er nu nog een auto zonder embedded navigatie, of dat op z'n minst als leuke optie?
Dacht je dat ze in India of Zd-Afrika gek zijn?

Neem even alleen de conventionele digitale navigatie + traffic, een penetratie van 50% en een heel bescheiden jaartarief van 12€. Dat wordt dus een jaaromzet van 1,4 miljard x 50% x 12 = ruim 8 miljard, worldwide.
Met HG's 50% marktaandeel wordt dit dus ruim 4 miljard omzet voor TT.

Let wel: binnen enkele jaren. Daar komen HAD+SDC en HD+RoadDNA later nog bij.
Wie dit niet in wil zien moet nooit FA (fundamenteel) gaan beleggen. Tenzij je denkt dat TT het weer verkloot...

Veel belangrijker nog is dat in andere handen de zelfde data (gecombineerd met alle traffic/smart city mogelijkheden) heel wat betere verdienmodellen hebben dan die luizige abonnementjes waar TomTom sinds jaar en dag mee loopt te venten. En in mijn ogen is het voor het uitnutten van die andere verdienmodellen uiteindelijk veel verstandiger als de club uit handen van de huidige amateurs wordt gehaald.

De voorspellende waarde van reisdoelen (= dingen die in de zeer nabije toekomst met grote mate van zekerheid gaan gebeuren) is bijvoorbeeld in de handen van de juiste partij goud waard. Autofabrikanten hebben net als TomTom niet de infrastructuur om die waarde er uit te halen.

Eigenlijk is het enige wat mis kan gaan dat die verrekte amateurs halsstarrig ten onder gaan aan de vorm van grootheidswaanzin die hun in het verleden al regelmatig danig parten heeft gespeeld.
Koos99
0
quote:

xynix schreef op 2 jul 2017 om 08:48:


[...]
De vergelijking met Daf66 klopt niet. Dat was een TomTom medewerker die ons soms cryptisch inside informatie toespeelde waar hij zicht op had. Ik heb het altijd bijzonder laaghartig en moreel verwerpelijk gevonden op welke wijze hij op de AVA is "genaaid" door een forumlid met ernstige persoonlijkheidsstoornissen. Daar heb ik een flinke tijd stevig buikpijn van gehad. Ik mocht Daf66 bijzonder graag. Gewoon hoe hij als mens was.

Ik hoop en verwacht dat Daf66 inmiddels een mooie nieuwe uitdaging bij een ander bedrijf in de regio heeft gevonden en wens hem echt alle goeds, voor hem en zijn familie!

De voorzichtigheid van Oudgediende is van een andere orde. Hij heeft zich in het verleden het meest geprofileerd toen hij (en nu ga ik af op mijn geheugen) voor zijn buitendienst medewerkers nieuwe wagens aanschafte. Ik meen VW Passat's waarbij het erom ging welke kaarten daarin werden gebruikt. In mijn herinnering min of meer gelijktijdig werd hij ingefluisterd door beleggingsadviseurs uit het Londense en deed op grond daarvan voorzichtig "Wies2"-achtige uitspraken hier op forum, waarbij wij zelf daarvan de reikwijdte moesten inschatten. Kan iemand zich nog herinneren hoe "spot-on" die uitspraken destijds waren?

De voorzichtigheid van Oudgediende hangt m.i. samen met zijn terechte wens om geen contacten van hem te compromitteren. Ik denk er anderen zijn die dat herkennen.


Volgens zijn Linkedin is Dafje alweer ruim een half jaar actief bij een ander bedrijf, fine for him.
[verwijderd]
1

@ Xynix klopt, volgens mij heeft Oudgediende een entree bij MS en wellicht ook bij anderen, hij heeft ooit eens een super openingsdraad geschreven met daarin goede informatie, ben blij dat hij weer van zich laat horen, we kunnen thans niet genoeg info krijgen uit de nog beschikbare kanalen, die zijn voor nu even dun gezaaid.
dat er nieuws staat aan te komen lijkt mij ook , de vraag is hoe verpakt men het bij TT en hoe open wil men zijn naar de markt toe.
Dat Oudgediende het iets naar negatief vertaald zal misschien te maken hebben met Alphabet/Waymo/Waze ( Google) , Amerikaanse analisten zijn echt zeer constructief voor waarderingen in de sector en zien toch Big Tech als de invloedrijkste spelers.

