TomTom « Terug naar discussie overzicht

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
[verwijderd]
1
GO!

Als ze een echte vent is dan legt ze 100 miljoen op tafel en gaat zelfstandig verder met Sports. De naam Bandit is dan wellicht passend.

Zo niet, zoek dan een passende koper in de categorie Adidas, Nike, Puma, UA, Asics etc. of anders kunnen de dedicated sportswatches wel bij Apple, Samsung, Fitbit, Garmin etc. worden ondergebracht.
Die actioncam en uniek videosoftwareplatform zou je ook los kunnen verkopen.
En ga zelf mee in die deal.
[verwijderd]
2
Ze stoppen er gewoon niet mee joh. Gisteren waren ze weer 'thrilled' op Twitter en lanceerden ze een nieuwe 'Adventures' site. "Vol" met ervaringen.
Niet dus.
Alweer een lege huls, net als alle vorige initiatieven die al lang beter zijn gedaan door concurrenten als Garmin en Strava.
BORD VOOR DE KOP die Vigreux. Echt niét normaal: in de hele Benelux zijn er maar liefst 2 'adventures' te vinden!
www.tomtom.com/en_gb/adventures/

twitter.com/TomTomSports/status/91295...
DerksVisie
1
Vreemd draadje dit, lijkt een beetje op die van moneymaker. Iedere aandeelhouder hoopt dat ze weggaat, dat is duidelijk.
[verwijderd]
0

Madame is HERE to stay, for now
nu nog effe een omzetwaarschuwing en dan kopen we in de 8 voor de bonuspool en de reguliere aandeelhouder ?... wel die watertrappelen nog maar even een jaartje door in de bloodpool ...

goed dit geeft ook weer kansen

VanillaSky
0
quote:

cave canem schreef op 29 september 2017 11:32:

Madame is HERE to stay, for now
nu nog effe een omzetwaarschuwing en dan kopen we in de 8 voor de bonuspool en de reguliere aandeelhouder ?... wel die watertrappelen nog maar even een jaartje door in de bloodpool ...

goed dit geeft ook weer kansen

zeker niet ondenkbaar! Bij de laatste cijfers al aangegeven ONDERKANT vd range oftewel 925mio. Weet jij waar de grens ligt om een omzetwaarschuwing te geven? Als ze verwachten onder de 900mio uit te komen moeten ze dan waarschuwen?

[verwijderd]
0

moeilijk te zeggen
een bedrijf moet met een waarschuwing komen als de cijfers of een ontwikkeling binnen een bedrijf dermate afwijkt van wat er eerder voor indicatie afgegeven is
daarom zie je dat men vaak met een waarschuwing komt ( positief zowel als negatief) pas in het kwartaal volgend op de verandering, want het moet echt van invloed zijn op de jaarcijfers en onomkeerbaar voor dat jaar.

indien TT voor omzet onder de eerder afgeven range valt en het is van een orde die echt invloed heeft op de cijfers/koers zullen ze het melden, dus ja in jouw voorbeeld gaat het voor jaar-outlook richting onder de 900 mio dan denk ik dat we dat gaan horen bij Q3
dat gaat het aandeel geen goed doen trouwens, want dat is dan 2e jaar op rij en dan zal er echt een super deal moeten komen die dat compenseert.
maar dat is voor nu (nog) niet aan de orde.
Beperktedijkbewaking
0
Even naar boven halen.
Ik weet niet of @cave canem het zo bedoelde, maar ik stel voor om deze draad tot de enige echte MAANDDRAAD voor oktober te benoemen.
Alleen al vanwege de zo treffend gekozen titel. Kostelijk!
[verwijderd]
0
The 'Power Of Social Media, (werkt beter dan een spiegel, nouja een lachspiegel doet ook wonderen) quite often it's a laugh:

Girakian1? @Girakian2 7 uur7 uur geleden

Als antwoord op @CorinneVigreux @jack
Hello Corinne, is @TomTom going to Sell @TomTomSports or not? I have two watches and a cam, So i want t know. Thank you....
Vertalen uit het Engels

Corinne Vigreux? @CorinneVigreux 7 uur7 uur geleden

Good to hear be assured of our ongoing support we just introduced new features which I am sure you will enjoy #fitnessage #fitnesspoints
Beperktedijkbewaking
1
Het volgende is eigenlijk meer iets voor de rekendraad, maar het lijkt me ook wel aardig als discussiestof voor deze nieuwe maanddraad.

