Forum: AMG » Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b. » Pagina: 14 | Belegger.nl

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

737 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 33 34 35 36 37 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Snirp
3
Dat de vanadium markt volatiel is geweest afgelopen jaar, lijkt me een understatement. Gezien de bijdrage van vanadium in de EBITDA van AMG, is het mijns inziens dan ook erg aannemelijk dat de recente vanadium prijsdaling een grote rol heeft gespeeld in het recente koersverloop.

Laten we even wat verder in gaan op de achtergrond van deze volatiliteit. Zoals we inmiddels weten, werden er in Q4 2018 nieuwe rebar standards aangekondigd. Dit zorgt logischerwijs voor een significante toename van de vraag naar vanadium, hetgeen bij een gelijkblijvend aanbod in combinatie met lage voorraden leidt tot een explosieve groei van de vanadiumprijs. Echter, kwamen al snel berichten naar buiten dat de implementatie, alsmede de controle van deze nieuwe regelgeving uitbleven. Zo snel als de vanadium prijs is gestegen, knalde die ook weer in elkaar.

De vraag is nu; wat is de huidige stand van zaken en wat kunnen we verwachten in de toekomst?

Allereerst denk ik dat we wel kunnen stellen dat de huidige vanadium prijs niet heel realistisch is. Vanwege de kostprijs voor VRFB batterijen, is er als het ware een bodem voor de vanadiumprijzen. Ik heb uit meerdere bronnen begrepen dat de business case voor VRFBs met een V2O5 prijs van rond de $10 à $12 erg sterk is. Je zult dan ook zien dat er met deze huidige prijzen meer VRFB projecten worden uitgerold.

Nu wordt het interessant. Uit de bijlage kun je een mijns inziens duidelijke verklaring vinden voor wat er nu precies speelt in de markt. Er is op dit moment nog bijna geen implementatie en controle van de rebar standards, omdat die pas plaatsvinden, nadat er nieuwe vergunningen zijn afgegeven. En laat dit nou net allemaal staan te gebeuren in de komende maanden. Dit betekent dat we de komende tijd weer een opleving gaan krijgen in de markt.

Dit wetende, denk ik dat we nu de bodem wel hebben bereikt en de prijzen weer flink zullen gaan stijgen. Afgelopen week hebben we de eerste signalen ook al gezien met een stijgende spotprice.
Bijlage:
Topperke
0
Bedankt voor het bericht, Snirp!
Heel nuttige info. Een herstel van de vanadiumprijs zou de shorters echt enorm veel pijn kunnen doen en dan kunnen we zo weer nieuwe toppen maken.
Let's hope dat jouw analyse de juiste is :)
Topperke
4
Overmorgen Capital Markets Day...

11:00 Welcome and Introduction by Ms. Michele Fischer
11:15 AMG Technologies’ Strategy Transformation
Presentation by Dr. Heinz Schimmelbusch
12:00 AMG Technologies Presentation by
Mr. Guido Löber
• AMG in the LEAP engine
• Additive Manufacturing
• More on Innovations
12:45 Lunch
13:15 Facility tour
14:15 Q&A
15:00 Completion

Wordt volgens mij echt een koerstrigger.
Meer aandacht voor AMG Technologies, de business van AMG die helemaal niet zo cyclisch is, hard groeit en een waardering van heel AMG nu zou moeten hebben.
Het valt me op dat ze er echt veel tijd in steken met een Q&A en alles erop en eraan. Komt er dan toch een melding van een splitsing en proberen ze met deze capital markets day investeerders nog extra te overtuigen van de kracht van AMG Technologies?
Ik verwacht alleszins dat men de grote groeiopportuniteiten van AMG Technologies gaan benadrukken en daar misschien zelfs een Ebitda getal op gaan plakken...
Let's hope!

Nog even enkele interessantse stukjes over Technologies in de laatste cc:

AMG Technologies' first quarter EBITDA increased by 40% or $5.6 million to $19.3 million from $13.7 million in the first quarter of 2018 largely due to higher levels of gross profit


And the management -- the new management of AMG Technologies is busy in building a comprehensive business plan based on the various growth of potential which we want to unlock in this context.
So that business plan will be finalized in maybe two months or so.


