TomTom september 2018

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
leon12345
0
Ach het is vreemd dat men zo naar trump kijkt. In amerika reageren ze veel minder heftig beurs daar stabiel. In amsterdam maken we ons overal druk om en duiken we omlaag. Hier moeten we eens het voortouw nemen.
ketchup
2
quote:

Dutch Fury schreef op 7 september 2018 12:43:


[...]

volgens mij roep je dit al jaren!


klopt en wat dat betreft ben ik gewoon volgend voor adviezen en voor mij werkt dat prima, en natuurlijk zitten de analisten er met regelmaat naast, voornamelijk vanwege timing, daarom doe je er goed aan het track-record van de analisten te volgen en te kiezen voor welke je de beste performance geeft.
ben destijds door BNP naar het aandeel gebracht en ben toen volgende geweest voor BNP en Morgan, maar beiden zijn afgehaakt over de jaren.
ABN en ING hebben de hoogste qua koersdoelen en dat al jaren, maar hebben geen goed track-record en juist nu dat het echt gaat beginnen en TT geschoond en op de rails staat, schrappen deze 2 het uit hun favorietenlijst voor beleggingen, bizar, maar dat geeft wel aan hoe ongelofelijk moeilijk het is bij TT de performance van het bedrijf om te zetten naar performance voor het aandeel.

thans is gewoon de beste NIBC en die zien het goed, voor nu is 8,85 het doel en zet TT de ingeslagen trend voor beter door bij Q3 is er ruimte naar boven
verder is het goed te weten dat sommige analisten voor som der delen 17,50 euro als waarde aanhouden en dan is het ook logisch dat dit het wat langere doel is, want als je het in de komende jaren (bij 2020/21) niet hier naartoe kan tillen op de cijfers dan doe je de aandeelhouders meer plezier met de toko open te breken of te verkopen, als je het met deze assets niet kunt laten zien voor verdiensten is dat dan ook de beste optie, het is wel te hopen dat de hype in de sector tegen die tijd niet afkoelt of dat er een disruptieve technologie/innovatie is gevonden die de waarde van de kaarten kan ondermijnen.
pwijsneus
6
quote:

ketchup of catch-up schreef op 8 september 2018 08:57:


[...]
thans is gewoon de beste NIBC en die zien het goed, voor nu is 8,85 het doel en zet TT de ingeslagen trend voor beter door bij Q3 is er ruimte naar boven
verder is het goed te weten dat sommige analisten voor som der delen 17,50 euro als waarde aanhouden en dan is het ook logisch dat dit het wat langere doel is, want als je het in de komende jaren (bij 2020/21) niet hier naartoe kan tillen op de cijfers dan doe je de aandeelhouders meer plezier met de toko open te breken of te verkopen, als je het met deze assets niet kunt laten zien voor verdiensten is dat dan ook de beste optie, het is wel te hopen dat de hype in de sector tegen die tijd niet afkoelt of dat er een disruptieve technologie/innovatie is gevonden die de waarde van de kaarten kan ondermijnen.


Er wordt nu geoffreerd voor de modellen in 2020, voor HD-maps. NU, moet er dus een positie afgedwongen worden in deze markt.
The HD Map Market data and analytics accounted a relatively optimistic growth, the past 4 years, market size is estimated from 0 million $ in 2014 to 150 million $ in 2017. The HD Map Market is expected to exceed more than US$ 2500 million by 2022 at a CAGR of 100% in the given forecast period.

Echter, bij "normale map" zijn er maar 3 grote spelers. Google, HERE en TomTom. De HD-maps zijn een compleet ander product, waarbij ook nieuwe spelers zich melden (link 1 en 2 als voorbeeld). Het speelveld is dus niet te vergelijken, en ik kijk daarom ook uit naar de press-days van de IAA, en zoek daar bevestiging dat TomTom een plek heeft verworven binnen deze nieuwe markt. TomTom zit in het Apollo-platform. Baidu geeft aan dat HD-maps het eerste component is wat gecommercialiseerd is. Er valt dus geld mee te verdienen. Voor TomTom zitten de volgende potentiele klanten in dit platform:
BMW Group (niet realistisch ivm HERE)
Bosch (ook investeerder in HERE, maar dit wil niet alles zeggen)
Continental (ook investeerder in HERE, maar dit wil niet alles zeggen)
Daimler (ook investeerder in HERE, maar dit wil niet alles zeggen)
Delphi
Ford
Honda
Hyundai
Intel(ook investeerder in HERE, maar dit wil niet alles zeggen)
Jaguar Landrover
Microsoft
Nvidia
NXP
Pioneer(ook investeerder in HERE, maar dit wil niet alles zeggen)
ZF

TomTom is samen met Baidu de enige mappingleverancier binnen het platform. Baidu zal binnen China opereren, TomTom krijgt het werk daarbuiten?
www.bloomberg.com/news/articles/2018-...