Ben het verder met je eens dat het verdomde vervelend is dat er geen gelijk speelveld is voor informatie , nu is dat wel bij meerdere bedrijven zo dat het Bestuur niet alles deelt met de buitenwacht, maar daar hebben de Bestuurders geen 45% vd aandelen en hier wel.

wat de komende cijferpresentatie betreft, in de laatste update laat ABN in ieder geval een ander geluid horen dan wat we kregen van MdD en later die mijnheer bij Probeleggen, mag aannemen allemaal op basis van dezelfde informatie , dus is een kwestie van waar leg je de nadruk op, de duikboot omzet/consumer, waarvan we weten dat dit geen reden zal geven voor feest bij de cijfers, of ...
... dit is het, dit was de laatste pijn, die is nu genomen en vanaf hier is de weg voor beter open, zoals ABN en AlphaValue het zien.
[verwijderd]
0
quote:

Koos99 schreef op 2 jul 2017 om 09:13:


[...]
Volgens zijn Linkedin is Dafje alweer ruim een half jaar actief bij een ander bedrijf, fine for him.

Ik heb even gecheckt op LinkedIn. Dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Gelukkig bij een goed bedrijf terecht gekomen en zo te zien in een prima functie. Dat gun ik hem van harte!

Daf66, mocht je meelezen: alle goeds en bedankt!
Katsa
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 2 jul 2017 om 06:35:


[...]
Zeer goede post, ik citeer je hierboven slechts gedeeltelijk.

Heb me ca twee jaar geleden ook eens verdiept in de verschillen tussen Fleetmatics en TT's Telematics, en het verschil tussen de VS en Europa.
Wat ik vond:
Fleetmatics was veel brutaler, en bood of suggereerde meer service.
Als een bedrijf bij hen in de VS klant wilde worden, boden zij:

- Gratis inbouw op vele plekken in de US. (Dus niet: hier heb je de kastjes, zoek het zelf maar uit.)
- Verzorging van de administratie, t/m verzending van facturen van een koerier.
- Een veel completere service dus, met vermoedelijk ook een betere helpdesk. Bij TT is de aftersales naatje.
- Zij gebruikten spotgoedkope kaarten van Garmin (lees HERE). Tja...

En hun boekhouding was niet conservatief, eerder agressief. Ik heb hier ooit nog eens iets gepost over de manier waarop zij hun defrev boekten.
Die was direct zichtbaar in hun ebitda, en non-Gaap ook in hun ebit.
Kom daar bij Taco maar eens om! Hij snapt het mogelijk niet eens?




@ BDB, ten aanzien van de defrev; ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat tomtom dit zo boekt zodat het zichzelf wat lucht creeert voor de toekomst. Past natuurlijk wel in het plaatje van "voorzichtigheid troef", zoals ook het conservatief waarderen de eigen assets.
Zoals Fleetmatics het doet, leg je de lat qua presaties ook hoog
[verwijderd]
1
Bosch is het Bosch Mobile Event van 4 juli flink aan het hypen:

Geverifieerd account @BoschPresse 30 jun.

Our highlight at connected mobility station: Bosch’s new show car shows how quickly the future of driving is becoming reality #BoschME

In een andere tweet verwijzen ze naar asphaltefrage.de.
twitter.com/BoschGlobal/status/880800...

Dat is een simpel Wordpress blogje met als laatste post een bericht over Porsche (waarvoor Bosch zeer indrukwekkende batterijen toonde tijdens een van de laatste autoshows). Zijn de Duitsers in het geheim toch bezig met een echte Tesla tegenhanger? En zijn de HERE kaaren dan toereikend voor de gewenste ADAS/SDC-functionaliteit?

HG zei toch ook dat TomTom met een eigen SDC voor "showcase doeleinden" zou komen in 2017?!

[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 2 jul 2017 om 10:42:


Bosch’s new show car shows how quickly the future of driving is becoming reality

HG zei toch ook dat TomTom met een eigen SDC voor "showcase doeleinden" zou komen in 2017?!

Is een wagen samen met Bosch "eigen" genoeg voor HG? Met een doorontwikkeling van het flashy dashboard dat TomTom eerder toonde in Veldhoven (en op diverse shows)?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Tomtom25 schreef op 2 jul 2017 om 08:23:


[...]
Tenzij je denkt dat TT het weer verkloot...

Wat denk jij bdb, gaan ze het weer verkloten, of heb je er vertrouwen in??

Ik geloof in hun technici, en zeker hun traffic.
Verder zwijg ik nu maar, met groet aan xynix.
Turquoisine
0
quote:

xynix schreef op 2 jul 2017 om 08:48:


[...]
De vergelijking met Daf66 klopt niet. Dat was een TomTom medewerker die ons soms cryptisch inside informatie toespeelde waar hij zicht op had. Ik heb het altijd bijzonder laaghartig en moreel verwerpelijk gevonden op welke wijze hij op de AVA is "genaaid" door een forumlid met ernstige persoonlijkheidsstoornissen. Daar heb ik een flinke tijd stevig buikpijn van gehad. Ik mocht Daf66 bijzonder graag. Gewoon hoe hij als mens was.

Ik hoop en verwacht dat Daf66 inmiddels een mooie nieuwe uitdaging bij een ander bedrijf in de regio heeft gevonden en wens hem echt alle goeds, voor hem en zijn familie!

De voorzichtigheid van Oudgediende is van een andere orde. Hij heeft zich in het verleden het meest geprofileerd toen hij (en nu ga ik af op mijn geheugen) voor zijn buitendienst medewerkers nieuwe wagens aanschafte. Ik meen VW Passat's waarbij het erom ging welke kaarten daarin werden gebruikt. In mijn herinnering min of meer gelijktijdig werd hij ingefluisterd door beleggingsadviseurs uit het Londense en deed op grond daarvan voorzichtig "Wies2"-achtige uitspraken hier op forum, waarbij wij zelf daarvan de reikwijdte moesten inschatten. Kan iemand zich nog herinneren hoe "spot-on" die uitspraken destijds waren?

De voorzichtigheid van Oudgediende hangt m.i. samen met zijn terechte wens om geen contacten van hem te compromitteren. Ik denk er anderen zijn die dat herkennen.
Bedankt voor de toelichting. Dat wist ik niet, ik dacht dat oudgediende ook bij TT werkte. Maar zo te horen uit jouw reactie wel een betrouwbaar persoon met info vanuit dicht bij de bron.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Katsa schreef op 2 jul 2017 om 10:28:


[...]
@ BDB, ten aanzien van de defrev; ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat tomtom dit zo boekt zodat het zichzelf wat lucht creeert voor de toekomst. Past natuurlijk wel in het plaatje van "voorzichtigheid troef", zoals ook het conservatief waarderen de eigen assets.
Zoals Fleetmatics het doet, leg je de lat qua presaties ook hoog

Ja, en zie voor welk bedrag FLTX uiteindelijk overgenomen werd.
Ik vraag niet om die overdrijving, hoogstens om de helft.
DerksVisie
1
electrek.co/2017/06/30/tesla-new-linu...

Nog een bewijs dat Tesla is overgestapt van Navigon naar... iemand anders.

"For most Tesla owners, the release notes of the latest update only refer to “minor software fixes and enhancements”, but it also brought navigation and Autopilot to Taiwan, where Tesla started delivering its vehicles earlier this year, but owners didn’t have access to the features."

Navigon lijkt geen kaart van Taiwan in haar assortiment te hebben. TomTom wel (sinds 2006)

support.navigon.com/documents/Android...

Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 2 jul 2017 om 09:13:


[...]
...
Eigenlijk is het enige wat mis kan gaan dat die verrekte amateurs halsstarrig ten onder gaan aan de vorm van grootheidswaanzin die hun in het verleden al regelmatig danig parten heeft gespeeld.

