Forum: TomTom » TomTom: Het is stil in mei... » Pagina: 76 | Belegger.nl

TomTom: Het is stil in mei...

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
DeZwarteRidder
0
De 'deskundigen' op dit forum doen het voorkomen alsof Google afgeschreven moet worden op het gebied van HD-kaarten; dat is natuurlijk grote onzin. Google laat zich echt niet als een lammetje naar de slachtbank leiden, nadat ze hier ze talloze miljarden in gestoken hebben.
vreemd vermogen
1
Dat zal best DZR. Wat ik heb geschreven als 'deskundige' is wat ik uit de mond van Willem Strijbos heb gehoord.Het komt er op neer dat de kaarten van Google niet zo precies zijn. Ik laat me verder als leek niet uit over Google. Dat laat ik liever aan jouw deskundigheid over. ;))
PGV
3
quote:

DeZwarteRidder schreef op 31 mei 2018 16:08:


De 'deskundigen' op dit forum doen het voorkomen alsof Google afgeschreven moet worden op het gebied van HD-kaarten; dat is natuurlijk grote onzin. Google laat zich echt niet als een lammetje naar de slachtbank leiden, nadat ze hier ze talloze miljarden in gestoken hebben.


He, daar hebben we Riddertje ook weer. Hele dag speuren op forums, om je gal te spuien.
DeZwarteRidder
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 31 mei 2018 16:24:


Dat zal best DZR. Wat ik heb geschreven als 'deskundige' is wat ik uit de mond van Willem Strijbos heb gehoord.Het komt er op neer dat de kaarten van Google niet zo precies zijn. Ik laat me verder als leek niet uit over Google. Dat laat ik liever aan jouw deskundigheid over. ;))

Aangezien Google zelf al heel lang bezig is met zelfrijdende auto's en daarmee verreweg de meeste ervaring heeft opgedaan, mogen we aannemen dat HD-kaarten niet echt nodig zijn OF dat Google in alle stilte bezig is met het drastisch verbeteren van z'n kaarten.
boem!
0
In het business-model van Google/Alphabet speelt een toekomstig marktpotentieel van 10 miljard in 2030 geen enkele rol.(verwachte omzet 2018 boven de 110 miljard)
Zij zullen zich verder focussen op de advertising-market en daarvoor zijn HD-maps van eminent belang, voor zover ik weet is bijna iedereen het erover eens dat Google momenteel de mooiste kaarten bezit maar die zijn meer gericht op localisatie van POI's dan op het up to date houden van de weg die naar die POI's moeten leiden.

De aanwezigheid van Google/Alphabet in de car(de belangrijkste device voor de komende jaren) is vele malen belangrijker dan een gedeelte van de zeer specialistische deelmarkt van HD-maps voor SDC.
Nait Soesen
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 31 mei 2018 16:35:


[...]
Aangezien Google zelf al heel lang bezig is met zelfrijdende auto's en daarmee verreweg de meeste ervaring heeft opgedaan, mogen we aannemen dat HD-kaarten niet echt nodig zijn OF dat Google in alle stilte bezig is met het drastisch verbeteren van z'n kaarten.


Je mag aannemen dat Tomtom over de volgende generatie kaarten nadenkt en plannen heeft voor super HD maps en dat in alle stilte aan het voorbereiden is!
vreemd vermogen
0
Mogen we aannemen..... Wie zijn die we? Google maps kon de belijning niet lezen en daarom knalde de auto tegen een betonnen pijler.
Maar een ander sterk punt van Tomtom is de privacy. Mooi uitgelegd door WS. Als er een bedrijf, nou 2 bedrijven zijn die uit zijn op privacy gevoelige informatie zijn het Google en Facebook wel. De laatste zit (nog) niet in maps. Als straks Google in je SDC zit word je naar bijv een tankstation/oplaadpunt gestuurd waar zij weer aan verdienen of word je onderweg doodgegooid met reclames van "interessante" zaken in de buurt.
DeZwarteRidder
0
Google gaat deze HD-wedstrijd gewoon winnen; desnoods gooien ze er nog 10 miljard tegenaan.

TomTom en Here mogen voor spek-en-bonen mee blijven doen, anders krijg Google weer gezeur over 'monopolies'.
RickBreda
1
Wat maken de drukkers weer optimaal misbruik van het gecreerde negatieve macro economische sentiment!
Handelsoorlog, Italie, Griekenland enz, iedere keer verzinnen ze weer iets om de handel naar beneden te lullen om uiteindelijk met een sisser af te laten lopen.

