Forum: TomTom » TomTom in 2018 » Pagina: 54 | Belegger.nl

TomTom in 2018

5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Oeps..!
2
De mening van een leek:
Via een omweg (Bosch) levert TomTom RRS (RoadDNA voor Lasers) aan Here. Rechtstreeks aan Here leveren zou teveel gezichtsverlies zijn.
RRS had Zonder TomTom nooit bestaan, RRS zonder Bosch is wel mogelijk. Bosch is zelf geen kaartenmaker maar maakt handig gebruik van de expertise van TomTom. Tom2 maakt gebruik van Bosch om RoadDNA/RRS sneller te kunnen "uitrollen". Here loopt 3 jaar achter en doet vandaag een "technische" kniebuiging naar T2 toe.
Het nieuws van vandaag maakt duidelijk dat de technologie van T2 wereldstandaard wordt of misschien al is.
Zoals het er nu uitziet zal T2 de meeste Data ontvangen. Degene die de meeste data ontvangt leidt de stoelendans in het automotive-gebeuren.
Ik zie het bericht van vandaag eigenlijk alleen maar positief. Hoe het allemaal financieel in elkaar zit is echter nog een groot vraagteken. Waarschijnlijk krijgt Bosch een groot gedeelte van de koek?

Ondertussen worden we hier met de koers genaaid en zie ik mijn zuur verdiende geld verdampen.
[verwijderd]
2
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 5 jan 2018 om 00:04:


[...]
Ja, maar waarom willen de BAD boys hun bezit in Here afbouwen? Voor de verkoopopbrengst van hun portie Here hoeven ze het niet te doen. Dat is voor die grote OEM's peanuts.
Vermoedelijk wil het bedrijf Here het zelf graag. Het zou ze onafhankelijker maken, en meer kansen geven op met name Amerikaanse markt. Dat argument las ik hier vandaag al.

Er is denk ik nog een argument. Dat is het probleem van drie stuurlieden aan het roer. Dat geeft permanente bonje, bovendien willen ze niet via Here in elkaars keuken laten kijken.

Ik snap nog steeds de koersval van vandaag niet. Hoe langer ik er over nadenk, hoe gunstiger ik het nieuws eigenlijk vind voor TT.

In essentie brengt HERE met deze deal de sensordata van de BAD-boys in in het Bosch RRS framework dat is opgebouwd met TomTom. Dus de belangname door Bosch kan een tegenprestatie van Bosch zijn om de BAD-boys te helpen om hun belang in HERE verder af te bouwen. De deal maakt het RRS framework sterker. Het zou mij niet verbazen als ook de Duitse (en Franse?) regering meekijkt bij de ontwikkelingen. Uit de hand lopende "Prisoners-games" zouden catastrofaal kunnen uitpakken voor misschien wel de belangrijkste bedrijfssector van het land. Zowel Merkel als Macron (wat een verademing na die achterlijke Hollande!) snappen heeeeeeel goed dat de toekomst voor hun land NU gemaakt wordt.

Het lijkt mij logisch dat de behoefte ontstaat om samenwerkingen te gaan cementeren, zodat alle neuzen de zelfde kant op staan. Dat geldt ook voor TomTom en Baidu (en het zelfde Bosch). Het lijkt er steeds meer op dat TomTom breed is geaccepteerd als "bewezen" wereldwijde platform-provider voor het sensor-fusion proces. Het wachten is op de manier waarop de allianties definitief zullen worden ingericht. Een zelfstandig TomTom lijkt daarbij niet logisch. Daar is het bedrijf te klein/kwetsbaar voor, wat uiteindelijk een rem kan zetten op het door-ontwikkeltempo.

Een of andere aandelenswap om TomTom en HERE samen te voegen lijkt mij het meest voor de hand liggend. 100% van TomTom maps in ruil voor het resterende BAD-belang in HERE zou ook wel eens een optie kunnen zijn die op tafel ligt. Waarbij ik dan het gevoel heb dat ook Baidu in dat plaatje verwerkt moet worden. Dus, wie weet eerst Baidu-belang in TomTom en vervolgens de TomTom/HERE swap. Komend weekend aan te kondigen bij Apollo 2.0?

Wanneer komt de eerste move van/naar TomTom in dit over-/deelname spel?

[verwijderd]
0
Mededingingsbezwaren kunnen meevallen gegeven de vele "mapping" activiteiten van verschillende partijen.

