Forum: AMG » Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b. » Pagina: 5 | Belegger.nl

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

287 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Big Elephant
0
Norges Bank heeft haar deelneming in AMG verhoogd van 2,64 % naar 3,14 %.

beter omhoog dan omlaag ,hoewel deze bank haar deelneming regelmatig wijzigt
Topperke
0
quote:

dewildepeter schreef op 27 nov 2018 om 10:07:


- AMG is voor mij op dit moment een Vanadium-aandeel aangezien meer dan 50% van ebitda van AMG afhankelijk is van deze grondstof en dat aandeel zal in Q4 zeker nog vermeerderen gezien huidige prijzen....

- Zelfs in 2019 en 2020 zal Lithium aan de huidige prijzen een minder belangrijk aandeel hebben in EBITDA van het bedrijf dan Vanadium.

- de grote vraag is dus: kan de huidige prijs van Vanadium gehandhaafd worden in 2019. Vergeet niet: 90% van huidige gebruik Vanadium wordt gebruikt voor de staalindustrie (45% voor Rebar)... Een belangrijke bank in de VS verwacht een gem. prijs van 105$/kV in 2019 tov huidige spot prijs van 125$ kV... Aan die prijzen zou er dus minstens een eps zijn van 4,45$...






Hoogstwaarschijnlijk zijn deze prijzen niet aan te houden.
Je moet er rekening mee houden dat de vanadiumprijzen heel volatiel zijn & dat we waarschijnlijk zojuist een onwaarschijnlijke piek rond $57/lb hebben meegemaakt.
Een stabilisatie rond $40 zou een realistisch scenario zijn.

Vanadium zal desondanks inderdaad nog de grootste inkomstenbron zijn.
Na Ohio2 zal de ebitda hiervan rond de $200mil liggen, waarschijnlijk iets hoger dan die van lithium. ($60mil voor spodumene 1, $60mil voor spodumene 2 en dan nog fase 3 waar we in februari meer over te weten zullen komen).
dewildepeter
0
analist: " What has been clear in 2018 is that several mining companies have been dealt a severe blow by equity markets from deviating from the narrative of cash returns as illustrated by the share price reactions to the M&A in Kaz and capex increase in Boliden."

ik denk dat dit de hoofdreden is voor de zwakke prestatie van AMG... Markten willen nu van de grondstoffenbedrijven dividenden en buybacks zien... en geen Capex want onzekere toekomstige verwachtingen die het bedrijf nu wel betaalt met huidige winsten...
Topperke
0
Het ziet er naar uit da de vanadiummarkt nog niet gaat herstellen de komende maanden.
Dit kan de winst onder druk gaan zetten...
Heeft de markt dan toch gelijk om AMG zo af te straffen?

Viewpoint: Rising supply to weigh on FeV

Date: Dec 27, 2018

Easing supplies coupled with lower consumption rates are expected to force US ferro-vanadium prices down in the first half of 2019.

Market participants expect US ferro-vanadium prices to decline by as much as a third over the first months of 2019 from current levels before stabilizing. Rising availability and weaker offshore demand are expected to continue undercutting prices.

Alloy prices are projected to come off near all-time records as costs drive consumers to restrict consumption and producers to operate at maximum levels. Stocks in the US and Europe have built back up to more typical levels after months of gradually sliding availability. Although in few hands, US suppliers hold sufficient tons to meet spot and long-term mill demand.

Chinese rebar standards and environmental restrictions for producers, which most cite as the source of the rally between September and November, will continue supporting prices but to a lesser degree than in the second half of 2018. The standards, set forth from the country’s Standardization Administration, require rebar to contain roughly 0.3kg vanadium/ton steel in order to pass yield strength tests. They came into effect 1 November.

Mills in China could cut buying prices and volumes shifting as much as possible to non-grade 3 rebar and adhering to standards as little as possible. Participants also anticipate that efforts to build vanadium stocks in the wind up to the implementation of the standards ceased ahead of November and should provide some demand buffer in case of shortages.

In the US, mills had mixed demand projections for 2019 annual contracts, despite most opting for maximum volumes in order to circumvent spot market shortages. Melt rates and construction demand are expected to be flat or fall in the first several months of the year. Declining demand would alleviate tightness for both ferro-vanadium (V 50pc) and (V 80pc), especially as larger supplier stocks have rebounded from lows. Traders expect continued difficulty in sourcing the alloy until after the initial wave of mill purchases, which typically wrap up ahead of the Chinese lunar new year.
Topperke
1
Sociedad Quimica y Minera de Chile (SQM -8.8%) says it expects strong long-term demand for lithium, but its short-term outlook is clouded by the entry of new projects into the market and slowing demand growth this year.

New SQM CEO Ricardo Ramos Rodriguez told today's earnings conference call that he foresees sales volume rising slightly in 2019 along with modestly higher average market prices.

SQM shares are sharply lower after Q4 earnings and revenues both missed analyst estimates and slipped below year-ago levels.

"As was expected, new supplies coming into the market make it more difficult for us to capture the price premium that we had in 2018," the CEO said.

Ramos said SQM would increase its 2018 production of 50K metric tons of lithium to a below-market expectation of 60K tons in 2019, moving any surplus production into its strategic inventory for release when market demand merits.


Mijn interpretatie: zwakkere economie zorgt ook voor zwakkere vraag naar elektrische auto's. Dit terwijl in 2019 (zoals verwacht) vele projecten worden opgestart.
Dit kan voor de lange termijn wel positief zijn voor AMG. Ze blijven heel winstgevend als low-cost producer. De lage lithiumprijzen zorgen ervoor dat er veel minder lange termijn projecten worden opgestart en dit kan voor de LT (2022+) heel positief zijn voor de prijsontwikkeling van het witte goud.
Ook de enorme aandacht voor het milieu zal meer druk zetten op overheden om het elektrisch verkeer meer te ondersteunen.
Andere inzichten zijn altijd welkom.
strange
8
uit CC beluister ik:
-1. Vertraging opschaling fase 1 lithium. Prijs lithium zal de komende 2 jaar gaan stijgen vlgs AMG
-2. Fase 2 lithium is vertraagd en dus ook capaciteit tantalum dus volgende jaar geen extra opbrengst van beide. Groei in 2020 moet dan op eigen kracht gebeuren met een teruglopende economie.
-3. prioriteit is eerst uitbreiding vanadium, daarna focus op nieuwe technologie groep en als 3e prioriteit lithium. Willen naast spodume ook de volgende stap maken uitbreiden. Zien ook de nodige risico's
-4. Er zit mogelijk een overname door AMG in de lucht. Reden voor geen netto schuld. (Deel) Ecopro?
-5. Eerste kwartaal was goed. werd volgens mij gezegd.
-6. Verwachting gelijk of stijging van vanadium.
Bobo
5
Dank strange en natuurlijk een ab voor je post. Ik heb zelf ook de CC beluisterd, maar daarin niet gehoord dat de ramp up van fase 1 Lithium vertraging ondervindt. Wel dat het nog niet duidelijk is wanneer deze plant op volle capaciteit zal draaien. Verder waren zowel Heinz als de klant zeer tevreden over de geleverde kwaliteit spodumene. Ook vertelde Heinz dat de kostprijs van de spodumene rond het eerder voorspelde lage niveau ligt.

Ook werd nog stilgestaan bij de prima resultaten die geboekt zijn bij de leveranties aan de vliegtuig industrie. De vraag naar de nieuwe generatie vliegtuig motoren (leap engine)stijgt hard en zal de komende jaren flink doorstijgen. AMG is prefered supplyer van Titanium Alumnides voor de leap engine en levert ook geavanceerde furnaces om de TiA op de gewenste manier te kunnen verwerken. Verder levert AMG ook aluminium en coatings voor die vliegtuig motoren.

Inderdaad werd gemeld dat het eerste kwartaal erg goed begonnen was. Verder vond ik het mooi te horen hoe zelfverzekerd men bezig is en ook heel goed nadenkt over de mega investeringen die men wil plegen in de Vanadium en Lithium business.
Topperke
0
Ik kan me inbeelden dat het moeilijk was om juist te horen wat Heinz zei, aangezien zijn Engels een beetje brak is ;)
Ik wacht dus op de transcript van de cc, maar kan hem nog nergens vinden.
Moest iemand hem al hebben, mag je de link altijd plaatsen!
nobahamas
2
En weer een nieuwe toepassing voor Vanadium:

U.S. buildings leak an estimated 30 percent of their energy through inefficient windows, costing consumers an estimated $42 billion annually. For more information see the IDTechEx report on Smart Glass and Windows 2018-2028. But that could begin to change if efforts by the U.S. Department of Energy's (DOE) Argonne National Laboratory are successful in commercializing a patented new process for synthesizing vanadium dioxide nanoparticles that makes manufacturing energy-efficient ?"smart windows" economical.
Read more at: www.printedelectronicsworld.com/artic...

stockhead.com.au/resources/the-multi-...
Ritageld
0
@nobahamas
Knap staaltje materiaalonderzoek. Geeft hoop voor CO2-uitstoot, voor wie daarin gelooft.
Topperke
0
quote:

nobahamas schreef op 2 mrt 2019 om 14:24:


www.gfe.com/en/product-range/vanadium...
AMG levert de grondstoffen


Geen onjuiste informatie meegeven.
AMG levert Ferrovanadium, geen vanadiumpentoxide
Topperke
1
German carmakers to invest 60 billion euros in electric cars and automation- VDA

03/02/2019 | 07:12am EST
The 88th Geneva International Motor Show
FRANKFURT (Reuters) - Germany's car industry is to invest nearly 60 billion euros (51.5 billion pounds) over the next three years on electric cars and automated driving, the head of the VDA car industry association said ahead of the Geneva motor show.
"We will invest over 40 billion euros in electric mobility during the next three years, and another 18 billion euros will be invested in digitisation and connected and automated driving," VDA president Bernhard Mattes said in a statement on Saturday.

The range of electric car models from German manufacturers would treble to around 100 in that period, he said.

The Geneva International Motor Show, where manufacturers showcase their latest models and concepts, runs from March 7 to 17.

"The ramp-up of electric mobility is coming in Europe," Mattes said. "Without it, the EU's CO2 targets cannot be achieved by 2030," he added, calling for what he called appropriate regulatory conditions across Europe.

Germany, together with a few other major European economies, is set to have a much higher share of electric vehicles among its new registrations than the EU average, he said.

Charging infrastructure for electric cars must be expanded and incentives offered to buyers of e-cars, he said.
rene66
2
quote:

Topperke schreef op 1 mrt 2019 om 21:29:


Ik kan me inbeelden dat het moeilijk was om juist te horen wat Heinz zei, aangezien zijn Engels een beetje brak is ;)
Ik wacht dus op de transcript van de cc, maar kan hem nog nergens vinden.
Moest iemand hem al hebben, mag je de link altijd plaatsen!

@Topperke, hierbij de Earnings Conference Call February 28, 2019 9:00 AM ET

Hieronder de link en ik heb ook een pdf erbij gedaan.

seekingalpha.com/article/4245943-amg-...
Bijlage:
rene66
0
visje2
8
quote:

strange schreef op 1 mrt 2019 om 15:09:


uit CC beluister ik:
-1. Vertraging opschaling fase 1 lithium. Prijs lithium zal de komende 2 jaar gaan stijgen vlgs AMG
-2. Fase 2 lithium is vertraagd en dus ook capaciteit tantalum dus volgende jaar geen extra opbrengst van beide. Groei in 2020 moet dan op eigen kracht gebeuren met een teruglopende economie.
-3. prioriteit is eerst uitbreiding vanadium, daarna focus op nieuwe technologie groep en als 3e prioriteit lithium. Willen naast spodume ook de volgende stap maken uitbreiden. Zien ook de nodige risico's
-4. Er zit mogelijk een overname door AMG in de lucht. Reden voor geen netto schuld. (Deel) Ecopro?
-5. Eerste kwartaal was goed. werd volgens mij gezegd.
-6. Verwachting gelijk of stijging van vanadium.


Voor mij werd ook heel duidelijk hoe voorzichtig AMG te werk gaat bij de uitrol van de strategie in vanadium en lithium.

Het Ecropro verhaal loopt dus gewoon door ondanks het verstrijken van de genoemde datum van 12 februari. Het lijkt erop dat beide partijen een overeenstemming hebben over de voorwaarden en benadrukt werd dat nu hard gewerkt wordt om het chemisch processen te definierenIn en af te stemmen. In Brazilie zal eerst een proef plant worden opgezet om zekerheid te hebben dat de spodumene sulfaat succesvol kan aansluiten op de lithium hydroxide productie van Ecropro.

De toekomstige jv met Criterion loopt zo te horen ook geweldig. Voor Noord Amerika zal Ohio 2 de bulk moeten verzorgen. AMG is te klein om de rest van de wereld alleen te bedienen en er wordt dus naar een win win situatie toegewerkt waarbij gebruik kan worden gemaakt van de lokale kennis van Criterion.
In de Vanadium sector loopt de vergoeding voor het verwerken van catalisatoren voor de olie industrie alleen maar verder op door nieuwe regelgeving van de Internationale Maritieme Organisatie.

AMG heeft een straregie om de productie van materialen op meerjaren termijn te vermarkten tegen minimum kosten met een prijsescalatie mechanisme. Zo werd enthousiast gemeld dat de silicium productie voor dit jaar reeds is verkocht voor een hogere prijs dan het huidige markt niveau.

De genoemde overname zou weleens een overname van eigen aandelen kunnen. Heinz heeft in het verleden aangegeven dat geen overnames gedaan konden worden omdat hier hogere multiples betaald moesten worden dan de AMG waarde, die toen aanzienlijk lager lag dan de huidige die door de daling van de aandelenkoers alleen maar verder is afgenomen. Heinz liet opnieuw horen, de waardering van AMG heel veel lager te vinden dan zijn concurrenten.

Ik deel de opmerkingen over de gebrekkige pr van AMG. AMG is een uiterst moeilijk te doorgronden firma en het lijkt er sterk op dat Heinz dit omarmd en om strategische redenen niet het achterste van de tong wil tonen. Dit gaat helaas gepaard met een powerplay attitude die ook nogeens majeure beleggers van zich vervreemd en afschrikt.

Ik hoop dat de toogpraat hiermede beperkt is gebleven en laat me niet verjagen door geleuter of niet opbouwende commentaar van anderen. Blijf long in AMG ondanks de zwakke pr.

Topperke
0
Mooi geschreven, Visje2!
Ik vind de daling bij deze cijfers verre van onlogisch. Alles loopt wat stroever dan verwacht & hierdoor gaat de komende jaren de cash flow lager uitkomen.
Ook de zeer sterke daling van de lithium carbonate prijs (waar Umi voor had gewaarschuwd) zorgt ervoor dat ik mijn winstverwachtingen ga moeten terugschroeven.
Echter de huidige waardering slaat nergens op. AMG is nog steeds een topbedrijf met enorm veel potentieel voor de lange termijn. Ze leveren DE grondstoffen van de toekomst en ze maken hiervoor telkens de laagste kosten van de hele markt.
Dan is het onlogisch dat je gewaardeerd wordt alsof je winst nooit nog zal groeien.
Over die inkoop eigen aandelen. Dat is goed mogelijk voor bij de AGM.
De projecten lopen wat stroever en daardoor heeft AMG meer cash vrij. Aan de huidige koers is het dan niet onlogisch dat je je eigen aandelen gaat inkopen.
Ik hoop dan ook weer op korte termijn aan een lage koers nieuwe call opties aan te kopen.
Ondanks de iets zwakkere communicatie en het hoge shorterspercentage blijf ook ik zeer opportunistisch over de toekomst. Al zie ik meer potentieel op zeer lange termijn & zijn er nu tijdelijk enkele donkere wolken komen opdagen.
Topperke
4
Wat volgens mij de belangrijkste stukken uit de CC zijn:
-Therefore, for 2018, AMG's effective tax rate was 15% as compared to 14% in 2017. In 2019, because of the full utilization of our U.S. NOLs and higher projected profitability in certain jurisdictions, we expect our cash tax rate to be approximately 30%. --> netto-winst zal wat onder druk komen te staan door hogere tax rate in 2019

