Forum: AMG » Maart. Best Q1 ever » Pagina: 97 | Belegger.nl

Maart. Best Q1 ever

2.123 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Umi1
0
quote:

Tom3 schreef op 27 mrt 2018 om 22:56:


Volgens Morningstar bedraagt de consensus Forward P/E van AMG 15,5x

www.morningstar.com/stocks/XAMS/AMG/q...

ALB zit dus op 18x. AMG gaat harder groeien dan ALB. Umi kun je dit narekenen?


Correcte P/E uitrekenen is vrij moeilijk, dan moet je weten hoeveel het bedrijf dat jaar afschrijft, of er impairments zijn, hoeveel de tax rate bedraagt etc.
oa daarom reken je beter adhv FCF's. (met FCF's uit het verleden als basis om verder op te werken)

soit, ik geloof eerder in de 'toekomstcijfers' van 4traders, dan die van morningstar in deze.
Morningstar is dan weer de referentie voor 'historische cijfers'.
Diegy
0
quote:

gerrit 69 schreef op 27 mrt 2018 om 12:20:


[...]
Jullie vergeten maar steeds dat AMG niet echt een goedkoop aandeel meer is.
Eerst maar eens zien wat Heinz met de 1e kwartaalcijfers kan toveren.

Inderdaad. Correctie op de beurzen lijkt ook echt te gaan beginnen.
Struin
0
quote:

Diegy schreef op 27 mrt 2018 om 23:21:


[...]
Inderdaad. Correctie op de beurzen lijkt ook echt te gaan beginnen.


Hoor ik stront pruttelen:-) Diegy lekker slapen en morgen weer gezond op dat is veel belangrijker.
gerrit 69
0
quote:

Umi1 schreef op 27 mrt 2018 om 23:14:


[...]

Correcte P/E uitrekenen is vrij moeilijk, dan moet je weten hoeveel het bedrijf dat jaar afschrijft, of er impairments zijn, hoeveel de tax rate bedraagt etc.
oa daarom reken je beter adhv FCF's. (met FCF's uit het verleden als basis om verder op te werken)

soit, ik geloof eerder in de 'toekomstcijfers' van 4traders, dan die van morningstar in deze.
Morningstar is dan weer de referentie voor 'historische cijfers'.

Ik respecteer jouw visie, maar blijkbaar vind je mijn visie flauwekul.
Beleggen is VOORUIT kijken en dat hebben een groot aantal beleggers ook gedaan, want die vonden AMG rond de € 42,00 op de jaarcijfers te duur, waardoor de koers omlaag is gegaan en dat is een feit.
De laatste maanden was er teveel fantasie ontstaan bij sommige beleggers, maar de realiteit is voorlopig wel een neerwaartse trend.
De komende kwartaalcijfers zullen uitwijzen of de fantasie gerechtvaardigd was.

Umi1
1
Om even terug te komen op de Faire waarde van AMG...
voor 2018 verwacht ik een FCF van $ 105M (80M basis + 20M Lithium + 5M FeV)
Voor 2019 verwacht ik minstens $ 120M (80M basis + 40M lithium, gaan ervan uit dat FeV-prijs terug zakt)
2020 minstens $ 155M. (80M + 60M lithium +5M Tantalum + 10M FeV 30% extra capaciteit)
Dat is allemaal vrij conservatief/realistisch. (vanaf 2020 spodumene prijs van +-650$/ton, schatting FeV in 2018 is ook conservatief)

---> huidige faire waarde/ 2019 / 2020
FCFY 5,55% -> € 49,6 / € 56,6 / € 73,2
FCFY 6,00% -> € 45,9 / € 52,5 / € 67,7
FCFY 6,66% -> € 41,3 / € 47,0 / € 61,0
FCFY 7,00% -> € 39,4 / € 45,0 / € 58,1

Kan je nog kiezen wat je zelf een fair rendement vindt...
Voor na 2021 kunnen er nog positieve verassingen komen indien men het Li2CO3-project tot een goed eind kan brengen. Als men dan ook nog eens huidige prijzen een LT contract kan afsluiten is het hier helemaal jackpot... (14000 a 16000 $/ton)
14000 $/ton verkoopprijs - 4000$/ton productiekost = winstmarge van 10000$/ton.
productie van 26000 ton LCE x 10000$/ton => $ 260M brutowinst.
na 30 % belastingen -> $ 182M FCF bovenop de andere FCF's van $ 95M.
=> FCF van $ 277M -> geeft een faire waarde tussen $ 104 à $ 131. Uiteraard is dit het blue sky scenario!
AMG verwacht LT prices tussen 10 & 12000 $/ton. Geeft een FV van € 80 à € 113.
In het Morgan Stanley scenario verwacht ik een FV van €70 a €75.