Er zijn futurologen zoals Tony Seba die vanwege de ontwikkeling van (semi-)autonomous driving en de daarmee(?) samenhangende groei van car-sharing een spoedige ineenstorting van de automarkt -zoals wij die kennen- verwachten. Een mening die gedeeld wordt door enkele zelfbenoemde guru's op dit forum.

Inderdaad zal onze mobiliteit op de langere termijn veranderen, dat geloof ik ook. Maar snel zal het niet gaan. Lees het volgende maar eens:
www.verkeersnet.nl/24102/groei-aantal...

Samengevat: er zijn momenteel (voorjaar 2017) 30697 deelauto's in NL, 23% meer dan een jaar eerder.
Als dit toch forse jaarlijkse groeipercentage zich 10 jaar lang voortzet, hebben we in 2027 zo'n 243300 deelauto's in NL. Dat is slechts 2,5% van het (huidige) totaal aantal auto's (ca 9,4 mln).

Uit de link valt af te leiden dat er gemiddeld iets minder dan 9 gebruikers per deelauto zijn. Zelfs als elk daarvan een eigen auto op zou geven (wat natuurlijk niet zo is, velen van hen hebben nu geen auto), zou dat slechts (9-1) x 243300 = 1,9 mln auto's in NL minder betekenen. Over 10 jaar!

Nou, dat noem ik geen disruptie. Zelfs bij een jaarlijkse toename van 30% wordt het aantal deelauto's over 10 jaar nog maar 4,5% van het totaal.
Zo'n vaart loopt het dus niet, zeker de eerstkomende vijf jaar niet.

Toegegeven: het artikel is een momentopname, en betreft alleen NL. Er zou over enkele jaren een groeispurt kunnen komen. Maar zelfs bij 50% groei per jaar valt het effect de eerstkomende jaren wel mee.
Bovendien: bij echt (semi-)autonoom car sharen is een modern navigatiesysteem onontbeerlijk, over 5 jaar of zo inclusief RRS/RoadDNA.
Business genoeg voor TomTom.

NewKidInTown
1
quote:

Ernstig en snel geldaanbod. schreef op 1 oktober 2017 02:37:

Ernstig en snel geldaanbod.
Ik ben uiterst fel tegen dit soort spam en oplichterij. Deze poster en berichten onmiddelijk verwijderen, elimineren of nog erger.

Toch kan ik er ook wel weer de humor van inzien om juist hier "U heeft een dringende lening nodig met een lage rente (2%) om uw problemen op te lossen" neer te kalken, gezien de context van dit aandeel.
(Dat soort jongens is ook niet gek, weten precies waar hun doelgroep zit en waar ze de grootste kans hebben dat mensen erin trappen)

Vergeef me.
NewKidInTown
0
quote:

cave canem schreef op 29 september 2017 11:32:

.....dan kopen we in de 8 ......
We gaan het wel zien, afwachten maar.
Edhvvvvv
2
@cave canem. Nogmaals de vraag waar jouw zo resoluut aangekondigde uitbraak blijft?
[verwijderd]
1
quote:

Edhv schreef op 1 oktober 2017 09:27:

@cave canem. Nogmaals de vraag waar jouw zo resoluut aangekondigde uitbraak blijft?
mijn vraag aan jou, wat begrijp je er nou niet aan

het is een technisch-plaatje , niets fundamenteels ( lees eerdere posts ) en we hebben vrijdag een voorproefje gehad dat met een sterk toenemend volume het aandeel venijnig bewoog, dat het eind-resultaat van de dag in een range van 9,35 om 9,04 lag en een slotnotering op 9,18 heeft meer te maken met eind van de maand/einde kwartaalafsluiting voor fondsbeheerders dan voor het gevoel van richting gedurende de dag

de uitbraak kan bij een pennant of flag zowel naar boven bull als naar beneden bear, maar de move gaat van dunne volumes naar grote volumes , kijk naar het volume van Vrijdag en vergelijk met vorige handelsdagen.

afwachten waar we komende week naar toegaan en dat is een 50/50, maar dat het zich klaarmaakt voor een move lijkt wel duidelijk

garanties zijn er niet, die zijn er nooit voor aandelen, het is immer een risico-afweging, komt het uit of niet.