PSA en Volvo zijn ook klanten van TomTom, en heeft een hele lijst aan trafficdeals met allerhande autoleveranciers. Genoeg partijen waarmee TomTom al aan tafel zit, en waar AutoStream verkocht kan worden. Nu nog de bevestiging.

Big American win? Dit zijn de spelers:
Fiat Chrysler Automobiles
Chrysler (1925–present)
Dodge (1914–present)
Jeep (1963–present)
Ram (2009–present)
Ford (1903–present)
Lincoln (1920–present)
General Motors (1908–present)
Buick (1903–present)
Cadillac (1902–present)
Chevrolet (1911–present)
GMC (1912–present)
Tesla (2003–present)

Ik gok op Fiat Chrysler. Ford of GM zou fantastisch zijn.

Link 1;
civilmaps.com/

Link 2;
www.ushrauto.com/

Misschien kan de 200mln+ ingezet worden voor acquisities in dit veld.
ketchup
0
goede post, bedankt
Fiat Chrysler Groep , daar is TT al preferred supplier dat gaat van Fiat 500 tot aan de huidige productiemodellen bij Ferrari
denk dat we dan ook op Ford of GM mogen hopen als nieuwe aanwinst

ps: er is niks verkeerd met wat schuldopbouw voor acquisities, zeker als de assets op je balans daar genoeg ruimte voor laten, dus gebruik die mooie cash-aanwas voor inkoop eigen aandelen, dat is nu op deze 'lage' waardering van het bedrijf aan de beurs veel beter voor de aandeelhouder, als je bereid bent geweest aan 9,35 in te kopen voor bonusdoelen, herhaal dat dan maar en nu voor ons allemaal.
tatje
0
Op dit forum schreef iemand, het aandeel Tom Tom is moeilijk te lezen.

Ik denk dat de top van Tom Tom wil, dat het aandeel niet te lezen is.

Alleen dan kun je de koers laag houden en zelfstandig blijven.

Of ie er al is, ik weet het niet, maar iemand die een grote zak geld heeft en door ( het niet lezen van het aandeel ) heen kijkt, kan weleens de marktwerking zijn, waarvoor Harold bang is.

Harold:
""Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.”""

Moet zeggen dat ik er van overtuigd blijf, dat Apple met de kaarten van Tom Tom blijft doorgaan, maar heb gelezen, dat daar een 400 verschillende layers op kunnen worden gemaakt.

Voor mij, blijft Apple de basiskaart van Tom Tom gebruiken, maar of Apple als eerste in de rij staat om Tom Tom te kopen, daar twijfel ik heel erg aan.

Gezien de laatste stappen, denk ik dan eerder aan Microsoft en eventueel Baidu.

Live traffic, Samsung is, was Google, apple was is Tom Tom.

Maar in Q2 2018 is de volgorde van meest verkochte smartphones, Samsung Huawei en dan pas Apple.

executive-people.nl/606981/huawei-is-...

88% van de smartphones draait op Android

Als we kijken naar mobiele besturingssystemen blijft Android met grote voorsprong het meest gebruikte mobiele besturingssysteem wereldwijd. 88% van alle smartphones draait op Android, terwijl 11,9% op Apple's iOS draait. Andere besturingssystemen hebben gezamenlijk nauwelijks marktaandeel in handen.

Als alle autos connected zijn, heb je een ander speelveld.

Oh ja, Huawei is chinees !!!

nl.wikipedia.org/wiki/Huawei

www.scmp.com/tech/social-gadgets/arti...

Er gebeurt VEEL MEER tussen hemel en aarde dan wij denken :-)


pwijsneus
0
@tatje, ik geloof eigenlijk niet zo in deelnames/geinteresseerde partijen. Simpelweg omdat dit te mooi is om waar te zijn, en dingen die te mooi zijn om waar te zijn....Er is ook niets wat hierop wijst. Onverstandig zou het niet zijn om wat partners in crime te zoeken in deze premier league, maarja koppige trotse founders. Misschien zie je dat wel terug in het aandeel...

De aandeelhoudersconstructie van TT maakt het jouw theorie ook niet makkelijker, incl. consumer.

