Forum: TomTom » TomTom juli 2017. Scharrelmaand? » Laatste pagina | Belegger.nl

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 208 209 210 211 212 213 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
quote:

holenbeer schreef op 31 jul 2017 om 22:20:


[...]
Dank voor je melding, erg correct!
Is die 'iemand' zelf betrouwbaar naar jouw mening (die ik zeer op prijs stel), is het aannemelijk dat deze 'iemand' toegang heeft tot een zeer betrouwbare bron?
Dat zijn zo wat vragen die bij me opkomen.

Die iemand is een ondernemer uit het Westen van het land die onder eigen naam lijkt te werken. Ik heb geen gelegenheid gehad dit verder na te trekken. Toen ik vroeg naar zijn bron gaf hij alleen aan dat die zeer betrouwbaar was.

Ik hen niet voor niets getwijfeld of ik dit moest melden.

Hierna ga ik over op de nieuwe maandgrafiek.
groeibriljant
0
quote:

xynix schreef op 31 jul 2017 om 21:14:


Wanneer is nieuws nieuws? Ik word benaderd door iemand die beweert uit zeer betrouwbare bron, die niet wordt onthuld, dat Tesla definitief binnen zou zijn voor Tomtom. Ik twijfelde of ik het moet melden, omdat ik me er zelf geen enkel betrouwbaarheidsbeeld bij kan vormen. Maar het klonk alsof het van iemand kwam die zicht op de onderhandelingen had. En dat er dus getekend is.

Het gerucht gaat natuurlijk al lang en het blijft de vraag wanneer dit duidelijk kan en mag worden voor de brede markt. Maar met zeer enthousiaste eerste reviews van de Model 3 en inmiddels 500.000 voorintekeningen kan dit in 2018 een significante bijdrage gaan leveren.



Zeer interessant nieuws!
Het ligt ook in de lijn van de huidige beta-testen bij Tesla met TomTom-inside. Die beta-testen met echte Tesla-rijders doe je in de regel alleen vlak voor een definitieve uitrol (de uitgebreide interne testen zijn dan al achter de rug).

De doorbraak van TomTom moet komen vanuit HD-maps en roadDNA. Hopelijk zitter er delen van deze technologie in de nieuwe softwarerelease van Autopilot.
Tesla heeft iig de juiste keuze gemaakt door de beperkte cameratechnologie van Mobileye (werkt niet c.q. is onveilig bij mist, regen, sneeuw, tegenlicht donker etc.)te vervangen en te kiezen voor de radar van Bosch als primaire sensor.


Tesla kan qua veiligheid in haar auto's niet zonder RRS-roadDNA van Bosch-TomTom. En eigenlijk kan geen enkele autofabrikant straks zonder.
De tecnologie en de patenten zijn onverslaanbaar. Zelfs techgigant Baidu kiest er voor om in China de TomTom-technologie te gaan uitrollen.


Tesla zal dan inderdaad gaan bijdragen in 2018, en wellicht zelfs al een klein beetje in 2017. Veel belangrijker is echter de enorme uitstraling naar de markt. Tesla wordt gezien als koploper in SDC. Een deal trekt permanente aandacht in de internationale media en ook (grote) internationale sectorbeleggers.
De koers kan dan de komende periode heel snel naar de zone van 12-15 euro.
De waardering van TomTom is dan nog steeds een lachertje als je het vergelijkt met de koopprijs van Mobileye.
En ook nog steeds een lachertje als je kijkt naar de huidige minimale assetwaarde van 40 euro.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 31 jul 2017 om 17:06:


[...]

Ik schrijf over de sporthorloges "hoe ik het zou doen" maar dat moet zijn "hoe ik het gedaan zou hebben".....het is al een gepasseerd station en Sports moet eruit. Merknaam is al volledig door het putje door het falen van de Get Going campagne.