Zie ook:
techcrunch.com/2018/01/04/mapbox-adds...
(credits Paul Klaasse, twitter.com/PaulGJK)

Bosch benadrukt dat zij streven naar "Open platforms" (waaronder dus RRS):

twitter.com/BoschPresse/status/948878...

En dat ze doorgaan met hun succesvolle samenwerking met TomTom:
twitter.com/BoschPresse/status/948867...

Voor mij is nog onduidelijk of ook "open parking space" tot dat platform zal behoren. Het zou wel logisch zijn, want vrije laadpalen en parkruimte hebben vooral nut wanneer ze in het routeplanningsproces worden meegenomen. Op dit moment lijken dat soort faciliteiten nog beheerd te worden met "ON|OFF" functionaliteit, maar je kunt er natuurlijk op wachten dat dat zal evalueren tot "timeslot-reserveringen". In het brokeren van die time-slots moet veel geld te verdienen zijn.

twitter.com/JelleBrinkhuis/status/949...
(credits @jellebrinkhuis)
Beperktedijkbewaking
2
quote:

Xynix schreef op 5 jan 2018 om 06:22:


[...]
In essentie brengt HERE met deze deal de sensordata van de BAD-boys in in het Bosch RRS framework dat is opgebouwd met TomTom. Dus de belangname door Bosch kan een tegenprestatie van Bosch zijn om de BAD-boys te helpen om hun belang in HERE verder af te bouwen. De deal maakt het RRS framework sterker. Het zou mij niet verbazen als ook de Duitse (en Franse?) regering meekijkt bij de ontwikkelingen. Uit de hand lopende "Prisoners-games" zouden catastrofaal kunnen uitpakken voor misschien wel de belangrijkste bedrijfssector van het land. Zowel Merkel als Macron (wat een verademing na die achterlijke Hollande!) snappen heeeeeeel goed dat de toekomst voor hun land NU gemaakt wordt.

Het lijkt mij logisch dat de behoefte ontstaat om samenwerkingen te gaan cementeren, zodat alle neuzen de zelfde kant op staan. Dat geldt ook voor TomTom en Baidu (en het zelfde Bosch). Het lijkt er steeds meer op dat TomTom breed is geaccepteerd als "bewezen" wereldwijde platform-provider voor het sensor-fusion proces. Het wachten is op de manier waarop de allianties definitief zullen worden ingericht. Een zelfstandig TomTom lijkt daarbij niet logisch. Daar is het bedrijf te klein/kwetsbaar voor, wat uiteindelijk een rem kan zetten op het door-ontwikkeltempo.

Een of andere aandelenswap om TomTom en HERE samen te voegen lijkt mij het meest voor de hand liggend. 100% van TomTom maps in ruil voor het resterende BAD-belang in HERE zou ook wel eens een optie kunnen zijn die op tafel ligt. Waarbij ik dan het gevoel heb dat ook Baidu in dat plaatje verwerkt moet worden. Dus, wie weet eerst Baidu-belang in TomTom en vervolgens de TomTom/HERE swap. Komend weekend aan te kondigen bij Apollo 2.0?
...

Driewerf AB. Sorry, was even wakker, moet eigenlijk nog wat slapen, dus mogelijk is het volgende wat warrig.

Het kan niet zo zijn dat Bosch hun samen met TT ontwikkelde RRS/RoadDNA zomaar inlevert bij Here, en TT vervolgens het nakijken heeft. Dat ontkent Bosch trouwens zelf ook.

Integendeel, via deze deal komen de sensordata via Bosch ook in zicht bij TT, zie je eerste door mij vet gemaakte zin. En dat is belangrijk, want TT heeft nu een voorsprong in probes (11-12 mln tegenover pas 10 mln in 2019 voor Here volgens hun eigen zeggen), maar dat zegt niet alles. Want de TT-probes leveren alleen GPS-traces (hoe nauwkeurig en frequent ook), de BAD-probes gaan ook sensordata leveren (hoe compleet/zinvol dan ook, dat valt nog te bezien).

Je hebt groot gelijk dat je het wat breder trekt. Je zou best gelijk kunnen hebben dat TT en Here elkaar beter zouden kunnen aanvullen, ipv elkaar beconcurreren.
Maar tussen droom en daad staan wetten en praktische bezwaren, etc. Verdomd, de vorige week werd dit ook al geciteerd!

Met je goedvinden ga ik nog effe legge (sorry, op dit uur komt m'n Uteregs weer op). Zie later wel hoe TT geopend heeft, heb gisteren al genoeg ingeslagen.

[verwijderd]
0
Mooie aanvulling BDB. AB.

Het zijn met name die sensordata waardoor HERE voorop loopt met Hazard alerting. Ook vrije parkeerplaatsen komen van die sensors. En de BAD-boys gaan heeeeeel veel sensorprobes laten rondrijden. Een combi van TomTom/HERE zou het mapping proces echt naar een next-level kunnen trekken.

En dat voordat Tesla de markt zou kunnen inpikken. De productieproblemen daar maken de benodigde productie van meerdere honderdduizenden per jaar weinig realistisch. In Duitsland kunnen ze dan wel weer prima massa produceren. Duitsers zullen dan denken "Told you so!"

Het zou gewoon wel lekker zijn als TomTom (Of Baidu? Of Bosch?) dit weekend nu eens klare wijn schenkt.
[verwijderd]
0
Persbericht, maar niet van de soort die bij de situatie zou passen:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

TOMTOM ADOPTS NEW ACCOUNTING STANDARDS IFRS 15 AND IFRS 16 AS OF 1 JANUARY 2018

Amsterdam, 5 January 2018, 07:30 CET - TomTom (TOM2) today reconfirmed that from 1 January 2018, the company will adopt IFRS 15 'Revenue from contracts with customers' and IFRS 16 'Leases' accounting standards.1 IFRS 16 is effective for periods beginning on or after 1 January 2019, however TomTom will early adopt this standard as of 1 January 2018. For both standards TomTom will apply the full retrospective implementation approach in 2018, with restatement of comparative figures for 2017. Restated comparative figures will be made available upon the publication of TomTom’s consolidated financial statements for Q4 2017 and FY 2017 on the 6th of February 2018.

Any forward-looking statements, if applicable, will only be provided using IFRS 15 and IFRS 16 accounting standards, linking in to changes to our planning and budgeting processes.

TomTom Annual Report and Accounts 2017 will be based upon the accounting standards applicable in 2017.

TomTom will organise a webcast on the 9th of January 2018 at 09:30 CET, to provide an explanation of the new accounting standards and the directional impact hereof for TomTom on its financial reporting. Slides of the presentation and a live audio webcast will be available on TomTom’s website. A recording of the audio webcast will be available shortly thereafter.


Hebben de rekenmeesters (en Marique?) van het forum zicht op wat dit voor de aanstaande rapportages kan gaan betekenen? Gaat de markt bijvoorbeeld "deferred" beter of minder goed snappen?
holenbeer
0
quote:

DerksVisie schreef op 5 jan 2018 om 00:11:


[...]

Als je naar het persbericht van Bosch gaat zie je als voorgaand nieuwsbericht: A world first: Bosch creates a map that uses radar signals for automated driving

www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

Dus het zal daar zeker mee te maken hebben. De vraag is alleen hoeveel gaat TomTom aan RRS verdienen.



Ik zie bij dat PB nog steeds een foto van Tesla. Kan me niet voorstellen dat Tesla hun data door de HERE-cloud laat gaan. Spannende tijden!
holenbeer
0
quote:

Xynix schreef op 5 jan 2018 om 06:22:


[...]
In essentie brengt HERE met deze deal de sensordata van de BAD-boys in in het Bosch RRS framework dat is opgebouwd met TomTom. Dus de belangname door Bosch kan een tegenprestatie van Bosch zijn om de BAD-boys te helpen om hun belang in HERE verder af te bouwen. De deal maakt het RRS framework sterker. Het zou mij niet verbazen als ook de Duitse (en Franse?) regering meekijkt bij de ontwikkelingen. Uit de hand lopende "Prisoners-games" zouden catastrofaal kunnen uitpakken voor misschien wel de belangrijkste bedrijfssector van het land. Zowel Merkel als Macron (wat een verademing na die achterlijke Hollande!) snappen heeeeeeel goed dat de toekomst voor hun land NU gemaakt wordt.

Het lijkt mij logisch dat de behoefte ontstaat om samenwerkingen te gaan cementeren, zodat alle neuzen de zelfde kant op staan. Dat geldt ook voor TomTom en Baidu (en het zelfde Bosch). Het lijkt er steeds meer op dat TomTom breed is geaccepteerd als "bewezen" wereldwijde platform-provider voor het sensor-fusion proces. Het wachten is op de manier waarop de allianties definitief zullen worden ingericht. Een zelfstandig TomTom lijkt daarbij niet logisch. Daar is het bedrijf te klein/kwetsbaar voor, wat uiteindelijk een rem kan zetten op het door-ontwikkeltempo.