Feit er geen downside is (in een gezonde markt) & vooral héél veel potentieel.
De belegger stapt liever in dure aandelen als Tesla, Facebook & andere tech die aan FCFyields van 2a3,5% noteren... (FCF van Tesla is negatief trouwens).
Die aandelen worden vandaag terecht afgestraft want die stonden te duur! AMG duur? nee ik denk het niet.
lanciared
0
quote:

gerrit 69 schreef op 27 mrt 2018 om 23:51:


[...]
Ik respecteer jouw visie, maar blijkbaar vind je mijn visie flauwekul.
Beleggen is VOORUIT kijken en dat hebben een groot aantal beleggers ook gedaan, want die vonden AMG rond de € 42,00 op de jaarcijfers te duur, waardoor de koers omlaag is gegaan en dat is een feit.
De laatste maanden was er teveel fantasie ontstaan bij sommige beleggers, maar de realiteit is voorlopig wel een neerwaartse trend.
De komende kwartaalcijfers zullen uitwijzen of de fantasie gerechtvaardigd was.




Het spijt me, ik vind je visie niet alleen flauwe kul , het is ook flauwe kul.
Met wat voor drogredenen kom je nu weeral af ?
Jij ,net een jochie, waar je nog alles moet aan uitleggen en er dan ook nog niets van begrijpt - jij moet toch ook heel goed weten dat alom, overal, in Brussel natuurlijk ook , veel, heel veel bedrijven kunnen zakken, en effectief ook zakken, ja langdurig zelfs , zonder dat ze te duur hoeven te zijn.

Koersdaling op zich hoeft niet noodzakelijk met evt te duur te zijn, te maken.
Zie vb. bij ons in Brussel het aandeel Agfa Gevaert maar eens. Spotgoedkoop, en flink gezakt en lager gezet de laatste tijd.

LR

aandeeltje!
0
quote:

Umi1 schreef op 27 mrt 2018 om 22:56:


[...]

Noem je dat alles op een rij zetten?
1) Intrinsieke waarde ? Serieus? Wat een onzinnige maatstaf!
AMG noteert aan 3,5x de boekwaarde trouwens!!
Umicore aan 4x de boekwaarde, concurrent SQM aan 5,7x, Pilbara aan 4,7x & Novo Nordisk zelfs aan 12x z'n boekwaarde ;)
AMG schrijft agressief investeringen af & daarnaast staat er amper goodwill op de balans!
In tegenstelling tot vele bedrijven wiens boekwaarde wordt gepimpt door goodwill.

2) Dividend is laag? Dat heeft toch 0,0 met de waardering te maken? Hoeveel bedrijven keren er zelfs géén dividend uit? Berkshire Hathaway bvb. Of wil je zeggen dat Buffett is dommerik is?
Cash wordt geïnvesteerd in de groeiprojecten, daarna zal het dividend wss explosief groeien.

3)k/w boven 20? (Los van het feit dat ik k/w geen betrouwbare indicator vind) Je moet niet naar het verleden kijken, maar naar de toekomst. Beleggen is VOORUIT kijken. 11,6x de K/w van volgend jaar!! Dat noemen ze GOEDKOOP ;) 9,7x voor 2020 trouwens !!

4) Omzet niet verbeterd; in 12-13 bedoel je? Komt oa door de rapportering in US$ en er maar 30% omzet effectief in de US plaatsvindt, daarnaast waren de grondstofprijzen toen gunstig. Dat laatste zal dit jaar ook het geval zijn.

Gezien dat de FCF in 2017 68M bedroeg? (excl. werkkapitaal & inbegrip van Maintenance capex). Die laatste Mcapex viel in 2017 dan nog eens 12M hoger uit dan verwachte LT Mcapex. Dus voor 2018 kunnen we $ 80M FCF als basis nemen. Daarbij komt nog eens de véél hogere winstmarges voor Vanadium & de rampup van de lithium (op 40k reken ik).
Dus FCF van $ 105M is zeker niet te optimistisch voor 2018. Als je uitgaat van onderstaande FCFyield kom je aan de HUIDIGE faire waarde. (Voor 2019 verwacht ik minstens $ 120M)
FCFY 5,55% -> € 49,6 (56,6 euro voor 2019)
FCFY 6,00% -> € 45,9 (52,5 euro voor 2019)
FCFY 6,66% -> € 41,3 (47 euro voor 2019)
Kan je nog kiezen wat jij een fair rendement vindt...

De Lithiumfabriek is on time & on budget. Daarnaast hebben ze nog 1 maand buffer volgens huidig schema want ze openen toch niet voor 15mei (plant = af op 18april). De activiteiten zijn van dezelfde aard als ze doen bij hun Tantalumproductie & de mijn opereren ze al tientallen jaren.
Dus daar schuilen ook amper risico's in.