Hoe dan ook, TomTom is zwaar ONDERGEWAARDEERD en had allang boven de €16,00 moeten/ kunnen noteren ware het niet zo dat er iemand belang heeft om te koers niet op te laten lopen!!

Rara waarom??




TomTom, strong buy, koersdoel €17,50
*Natte krant*
0
Ja ja. Koersdoel van Oma met degebreide sok zeker.
Ofvan *jxxxxx*. Onze guru die nu plots spoorloos is.

T2 zal nog een zware dobber krijgen met al die andere startups.
Want t2 heeft in de transformatie van b2c naar b2b zich out of the blue gepositioneerd als een startup.
Een biotech gelijk met een pijplijn en wat omzet.
Nu krijg je bij biotechs vooraf en planning.
Bij t2 is het gissen rafen en zelf rekenen. Eindeloos rekenen.
Tita tuutelaar begint het rekenen steeds beter onder de knie te krijgen.
Ja zichzelf en zn makkers rijk rekenen.
Degenen die er geen moer mee opschieten zijn de particuliere beleggers.
De financiers van de startup. De muppets zoals we hier genoemd worden.
Zo. Iig weer voldoende om hier daar wat iritatie op gang te brengen.
*Natte krant*
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 31 mei 2018 17:02:


Google gaat deze HD-wedstrijd gewoon winnen; desnoods gooien ze er nog 10 miljard tegenaan.

TomTom en Here mogen voor spek-en-bonen mee blijven doen, anders krijg Google weer gezeur over 'monopolies'.

10 miljard tegen een betonnen pijler aansmijten.
boem!
0
@DZR

Indien je je niet wilt verdiepen in wat de doelmarkten zijn voor Alphabet dan wel Tom2 houdt iedere zinnige discussie op.
RickBreda
0
Slotveiling ruim 377.000 stukken en sprong van 3 cent omhoog, das boven gemiddeld en positief!!
Morgen eindelijk weer positief nieuws?
Bijlage:
vreemd vermogen
0
quote:

*Natte krant* schreef op 31 mei 2018 17:26:


Ja ja. Koersdoel van Oma met degebreide sok zeker.
Ofvan *jxxxxx*. Onze guru die nu plots spoorloos is.

T2 zal nog een zware dobber krijgen met al die andere startups.
Want t2 heeft in de transformatie van b2c naar b2b zich out of the blue gepositioneerd als een startup.
Een biotech gelijk met een pijplijn en wat omzet.
Nu krijg je bij biotechs vooraf en planning.
Bij t2 is het gissen rafen en zelf rekenen. Eindeloos rekenen.
Tita tuutelaar begint het rekenen steeds beter onder de knie te krijgen.
Ja zichzelf en zn makkers rijk rekenen.
Degenen die er geen moer mee opschieten zijn de particuliere beleggers.
De financiers van de startup. De muppets zoals we hier genoemd worden.
Zo. Iig weer voldoende om hier daar wat iritatie op gang te brengen.


Beetje gefrustreerd dat je je 8,06 bod hebt ingetrokken? Begrijpelijk.;)
Bij TomTom altijd weer nieuwe kansen.Maar nu even rien ne va plus.
DeZwarteRidder
0
Waymo voegt 62.000 zelfrijdende taxi's toe aan bestaande vloot

Gepubliceerd: 31 mei 2018 19:38 Laatste update: 31 mei 2018 19:42

Google-zusterbedrijf Waymo heeft een samenwerking gesloten met Fiat Chrysler om nog eens 62.000 zelfrijdende auto's de weg op te sturen.

Dat schrijft Reuters.

Het gaat om Chrysler Pacifica Hybrid-minivans die aan de bestaande vloot van Waymo worden toegevoegd. De levering van de auto's staat gepland voor het einde van 2018.

Ook voeren de twee bedrijven gesprekken over het toevoegen van Wayno's technologie in auto's van Fiat Chrysler voor consumenten.

Waymo is van plan om later dit jaar een taxidienst te presenteren in de Verenigde Staten die volledig uit zelfrijdende auto's bestaat. Gebruikers kunnen daarmee via een app een rit bestellen.

