Forum: TomTom » TomTom Februari 2018 » Pagina: 111 | Belegger.nl

TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
THE FUTURE IS HERE FOR DAIMLER AND BMW

Daimler and BMW Group have each teamed up with HERE Technologies, to make HERE HD Live Map an integral part of their autonomous driving technology.

Highly precise digital maps are a key component for advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving. The machine-readable, cloud-based HD Live Map allows an automated vehicle to effectively ‘see around corners’ and consists of multiple layers of information essential for it to know where exactly it is, what lies ahead and what it should do in various scenarios.

‘The BMW Group has around ten million connected vehicles on the road. BMW Group vehicles fitted with the relevant sensors have been collecting real-time mobility information since 2015. For example, BMW vehicles can detect hazards and speed restrictions, and add this highly relevant information to on-board mapping ‘over the air’,” said Christoph Grote, senior vice president electronics BMW Group.’

‘Together with HD Live Map, we have essential building blocks for highly and fully automated driving in place for the long term. As we progress towards this point, we will be able to offer our customers further location-based services and driver assistance information later this year.’

By the end of this year, HD Live Map will have grown to 1 million km of roads across North America and Europe charted to sub-meter accuracy. This includes lane configurations with lane markings, lane centerlines, speed limits and shoulders, as well as a complete layer of roadside objects and 3D obstacles for vehicle localization.

Ola Källenius, member of the board of management for group research and Mercedes-Benz Cars development said, ‘Maps with centimetre precision updating itself in near real-time, is one key element for autonomous driving. With the new HD Live Map and the rich, continuously growing information it provides we are taking a big step on the way towards autonomous driving.’
ketchup of catch-up
8

alles draait bij TT om de kaarten - iedereen begrijpt dat ze wat wensen te diversificeren maar uiteindelijk draait het om de kaarten

TT heeft thans een sterke positie maar heeft dit nog niet weten om te zetten in cijfers, daarin is TT zeker niet de enige, maar wat wel kwalijk is , is dat anderen dat wel al hebben weten te vertalen naar marktwaarde en dat heeft TT verzuimd , dus zit je nu met een bedrijf waar de Kaarten 1 miljard waarde hebben, Traffic 300 mio en Telematics 700 mio
zet je dit af tegenover branchegenoten is het gewoon een aanfluiting en zéér verontrustend, want de markt/beurs is blijkbaar niet bereid om TT als een groeiaandeel te zien en dus te waarderen
men prijst het als een gok-aandeel, zeer high risk, met een groot vraagteken voor returns en ook een groot vraagteken voor dit Bestuur, want dit Bestuur presteert al een decennia niets voor aandeelhouderswaarde

het raam dat TT heeft sluit snel, want over 3 jaar 2020/21 zijn de kaarten geschud, het landschap duidelijk en je kunt er donder opzeggen dat er concurrentie komt, want de sector is te uitdagend en dat er ook nieuwe of aangepaste technologie ontwikkeling zal plaatsvinden kan je op wachten, daar kan TT zeker een bijdrage in hebben, maar gezien hun kapitaal mogelijkheden voor investeringen is dat zeer beperkt zonder partners en je moet niet denken dat Bosch of Continental of een Chinees miljarden gaan investeren in een ontwikkeling als TT slecht 100 mio kan bijdragen en haar zogezegde intellectual property inbrengt
zo werkt het niet: wie betaald, bepaald en bezit.

TT's vooruitzichten voor marktgroei zijn er zeker , maar de fundamentele voorsprong die TT nu heeft die gaat verdwijnen en naarmate dat dit verdwijnt gaat het verdienmodel onder druk komen te staan, want de grote gaan het weggeven, die hebben andere belangen en weten op andere manieren inkomen te vergaren
die kunnen maps nog wel eens als een "loss-leader" gaan gebruiken om de klant te veroveren en dan is TT gezien.

dit Bestuur faalt, neemt een enorm risico en staat vanwege hun reeds aanzienlijk fortuin niet onder druk
dit is ego versus performen

TT moet opengebroken worden en kapitaliseren, of strategische equity partners toelaten, heb de hoop dat iemand dit ingang weet te zetten, maar het is een flinterdunne investment case om hiervoor in het aandeel te zitten
hoop dat gezond verstand zal overwinnen, maar is in deze structuur met deze uitvoerende macht en grootaandeelhouders geen zekerheid.

Optiebelegger
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 21 feb 2018 om 13:01:


TomTom koers schiet omhoog
Garmin???????

MM, cijfers Garmin zijn bekend :
lichte omzetstijging.
Hik
0
De partij die het beste en snelste de toekomstige vloot SDC's van data (map-updates) kan voorzien heeft het meeste kans om qua schaalgrootte als winnar uit de strijd te komen. Het wordt dus een (camera)sensor/probe oorlog. HERE heeft voor nu in dat opzicht betere ijzers in het vuur dan TomTom. Als TomTom er niet in slaagt om sensor-data binnen te harken zullen ze het niet meer redden met hun eigen mapping-vans. Dit, ondanks het feit dat ze wel het update-proces het beste op orde hebben. Wie gaat er met de buit vandoor? Een lachende derde?
moneymaker_BX
0
Garmin presteert boven verwachting
Groei zet dit jaar door.

(ABM FN-Dow Jones)Garmin heeft in 2017 boven de eigen verwachting gepresteerd en verwacht dat de groei dit jaar doorzet. Dit bleek woensdagmiddag uit de resultaten van de concurrent van TomTom.

De omzet steeg met 2 procent op jaarbasis tot 3,087 miljard dollar en daarmee net boven de 3,07 miljard dollar waar de navigatiespecialist zelf op rekende. De onderdelen Outdoor, Fitness, Marine en Aviation groeiden samen 9 procent ten opzichte van 2016 en waren goed voor 76 procent van de totale omzet van Garmin.

De brutomarge kwam in 2017 uit op 57,8 procent, een verbetering ten opzichte van 2016, en ook boven de 57,5 procent die werd voorzien, terwijl de winst per aandeel van 2,94 dollar boven de door Garmin verwachte 2,90 dollar uitkwam.

De operationele winst steeg op jaarbasis met 7 procent tot 669 miljoen dollar.

Vierde kwartaal

In het vierde kwartaal van 2017 steeg de omzet met 3 procent tot 888 miljoen dollar, verbeterde de brutomarge van 54,7 naar 56,2 procent en steeg de operationele winst met 12 procent op jaarbasis tot 179 miljoen dollar.

Outlook

Voor 2018 rekent Garmin op een omzet van 3,2 miljard dollar, waarbij groei bij Marine, Outdoor en Aviation de aanhoudende krimp op de markt voor personal navigation devices moet compenseren.

Verder gaat het bedrijf uit van een winst per aandeel van 3,05 dollar en een brutomarge van 58,5 procent.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999

Copyright ABM Financial News. All rights reserved

(END) Dow Jones Newswires

February 21, 2018 07:36 ET (12:36 GMT)



Kan TomTom een voorbeeld aan nemen
waar het verschil m inzit: DE CEO
mjmj
2
quote:

Hik schreef op 21 feb 2018 om 13:48:


De partij die het beste en snelste de toekomstige vloot SDC's van data (map-updates) kan voorzien heeft het meeste kans om qua schaalgrootte als winnar uit de strijd te komen. Het wordt dus een (camera)sensor/probe oorlog. HERE heeft voor nu in dat opzicht betere ijzers in het vuur dan TomTom. Als TomTom er niet in slaagt om sensor-data binnen te harken zullen ze het niet meer redden met hun eigen mapping-vans. Dit, ondanks het feit dat ze wel het update-proces het beste op orde hebben. Wie gaat er met de buit vandoor? Een lachende derde?


Hik mooie hypothese... Kan je hem niet verplaatsen naar het SDC hype draadje? Dan sneeuwt hij niet onder.
lucky14
1
lucky14
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 feb 2018 om 13:20:



alles draait bij TT om de kaarten - iedereen begrijpt dat ze wat wensen te diversificeren maar uiteindelijk draait het om de kaarten