ik hoop dat het aandeel as maandag de 9 steun kan vasthouden of zelfs herstelt naar 9,30 - maar betwijfel het, de kans dat we de zware support van 8,75 wederom gaan testen is niet langer uitgesloten

voor MIJN gevoel heeft het aandeel afgelopen vrijdag een tik gehad en daar zal het eerst even van moeten herstellen.

dit wat totaal onnodig en is 100% te wijten aan TT's manier van communiceren.

ps: verder zou ik als ik jouw was een effectenrekening openen bij ABN of ING en ze elke maand voor de afgelopen jaren vragen waarom hun koersdoel van 12 en 15 euro resp nog niet bereikt zijn, want die hebben echte volgers en behartigen serieuze belangen voor investeerders in het aandeel.
[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 1 oktober 2017 01:34:

Het volgende is eigenlijk meer iets voor de rekendraad, maar het lijkt me ook wel aardig als discussiestof voor deze nieuwe maanddraad.

Er zijn futurologen zoals Tony Seba die vanwege de ontwikkeling van (semi-)autonomous driving en de daarmee(?) samenhangende groei van car-sharing een spoedige ineenstorting van de automarkt -zoals wij die kennen- verwachten. Een mening die gedeeld wordt door enkele zelfbenoemde guru's op dit forum.

Inderdaad zal onze mobiliteit op de langere termijn veranderen, dat geloof ik ook. Maar snel zal het niet gaan. Lees het volgende maar eens:
www.verkeersnet.nl/24102/groei-aantal...

Samengevat: er zijn momenteel (voorjaar 2017) 30697 deelauto's in NL, 23% meer dan een jaar eerder.
Als dit toch forse jaarlijkse groeipercentage zich 10 jaar lang voortzet, hebben we in 2027 zo'n 243300 deelauto's in NL. Dat is slechts 2,5% van het (huidige) totaal aantal auto's (ca 9,4 mln).

Uit de link valt af te leiden dat er gemiddeld iets minder dan 9 gebruikers per deelauto zijn. Zelfs als elk daarvan een eigen auto op zou geven (wat natuurlijk niet zo is, velen van hen hebben nu geen auto), zou dat slechts (9-1) x 243300 = 1,9 mln auto's in NL minder betekenen. Over 10 jaar!

Nou, dat noem ik geen disruptie. Zelfs bij een jaarlijkse toename van 30% wordt het aantal deelauto's over 10 jaar nog maar 4,5% van het totaal.
Zo'n vaart loopt het dus niet, zeker de eerstkomende vijf jaar niet.

Toegegeven: het artikel is een momentopname, en betreft alleen NL. Er zou over enkele jaren een groeispurt kunnen komen. Maar zelfs bij 50% groei per jaar valt het effect de eerstkomende jaren wel mee.
Bovendien: bij echt (semi-)autonoom car sharen is een modern navigatiesysteem onontbeerlijk, over 5 jaar of zo inclusief RRS/RoadDNA.
Business genoeg voor TomTom.

Carsharing is vooral interessant in de drukke binnensteden. Vaak ook in combi met OV. Zodra gebruikers een parkeerplek hebben en wat geld, schakelen ze snel over op een eigen autootje.

Die groeispurt gaat er pas echt komen als de zelfrijdende auto er is. Dat gaat nog wel 5 jaar duren voor de drukke en verkeersgevaarlijke binnensteden. Sommigen zeggen zelfs 10 jaar omdat level-5 eerst veilig op de snelwegen/hoofdwegen zal verschijnen. En er zijn zelfs experts die zeggen dat het in de binnensteden haast onmogelijk is om veilig rond te rijden met een SDC. In Amsterdam moet je bijvoorbeeld als automobilist af en toe je positie afdwingen en/of de wet overtreden om uberhaupt vooruit te komen.
De groeispurt zal vooral ook afhankelijk zijn van de prijs van zo'n SDC-level5. Als die zeer gunstig is en ook nog eens binnen 5 jaar verschijnt, dan kan dat wellicht 10% carsharing opleveren over 10 jaar. Wellicht is er ruimte om naar 15% te gaan, maar het gros van de autobezitters gaat het eigen vertrouwde en schone autootje dat altijd beschikbaar is niet inleveren voor een stinkende share-auto.
2.991 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,510
Laag 7,250
Volume 213.528
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront