Forum: AMG » Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b. » Pagina: 17 | Belegger.nl

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

705 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Topperke
0
quote:

EvertS schreef op 11 aug 2019 om 16:35:


In het artikel van Pro Beleggen werd nog om een update gevraagd over de aparte notering van Technologies. Daar werd op geantwoord dat met adviseurs bekeken wordt of de IPO in Amsterdam, Frankfurt of New York moet plaats vinden. Ik heb daar op het forum verder niets over gelezen, maar het lijkt er nu dus op dat de IPO sowieso door gaat, maar dat het alleen nog een kwestie is van waar de IPO zal plaatsvinden. Hopelijk komt daar binnenkort ook meer duidelijkheid over.

Verwacht geen finalisatie van de IPO in 2019, hoor. Zoiets neemt tijd in beslag.
Ik kan me ook goed voorstellen dat AMG hiermee wacht tot Technologies een geweldig kwartaal achter de rug heeft met een nieuwe technologie ofzo. Zodat het aan een hogere marktwaarde op de beurs kunnen brengen.
asti
0
quote:

Topperke schreef op 11 aug 2019 om 20:44:


[...]
Ik geloof niet dat het nog lager kan, hoor. Op een gegeven moment is de lage waardering sowieso wel een vangnet.
De genormaliseerde worst-case ebitda is nu $150mil. De waarde is nu 5x die worst-case ebitda. Da's het dieptepunt imo.

Waarom is dat volgens jou de genormaliseerde worst-case EBITDA en waarom zou 5x (die) EBITDA het dieptepunt zijn?
hdv1
0
quote:

Topperke schreef op 11 aug 2019 om 11:18:


Maar voor mij het allerbelangrijkste:

And by the way, let me mention that the present price level is below [or] significantly below the crisis price level of 2008, which was the all-time portfolio price -- negative price fight in the history of those materials. And to have -- to translate that into a run rate of $150 million is quite impressive.

Met andere woorden: $150mil ebitda (excl. eenmalige impacten) is the worst it can get!
...

Ja ik had dit ook gehoord en vermoed dat het om een soort gemiddelde prijs van al hun materialen gaat? Een garantie is het natuurlijk niet, want individueel zit bv FeV (nu rond 15$/lb volgens MB) nog niet op een all time low. Hier bv gemiddelde kwartaalprijzen FeV van 15Q2 tot 16Q2, uit oude slides van AMG: ($/LB) $9.76 $8.90 $6.79 $6.59 $10.03
Maar goed, ik hoop het met hem, dat we op het dieptepunt voor de portfolio zitten.
Topperke
0
quote:

asti schreef op 11 aug 2019 om 21:54:


[...]
Waarom is dat volgens jou de genormaliseerde worst-case EBITDA en waarom zou 5x (die) EBITDA het dieptepunt zijn?

scroll even terug naar boven.
Grondstoffenprijzen waarin AMG zit hebben nog nooit zo laag gestaan. Dan denk ik vooral aan Chrome, Tabtalum en lithium.
Dit is dus worst-case & genormaliseerd is zonder die uitzonderlijke vanadiumkosten door die spike.
5x lijkt me een dieptepunt, maar is eerder subjectief.
Topperke
0
quote:

hdv1 schreef op 12 aug 2019 om 01:16:


[...]
Ja ik had dit ook gehoord en vermoed dat het om een soort gemiddelde prijs van al hun materialen gaat? Een garantie is het natuurlijk niet, want individueel zit bv FeV (nu rond 15$/lb volgens MB) nog niet op een all time low. Hier bv gemiddelde kwartaalprijzen FeV van 15Q2 tot 16Q2, uit oude slides van AMG: ($/LB) $9.76 $8.90 $6.79 $6.59 $10.03
Maar goed, ik hoop het met hem, dat we op het dieptepunt voor de portfolio zitten.

Enkel vanadium staat nog relatief goed. CHrome, tantalum en lithium enorm zwak. Als ik me niet vergis is tantalum ook belangrijk voor de winstgevendheid.

Heinz verwacht dat de spotprijzen weer herstellen, want zo gaan cycli nu eenmaal in zijn werk. Ik dacht verstaan te hebben dat bij gemiddelde prijzen een ebitda van $200mil de standaard is.
asti
0
quote:

Topperke schreef op 12 aug 2019 om 07:27:


[...]
scroll even terug naar boven.
Grondstoffenprijzen waarin AMG zit hebben nog nooit zo laag gestaan. Dan denk ik vooral aan Chrome, Tabtalum en lithium.
Dit is dus worst-case & genormaliseerd is zonder die uitzonderlijke vanadiumkosten door die spike.
5x lijkt me een dieptepunt, maar is eerder subjectief.

Als prijzen historisch gezien laag staan (bewering over all time lows klopt niet), waarom zou dat betekenen dat ze vanaf dit niveau niet nog lager kunnen? Verder zijn grondstofprijzen toch niet het enige wat van invloed is op EBITDA?

Gisteren geloofde je niet dat de AMG koers nog lager kon. Vandaag staat de koers bijna twee en een half procent lager.
ff_relativeren
0
Gents,

ik begrijp dat de JV met Shell er pas kan komen in het voorjaar van 2021.
De reden is dat de bouw van de 2e Cambridge fabriek pas af is in 2021.
(bouw vroeg in 2021 klaar -dus opstart indien op schema in het voorjaar 2021)

bron : www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2018/10... .

Is dat een correcte gevolgtrekking ?


De beurskoers voor AMG is inmiddels bijna aanbeland bij niveau's uit 2016.
Me dunkt, dat op dit moment de shortpartijen degenen zijn die beslissen of het zo genoeg is geweest. Immers, AMG is het meest geshorte aandeel op het Damrak. ( shortsell.nl/short/AMG/all )

Voor enig signaal van shorterszijde zouden er m.i. enkele shortafbouw meldingen moeten komen, terwijl er niet ook short opbouw gemeld wordt. Dat er vandaag 1 shorter is die 0,07 lager ging zitten, vind ik geen signaal.


In bijgaand plaatje een 10-jaars koersgrafiek met uitgelicht de link tussen de top uit 2016 en de koers nabeurs vandaag :


Bijlage:
Topperke
0
quote:

asti schreef op 12 aug 2019 om 10:49:


[...]
Als prijzen historisch gezien laag staan (bewering over all time lows klopt niet), waarom zou dat betekenen dat ze vanaf dit niveau niet nog lager kunnen? Verder zijn grondstofprijzen toch niet het enige wat van invloed is op EBITDA?

Gisteren geloofde je niet dat de AMG koers nog lager kon. Vandaag staat de koers bijna twee en een half procent lager.

Ze staan lager dan tijdens de financiële crisis zei de CEO, dus denk ik dat dit all-time low is?
Omdat grondstofprijzen altijd met cycli fluctueren, over de komende jaren zou het normaal moeten herstellen. Zo gaat dat in zijn werking.
Technologies heeft inderdaad ook een grote invloed + de uitbreiding van AMG. Maar daar ging het nu even niet over.

Als je over een dagschommeling gaat discussiëren, kan je beter op het maanddraadje gaan.
Topperke
0
quote:

ff_relativeren schreef op 12 aug 2019 om 19:13:


Gents,

ik begrijp dat de JV met Shell er pas kan komen in het voorjaar van 2021.
De reden is dat de bouw van de 2e Cambridge fabriek pas af is in 2021.
(bouw vroeg in 2021 klaar -dus opstart indien op schema in het voorjaar 2021)

bron : www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2018/10... .

Is dat een correcte gevolgtrekking ?

Volgens mij niet correct.
In de conference call's is meermaals aangehaald dat de joint-venture apart staat van de bouw van Cambridge 2 & dat er met Criterion plannen worden gesmeden voor interenationaal recycling fabrieken te bouwen (Europa, Azië).

Laatste conference call werd er met het woord 'finalizing' gesmeten. Dan zou het niet al te lang meer op zich mogen wachten. Ik ben benieuwd!
asti
1
quote:

Topperke schreef op 12 aug 2019 om 19:20:


[...]
Ze staan lager dan tijdens de financiële crisis zei de CEO, dus denk ik dat dit all-time low is?
Omdat grondstofprijzen altijd met cycli fluctueren, over de komende jaren zou het normaal moeten herstellen. Zo gaat dat in zijn werking.
Technologies heeft inderdaad ook een grote invloed + de uitbreiding van AMG. Maar daar ging het nu even niet over.

Als je over een dagschommeling gaat discussiëren, kan je beter op het maanddraadje gaan.

Het ging over de (beurs)waarde en waardering. Je gaf aan dat volgens jou de bodem is bereikt, omdat waardering. Het ging dus wel degelijk ook over Technologies plus de uitbreiding van AMG, of je het nou wilt of niet. Verder: Lager dan tijdens de financiële crisis en atl zijn twee verschillende dingen. En herstellen vanaf welk punt en naar welk punt? Als je het zo goed wist had je grondstofhandelaar moeten worden.

Als je onzinnigheden schrijft over hoezo de koers volgens jou niet lager kan (een dag voordat de koers met drie procent daalt) kun je beter op het maanddraadje gaan.
moneypocket
0
Ik heb even gekeken naar de order intake AMG Engineering Q3'18 vs juli'19.

Uit de info van de powerpointpresentatie lees ik dat in juli'19 al voor meer dan 40 miljoen dollar order intake heeft plaatsgevonden.
Gerelateerd aan Q3'18, (totaal 57,1 miljoen dollar) ziet dit plaatje er volgens mij wel goed uit. In augustus en september zullen er ook order intakes plaatsvinden en dan lijkt mij 17,1 miljoen dollar toch minimaal mogelijk zijn.

Hoe denken jullie hierover?
ff_relativeren
0
quote:

moneypocket schreef op 12 aug 2019 om 21:45:


Ik heb even gekeken naar de order intake AMG Engineering Q3'18 vs juli'19.

Uit de info van de powerpointpresentatie lees ik dat in juli'19 al voor meer dan 40 miljoen dollar order intake heeft plaatsgevonden.
Gerelateerd aan Q3'18, (totaal 57,1 miljoen dollar) ziet dit plaatje er volgens mij wel goed uit. In augustus en september zullen er ook order intakes plaatsvinden en dan lijkt mij 17,1 miljoen dollar toch minimaal mogelijk zijn.

Hoe denken jullie hierover?

@ moneypocket,

een vergelijk van 1 kwartaal met 1 kwartaal van 1 jaar geleden vind ik te mager om er iets van te vinden. Met een overzicht van alle kwartalen van de laatste 5 jaar (mogen ook de afgelopen 10, 12, of 15 jaren zijn), krijg je m.i. een beter beeld.
asti
0
quote:

Topperke schreef op 11 aug 2019 om 20:44:


[...]
Ik geloof niet dat het nog lager kan, hoor. Op een gegeven moment is de lage waardering sowieso wel een vangnet.
De genormaliseerde worst-case ebitda is nu $150mil. De waarde is nu 5x die worst-case ebitda. Da's het dieptepunt imo.

Deze post van twee dagen geleden ''didn't age well''.
Gala-diner
0
quote:

asti schreef op 12 aug 2019 om 10:49:


[...]
Als prijzen historisch gezien laag staan (bewering over all time lows klopt niet), waarom zou dat betekenen dat ze vanaf dit niveau niet nog lager kunnen? Verder zijn grondstofprijzen toch niet het enige wat van invloed is op EBITDA?

Gisteren geloofde je niet dat de AMG koers nog lager kon. Vandaag staat de koers bijna twee en een half procent lager.

De koers gaat de steun op 13,90 opzoeken
FluitendeVogels
0
quote:

asti schreef op 13 aug 2019 om 13:40:


[...]
Deze post van twee dagen geleden ''didn't age well''.


Zijn wel meerdere posts die niet echt goed zijn gerijpt. Zoveel bijkoop-momenten en instap-momenten heb ik voorbij zien komen, dat mijn hoofd er bijna van ging tollen....
VeniVidiMerui
0
quote:

Gala-diner schreef op 13 aug 2019 om 13:54:


[...]
De koers gaat de steun op 13,90 opzoeken

Graag dan voor a.s. vrijdag 17:30
Kaviaar
0
quote:

Gala-diner schreef op 13 aug 2019 om 13:54:


[...]
De koers gaat de steun op 13,90 opzoeken


Als dat waar wordt, kan commerzbank nog ruim 22000 tl’s laten klappen!
Bio-marker
1
Was dit bericht over de start van de bouw van Ohio2 al gepost?

www.vanadiumprice.com/amg-vanadium-br...

AMG Vanadium works with clients worldwide, including companies such as Marathon, ExxonMobil and Shell for its spent catalyst recycling services.

“We work with all the global oil companies,” said Frakes. “And then we process our material and then we deal with the premier steel makers in the United States.”
rene66
0
quote:

Bio-marker schreef op 13 aug 2019 om 16:18:


Was dit bericht over de start van de bouw van Ohio2 al gepost?

www.vanadiumprice.com/amg-vanadium-br...

AMG Vanadium works with clients worldwide, including companies such as Marathon, ExxonMobil and Shell for its spent catalyst recycling services.

“We work with all the global oil companies,” said Frakes. “And then we process our material and then we deal with the premier steel makers in the United States.”
Ik had het nog niet gelezen. Hartelijk bedankt ervoor. Ik zal t vanavond even op twitter zetten.
705 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 11-nov-19 17:35
Koers 25,180
Verschil +0,140 (+0,56%)
Hoog 25,460
Laag 24,800
Volume 405.972
Volume gemiddeld 672.486
Volume gisteren 695.097