TT heeft thans een sterke positie maar heeft dit nog niet weten om te zetten in cijfers, daarin is TT zeker niet de enige, maar wat wel kwalijk is , is dat anderen dat wel al hebben weten te vertalen naar marktwaarde en dat heeft TT verzuimd , dus zit je nu met een bedrijf waar de Kaarten 1 miljard waarde hebben, Traffic 300 mio en Telematics 700 mio
zet je dit af tegenover branchegenoten is het gewoon een aanfluiting en zéér verontrustend, want de markt/beurs is blijkbaar niet bereid om TT als een groeiaandeel te zien en dus te waarderen
men prijst het als een gok-aandeel, zeer high risk, met een groot vraagteken voor returns en ook een groot vraagteken voor dit Bestuur, want dit Bestuur presteert al een decennia niets voor aandeelhouderswaarde

het raam dat TT heeft sluit snel, want over 3 jaar 2020/21 zijn de kaarten geschud, het landschap duidelijk en je kunt er donder opzeggen dat er concurrentie komt, want de sector is te uitdagend en dat er ook nieuwe of aangepaste technologie ontwikkeling zal plaatsvinden kan je op wachten, daar kan TT zeker een bijdrage in hebben, maar gezien hun kapitaal mogelijkheden voor investeringen is dat zeer beperkt zonder partners en je moet niet denken dat Bosch of Continental of een Chinees miljarden gaan investeren in een ontwikkeling als TT slecht 100 mio kan bijdragen en haar zogezegde intellectual property inbrengt
zo werkt het niet: wie betaald, bepaald en bezit.

TT's vooruitzichten voor marktgroei zijn er zeker , maar de fundamentele voorsprong die TT nu heeft die gaat verdwijnen en naarmate dat dit verdwijnt gaat het verdienmodel onder druk komen te staan, want de grote gaan het weggeven, die hebben andere belangen en weten op andere manieren inkomen te vergaren
die kunnen maps nog wel eens als een "loss-leader" gaan gebruiken om de klant te veroveren en dan is TT gezien.

dit Bestuur faalt, neemt een enorm risico en staat vanwege hun reeds aanzienlijk fortuin niet onder druk
dit is ego versus performen

TT moet opengebroken worden en kapitaliseren, of strategische equity partners toelaten, heb de hoop dat iemand dit ingang weet te zetten, maar het is een flinterdunne investment case om hiervoor in het aandeel te zitten
hoop dat gezond verstand zal overwinnen, maar is in deze structuur met deze uitvoerende macht en grootaandeelhouders geen zekerheid.




AB ketchup, helemaal op mijn lijn.
mjmj
1
Krijgt de communicatie van TT iets van een hol vat? Steeds minder substantie lijkt het.
Dutchy Ron
0

What is the key to an autonomous future?
www.information-age.com/mastering-map...

Nog een artikel over HERE
Amsterdam/Munich - BMW Group is planning to switch on HD Live Map, HERE's pioneering map for self-driving cars, for future models capable of highly automated driving.*

According to the agreement, HD Live Map is planned to feature in BMW models from the beginning of the next decade, enhancing safety and comfort for drivers and passengers. This is the first commercial contract HERE has signed with an automaker to bring HD Live Map into production models, and follows several years of research and development with BMW Group.

"We are very excited about this inaugural commercial agreement for HD Live Map," said Ralf Herrtwich, SVP Automotive at HERE Technologies. "BMW's trust in our map reinforces our view that with our innovative product, long-term development strategy and sustained investment program we are well-placed to meet the needs of automakers as they introduce more automation into their vehicles."

"The BMW Group has around ten million connected vehicles on the road. BMW Group vehicles fitted with the relevant sensors have been collecting real-time mobility information since 2015. For example, BMW vehicles can detect hazards and speed restrictions, and add this highly relevant information to on-board mapping 'over the air'," said Christoph Grote, Senior Vice President Electronics BMW Group. "Together with HD Live Map, we have essential building blocks for highly and fully automated driving in place for the long term. As we progress towards this point, we will be able to offer our customers further location-based services and driver assistance information later this year."

HERE is at the forefront of leveraging artificial intelligence to produce the mapping solutions needed for autonomous driving. HD Live Map is a map much more precise than those in navigation systems sold today. It is also updated more rapidly, drawing on data from a growing constellation of partners from across the automotive industry.

By the end of this year, HD Live Map will have grown to 1 million km of roads across North America and Europe charted to sub-meter accuracy. This includes lane configurations with lane markings, lane centerlines, speed limits and shoulders, as well as a complete layer of roadside objects and 3D obstacles for vehicle localization.

*Models with Level 3 and 4 automation, as defined by SAE International.


