Forum: AMG » Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b. » Pagina: 25 | Belegger.nl

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

724 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 33 34 35 36 37 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
DeZwarteRidder
0
quote:

ff_relativeren schreef op 3 okt 2019 om 16:25:


[...]@ DZR,
ik neem aan dat je met dit scheepvaartbericht bedoelt, dat men voor andere oplossingen zal zoeken dan filters en hun recycling ? Het is in ieder geval waanzinnig druk aan het worden in de scheepvaart op de oceanen :

edition.cnn.com/2019/10/03/business/g... .
In 1 plaatje :


De veel strengere regels voor brandstof voor schepen is een van de redenen dat AMG z'n recycling gaat verdubbelen.
moneypocket
0
quote:

RingtheBell schreef op 3 okt 2019 om 16:45:


Een deal tussen China en de USA en alles is weer koek en ei!!!


Zou daarmee werkelijk alles zijn opgelost? Lijkt mij niet...Onze kuifmees blijft etteren; indien er een deal met China komt dan zal Europa wel aan de beurt zijn. De eerste echte speldenprik heeft inmiddels plaatsgevonden.
rene66
0
quote:

moneypocket schreef op 3 okt 2019 om 16:55:


[...]

Zou daarmee werkelijk alles zijn opgelost? Lijkt mij niet...Onze kuifmees blijft etteren; indien er een deal met China komt dan zal Europa wel aan de beurt zijn. De eerste echte speldenprik heeft inmiddels plaatsgevonden.
"kuifmees" !!, ik moest hard lachen maar gelijk heb je, hij blijft bezig.

Gisteravond zat ik naar Yahoo Finance te kijken en vertelde één of andere goeroe dat het probleem met de kuifmees is dan je vandaag een deal hebt (of beter denkt te hebben) en morgen die deal weer van tafel kan zijn / is.
moneypocket
0
quote:

rene66 schreef op 3 okt 2019 om 17:07:


[...]"kuifmees" !!, ik moest hard lachen maar gelijk heb je, hij blijft bezig.

Gisteravond zat ik naar Yahoo Finance te kijken en vertelde één of andere goeroe dat het probleem met de kuifmees is dan je vandaag een deal hebt (of beter denkt te hebben) en morgen die deal weer van tafel kan zijn / is.


Precies Rene66; hij is gewoonweg een onbetrouwbare partner. De Chinezen weten dit ook en gaan nu gewoon bewust vertragen. Zou ik ook doen. In de tussentijd zal het "great" Amerika steeds minder gaan presteren en zal onze kuifmees vanzelf wegvliegen uit het Witte Huis.
DeZwarteRidder
0
AMG sluit recylingpact met Shell-onderdeel

Door ANP Producties
18 min geleden in FINANCIEEL

Amsterdam - Metalenspecialist Advanced Metallurgical Group (AMG) gaat een samenwerking aan met Shell-onderdeel Catalysts & Technologies. De partijen slaan de handen ineen in Shell & AMG Recycling, dat als nieuwe entiteit duurzame oplossingen moet bieden op de lange termijn op het gebied van terugwinnen van katalysatoren en recycling. Financiële details over de deal werden niet vermeld.

AMG verwacht met de implementatie van nieuwe regels voor brandstofzwavel (IMO 2020-regeling) een aanzienlijke volumegroei van gebruikte katalysatoren. De toepassing van de bedrijven die beschikbaar zal zijn voor olieraffinaderijen bieden volgens de onderneming een uitstekende gelegenheid om CO2-uitstoot te verminderen.

AMG heeft volgens topman Heinz Schimmelbusch een recyclingtechnologie voor gebruikte katalysatoren ontwikkeld, die het met de hulp van Shell verder wil uitrollen. De joint venture zal buiten Noord-Amerika opereren en de deal is nog afhankelijk van de gebruikelijke goedkeuringen.
ff_relativeren
0
Gents and Ladies,

het is dus zo ver. De deal met Shell waarop de aandeelhouders hebben gewacht, is binnen. De contractuele rechten en plichten, investeringen en opbrengsten, komen in een Joint Venture terecht.

Maar wie van beide contractanten, Shell of AMG, gaat de cijfers van de Joint Venture consolideren in haar eigen cijfers ?


Doet Shell dit, of doet AMG dit ? Voor de aandeelhouders doet het er toe, als zij in de opvolgende kwartaalcijfers willen terugzien hoe de Criterion-deal bijdraagt tot de groei van omzet en winst. Voor de analisten doet het er toe, om kwartaalsgewijs hun adviezen en koersdoelen bij te kunnen stellen.


De deal tussen Shell en AMG is voorlopig nog niet opgestart. Omdat de bedrijven afhankelijk zijn van internationale goedkeuringen door toezichthouders.
Het was handig geweest als er bij het persbericht ook een tijdlijn gegeven werd,
zodat pers, analisten en aandeelhouders weten wanneer die goedkeuringen te verwachten zijn.
-zelfs de shortpartijen zullen dit willen weten, voordat ze iets aan hun positie veranderen-
DeZwarteRidder
0
quote:

ff_relativeren schreef op 8 okt 2019 om 08:41:


Gents and Ladies,

het is dus zo ver. De deal met Shell waarop de aandeelhouders hebben gewacht, is binnen. De contractuele rechten en plichten, investeringen en opbrengsten, komen in een Joint Venture terecht.

Maar wie van beide contractanten, Shell of AMG, gaat de cijfers van de Joint Venture consolideren in haar eigen cijfers ?

Doet Shell dit, of doet AMG dit ? Voor de aandeelhouders doet het er toe, als zij in de opvolgende kwartaalcijfers willen terugzien hoe de Criterion-deal bijdraagt tot de groei van omzet en winst. Voor de analisten doet het er toe, om kwartaalsgewijs hun adviezen en koersdoelen bij te kunnen stellen.
De deal tussen Shell en AMG is voorlopig nog niet opgestart. Omdat de bedrijven afhankelijk zijn van internationale goedkeuringen door toezichthouders.
Het was handig geweest als er bij het persbericht ook een tijdlijn gegeven werd,
zodat pers, analisten en aandeelhouders weten wanneer die goedkeuringen te verwachten zijn.
-zelfs de shortpartijen zullen dit willen weten, voordat ze iets aan hun positie veranderen-

Een 50% JV wordt door niemand geconsolideerd.
Dongen
0
quote:

ff_relativeren schreef op 8 okt 2019 om 08:41:


Gents and Ladies,

het is dus zo ver. De deal met Shell waarop de aandeelhouders hebben gewacht, is binnen. De contractuele rechten en plichten, investeringen en opbrengsten, komen in een Joint Venture terecht.

Maar wie van beide contractanten, Shell of AMG, gaat de cijfers van de Joint Venture consolideren in haar eigen cijfers ?


Doet Shell dit, of doet AMG dit ? Voor de aandeelhouders doet het er toe, als zij in de opvolgende kwartaalcijfers willen terugzien hoe de Criterion-deal bijdraagt tot de groei van omzet en winst. Voor de analisten doet het er toe, om kwartaalsgewijs hun adviezen en koersdoelen bij te kunnen stellen.


De deal tussen Shell en AMG is voorlopig nog niet opgestart. Omdat de bedrijven afhankelijk zijn van internationale goedkeuringen door toezichthouders.
Het was handig geweest als er bij het persbericht ook een tijdlijn gegeven werd,
zodat pers, analisten en aandeelhouders weten wanneer die goedkeuringen te verwachten zijn.


-zelfs de shortpartijen zullen dit willen weten, voordat ze iets aan hun positie veranderen-


wellicht trekken ze toch tijdig hun conclusies....Het is maar de vraag hoe belangrijk deze deal wordt ingeschat door de shorters.
Wolff in schaapskleren
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 okt 2019 om 08:44:


[...]
Een 50% JV wordt door niemand geconsolideerd.


kan evt pro rata geconsolideerd worden
Dongen
0
Toch spijtig dat AMG vooralsnog geen nadere details heeft prijs gegeven tenzij het echt allemaal in een prenataal stadium verkeert. (maar dat kan ik mij niet voorstellen)
DeZwarteRidder
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 okt 2019 om 08:11:


AMG sluit recylingpact met Shell-onderdeel

Door ANP Producties
18 min geleden in FINANCIEEL

Amsterdam - Metalenspecialist Advanced Metallurgical Group (AMG) gaat een samenwerking aan met Shell-onderdeel Catalysts & Technologies. De partijen slaan de handen ineen in Shell & AMG Recycling, dat als nieuwe entiteit duurzame oplossingen moet bieden op de lange termijn op het gebied van terugwinnen van katalysatoren en recycling. Financiële details over de deal werden niet vermeld.

AMG verwacht met de implementatie van nieuwe regels voor brandstofzwavel (IMO 2020-regeling) een aanzienlijke volumegroei van gebruikte katalysatoren. De toepassing van de bedrijven die beschikbaar zal zijn voor olieraffinaderijen bieden volgens de onderneming een uitstekende gelegenheid om CO2-uitstoot te verminderen.

AMG heeft volgens topman Heinz Schimmelbusch een recyclingtechnologie voor gebruikte katalysatoren ontwikkeld, die het met de hulp van Shell verder wil uitrollen. De joint venture zal buiten Noord-Amerika opereren en de deal is nog afhankelijk van de gebruikelijke goedkeuringen.

Ze zijn wel erg lang bezig geweest om dit simpele persbericht te kunnen uitsturen.
ff_relativeren
0
Gents and Ladies,

in de eerste 5 minuten van de beursdag, is er al 25% van de normale volledige daghandel doorheen gegaan (dagvolume). Dat ziet er mooi uit.
holenbeer
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 okt 2019 om 09:03:


[...]
Ze zijn wel erg lang bezig geweest om dit simpele persbericht te kunnen uitsturen.

Ja, de deal was vorig jaar al rond, maar het PB was erg lastig om het over eens te worden :-)
ff_relativeren
0
In het eerste half uur van de beurshandel is er al 50% van de gemiddelde daghandel (handelsvolume) doorheen gegaan. Dat daarbij de beurskoers terug inkakte naar € 21,95 is opmerkelijk.

De Criterion deal moet de komende jaren voor structureel hogere omzet gaan zorgen. De beurskoers zal m.i. de komende jaren met de omzetgroei mee gaan groeien.


full disclosure : longpositie genomen op € 22,-. Ondanks de machtige positie van de shortpartijen. En dat is een fors risico ..
Topperke
0
Hopelijk tijdens de cc of binnenkort in een pb meer nieuws over de uitbreidingen buiten de USA. Waarschijnlijk iets voor na 2022.
Het interessante is dat na de afsplitsing van Technologies, AMG critical materials als een recycler kan worden gezien wat gepaard zou gaan met hogere waarderingen (zoals Umicore). Maar das iets voor in the long run...
DeZwarteRidder
0
'Samenwerking AMG en Shell is positief'

Door ANP Producties
6 min geleden in FINANCIEEL

Amsterdam - AMG gaat een samenwerking aan met Shell-onderdeel Catalysts & Technologies, om duurzame oplossingen op het gebied van terugwinnen van katalysatoren en recycling te bieden. Dat draagt positief bij aan het beleggerssentiment rondom het aandeel AMG, beoordelen kenners bij ING.

Volgens de analisten biedt het samenwerkingsverband groeimogelijkheden voor AMG buiten Noord-Amerika. Ook wordt de recyclingtechnologie van de metalenspecialist door de samenwerking gevalideerd, zo constateren ze. Daarnaast wordt de relatie met Shell hechter. Shell is van oudsher een belangrijke partner en leverancier van AMG.

ING hanteert een koopadvies op AMG met een koersdoel van 35 euro. Het aandeel handelde rond 9.50 uur 0,9 procent hoger op 22,03 euro.
724 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 33 34 35 36 37 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14-nov-19 17:36
Koers 24,430
Verschil -0,030 (-0,12%)
Hoog 24,900
Laag 24,150
Volume 211.319
Volume gemiddeld 389.943
Volume gisteren 642.068