Volgens Waymo hebben auto's van het bedrijf sinds 2009 ruim 9,6 miljoen kilometers afgelegd op openbare wegen. Daarnaast werden 8 miljard kilometers gesimuleerd en zijn er tests uitgevoerd in ruim twintigduizend omstandigheden.
DeZwarteRidder
0
quote:

martinmartin schreef op 31 mei 2018 17:36:


@DZRIndien je je niet wilt verdiepen in wat de doelmarkten zijn voor Alphabet dan wel Tom2 houdt iedere zinnige discussie op.

Je mag gerust in sprookjes blijven geloven.
DeZwarteRidder
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 31 mei 2018 19:52:


Waymo voegt 62.000 zelfrijdende taxi's toe aan bestaande vloot

Gepubliceerd: 31 mei 2018 19:38 Laatste update: 31 mei 2018 19:42
Google-zusterbedrijf Waymo heeft een samenwerking gesloten met Fiat Chrysler om nog eens 62.000 zelfrijdende auto's de weg op te sturen.
Dat schrijft Reuters.

Het gaat om Chrysler Pacifica Hybrid-minivans die aan de bestaande vloot van Waymo worden toegevoegd. De levering van de auto's staat gepland voor het einde van 2018.
Ook voeren de twee bedrijven gesprekken over het toevoegen van Wayno's technologie in auto's van Fiat Chrysler voor consumenten.
Waymo is van plan om later dit jaar een taxidienst te presenteren in de Verenigde Staten die volledig uit zelfrijdende auto's bestaat. Gebruikers kunnen daarmee via een app een rit bestellen.

Volgens Waymo hebben auto's van het bedrijf sinds 2009 ruim 9,6 miljoen kilometers afgelegd op openbare wegen. Daarnaast werden 8 miljard kilometers gesimuleerd en zijn er tests uitgevoerd in ruim twintigduizend omstandigheden.

Het lijkt erop dat de voorsprong van Google op het gebied van software voor zelfrijdende auto's zo groot is, dat ze bijna niet meer zijn in te halen. HD-kaarten zijn blijkbaar niet meer nodig of zouden ze die zelf gemaakt hebben...???
Gijsie
1
Mooi interview met Strijbosch. Een paar dingen vielen mij op.

Er is maar 1 concurrent en dat is Here.

TomTom is technologisch leidend met HD maps. Strijbosch zei dit als zijnde vanzelfsprekend. Dit kwam volgens hem omdat TomTom er al zo vroeg (in 2009) mee beginnen was. Jaren voordat Here dit ging doen.

Andere autofabrikanten staan wantrouwend tegenover het Here consortium. Ze willen geen data terugleveren. TomTom wordt gezien als onafhankelijk en wel vertrouwd met data.

Strijbosch vond de overnameprijs van TeleAtlas in 2007 helemaal niet te duur. Sterker nog hij vond het visionair. "Dat blijkt nu" zie hij. Voor ons aandeelhouders blijkt dit nog helemaal niet, maar voor de insiders dus (blijkbaar) wel.
DerksVisie
0
quote:

Gijsie schreef op 31 mei 2018 20:29:


Mooi interview met Strijbosch. Een paar dingen vielen mij op.

Er is maar 1 concurrent en dat is Here.

TomTom is technologisch leidend met HD maps. Strijbosch zei dit als zijnde vanzelfsprekend. Dit kwam volgens hem omdat TomTom er al zo vroeg (in 2009) mee beginnen was. Jaren voordat Here dit ging doen.

Andere autofabrikanten staan wantrouwend tegenover het Here consortium. Ze willen geen data terugleveren. TomTom wordt gezien als onafhankelijk en wel vertrouwd met data.

Strijbosch vond de overnameprijs van TeleAtlas in 2007 helemaal niet te duur. Sterker nog hij vond het visionair. "Dat blijkt nu" zie hij. Voor ons aandeelhouders blijkt dit nog helemaal niet, maar voor de insiders dus (blijkbaar) wel.


Je kan een visionair zijn maar alsnog teveel betalen. Dat doen wij aandeelhouders aan de lopende band bij TomTom :)

Maar goed HERE als enige concurrent klopt niet helemaal. Hij bedoelt HERE is momenteel het enige bedrijf die meedingt voor de automotive-contracten van HD-maps. Er zijn natuurlijk nog genoeg andere concurrenten zoals Google. Maar die dingen niet mee voor de automotive-contracten op het moment.
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 71 72 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 21 feb 2020 17:35
Koers 10,590
Verschil -0,104 (-0,97%)
Hoog 10,804
Laag 10,548
Volume 577.705
Volume gemiddeld 513.827
Volume gisteren 711.478