Chinese partijen zijn overigens zowieso uitgesloten, US en EU zullen dat blokkeren.
tatje
0
quote:

pwijsneus schreef op 8 september 2018 10:55:


@tatje, ik geloof eigenlijk niet zo in deelnames/geinteresseerde partijen. Simpelweg omdat dit te mooi is om waar te zijn, en dingen die te mooi zijn om waar te zijn....Er is ook niets wat hierop wijst. Onverstandig zou het niet zijn om wat partners in crime te zoeken in deze premier league, maarja koppige trotse founders. Misschien zie je dat wel terug in het aandeel...

De aandeelhoudersconstructie van TT maakt het jouw theorie ook niet makkelijker, incl. consumer.

Chinese partijen zijn overigens zowieso uitgesloten, US en EU zullen dat blokkeren.


Ik zie geen probleem in Consumer.
Misschien dat de founders het zelf willen houden.
Na PND auto komt alles voor de motor, brommer, fietser, wandelaar.

Momenteel is consumer ex sports zelfs de grootste melkkoe binnen Tom Tom.

Ebit 1e halfjaar 2018 32, ebitmarge van 20%.

Tom Tom naar Microsoft en dan in China met Baidu samenwerken, lijkt geen probleem.

Heb wel het idee, dat er iets groots bezig is, maar wat :-)
tatje
0
Hoe zit het precies.

Microsoft cloud Azure.

Tom Tom powers Microsoft Azure s Location Based Services.

Microsoft heeft Here ingeruild voor Tom Tom ?

Dan heb je toch geweldige kaarten, als een wereldhoofdrolspeler, jouw navigatie wil hebben om te verkopen in hun cloud.

Baidu samen met Huawei tegen Apple.

www.thedrum.com/news/2017/12/22/huawe...

Mijn mening, gaat Apple zelf de basiskaarten maken en blijven ze Tom Tom nog gebruiken tot einde contract of toch nog langer.

Stel einde contract, dan zou Apple zelf de kaarten klaar moeten hebben en Tom Tom krijgt geen data meer voor live taffic.

Heeft Tom Tom gekozen, Baidu Huawei Microsoft !!
En wordt er aan de relatie Tom Tom Apple een einde gebreid.

En Microsoft op korte of lange termijn de koper van Tom Tom.

Ik zou zeggen, kan warm zijn :-)
Hoop....
0
Lijkt mooi berichtje voor de koers maandag...of was de stijging van vrijdag voorkennis. ( bij een dalende beurs. Zie TT 19/10 graag op 9.30 ;-)
pwijsneus
0
quote:

Tomtom10 schreef op 8 september 2018 14:30:


www.google.com/search?q=all+partners+...

Intussen 76 partners in Apollo


Intussen 120 parters in Apollo

www.2025ad.com/latest/waymo-or-baidu-...

@TomTom10 (en anderen geïnteresseerden), hier nog wat achtergrond info - in begrijpelijk Nederlands:

Alleen kan TomTom digitale kaartenstrijd niet winnen: 'Ze hebben slagkracht nodig'

www.rtlz.nl/beurs/artikel/4182621/all...

Eerder dit jaar verlengde TomTom nog de samenwerking met het Chinese Baidu waarbij het de vloot van de autonome auto's voorziet van de HD Maps. "Dat is bijzonder omdat wij nu toegang hebben tot China en zij toegang hebben tot de markt erbuiten", zegt Pauwels.

"De kaart van China is volgens de wet eigendom van de overheid en geldt als staatsgeheim. Ze kunnen dispensatie geven, maar dat doen ze alleen voor bedrijven met een Chinese meerderheid. Of je moet een Chinese partner hebben."

Daar komt bij dat Baidu ver is met zijn technologie voor zelfrijdende auto's. "Dat maakt ze een extra smakelijke partner. Met hun kunstmatige intelligentie en autonoom rijden-initiatieven waarbij zij onze technologie in kunnen zetten en wij toegang hebben tot die van hun. En dan heb je nog de wederzijdse kaart-relatie", zegt Pauwels.
TomTom 25
0
quote:

Hoop.... schreef op 8 september 2018 14:36:


Lijkt mooi berichtje voor de koers maandag...of was de stijging van vrijdag voorkennis. ( bij een dalende beurs. Zie TT 19/10 graag op 9.30 ;-)


Wat lijkt mooi bericht?
TomTom 25
0
Ik denk afgelopen vrijdag coveren MW in een dalende beurs, omdat je dan meer kans hebt om je aandelen te verkopen, terwijl de koers niet teveel oploopt.....we kunnen het maandagavond zien.....
pwijsneus
2
quote:

Tomtom10 schreef op 8 september 2018 15:39:


Ik denk afgelopen vrijdag coveren MW in een dalende beurs, omdat je dan meer kans hebt om je aandelen te verkopen, terwijl de koers niet teveel oploopt.....we kunnen het maandagavond zien.....


Tja, daar hebben we het dagdraadje voor nietwaar?

Bovendien zie ik niet hoe dit goed of slecht nieuws kan zijn, het is alleen een gegeven. Hier nog wat meer informatie;

Marshall Wace zit short in een aantal Nederlandse fondsen - zoek maar op in het register van het AFM als je wilt. Dit zijn o.a.:

ASM International N.V.
Fugro N.V.
Koninklijke BAM N.V.
Pharming Group N.V.
TomTom
Wereldhave N.V.

BE Semiconductor Industries N.V.
PostNL N.V.
ARCADIS N.V.
Accell Group N.V.
Koninklijke Boskalis Westminster N.V.
Koninklijke Wessanen N.V.
Koninklijke Ahold Delhaize N.V.

De dikgedrukte namen hierboven zijn de fondsen waar Marshall Wace een positiewijziging in heeft aangebracht, van afgelopen donderdag. Samen met TomTom heeft Marshall Wace afgelopen donderdag dus de positie gewijzigd in ASMI, Fugro, BAM, Pharming, Wereldhave en....TomTom. Je kunt zowieso stellen dat Marshall Wace short gaat op een hele mand van Nederlandse fondsen, en dat de registerwijziging - lees afbouwen shortpostie in TomTom - helemaal niet op zichzelf staan, maar gewoon onderdeel is van het handelen van Marshall Wace met diens positie.

Je kunt dus rustig de conclusie trekken dat het afbouwende shortbelang van Marshall Wace in TomTom fundamenteel geen enkele waarde heeft.
TomTom 25
2
Tja, daar hebben we het dagdraadje voor nietwaar?

Vooral liggen doorzeiken wijsneus....als ik dat hier plaats bepaal ik dat zelf....
pwijsneus
1
quote:

Tomtom10 schreef op 8 september 2018 16:17:


Tja, daar hebben we het dagdraadje voor nietwaar?

Vooral liggen doorzeiken wijsneus....als ik dat hier plaats bepaal ik dat zelf....


OK, ik probeer enkel aan te geven dat MW's positie niet zo relevant is, toch wordt hier dagelijks véél over geschreven.

Capice?
TomTom 25
0
quote:

pwijsneus schreef op 8 september 2018 16:39:


[...]

OK, ik probeer enkel aan te geven dat MW's positie niet zo relevant is, toch wordt hier dagelijks véél over geschreven.

Capice?


Dat is jouw mening wijsneus. Die van mij is, dat de koers van TomTom al jaren gemanipuleerd en laag gehouden wordt. En dat het niet alleen MW is, dat klopt. Het zijn een heleboel shorters die onder de 0,5% zitten, en dus onzichtbaar van alles kunnen....
Er is een keer per ongeluk de lijst onder de 0,5% bekend gemaakt, en ik kan jou vertellen dat ze daar niet blij mee waren....er zaten toen meer dan 8% shorters onder deze grens.....dus...succes!!!

P.s. Ik moet zeggen dat ik het de laatste weken wel een stuk minder vind geworden qua shorten.....zie dat ook dat de omzet niet keer zo hoog is.
pwijsneus
0
quote:

Tomtom10 schreef op 8 september 2018 16:46:


[...]

Dat is jouw mening wijsneus. Die van mij is, dat de koers van TomTom al jaren gemanipuleerd en laag gehouden wordt. En dat het niet alleen MW is, dat klopt. Het zijn een heleboel shorters die onder de 0,5% zitten, en dus onzichtbaar van alles kunnen....
Er is een keer per ongeluk de lijst onder de 0,5% bekend gemaakt, en ik kan jou vertellen dat ze daar niet blij mee waren....er zaten toen meer dan 8% shorters onder deze grens.....dus...succes!!!

P.s. Ik moet zeggen dat ik het de laatste weken wel een stuk minder vind geworden qua shorten.....zie dat ook dat de omzet niet keer zo hoog is.


Blij ben ik ook niet met deze "investeerders". Het is nog toegestaan ook nog! Wat we daarvan vinden doet ook niet zo terzake.

Net zoals je nu overal leest - trouwens altijd wanneer de indexen in een dipje zitten - is het wachten op een trigger die ervoor moet zorgen dat de beurzen een bepaalde richting opgaan. Triggers zijn er altijd, we wachten er volgens mij met z'n allen op de trigger bij TT die deze "investeerders" voor eens en voor altijd doet uitroken.

Cheers. Ga verder het weekend in.

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 apr 2020 17:35
Koers 7,905
Verschil +0,125 (+1,61%)
Hoog 8,135
Laag 7,805
Volume 654.093
Volume gemiddeld 823.938
Volume gisteren 448.510