So we are looking at a growth company here. In the aerospace sector, it has not escaped our attention that the aerospace sector has an average multiple -- EBITDA multiple of 12.
Topperke
1
Chinese Ferro-Vanadium Prices Rise on Resumed Buying in Anticipation of Rebar Quality Check

The export price for ferro-vanadium in China rose for a second consecutive week in the latest assessment period ended on Thursday June 6, tracking the strength seen in the domestic market.

Fastmarkets MB assessed the export price for ferro-vanadium, min 78%, fob China, at $35-36.50 per kg on June 6, up by 2.1% from $34-36 per kg a week ago.



Many Chinese ferro-vanadium exporters maintained firm offer prices last week on noticing that the domestic price has been on the rise amid resumed buying interest from both traders and mills in China.

“The number of inquiries from abroad was not as many as that in the prior week, but we do not plan to cut our offer prices anymore because we’re nearing our costs and we could not do business without any profit,” a Chinese ferro-vanadium exporter said on June 6.

“Meanwhile, selling domestically is a good alternative for us because domestic demand seems to be quite good and the price is much more favorable than that in the European market,” the exporter added.

Despite the lackluster demand in the export market, the Chinese domestic market saw increasing demand for ferro-vanadium and vanadium nitrogen from both traders and mills last week.

Many Chinese traders entered the market for restocking ferro-vanadium and vanadium nitrogen in anticipation of continued price increases in the coming weeks amid market chatter that China would implement checks on rebar quality in the near future.



“The reason that traders were willing to stockpile is not only because they realized that the current price had been at a comparatively low level but also because they are expecting the price to rise amid possibly growing demand stemming from an anticipated check on the implementation of the new rebar policy,” a Chinese market source said.
visje2
1
AMG raad van bestuur heeft gisteren groen licht gegeven om separate beursnotering AMG technologies te onderzoeken.
visje2
0
AMG Advanced Metallurgical Group N.V. Announces Authorization to Explore a Separate Public Listing for its AMG Technologies Segment


Amsterdam, 11 June 2019 (Regulated Information) --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") is pleased to announce that its Supervisory Board at its meeting on June 10th, 2019, has authorized the Management Board to explore a separate public listing of AMG Technologies. As previously announced, AMG Technologies was formed on January 1, 2019 by combining AMG Titanium Alloys and Coatings and AMG Engineering. AMG will select financial advisors regarding this matter and will update markets in due course.


This press release contains inside information within the meaning of Article 7(1) of the EU Market Abuse Regulation.

This press release contains regulated information as defined in the Dutch Financial Markets Supervision Act (Wet op het financieel toezicht).
Topperke
2
Wat had ik jullie gezegd? haha
Heinz doet niet zomaar zo'n uitspraken, hoor!
Ik verwacht vandaag ook een long-term ebitda target voor AMG Technologies.
Gok ergens ron de $130mil. Dan kan AMG technologies op termijn $1,5miljard waard zijn, het dubbele van AMG op dit moment :)
Vandaag wordt een mooie dag!
moneypocket
0
quote:

Topperke schreef op 11 jun 2019 om 07:23:


Wat had ik jullie gezegd? haha
Heinz doet niet zomaar zo'n uitspraken, hoor!
Ik verwacht vandaag ook een long-term ebitda target voor AMG Technologies.
Gok ergens ron de $130mil. Dan kan AMG technologies op termijn $1,5miljard waard zijn, het dubbele van AMG op dit moment :)
Vandaag wordt een mooie dag!


Topperke...je had het bij het juiste eind! Het wordt zeker een mooie beursdag!
Topperke
1
Ik doe graag nog eens een rekensommetje voor de mogelijke waardering van AMG Technologies:

Ebitda Q1 2019: 19,3mil
Als we dat exrapoleren naar heel 2019: 77mil ebitda

Nu welke multiple plaatsen we daarop?
Gelijkaardige genoteerde bedrijven in de branche:
Safran: 12 EV/ebitda
MTU aero engines: 12 EV/ebitda
Ik kan helaas geen vacuum suppliers voor de automotive sector vinden, neem aan dat die iets lager gewaardeerd zijn aangezien de business meer cyclisch is.