Een of andere aandelenswap om TomTom en HERE samen te voegen lijkt mij het meest voor de hand liggend. 100% van TomTom maps in ruil voor het resterende BAD-belang in HERE zou ook wel eens een optie kunnen zijn die op tafel ligt. Waarbij ik dan het gevoel heb dat ook Baidu in dat plaatje verwerkt moet worden. Dus, wie weet eerst Baidu-belang in TomTom en vervolgens de TomTom/HERE swap. Komend weekend aan te kondigen bij Apollo 2.0?

Wanneer komt de eerste move van/naar TomTom in dit over-/deelname spel?



Extra argument in dit scenario: Men laat de toekomst van hun industrie niet afhangen van de luimen van een paar groot-aandeelhouders in Nederland. Of ergens op een boot. Dus de druk zou dan wel eens erg groot kunnen worden om ‘de boot’ te verkopen.
TomTom 25
0
TOMTOM GAAT PUBLICEREN OP BASIS VAN IFRS 15 EN 16
ABM Financial News - 07:48
(ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft vrijdag herhaald dat het zijn cijfers met ingang van 1 januari 2018 verwerkt op basis van de boekhoudkundige methode IFRS 15 en 16.

De navigatiespecialist zal IFRS 15 "opbrengsten uit contracten met klanten" en IFRS 16 "lease-boekhoudnormen" toepassen. IFRS 16 is wettelijk pas van toepassing voor boekjaren die aanvangen op of na 1 januari 2019, maar TomTom zal deze standaard vervroegd toepassen vanaf 1 januari 2018. Voor beide normen zal TomTom de volledige retrospectieve implementatiebenadering toepassen in 2018, met toepassing van de vergelijkende cijfers voor 2017.

Aangepaste vergelijkende cijfers zullen beschikbaar worden gemaakt na de publicatie van de geconsolideerde financiële overzichten van TomTom voor het vierde kwartaal van 2017 en heel 2017 op 6 februari 2018.
RickBreda
0
quote:

Xynix schreef op 5 jan 2018 om 07:33:


Persbericht, maar niet van de soort die bij de situatie zou passen:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

TOMTOM ADOPTS NEW ACCOUNTING STANDARDS IFRS 15 AND IFRS 16 AS OF 1 JANUARY 2018

Amsterdam, 5 January 2018, 07:30 CET - TomTom (TOM2) today reconfirmed that from 1 January 2018, the company will adopt IFRS 15 'Revenue from contracts with customers' and IFRS 16 'Leases' accounting standards.1 IFRS 16 is effective for periods beginning on or after 1 January 2019, however TomTom will early adopt this standard as of 1 January 2018. For both standards TomTom will apply the full retrospective implementation approach in 2018, with restatement of comparative figures for 2017. Restated comparative figures will be made available upon the publication of TomTom’s consolidated financial statements for Q4 2017 and FY 2017 on the 6th of February 2018.

Any forward-looking statements, if applicable, will only be provided using IFRS 15 and IFRS 16 accounting standards, linking in to changes to our planning and budgeting processes.

TomTom Annual Report and Accounts 2017 will be based upon the accounting standards applicable in 2017.

TomTom will organise a webcast on the 9th of January 2018 at 09:30 CET, to provide an explanation of the new accounting standards and the directional impact hereof for TomTom on its financial reporting. Slides of the presentation and a live audio webcast will be available on TomTom’s website. A recording of the audio webcast will be available shortly thereafter.


Hebben de rekenmeesters (en Marique?) van het forum zicht op wat dit voor de aanstaande rapportages kan gaan betekenen? Gaat de markt bijvoorbeeld "deferred" beter of minder goed snappen?



Het spel is echt op de wagen!
Dit weekend CES met diverse berichtgevingen.
Het aandeel TomTom is momenteel €2,00 goedkoper ofwel 20% als half november toen we bijna de €10,00 aantikten nav positieve berichtgeving.
Er is sindsdien niets negatiefs verandert dus volgens mij alle reden om vandaag flink omhoog te gaan richting de €8,75.
Volgende week zou zomaar de €10,00 weer in zicht kunnen komen!