& dan is er in de toekomst nog een gigantisch potentieel als men fase 2 & 3 kan vervolledigen + uitbreiding Vanadium. Kwestie van geduld. Dus die faire waarde gaat nog serieus de hoogte in ;)

-Price is what you pay, Value is what you get-


Dat de historische of huidige k/w hoog of laag is heeft slechts te maken met de door beleggers forecasted k/w. Nu wellicjt hoig heeft te maken met forecasted k/w van 10-12 grofweg.
Komt het uit? Nou ik geef 80% ja. Het is een kwestie van tijd en niet eens een tig jarenplan. Wel is het zo en dat zien we dus dat de markt even zegt. Ho, bij + bewijs gaan we door :-).
Ik ben inmiddels wat plukjes aandelen aan het kopen. Hoeft niet snel nu. Een x per week/paar dagen is ok voor mij.
gerrit 69
1
quote:

lanciared schreef op 28 mrt 2018 om 00:30:


[...]

Het spijt me, ik vind je visie niet alleen flauwe kul , het is ook flauwe kul.
Met wat voor drogredenen kom je nu weeral af ?
Jij , precies een jochie, die zijn eerste dagen naar de koersen aankijkt, en er niets van begrijpt - jij moet toch ook heel goed weten dat alom, overal, in Brussel natuurlijk ook , veel, heel veel bedrijven kunnen zakken, en effectief ook zakken, ja langdurig zelfs , zonder dat ze te duur hoeven te zijn.

Koersdaling op zich heeft niks, maar dan ook niks met evt te duur te zijn, te maken.
Zie vb. bij ons in Brussel het aandeel Agfa Gevaert maar eens. Spotgoedkoop, en flink gezakt en lager gezet.

LR

Wat is toch de reden dat je zulke lange tenen hebt, want zo ken ik je niet.
Ben je zo verliefd op AMG dat je geen enkele kritische visie kunt verdragen.
Blijkbaar is de frustratie bij jou enorm in de bol geslagen.
Heb je liever dat ik euforisch ben over AMG en ben ik dan een prima jochie.
Respect voor een andere mening staat blijkbaar niet in jouw woordenboek.
Diegy
0
RP91
0
In china zijn de subsidieregelingne voor electrische auto's teruggedraaid. Wanneer in china de vraag minder wordt zal AMG dit ook gaan voelen. Al moet er wel bij worden gezegd dat dit natuurlijk alleen maar uitstel is. Electrische auto's hebben de toekomst
Diegy
0
Valt nog mee met de aex. De aex stond 1 uur geleden nog op -2,3%. Die kant zullen we in de loop van de dag wel heengaan.
dulieu
0
[quote alias=Diegy id=10739935 date=201803280742]
Dat word vandaag 7% eraf. Correctie op de beurzen lijkt te gaan beginn

Diegy da liegie !!!!!!!!!!!!!!!!
Just lucky
0
De koers staat nu 26% onder zijn top van januari, dat is wel een enorme correctie. Wel vreemd, want er is weinig veranderd in de vooruitzichten sinds januari.
Pasti
0
Wanneer komt er de ommekeer voor AMG, pffff, dacht dat we nu wel z'n beetje aan de bodem zouden zitten. Maar nee hoor, klotezooi. Begint vervelend te worden dit koersverloop. Sorry, moest even mijn frustratie kwijt.
Struin
0
Wat een paniek weer op de beurs, ik laat alles lekker staan en wacht totdat de rust weer is terugkeerd , dan koop ik van mijn pakketje AMG,ING en Fugro van alles lager een pluk bij.

Een ding is zeker, grondstoffenvraag zal groeien goed voor AMG, olievoorraden slinken goed voor fugro en rente zal gaan stijgen goed voor ING.
BrightSight
0
quote:

RP91 schreef op 28 mrt 2018 om 08:57:


In china zijn de subsidieregelingne voor electrische auto's teruggedraaid. Wanneer in china de vraag minder wordt zal AMG dit ook gaan voelen. Al moet er wel bij worden gezegd dat dit natuurlijk alleen maar uitstel is. Electrische auto's hebben de toekomst


Heb je hier een linkje van naar informatie ? Is inderdaad interessante info...
rendement_zoeker
1
Ik heb altijd met veel plezier het AMG forum gelezen. Zeker de positieve insteek heb ik altijd gewaardeerd. Sinds de koers enorm is gestegen zijn er ook diverse leden bijgekomen, die de wildgroei van berichten toe doet nemen. Dat neem ik maar voor lief. Wat wel jammer is dat de discussie harder gevoerd wordt. En dat stoort wel. Ik denk dat iedereen zijn eigen visie mag hanteren. Op welke manier die dan ook gefundeerd is. Gerrit 69, ik ben het niet met je visie eens (maar je hebt de koers wel aan jouw kant van het verhaal), maar vind het storend dat je zo wordt aangevallen op je visie. Je moet de visie kunnen geven die je hebt. Ben je het er niet mee eens, kun je een alternatieve visie geven. Maar daar hoeven geen neerbuigende woorden voor gebruikt te worden. Houd het positief, inspirerend en informatief! Dan komt het met de koers ook wel goed...
2.123 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16-nov-19 00:00
Koers 24,350
Verschil -0,080 (-0,33%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 385.439
Volume gisteren 211.319