Ik ga uit van een multiple van 9x EV/ebitda. Gemiddelde van 12 voor de aerospace supply, lagere multiple voor automotive sector en aangezien dat AMG Technologies vrij klein is.

9x 77mil= $693mil waarde (conservatief) voor 2019
Nu even afwegen tegen de huidige marketcap van AMG: $27,7 * 28,5mil shares= $790mil.
Dat wilt dus zeggen dat als de aparte notering doorgaat aan een bovenstaande conservatieve waarde, AMG Critical Materials aan maar $100mil gewaardeerd staat!
Minstens $300mil te laag dus of een verwachtte stijging van 40% door deze aparte notering!


Ik koop straks wat opties bij juli 2019 denk ik. Onder de €28 is AMG nu een lachertje!
Veel zal nog afhangen van de presentatie vandaag. Geven ze daarbij bv. een hoog ebitda target mee, kan AMG Technologies bv aan 11x multiple gewaardeerd worden. Heel belangrijk!
rendement_zoeker
0
quote:

Topperke schreef op 11 jun 2019 om 08:16:



Ik ga uit van een multiple van 9x EV/ebitda. Gemiddelde van 12 voor de aerospace supply, lagere multiple voor automotive sector en aangezien dat AMG Technologies vrij klein is.



ING noemt een multiple van 8.
Topperke
0
quote:

rendement_zoeker schreef op 11 jun 2019 om 10:59:


[...]

ING noemt een multiple van 8.

bron?
rendement_zoeker
0
quote:

Topperke schreef op 11 jun 2019 om 11:21:


[...]
bron?



ik las dit:

Het aandeel AMG wordt momenteel gewaardeerd tegen 4,4 keer het bedrijfsresultaat, terwijl dat voor sectorgenoten van AMG Technologies moet worden gezocht rond 8 keer het EBITDA-resultaat, zo merkte ING op.
Bio-marker
0
ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengine.net...

Vacuum Turbine Blade Coating EB/PVD Production Systems, Type SL XXL
AMG Technologies’ industry leading turbine blade coating furnace is used to apply a protective and thermal barrier coating to aerospace engine turbine blades. The coating absorbs high thermal stress and enables higher turbine operating temperatures, which delivers reduced fuel consumption, lower CO2 emissions, higher efficiency and longer turbine lifetimes.
horscamp
0
Stel dat er inderdaad een splitsing komt hoe vertaald zich dit tot de huidige aandeelhouders qua verhouding van aandelen
DeZwarteRidder
0
quote:

horscamp schreef op 11 jun 2019 om 16:31:


Stel dat er inderdaad een splitsing komt hoe vertaald zich dit tot de huidige aandeelhouders qua verhouding van aandelen

Op dit moment is dat een stomme vraag.
Topperke
1
quote:

Haegen schreef op 11 jun 2019 om 17:29:


Nieuwe presentaties CMD 2019
amg-nv.com/investors/presentations/

Eindelijk nog eens een vermelding van de Criterion JV :)
horscamp
0
De zwarte ridder bedankt voor je eerlijke reactie! Wist niet dat er ook stomme vragen zijn
aandeeltje!
0
quote:

horscamp schreef op 11 jun 2019 om 16:31:


Stel dat er inderdaad een splitsing komt hoe vertaald zich dit tot de huidige aandeelhouders qua verhouding van aandelen

De huidig aandeelhouders hebben gewoon 100% van de taart, of die nu uit een stuk bestaat of uit twee stukken....
Haegen
0
quote:

aandeeltje! schreef op 11 jun 2019 om 22:02:


[...]
De huidig aandeelhouders hebben gewoon 100% van de taart, of die nu uit een stuk bestaat of uit twee stukken....


Ik zie niet in hoe AMG waarde zou kunnen ontsluiten door middel van een tweede listing (AMGnewco) en dat tegelijkertijd de huidige aandeelhouders gelijke gerechtigheid houden tot AMG en AMGnewco. Wellicht dat iemand een idee heeft, hoe dit gerealiseerd zou moeten worden?
737 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 33 34 35 36 37 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16-nov-19 00:00
Koers 24,350
Verschil -0,080 (-0,33%)
Hoog 24,870
Laag 24,010
Volume 0
Volume gemiddeld 390.017
Volume gisteren 211.319