De functionaliteiten die TomTom heeft ontwikkeld voor Sports en die daadwerkelijk op behoefte inspelen waren niet voldoende voor TomTom om daar serieus geld mee te verdienen. Als een GoPro bv de Edit mogelijkheden in handen krijgt van de Bandit wordt het een ander verhaal. De camera's van GoPro zitten al in de selectie van potentiële kopers op basis alleen van merknaam. Voor Apple geldt dat ook. Dat maakt de functionaliteit ineens wel relevant in het beslissingsproces. Dus: stoppen met Sports en de onderliggende technologie verkopen aan een sterk merk dat zich daarmee beter kan positioneren.




begrijp ik Harry, was ook niet persoonlijk

maar hierom

""
the impairment of eur 169m in fact wipes out all of the consumer related goodwill not just Sports
why not sell the whole of consumer biz ?
reply: TT is still best owner of the asset , PND still generating cash

can Sports be sold ?
Giving declining revenue, the need for high marketing spend and the competition in the wearables market, proceeds - if any - will be minimal

halting the biz may also be the outcome of the strategic review

""
verder indiceert men dat er een bieding is geweest voor consumer die men te laag vond en te conditioneel, dat kan van beide kanten uit zijn.

soms worden onderdelen overgenomen, maar op allerhande condities, met geld bij, een ontslagregel voor overtollig personeel, volledig afschrijven van uitstaande voorraden enz... of van de verkoper uit wil men nog toegang tot zekere informatie ... wat dan ook

maar er is dus ruimte voor onderhandeling, zo laat 't zich aanvoelen,
een handelshuis schrijft dat consumer de aandeelhouder de laatste jaren een equivalent van 2,5 euro heeft gekost aan beurswaarde, dus mocht consumer afgestoten worden dan mag je dit gelijk als improvement verwachten in de koers, maw TT met consumer een 8/9 euro aandeel en zonder een 10/11 euro aandeel, dat scheelt nog al wat op de porto, in ieder geval voor mij en dat heeft TT ons dus tekort gedaan deze laatste 2 jaar

de pil moet dus ook nu echt genomen worden voor Sports, want de uitleg PND voor behoud door HG is nu alom geaccepteerd, eerder uitlopen/faseren dan afstoten.
dus, mocht Sports niet verkoopbaar zijn, dan moet men het sluiten en niet op een laag pitje aanmodderen.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

Was here schreef op 31 jul 2017 om 15:52:


Staat dus nog in de kinderschoenen.bmw, audi en Mercedes verkopen relatief weinig voertuigen en dan ook nog met het accent op europa.Tt kan bijna wereldwijd traffic aanbieden met een hele hoge nauwkeurigheid en is daardoor ook interessanter voor de autofabrikanten.

Het traffic van tt is bijna op de meter nauwkeurig(Ervaring).

Here ervaart de usp van tt. En met de liveservices komt tt makkelijk bij de fabrikanten binnen.De volgende stap is dan maps verkopen.
[...]

Zoals Justin en harrysnel al schreven, het 'traffic-nieuws' van HERE was weinig verrassend. Het was zo'n bericht 'die je wist dat zou komen'.
Er passen ook een paar relativeringen bij.

1. De verkoopaantallen bij deze Duitse drie zijn idd relatief laag. Bij de huidige 'traffic probes' ligt TomTom via de Franse autofabrikanten, VW (deels), Volvo en enkele Aziaten, en natuurlijk met hun pnd's en apps plus Telematics, ver voor. Twee jaar geleden schatte ik het aantal bij TT drie keer zo hoog als bij HERE. Ik zie geen reden waarom deze achterstand ingelopen zou zijn, en ook niet dat HERE het vanaf nu gaat inlopen.

2. De sensordata waar HERE het over heeft omvatten ook 'voertuigtechnische' data zoals activering van ABS of ruitenwissers. Dat hebben gewone probes niet. Nu wil ik de toekomstige concurrentie van HERE bij HD maps niet onderschatten, maar het is voor traffic in de huidige vorm niet van belang. Het gaat pas spelen bij HAD-level 4 en near-realtime HD-maps. Dus rond 2020 of later.

Sunshine Band
1
quote:

Sunshine Band schreef op 21 jul 2017 om 23:29:


Shorts gecoverd?

