Forum: TomTom » TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES » Pagina: 92 | Belegger.nl

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
tatje
0
Geen verwatering kan bij een bod van 100 euro p/a, per aandeel meer dan 2 euro schelen.

Fam Goddijn heeft er ongeveer 23% is 54 miljoen aandelen, dan scheelt 54 miljoen maal meer dan 2 euro per aandeel is 108 miljoen.

In dat perspectief is aandelen inkoop heel erg belangrijk, cq verwatering tegengaan.

Voorwaarde : heel veel aandelen en een hoge overnamekoers.
TomTom 25
0
Had de hoop dat het drukken minder zou zijn, tijdens de aandelen inkoop, maar dat blijkt een utopie helaas.
DerksVisie
2
quote:

Dokus_ schreef op 19 sep 2017 om 11:01:


wel weer een typische tomtom koers vandaag...




Bij ieder positief nieuwsbericht schiet het volume omhoog om de koers te beheersen. Ik ben benieuwd wanneer de beheerders van JdM een "verschrikkelijke" boete van wel 10,000 krijgt voor het manipuleren van de koers.

TomTom 25
0
quote:

DerksVisie schreef op 19 sep 2017 om 11:11:


[...]

Bij ieder positief nieuwsbericht schiet het volume omhoog om de koers te beheersen. Ik ben benieuwd wanneer de beheerders van JdM een "verschrikkelijke" boete van wel 10,000 krijgt voor het manipuleren van de koers.




Weet niet wie het is en waarom, maar voor nu is 9,30 de max voorlopig.
vCalker
3
quote:

Hik schreef op 19 sep 2017 om 10:22:


[...]

Laat je geen zand in de ogen strooien. HERE heeft het over een standaard, Mobileye heeft het over een standaard. Intel ook; wie niet. Ieder persbericht van wie dan ook staat dat men de 'Leader' is in dit of dat. Baidu heeft nog geen enkel track-record en natuurlijk wil iedereen op zich de standaard neerzetten en zo de norm worden, maar dat is niet wat de markt wil. Gaat niet gebeuren. Diversiteit zal er blijven, hoe ongewenst dat misschien ook is als je (in het geval van HD-Maps) maar over één groundtruth wilt beschikken.


Eens, wederom een knap staaltje oogkleppen-kijken. De deal met Baidu is fijn en biedt veel mogelijkheden, maar wij moeten niet doen of dit de genade klap was voor de concurrentie. De investeringen van Tencent en Alibaba in Here zijn wij toevallig ook even vergeten, niet bepaald kleine spelers in China. De kaarten worden langzaam geschud, maar de uitkomst is nog lang niet duidelijk.

En vergeet niet, wij hebben te maken met Chinezen. Die kijken even in jouw keuken en nemen het daarna zelf over (overname of kopiëren). Even uit mijn hoofd, Goddijn zei recentelijk nog dat China een moeilijke markt is omdat patenten daar niet beschermd zijn. Nu wel?

Nu ik indirect op Groeibriljant reageer moet ik denken aan een interview met Jeff Bezos, die ik recentelijk zag. Vanaf 06:30 vertelt hij over de voorsprong die Amazon Webservices van haar concurrenten heeft gekregen (7 jaren). Het is gebruikelijk dat de concurrentie een product (of service) na twee jaren gaat kopiëren. Even later geeft hij als 1 van de mogelijke redenen dat ze het succes niet van de daken hebben geschreeuwd. Ik heb eerder op dit forum geschreven dat een mogelijke verklaring (voor de slechte communicatie) kan zijn dat het management denkt: wacht maar tot jullie zien waar wij allemaal mee bezig zijn. Wij willen nu niet teveel in de spotlight staan. Maar wat is de echte reden? Moeilijk, moeilijk.

Toch zie ik een duidelijk verschuiving in het beleid van TomTom. Een jaar geleden was 1 van mijn pijnpunten het feit dat de communicatie het zwaartepunt had liggen op Consumer. Dit was een logisch gevolg van het feit dat ze daar met consumenten hebben te maken, maar de overige onderdelen werden daardoor ondergesneeuwd. Nu een jaar laten hebben wij de CAGR gehad, is Sports under review en zie je verandering in de communicatiekanalen: de naam TomTom Maps en het daarbij doorbreken van consistentie met betrekking tot de url's (geen maps.tomtom.com, maar tomtommaps.com). Duidelijk de laatste fase van de transitie, maar de vraag is: hoe lang duurt de laatste fase?