Weg met de angst, vol vertrouwen naar de nieuwe week met veel nieuws.
Welke analist komt uit de kast en durft het positieve voortouw te nemen?!!
Barend-B
0
quote:

RickBreda schreef op 5 jan 2018 om 08:15:


[...]

Er is sindsdien niets negatiefs verandert dus volgens mij alle reden om vandaag flink omhoog te gaan richting de €8,75.



Daar dacht de markt gisteren wat anders over....
moneymaker_BX
0
Hoeveel belang heeft de Mol in TomTom?
Dat hij deze daling accepteert en niet ageert vind ik zeer vreemd want normaal heeft hij ook een rappe tong....
weet hij soms dat er iets unieks aankomt?????????
hegveld4
0
De deelname van Bosch en Conti in Here kan ingegeven zijn door ontwikkelingen bij Tom2. Misschien zijn ze bang, dat Tom2 in handen komt van Google of Apple, waardoor ook gegevens van Bosch bij Apple of Google terecht komen.
bert190
0
quote:

RickBreda schreef op 5 jan 2018 om 08:15:


[...]

Het spel is echt op de wagen!
Dit weekend CES met diverse berichtgevingen.
Het aandeel TomTom is momenteel €2,00 goedkoper ofwel 20% als half november toen we bijna de €10,00 aantikten nav positieve berichtgeving.
Er is sindsdien niets negatiefs verandert dus volgens mij alle reden om vandaag flink omhoog te gaan richting de €8,75.
Volgende week zou zomaar de €10,00 weer in zicht kunnen komen!

Weg met de angst, vol vertrouwen naar de nieuwe week met veel nieuws.
Welke analist komt uit de kast en durft het positieve voortouw te nemen?!!


Alles boven de 4,00 euro is door manipulatie over eventuele overname. Koers staat dus nog steeds veel te hoog!!!
Topper
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 5 jan 2018 om 08:24:


Hoeveel belang heeft de Mol in TomTom?
Dat hij deze daling accepteert en niet ageert vind ik zeer vreemd want normaal heeft hij ook een rappe tong....
weet hij soms dat er iets unieks aankomt?????????


John de Mol heeft een belang in navigatiespecialist TomTom verworven om te kunnen meepraten over de toekomst van de navigatiespecialist uit Amsterdam. De mediamagnaat zint niet op een overname van het bedrijf, maar wil wel dat het bestuur van TomTom nadenkt over strategische samenwerkingsverbanden met technologiebedrijven aan de Amerikaanse westkust en uit China.

Woensdag bleek uit een belangenmelding bij toezichthouder AFM dat De Mol 5,1% van de aandelen van TomTom bezit. Op de beurs heeft het belang nu een waarde van circa €?120?mln. TomTom wilde woensdag niet reageren op de melding.

'John de Mol wil niet achter het stuur van de bus gaan zitten', zo typeert een goed ingevoerde bron de bemoeienis van de gelauwerde tv-producent. 'Maar hij zit ook niet met een lolly op de achterbank. Hij wil echt een dialoog aangaan met het bestuur en actief meekijken wat er gaande is.'

Interessant voor zoekmachine

De Mol heeft interesse in TomTom omdat de onderneming 'veel meer een mediabedrijf is dan je zou denken', zegt deze betrokkene. 'De Mol maakt geen tv-programma's. Hij doet aan conceptontwikkeling. Dat is ook mogelijk met de content van TomTom. Plaatsbepaling wordt steeds belangrijker. Steeds meer partijen willen exact weten waar je bent. Specifiek kan het bijvoorbeeld gaan om informatie over de handel en wandel van Chinese toeristen in het buitenland. Daar heeft de Chinese zoekmachine Baidu zeer veel interesse in.'

Samenwerking met Uber


Samenwerking zoeken
De Mol verwacht veel van samenwerking met internetreuzen als Baldu, Facebook en Uber

Want ...
Het gaat om plaatsbepaling; steeds meer partijen willen weten waar je bent

Samenwerking met partijen als Baidu en Tencent, een Chinese internetgigant waarmee De Mol al internettelevisie ontwikkelt, maar ook Facebook, Uber en Amazon, moet TomTom in de ogen van De Mol vooruithelpen om de kaartinformatie te verbeteren en werelddekkend te maken. Daarbij kan ook gedacht worden aan een 'ASML-concept', waarbij dergelijke partijen een belang nemen in het navigatiebedrijf en gezamenlijk investeren in toekomstige activiteiten. De chipfabrikanten Intel, Samsung en TSCM stapten in 2012 in ASML om de ontwikkeling van nieuwe chipmachines zeker te stellen.