Net zo als die amateurs bij Philips. Ik was een van de eersten die buiten hun technici met Carin rond reed in 040. In 1988, geen GPS, maar wielsensoren etc.
Ze stootten het af. Net zoals ze ASML afstootten, die amateurs.

Toch woont mijn eeuwige liefde in 040. Jij weet als muzikaal geschoolde over wie ik het heb. Ook zij werd met haar 'Philips Symphonie-Orkest' afgestoten. Terwijl ze in haar gloriejaren in het CONCERTGEBOUW speelde.

DerksVisie
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 2 jul 2017 om 11:58:


[...]
Net zo als die amateurs bij Philips. Ik was een van de eersten die buiten hun technici met Carin rond reed in 040. In 1988, geen GPS, maar wielsensoren etc.
Ze stootten het af. Net zoals ze ASML afstootten, die amateurs.

Toch woont mijn eeuwige liefde in 040. Jij weet als muzikaal geschoolde over wie ik het heb. Ook zij werd met haar 'Philips Symphonie-Orkest' afgestoten. Terwijl ze in haar gloriejaren in het ORKESTGEBOUW speelde.




ASML, NXP, NAVTEQ (Nu HERE geworden....) Als er 1 bedrijf een slecht beleid heeft gehad dan is het wel Philips geweest. Met al die gigantisch innovatieve bedrijven had het zeker een WERELD-speler kunnen blijven. Ontzettend zonde maar we gaan weer off-topic.
Oeps..!
1
GM self-driving cars: Coming soon to a city near you

The Chevrolet Bolt EV, outfitted with General Motors’ self-driving electric car technology, has finally hit the streets. GM is about to become one of the first automakers to build and mass produce a self-driving electric car that you will actually be able to purchase and drive in the near future. Since January, the American multinational automaker has created 180 cars for testing purposes in places like San Francisco and Detroit.

With the help of Cruise Automation, GM has become the first automaker to install and program its self-driving software under its own roof. Last year, Fiat Chrysler assembled 100 hybrid Chrysler Pacifica minivans. Then the cars were sent to Waymo — now a sister company to Google but initially developed by the search giant — for hardware and software installation. Assembled at GM’s Orion Assembly Plant in Orion Township, Michigan, the Bolt EV is built, wired, and installed with computers and sensors here in the U.S.

Named Motor Trend’s 2017 Car of the Year, the Bolt EV is not your average self-driving electric car.

The car has multiple cameras and there are 40 sensors across the vehicle. A radar system detects oncoming traffic. LIDAR (Light Detection and Ranging) sensors on top of the car use lasers to make a three-dimensional map of the area when driving. With the 10.2-inch screen, you have the ability to watch your car drive from a bird’s eye view — seeing your car plus the area behind and around you — but only if you’re travelling at low speeds. The majority of Americans’ commute is 40 miles round trip, so you won’t have to worry about “plugging-in” for days. The Bolt EV can last for 238 miles on a single charge.

etc.... etc...

venturebeat.com/2017/07/01/gm-self-dr...
Juun
0
Bij Nvidia wordt de groei de komende jaren ook niet zo heel ruim ingeschat, getuige dit stukje:
seekingalpha.com/article/4085282-unde...
However, consensus estimates are only expecting low-20% growth rate in Auto in FY18 and FY19, 19% growth in FY20, and only 4% growth in FY21 (ended January 2021). Given that the automotive industry is clearly moving towards AI, this appears to be an extremely conservative forecast, one that can easily be beat.
Pim1954
0
quote:

xynix schreef op 2 jul 2017 om 10:22:


[...]
Ik heb even gecheckt op LinkedIn. Dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Gelukkig bij een goed bedrijf terecht gekomen en zo te zien in een prima functie. Dat gun ik hem van harte!

Daf66, mocht je meelezen: alle goeds en bedankt!

Misschien is hij mij zelfs wel dankbaar nu! :-)
4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-sep-19 09:38
Koers 10,850
Verschil +0,092 (+0,86%)
Hoog 10,850
Laag 10,750
Volume 20.406
Volume gemiddeld 494.800
Volume gisteren 766.477