2018

921 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
Bulletje80
0
Het jaar waar de deal met Continantal meer duidelijkheid zal krijgen. Na in 2017 veel energie te hebben gestoken in strategie en het openen van een kantoor in Amerika. Zullen er dit jaar deals moeten komen en misschien daarop volgend wel een overname.

Spes
0
quote:

schreef:

AMSTERDAM (AFN) - Twee grote Duitse toeleveranciers aan de automobielindustrie, onderdelenfabrikant Bosch en bandenmaker Continental, nemen een belang van elk 5 procent in navigatiebedrijf HERE Technologies. Zij nemen de aandelen over van de huidige grootaandeelhouders, de eveneens Duitse autofabrikanten BMW, Audi en Daimler.

Financiële details over de transacties zijn niet bekendgemaakt. HERE concurreert op het gebied van navigatietechnologie en digitale kaarten met de Nederlandse bedrijven TomTom en AND International Publishers. Dat laatste bedrijf sloot afgelopen jaar nog een samenwerkingsovereenkomst met Continental.

HERE werd in 2015 afgesplitst van het Finse technologieconcern Nokia. Het bedrijf is statutair gevestigd in Amsterdam en staat onder leiding van de Nederlandse topman Edzard Overbeek.

Waarom een belang in HERE en geen overname van AND gezien de recente samenwerking?
maci
0
Toch een opmerkelijke zet van Here. Vorig jaar werd Conti nog de deur gewezen toen ze 5% wilden.

Reden van Conti kan zijn om rendement te trekken. Het bedrijf bulkt van het geld en moet dat ergens kwijt.
We zullen het voorlopig niet gaan horen.

Dat ze AND nu niet over nemen is logisch. Ze willen eerst resultaat zien!
dre1960
0
Een overname door Here kan natuurlijk ook, mits AND een toevoeging voor ze is natuurlijk .
Partner
0
Dat zie ik eerder gebeuren maar of het een fatsoenlijk bod gaat worden vraag ik me af....
snowhmr
0
Het belangrijkste aan deze berichtgeving is dat AND genoemd wordt dat heeft mijn dag gemaakt.
Spes
0
AMSTERDAM (AFN) - Dat autocomponentenleveranciers Bosch en Continental een belang in navigatiebedrijf HERE Technologies nemen, voedt de angst dat dat bedrijf een voorsprong neemt op TomTom. Dat zegt analist Jos Versteeg van InsingerGilissen.

Het uit Nokia voortgekomen HERE had altijd al een technische voorsprong, stelt Versteeg. Het bedrijf, dat al in handen was van de Duitse automakers BMW, Daimler en Audi, heeft nu nog meer raakvlak met de auto-industrie. Er is zelfs een risico dat dat bedrijf de Europese standaard wordt omdat veel automakers bang zijn voor de macht van Google.

Ook voor kaartenmaker AND International Publishing is de aankondiging van belang. Dat bedrijf werkt sinds september samen met Continental om de gegevens van de sensoren van de Duitse maker van banden en auto-onderdelen te gebruiken in zijn kaarten. Voor AND is er het risico dat Continental die gegevens liever met HERE gaat delen.

Het aandeel TomTom stond donderdag rond 12.20 uur op een verlies van 3,8 procent op 8,17 euro. Het aandeel AND ging 3,9 procent omlaag naar 6,82 euro.
DeZwarteRidder
0
Ik verwacht nog steeds dat AND overgenomen wordt, misschien door Continental of door een Chinees bedrijf.
maci
0
quote:

dre1960 schreef op 4 januari 2018 13:09:


Een overname door Here kan natuurlijk ook, mits AND een toevoeging voor ze is natuurlijk .


Het zou alleen toevoegen dat er een onafhankelijke partij uit de markt wordt gehaald. Dat is veel te duur.
Om reden van geld waren ze vorig jaar al op zoek naar partijen, waar Conti nu wel is toegelaten.
dre1960
0
quote:

maci schreef op 4 januari 2018 14:35:


[...]

Het zou alleen toevoegen dat er een onafhankelijke partij uit de markt wordt gehaald. Dat is veel te duur.
Om reden van geld waren ze vorig jaar al op zoek naar partijen, waar Conti nu wel is toegelaten.
Dat kan, maar iets uit de markt halen en een toevoeging hoef niet perse te duur te zijn , het hangt helemaal af van wat AND te bieden heeft , ik heb niet echt inzage in hun know how .Oftewel ik heb jammer genoeg geen voorkennis .
[verwijderd]
0
Ik maak me een beetje zorgen om AND
Ik denk dat ze een miljoenenverlies bekend maken in over 2017.
Gezien de opening een nieuw pand in de VS.
Omzet van maar 0,6 miljoen in het eerste halfjaar.
Ik stap pas in na het lezen van het jaarverslag 2017
Ik denk verlies 2017 2 miljoen??
jeff_cassius
0
Omzet eerste half jaar 2017 was 0,9 mln, en verlies was 0,8 mln.
De kans op een behoorlijk verlies lijkt me erg voor de hand liggend.
[verwijderd]
0
maar goed een nieuw pand in de VS openen kost ook geld
Ook logistiek.
Ze hebben 2 nieuwe mensen aangenomen in de raad van commissarissen.
Die werken ook niet gratis.
Dus ik denk verlies van 2 miljoen Euro.
Bulletje80
0
Inderdaad 2017 word een verlies jaar, zag wel dat er weer een nieuwe vacature bij is gekomen. We zullen zien wat 2018 brengt.
Beperktedijkbewaking
0
Zoals hier bekend ben ik geen AND-liefhebber, maar ik wens diegenen die stukjes AND bezitten toch succes in 2018. Al vrees ik dat de jaarcijfers 2017 niet vrolijk zullen maken. Mij maakt het niet uit.

Om jullie toch een hart onder de riem te steken: de daling van AND gisteren sloeg nergens op. Volkomen verkeerd geïnterpreteerd nieuws over Bosch/Conti/Here. In het TomTom-forum kan je mijn uitgebreidere betogen vinden.

Beperktedijkbewaking
0
Kees Molenaar benoemd tot vz van de RvC, nog geen half jaar na zijn intrede in die 'raad'. Wie?
Dit zegt AND zelf:

Kees Molenaar heeft ruime ervaring binnen advisory boards en is goed bekend met het Nederlandse corporate governance model.

Wakkie nummer twee?
Alle hens aan dek dus bij AND.

Hkdnp
0
quote:

emilio!.! schreef op 5 januari 2018 08:48:


probeer je jou missers bij T2 soms hier van je af te schrijven?


Daar zit die Short natuurlijk, want hij kent de business op z’n duimpje..!
921 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 43 44 45 46 47 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 jul 2020 16:08
Koers 1,385
Verschil -0,005 (-0,36%)
Hoog 1,390
Laag 1,375
Volume 1.501
Volume gemiddeld 4.591
Volume gisteren 1.093