Trexquant Investment LP Boosted Its Disney Walt Co (DIS) Position; TOMTOM NV AMSTERDAM (TMOAF) Sellers Decreased By 1.07% Their Shorts
July 21, 2017 - By Vivian Park

TOMTOM NV AMSTERDAM (OTCMKTS:TMOAF) had a decrease of 1.07% in short interest. TMOAF’s SI was 1.17M shares in July as released by FINRA. Its down 1.07% from 1.19M shares previously.

www.whatsonthorold.com/2017/07/21/tre...



In USA stukje bij beetje de shortstand terug gedrongen.
zoals hierboven juli 2017 1.17 miljoen stuken

hier 636.000 twee weken geleden:
OMTOM NV AMSTERDAM (OTCMKTS:TMOAF) Can’t Be Less Risky. Short Interest Decreased
January 8, 2018 - By Michael Collier

The stock of TOMTOM NV AMSTERDAM (OTCMKTS:TMOAF) registered a decrease of 1.01% in short interest. TMOAF’s total short interest was 636,800 shares in January as published by FINRA. Its down 1.01% from 643,300 shares, reported previously. With 300 shares average volume, it will take short sellers 2123 days to cover their TMOAF’s short positions.

500.000 stukken in 25 weken

www.whatsonthorold.com/2018/01/08/tom...

bericht vandaag nog een keer in het nieuws
www.bibeypost.com/omni-partners-llp-h...

van 8 naar 12 januari 10.000 stukken short erbij
otce.finra.org/ESI
ketchup of catch-up
1
quote:

[verwijderd schreef:

id=10191819 date=201708010932]
[...]

begrijp ik Harry, was ook niet persoonlijk

maar hierom

""
the impairment of eur 169m in fact wipes out all of the consumer related goodwill not just Sports
why not sell the whole of consumer biz ?
reply: TT is still best owner of the asset , PND still generating cash

can Sports be sold ?
Giving declining revenue, the need for high marketing spend and the competition in the wearables market, proceeds - if any - will be minimal

halting the biz may also be the outcome of the strategic review

""
verder indiceert men dat er een bieding is geweest voor consumer die men te laag vond en te conditioneel, dat kan van beide kanten uit zijn.

soms worden onderdelen overgenomen, maar op allerhande condities, met geld bij, een ontslagregel voor overtollig personeel, volledig afschrijven van uitstaande voorraden enz... of van de verkoper uit wil men nog toegang tot zekere informatie ... wat dan ook

maar er is dus ruimte voor onderhandeling, zo laat 't zich aanvoelen,
een handelshuis schrijft dat consumer de aandeelhouder de laatste jaren een equivalent van 2,5 euro heeft gekost aan beurswaarde, dus mocht consumer afgestoten worden dan mag je dit gelijk als improvement verwachten in de koers, maw TT met consumer een 8/9 euro aandeel en zonder een 10/11 euro aandeel, dat scheelt nog al wat op de porto, in ieder geval voor mij en dat heeft TT ons dus tekort gedaan deze laatste 2 jaar

de pil moet dus ook nu echt genomen worden voor Sports, want de uitleg PND voor behoud door HG is nu alom geaccepteerd, eerder uitlopen/faseren dan afstoten.
dus, mocht Sports niet verkoopbaar zijn, dan moet men het sluiten en niet op een laag pitje aanmodderen.




kan je nagaan, zo duidelijk was het al in augustus ( zie deze post van mij aan Harry )

zeker met de ontwikkelingen die nu in een stroomversnelling zijn gegaan de laatste 6 maand en gezien de innovatieve voorsprong die TT nu echt heeft ( zie AutoStream) en de belangstelling in de Telematics sector is het nu de tijd om daad bij woord te voegen voor TT
4.246 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 208 209 210 211 212 213 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-sep-19 17:35
Koers 10,820
Verschil +0,062 (+0,58%)
Hoog 10,990
Laag 10,720
Volume 399.083
Volume gemiddeld 484.504
Volume gisteren 766.477