Note to editors:

HERE's build out of HD Live Map is tightly aligned with the global strategies and product development cycles of automakers as they introduce advanced autopilot applications into their cars. Numerous partners around the world are following HERE's lead by adopting HD Live Map specifications, making it the de facto global standard in mapping for the cars of the future. The ongoing expansion of HD Live Map into China and Japan, where HERE is working respectively with partners NavInfo and Pioneer, will further increase the coverage available to automakers well beyond 1 million km.
In January 2018, HERE announced QI, an innovation in HD Live Map that's set to be the new industry yardstick for how automakers measure and utilize autonomous driving maps.
In January 2018, HERE also announced HERE Safety Services, a suite of unique safety-enhancing services that are the first step towards a self-healing map, with BMW the first customer.

globenewswire.com/news-release/2018/0...
Dutchy Ron
0
Amsterdam/Stuttgart - Daimler and HERE Technologies have teamed up to make HERE HD Live Map an integral part of Daimler's autonomous driving technology. With these efforts both companies are laying the ground work for upcoming generations of highly automated and autonomous Mercedes-Benz vehicles* to come to market with the benefits of HD Live Map on board. For Daimler, this is a logical step as the current E- and S-class models are already using maps from HERE.

Highly precise digital maps are a key component for advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving. The machine-readable, cloud-based HD Live Map allows an automated vehicle to effectively 'see around corners' and consists of multiple layers of information essential for it to know where exactly it is, what lies ahead and what it should do in various scenarios.

Maps from cars for cars: self-healing maps require large amounts of vehicle sensor data

HERE has created HD Live Map to be "self-healing". This means it can reflect dynamic changes in the road environment and update itself accordingly in near real-time. This enables vehicles to proactively adjust to changing road conditions - for example, switching lanes and adjusting speed ahead of time in the case of an upcoming lane closure.

Vehicle sensor data is the most crucial element for an HD map to self-heal because of its quality, and the sheer volume of vehicles on the road that can detect and validate change. HERE is already receiving rich vehicle sensor data from multiple automakers, including Daimler, to produce near real-time map updates. With passenger safety top of mind, HERE HD Live Map constantly publishes changes to the map through an innovative content validation process, where multiple vehicle sensors act as a "closed loop" to detect any deviations from the published data.

"The map of the future is one that's self-healing - constantly updating to mirror what is happening across the road network" said Ralf Herrtwich, SVP Automotive at HERE Technologies. "Together with Daimler, we are mastering this powerful mapping technology and are truly excited to make it available for the next generations of Mercedes-Benz vehicles."

Ola Källenius, Member of the Board of Management for Group Research and Mercedes-Benz Cars Development, emphasized: "Maps with centimeter precision updating itself in near real-time, is one key element for autonomous driving. With the new HD Live Map and the rich, continuously growing information it provides we are taking a big step on the way towards autonomous driving."

Dutchy Ron
0
www.businesswire.com/news/home/201802...

Groupe PSA (Paris:UG) and Qualcomm Technologies, Inc., a subsidiary of Qualcomm Incorporated (NASDAQ:QCOM), today announced advancements in Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) communication technology testing. One of the objective of the trial is to test C-V2X technology, as the first step of 5G deployment for automotive applications with direct communication between vehicles. Since the trials’ announcement in February 2017, Groupe PSA and Qualcomm Technologies keep on working together to test C-V2X technology based on 3rd Generation Partnership Program’s (3GPP) over 5.9 GHz spectrum, allocated for Intelligent Transport System (ITS) and network communications over commercial telecom operator spectrum.
Agatan
0
Je vraagt je zo af of TT nog wel in beeld is. Als ze zich maar niet in eigen voet schieten.

PGV
4
quote:

apollo schreef op 21 feb 2018 om 15:38:


Voelt er al iemand dat er grote dingen op komst zijn?



Welnee joh. Iedereen hoopt op een overname die er nooit gaat komen. En over een tijdje is TT op alle gebied ingehaald. Kansloos bedrijf geworden, enkel door wanprestatie van de founders.
TX 7
0
visje
0
quote:

apollo schreef op 21 feb 2018 om 15:38:


Voelt er al iemand dat er grote dingen op komst zijn?



moet je ff in de rosse buurt in amsterdam gaan kijken ;-)
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19-nov-19 14:38
Koers 9,925
Verschil -0,016 (-0,16%)
Hoog 9,988
Laag 9,888
Volume 247.307
Volume gemiddeld 512.762
Volume gisteren 393.726