- The mine and processing plants are producing spodumene that meets our contractual sales specifications. Our EPC contractor plans to conduct our 100% capacity test at the end of May. --> vertraging spodumene is miniem en kwaliteit is goed

- #1; the new segment or new operating division, AMG Technologies, #2; battery materials, #3. --> Heinz benadrukt duidelijk dat lithium niet de belangrijkste divisie is voor AMG. Dit kan ook wat op investeerdersinteresse drukken aangezien lithium nog steeds een kleine hype is met een mooie toekomst. Maar vanadium heeft minstens even veel potentieel en daar heeft AMG ook het grootste concurrentieel voordeel, dus geen wonder dat ze daarop willen focussen.

- So we are definitely intended to -- we intend to go downstream. And I just want to mention that as we got to priorities and sequence, it is off the -- not wise to -- if you go downstream in Brazil and press the button, well, that's fairly large and complex investment to, at the same time, start construction of SP2. That would be outside our management resources. And has also other implications as regard to the localities and permitting, et cetera, et cetera. So test for U.S., they can't. --> kan ik hieruit afleiden dat er ook een carbonate plant komt, maar dat deze nu nog niet zal worden opgestart aangezien ze nog intensief bezig zijn met SP2?

- We, however -- we were questioning our sales whether we can make into a net cash position. Somehow you can view leverage in very many ways. You can say it's good or you can say it's bad. We are very conservative people, and we had since quite sometime a target to not leverage to up because despite large CapEx, and also that has the reason because it is not unlikely that one of these days, we might come to have an acquisition in mind. And if you have an acquisition in mind, you need a very good balance sheet. So that was not a surprise. That's my answer. --> Het doel was blijkbaar om een netto kaspositie te bekomen en niet te hard te investeren in capex. Om een overname te doen? Dat lijkt me ook vreemd, want Heinz was toch hard tegen? Misschien inderdaad inkoop eigen aandelen? Anyway, dat lijkt iets voor korte termijn, aangezien hun balance sheet nu inderdaad sterker aan het worden is.

- Heinz is heel bullish over lithium prices vanaf 2020. Hij gelooft dat de prijzen dan weer zullen stijgen, vooral door vele ramp-up problemen bij competitors.

- I -- the vanadium price in -- when you do spot right now is around $40 of vanadium. I think that is a good assumption for the rest of the year. It might go back up further. --> Heinz is heel positiev over vanadium en ook de mogelijke uitbreidingen van AMG. Uitbreidingen naar V2O5, naar buiten de USA... Het lijkt wel dat hij enorme plannen heeft. Het is wel waar dat AMG zijn technologie hierin uitmuntend is!

- And it has not -- it's kept our attention that the multiples in aerospace are distinctly higher than the multiples in other areas. And we are very unhappy about our multiple and we want to highlight the fact that a large part of our business should be (inaudible) multitude, but anyhow, we will be very specific on that as the year progresses --> Heinz kijkt toch blijkbaar naar de beurs en de waardering van AMG. Het lijkt opnieuw weer alsof hij een plannetje klaar heeft. Ik geef het een grote kans dat we bij de AGM meer hierover te horen krijgen.


Overall vrij veel onzekerheid voor de korte termijn, maar zeker niet minder kansen voor de lange termijn.
De excitement van Heinz over vanadium is me bijgebleven. Hij verwacht zelfs een nog verdere stijging...
holenbeer
0
quote:

Topperke schreef op 2 mrt 2019 om 17:04:


[...]
Geen onjuiste informatie meegeven.
AMG levert Ferrovanadium, geen vanadiumpentoxide

Waarom zetten ze dan op die site dat ze het leveren?
287 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16-jul-19 17:35
Koers 27,690
Verschil +0,340 (+1,24%)
Hoog 27,690
Laag 27,180
Volume 317.349
Volume gemiddeld 446.132
Volume gisteren 266.934