Is het een diesel of is het de eeuwige belofte? Ik heb mijn geld gezet op de diesel, maar wie ben ik.

charlierose.com/collections/8/clip/29412
TomTom 25
0
quote:

janrobert schreef op 19 sep 2017 om 11:27:


Doet Tom Tom aan aandeleninkoop of aandelenverkoop?


Ze hebben denk ik in de eerste 5 minuten gelijk die 77000 stukken gekocht.

P.s. Het is voor grotere aandeelhouders wel ideaal om af te bouwen met deze lage free float als er aandelen ingekocht worden.
[verwijderd]
1

nog een paar centjes zakken en kom weer in beeld
dit is TT , die geven je altijd weer een kans in te stappen
op-betalen is compleet onnodig , aandeel komt altijd weer naar je terug, daarom zijn de shorts ook redelijk relaxed
maar het gaat beteren, kwestie van tijd, step by step naar de exit.
Meryntje
0
Meryntje 19 sep 2017 om 08:25


Als de "vrienden" de in te kopen aandelen al ruim van tevoren hebben ingeslagen (ze kijken vast niet op een half jaar) dan kan het best zo zijn dat het ook weer niet heel veel effect zal hebben op de koers.

Groet uit Grunn.

TomTom en de "vrienden" zijn druk aan het schuiven.

Groet uit Grunn.
Edhvvvvv
0
Yep natuurlijk koersverloop. Totaal geen manipulatie. Er ligt een koop druk van ongeveer 10% tov normale hoeveelheid verhandelde aandelen per dag en nog rood. Ik denk idd dat ze aan de voorkant inkopen en aan de achterkant de klep open hebben gezet.
moneymaker_BX
2
[verwijderd]
2
quote:

cave canem schreef op 19 sep 2017 om 11:46:


dit is TT , die geven je altijd weer een kans in te stappen

TomTom never fails to fail.
TomTom never disappoints at disappointing.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 19 sep 2017 om 11:57:


[...]
TomTom never fails to fail.
TomTom never disappoints at disappointing.


ja, zo voelt het vaak wel aan
zit hem toch echt in de aandeelhouders en bestuur structuur, te ongezond voor een beursgenoteerd bedrijf en daar gaan ze wat aan doen

ze gaan er naar mijn mening af, zoals ze er opgekomen zijn door 2 x te scoren en dat aan praktisch dezelfde prijs, da's knap, dat moet ik ze toegeven
[verwijderd]
0
Het is even afwachten hoe de nieuwe handelsdynamiek gaat worden. Wie weet zit er wat leuk ritjes-potentieel in het aanstaande gekloot met de koers. Naar het model zoals we vandaag zien.
Wervel Wind
2
quote:

cave canem schreef op 19 sep 2017 om 12:06:


[...]

ja, zo voelt het vaak wel aan
zit hem toch echt in de aandeelhouders en bestuur structuur, te ongezond voor een beursgenoteerd bedrijf en daar gaan ze wat aan doen

ze gaan er naar mijn mening af, zoals ze er opgekomen zijn door 2 x te scoren en dat aan praktisch dezelfde prijs, da's knap, dat moet ik ze toegeven


Voor een bedrijf waarvan het toenmalige business model - PND's niets meer waard is, is dat inderdaad knap. Veel bedrijven die in een soortgelijke situatie komen, overleven het juist niet.

Ook knap, in elke post die exit noemen maar wel defensief wat tijdswaarde proberen op te strijken met optie constructies. Want ja, die exit noem je al jaren en die komt maar niet. Nee, die komt nooit.
apieslapie
0
quote:

janrobert schreef op 19 sep 2017 om 11:27:


Doet Tom Tom aan aandeleninkoop of aandelenverkoop?


Misschien wel beide, daar zorgen de partijen wel voor :)
Hik
0
In het nummer 9/10-2017 "Future Mobility" herbevestigt Tomaso Rossi (Product Expert TomTom) nogmaals de eerder gedane uitlating dat 'de meeste' OEM'ers testen met TomTom HD-Maps.
Ook merkt hij op dat het voor de meeste startups een kleine klus is om een testmap te maken. Maar dat er voor onderhoud en waardevermeerdering echt wel meer om de hoek komt kijken.
www.audimax.de/epaper/ingenieur/ download als PDF. Staat in het nummer "Future Mobility".
3.109 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15-nov-19 09:20
Koers 10,126
Verschil +0,074 (+0,74%)
Hoog 10,174
Laag 10,050
Volume 52.051
Volume gemiddeld 531.433
Volume gisteren 430.688