Pikant is dat het kamp-De Mol zint op het afstoten van het veelbelovende onderdeel telematica van TomTom. Deze tak helpt bedrijven met het beheer van hun wagenpark en groeit heel hard in omzet. Maar volgens De Mol kan een verzelfstandigde telematicatak beter inspelen op de verwachte consolidatieslag in dit nichesegment. TomTom heeft deze activiteiten ook opgebouwd met hulp van overnames.
Strategische waarde

Helemaal nieuw is de bemoeienis van De Mol niet. De 60-jarige mediamagnaat, die eerder dit jaar zijn tv-productiebedrijf Talpa voor €?1,1?mrd verkocht aan het Britse ITV, was indirect al betrokken bij TomTom doordat het investeringsfonds Dasym in 2009 een belang had verworven in TomTom. Dasym beheert een deel van het vermogen van De Mol. Maar fondsbeheerder Frank Botman vertoeft het liefst op de achtergrond en heeft daarom besloten om het belang op naam van De Mol te stellen, zo zegt een ingewijde. Met de nieuwe melding kunnen De Mol en Botman ook weer licht laten schijnen op de strategische waarde van het belang.

Toekomst TomTom

De toekomst van TomTom staat op het spel nadat Nokia eerder deze week zijn navigatiedochter Here voor €?2,8?mrd verkocht aan drie Duitse autofabrikanten. Daardoor is TomTom de enige onafhankelijke partij die goede digitale kaartinformatie kan bieden. Op de beurs wordt al enige maanden gespeculeerd over een mogelijke overname. Financieel persbureau Bloomberg meldde na de verkoop van Here dat TomTom met potentiële adviseurs overlegt over zijn opties in het strategische steekspel dat zich nu lijkt te ontvouwen. Op de beurs steeg het aandeel TomTom woensdag met 3,3%.
RickBreda
0
quote:

Barend-B schreef op 5 jan 2018 om 08:19:


[...]

Daar dacht de markt gisteren wat anders over....


Eergisteren dacht de markt er ook anders over met een hoog volume ruim 4% in de plus!
Was here
1
Here kan gewoon technology kopen bij bosch en moeten daar voor betalen. Er verandert niets wat dat betreft. Bosch deelt mee in de winst/verlies.

Het is voor bosch geen grote investering. Als ze een belang hadden genomen van 25% was het een ander verhaal. Ze kweken wel veel goodwill bij BAD op deze wijze.
Advocaat van de Duivel
0
quote:

bert190 schreef op 5 jan 2018 om 08:29:


[...]

Alles boven de 4,00 euro is door manipulatie over eventuele overname. Koers staat dus nog steeds veel te hoog!!!


Bel de AFM even......
[verwijderd]
0
quote:

Tomtom25 schreef op 5 jan 2018 om 08:11:


TOMTOM GAAT PUBLICEREN OP BASIS VAN IFRS 15 EN 16
ABM Financial News - 07:48
(ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft vrijdag herhaald dat het zijn cijfers met ingang van 1 januari 2018 verwerkt op basis van de boekhoudkundige methode IFRS 15 en 16.

De navigatiespecialist zal IFRS 15 "opbrengsten uit contracten met klanten" en IFRS 16 "lease-boekhoudnormen" toepassen. IFRS 16 is wettelijk pas van toepassing voor boekjaren die aanvangen op of na 1 januari 2019, maar TomTom zal deze standaard vervroegd toepassen vanaf 1 januari 2018. Voor beide normen zal TomTom de volledige retrospectieve implementatiebenadering toepassen in 2018, met toepassing van de vergelijkende cijfers voor 2017.

Aangepaste vergelijkende cijfers zullen beschikbaar worden gemaakt na de publicatie van de geconsolideerde financiële overzichten van TomTom voor het vierde kwartaal van 2017 en heel 2017 op 6 februari 2018.


De nieuwe boekhoudregels invoeren per heden terwijl pas noodzakelijk per 2019.Sorteert men voor?
5.112 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 252 253 254 255 256 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20-nov-19 17:35
Koers 10,096
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 10,126
Laag 9,820
Volume 473.082
Volume gemiddeld 514.221
Volume gisteren 473.082